Όπως αναφέρω στη δήλωση παραίτησής μου προς την Διοίκηση:
«Με την παρούσα δήλωση υποβάλλω την παραίτησή μου από τη θέση του αιρετού στο ΠΥΣΔΕ Αργολίδας. Η επιλογή των δραστικών περικοπών στο διδακτικό προσωπικό, τόσο στην γενική και τυπική εκπαίδευση, όσο και στην επαγγελματική και την ειδική αγωγή, έχουν μετατρέψει τον ρόλο του αιρετού στην καλύτερη περίπτωση σε μίζερο, άχαρο και αναποτελεσματικό που πλέον περιορίζεται στη διαπίστωση ή έστω τον έλεγχο οριστικά απολεσθέντων οργανικών θέσεων ενώ ήδη δρομολογείται ο διαχωρισμός όσων διδάσκουν «πρωτεύοντα» και όσων «πληβείων» θα διδάσκουν «δευτερεύοντα» μαθήματα.
«Με την παρούσα δήλωση υποβάλλω την παραίτησή μου από τη θέση του αιρετού στο ΠΥΣΔΕ Αργολίδας. Η επιλογή των δραστικών περικοπών στο διδακτικό προσωπικό, τόσο στην γενική και τυπική εκπαίδευση, όσο και στην επαγγελματική και την ειδική αγωγή, έχουν μετατρέψει τον ρόλο του αιρετού στην καλύτερη περίπτωση σε μίζερο, άχαρο και αναποτελεσματικό που πλέον περιορίζεται στη διαπίστωση ή έστω τον έλεγχο οριστικά απολεσθέντων οργανικών θέσεων ενώ ήδη δρομολογείται ο διαχωρισμός όσων διδάσκουν «πρωτεύοντα» και όσων «πληβείων» θα διδάσκουν «δευτερεύοντα» μαθήματα.
Και έπεται η συγχώνευση ειδικοτήτων. Στη χειρότερη είναι αυτός του συνενόχου στο έγκλημα της συρρίκνωσης της δημόσιας παιδείας. Επειδή λοιπόν αντιλαμβάνομαι τον ρόλο του συνδικαλιστή ως του συντονιστή της συλλογικής δράσης των εργαζομένων για την ανατροπή της υπάρχουσας τάξης πραγμάτων, διαπιστώνω ότι δεν υπάρχει κανένα τέτοιο περιθώριο στα υπηρεσιακά συμβούλια. Αρνούμαι να γίνω διαχειριστής της μιζέριας και διαιτητής στις αναπόφευκτες ήδη από καιρό αντιθέσεις, - και που τώρα οξύνονται - μεταξύ συναδέλφων και σχολείων για λίγους μαθητές παραπάνω, για αναθέσεις και ωράρια. Αποφασίζω, να διαθέσω όλη μου την ενεργητικότητα, όρεξη και πολυετή εμπειρία, στους συλλογικούς αγώνες μέσα από το σωματείο, και καλώ όλους τους συναδέλφους να πράξουν το ίδιο ενισχύοντας και συμμετέχοντας στην ΕΛΜΕ»
Πιο συγκεκριμένα όμως, οι συνέπειες της κυβερνητικής πολιτικής των περικοπών είναι:
Επιλέγω λοιπόν την παραίτησή μου από το ΠΥΣΔΕ θεωρώντας πλέον διακοσμητική και διεκπεραιωτική και όχι ουσιαστική την παρουσία μου, αλλά σε καμία περίπτωση την παραίτησή μου από τη συλλογική δράση μέσα από το σωματείο. Ήδη, όπως ίσως γνωρίζετε, έχω πάρει την πρωτοβουλία μιας πανελλαδικής ανεξάρτητης δημοκρατικής πατριωτικής κίνησης εκπαιδευτικών, και επιλέγω να αφιερώσω την ενεργητικότητα, τον χρόνο και την πολυετή εμπειρία μου στην αυτόνομη αγωνιστική δράση (που οι φοιτώντες για χρόνια σε βουλευτικά και υπουργικά γραφεία είναι λογικό να μην κατανοούν και να επιχειρούν να μειώσουν την αξία της) στο μπόλιασμα του εκπαιδευτικού κινήματος με αυτή την αντίληψη. Μέσα στο ΠΥΣΔΕ δεν υπάρχει κανένα περιθώριο ανατροπής παρά μόνον επικύρωσης της κυβερνητικής πολιτικής.
Οψόμεθα εις Φιλίππους λοιπόν!
