V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2016

Γ. Μανιάτης: Λέμε όχι στην Ελλάδα της ήττας, λέμε ναι στην Ελλάδα που μπορεί

Γ. Μανιάτης: Λέμε όχι στην Ελλάδα της ήττας, λέμε ναι στην Ελλάδα που μπορεί
Παρακολουθήστε παρακάτω την ομιλία του Γ. Μανιάτη, εισηγητή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ), στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο για τον Ενιαίο Σιδηροδρομικό Χώρο:


Η χθεσινή μέρα ήταν μια πολιτικά πολύ ενδιαφέρουσα μέρα, γιατί:

Είχαμε το πρωί τη συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, την ενσωμάτωση της Οδηγίας για το Σιδηρόδρομο που συζητούμε σήμερα. Πρόκειται για μια Οδηγία που είχε παραδοθεί στο Υπουργείο ως 1ο κείμενο από τον Μάρτιο του 2015, να ερχόμαστε τώρα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος μέσα σε δύο ημέρες να το ψηφίσουμε. Θα επανέλθω σ’ αυτό.

Είχαμε συζήτηση στην Ολομέλεια για τον εκλογικό νόμο: Ήταν η πρώτη μεγάλη ήττα του κ. Τσίπρα. Μια ήττα που είχε ξεκινήσει ως κοινωνική ήττα ανάμεσα στους πολίτες και θα συνεχιστεί και το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Το υπερόπλο του εκλογικού νόμου δεν υπάρχει πια. Έτσι λοιπόν, ο βασιλιάς είναι γυμνός. Την ίδια στιγμή που ο κ. Τσίπρας χθες λοιδορούσε τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, την ίδια ακριβώς στιγμή, ζητούσε συνεργασία. Πώς συμβαδίζουν τώρα αυτά τα δύο; Στο τέλος του έμειναν οι δύο σύμμαχοί του, δηλ. ο κ. Καμμένος και ο κ. Λεβέντης. Ας αρκεστεί σ’ αυτούς τους δύο.

Αυτό που έχει μεγάλη σημασία όμως, είναι ότι στη χθεσινή συζήτηση για τον εκλογικό νόμο, δεν κουβεντιάστηκε καθόλου από την πλευρά της κυβέρνησης, το κατά την άποψή μου μείζον θέμα, δηλ. το να δώσουμε δικαίωμα ψήφου στους Έλληνες που μένουν στο εξωτερικό και ιδιαίτερα στους Έλληνες που τα χρόνια της κρίσης έχουν μετακομίσει. Πρόκειται για πάνω από 350.000 δημιουργικούς, καινοτόμους, παραγωγικούς Έλληνες που σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, συνεισφέρουν περίπου 50 δις € στο ΑΕΠ των χωρών όπου έχουν προσφύγει και κάθε χρόνο συμβάλλουν με 9 δις € με τα φορολογικά έσοδα που συνεισφέρουν στους κρατικούς προϋπολογισμούς. Προφανέστατα η κυβέρνηση, όχι μόνο δεν ενδιαφέρεται να δώσει δικαίωμα ψήφου σ’ αυτούς τους Έλληνες της παραγωγικότητας, της δημιουργικότητας, της εξωστρέφειας και της καινοτομίας, αλλά φοβάται βαθύτατα την έκφραση της πολιτικής τους γνώμης. Εμείς χθες είδαμε στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, τους εκπροσώπους όχι πια του brain drain (απώλειας εγκεφάλου), αλλά τους εκπροσώπους του brain gain, το πώς δηλαδή θα επαναφέρουμε πίσω αυτούς τους ανθρώπους. Είναι θλιβερό ότι η κυβέρνηση δεν έχει τη στοιχειώδη ευθιξία, έστω να προβλέψει στον χθεσινό εκλογικό νόμο, μια διάταξη ότι με Υπουργική Απόφαση λύνονται οι τεχνικές λεπτομέρειες, ώστε αυτοί οι πάνω από 350.000 Έλληνες δημιουργικοί πολίτες να συμβάλλουν στο πολιτικό γίγνεσθαι, ως ένα ακόμη μέτρο για να τους προσελκύσουμε πίσω.
Είχαμε επίσης χθες, την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του ανθρώπου για το τρισκατάρατο PSI: Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του ανθρώπου με μια πανίσχυρη νομική τεκμηρίωση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ με προεξάρχοντα στην επιχειρηματολογία τον Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Χρυσόγονο, απεφάνθη ότι το PSI έγινε για το δημόσιο