Τάσος Χατζηαναστασίου, φιλόλογος στο ΕΠΑΛ Ναυπλίου
Ακολουθεί πίνακας που επιβεβαιώνει την ζοφερή πραγματικότητα:
Υπολογισμός οργανικών κενών και πλεονασμάτων 2016-2017
(με την προϋπόθεση να ισχύουν τα στοιχεία που έχουν δοθεί από τα σχολεία σε ό,τι αφορά τον αριθμό των τμημάτων (σε κάποιες περιπτώσεις έχει γίνει «διόρθωση» στοιχείων ή/και πρόβλεψη δική μου)
Πιο συγκεκριμένα όμως, οι συνέπειες της κυβερνητικής πολιτικής των περικοπών είναι:
- Πολλά σχολεία, ειδικά τα μικρότερα, θα έχουν ακόμη μικρότερο αριθμό μονίμου προσωπικού, γεγονός που προκαλεί με τη σειρά του πολλές συνέπειες στη λειτουργία τους
- Πολλές οργανικές θέσεις, ειδικά για κάποιες ειδικότητες χάνονται οριστικά
- Ακόμη περισσότεροι συνάδελφοι θα περιφέρονται από σχολείο σε σχολείο προκειμένου να συμπληρώσουν ωράριο ενώ κάποιοι θα εκτεθούν στον κίνδυνο να διατεθούν σε μακρινή απόσταση
- Πολλοί συνάδελφοί μας δεν θα μπορέσουν να πάρουν μετάθεση
- Για άλλους που το Υπουργείο δεν ενέκρινε την αίτηση μετάθεσης αλλά επέλεγε να εγκρίνει την απόσπασή τους από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, δεν θα υπάρχουν πλέον διαθέσιμα κενά για να μπορέσουν να αποσπαστούν και φέτος
- Ακόμη μεγαλύτερες είναι οι συνέπειες για τους αδιόριστους συναδέλφους που φέτος θα πρέπει είτε να διοριστούν πολύ μακριά από τις οικογένειές τους είτε να μείνουν άνεργοι έστω κι αν υπηρετούν για πολλά χρόνια
- Επειδή οι περικοπές αφορούν κυρίως Φιλολόγους, Φυσικών Επιστημών και Οικιακής Οικονομίας, τίθεται ένα μείζον ζήτημα προσανατολισμού και περιεχομένου των σπουδών. Το σχολείο δεν αναβαθμίζεται ούτε εκσυγχρονίζεται, αντίθετα φτωχαίνει…
- Από την άλλη μεριά, οι αλλαγές στις αναθέσεις πλήττουν κλάδους που ούτως ή άλλως αντιμετώπιζαν ζήτημα «επιβίωσης» στο σχολείο, όπως οι συνάδελφοι Φυσικής Αγωγής και οι Θεολόγοι. Αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής θα προϋπόθετε να διατίθενται δύο συνάδελφοι στο προαύλιο ανά τμήμα άνω των 12 μαθητών, τώρα θα διατίθενται σε περισσότερα σχολεία ή θα εκτεθούν στον κίνδυνο της απόλυσης. Αναβάθμιση των Θρησκευτικών θα ωφελούσε πολλαπλά μία κοινωνία σε κρίση ενώ αντίθετα επιλέγεται μία ξεπερασμένη και ξενόφερτη «αντικληρικαλιστική» προσέγγιση
- Στην επαγγελματική εκπαίδευση οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων, επίσης υποβαθμίζουν την παρεχόμενη γνώση και εντείνουν την εργασιακή ανασφάλεια. Ειδικά η εντελώς αδικαιολόγητη συγχώνευση του ηλεκτρολογικού με τον ηλεκτρονικό τομέα, δείχνει αν μη τι άλλο, ότι αυτοί που αποφασίζουν για τέτοια ζητήματα δεν γνωρίζουν ποιον τεχνίτη να καλέσουν για την βλάβη της τηλεόρασής τους
- Θλιβερό αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η απόπειρα εφαρμογής της πολιτικής του «διαίρει και βασίλευε», που φαίνεται πως δυστυχώς βρίσκει έδαφος μεταξύ ειδικοτήτων αλλά και σχολικών μονάδων
Επιλέγω λοιπόν την παραίτησή μου από το ΠΥΣΔΕ θεωρώντας πλέον διακοσμητική και διεκπεραιωτική και όχι ουσιαστική την παρουσία μου, αλλά σε καμία περίπτωση την παραίτησή μου από τη συλλογική δράση μέσα από το σωματείο. Ήδη, όπως ίσως γνωρίζετε, έχω πάρει την πρωτοβουλία μιας πανελλαδικής ανεξάρτητης δημοκρατικής πατριωτικής κίνησης εκπαιδευτικών, και επιλέγω να αφιερώσω την ενεργητικότητα, τον χρόνο και την πολυετή εμπειρία μου στην αυτόνομη αγωνιστική δράση (που οι φοιτώντες για χρόνια σε βουλευτικά και υπουργικά γραφεία είναι λογικό να μην κατανοούν και να επιχειρούν να μειώσουν την αξία της) στο μπόλιασμα του εκπαιδευτικού κινήματος με αυτή την αντίληψη. Μέσα στο ΠΥΣΔΕ δεν υπάρχει κανένα περιθώριο ανατροπής παρά μόνον επικύρωσης της κυβερνητικής πολιτικής.
Οψόμεθα εις Φιλίππους λοιπόν!
Τάσος Χατζηαναστασίου, φιλόλογος στο ΕΠΑΛ Ναυπλίου
Ακολουθεί πίνακας που επιβεβαιώνει την ζοφερή πραγματικότητα:
Υπολογισμός οργανικών κενών και πλεονασμάτων 2016-2017
(με την προϋπόθεση να ισχύουν τα στοιχεία που έχουν δοθεί από τα σχολεία σε ό,τι αφορά τον αριθμό των τμημάτων (σε κάποιες περιπτώσεις έχει γίνει «διόρθωση» στοιχείων ή/και πρόβλεψη δική μου)
Σχολείο
|
πλεονάσματα
|
Κενά
|
1ο Γυμνάσιο Άργους
|
1ΠΕ10
|
2 ΠΕ3
|
2ο Γυμνάσιο Άργους
|
1ΠΕ2, 1ΠΕ11
| |
3ο Γυμνάσιο Άργους
|
1ΠΕ6, 1ΠΕ11
| |
4ο Γυμνάσιο Άργους
|
1ΠΕ6
| |
Γυμνάσιο Νέας Κίου
|
1ΠΕ2
| |
Γυμνάσιο Κουτσοποδίου
|
1ΠΕ5
|
1 με α΄ ανάθεση τεχνολογία
|
1ο Γυμνάσιο Ναυπλίου
|
1ΠΕ2, 1ΠΕ4, 1ΠΕ6, 1ΠΕ11, 1ΠΕ15, 1ΠΕ19/20
| |
2ο Γυμνάσιο Ναυπλίου
|
1ΠΕ4, 1ΠΕ6
|
1ΠΕ2
|
Γυμνάσιο Αγίας Τριάδας
|
1ΠΕ2, 1ΠΕ4, 1ΠΕ8, 1ΠΕ16,
| |
Γυμνάσιο Δρεπάνου
|
1ΠΕ2, 1ΠΕ4,
| |
Γυμνάσιο Ασκληπιείου
|
1ΠΕ2, 1ΠΕ8, 1ΠΕ15
|
1ΠΕ5
|
Γυμνάσιο Ερμιόνης
| ||
Γυμνάσιο Κρανιδίου
|
1ΠΕ11, 1ΠΕ15
|
1ΠΕ4 (04 ή 05)
|
1ο ΓΕΛ Άργους
|
1ΠΕ1, 1ΠΕ2, 1ΠΕ5, 1ΠΕ6, 1ΠΕ11, ΠΕ19/20
| |
2ο ΓΕΛ Άργους
|
1ΠΕ5, 1ΠΕ10ή13
|
2ΠΕ3, 1ΠΕ4 (04)
|
3ο ΓΕΛ Άργους
|
1ΠΕ5, 1ΠΕ12
|
1ΠΕ3
|
1ο ΓΕΛ Ναυπλίου
|
1ΠΕ2
| |
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου
|
1ΠΕ4 (02 ή 04)
| |
Εσπερινό ΓΕΛ Ναυπλίου
|
1ΠΕ09
| |
ΓΕΛ Αγίας Τριάδας
|
1ΠΕ2, 1ΠΕ3
|
1ΠΕ6
|
ΓΕΛ Ασκληπιείου
|
1ΠΕ4.04
| |
ΓΕΛ Κρανιδίου
|
1ΠΕ19/20
|
1ΠΕ4.04
|
ΓΕΛ Ερμιόνης
|
1ΠΕ4.01
| |
ΕΠΑΛ Άργους
|
1ΠΕ2, 1ΠΕ3, 2ΠΕ4, 1ΠΕ6, 4ΠΕ19/20
| |
ΕΠΑΛ Ναυπλίου
|
1ΠΕ09, 1ΠΕ13, 1ΠΕ19
| |
ΕΠΑΛ Κρανιδίου
|
1ΠΕ11, 1ΠΕ19/20
|
Δεν υπολογίζονται οι πλεονάζοντες των επαγγελματικών και τεχνικών ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ που είναι αδύνατον να μην υπάρξουν καθώς ούτε όλοι οι υφιστάμενοι τομείς θα λειτουργήσουν, ούτε οι ειδικότητες στην Γ΄τάξη ενώ οι περιορισμοί για την έγκριση ενός τμήματος είναι περισσότεροι. Επίσης, από την Α΄ τάξη έχουν σχεδόν εξοβελιστεί τα σχετικά μαθήματα. Θολό παραμένει το τοπίο σχετικά με το πόσοι τομείς θα εγκριθούν τελικά, πόσοι μαθητές θα εγγραφούν στην Α΄τάξη αφού η τάση είναι μειωτική ενώ θολό παραμένει το τοπίο και σε ό,τι αφορά το αντικείμενο: «ζώνη δημιουργικών δραστηριοτήτων». Κοντολογίς, πάμε για δραστικές περικοπές σε προσωπικό που δεν γνωρίζουμε πώς θα απασχοληθεί.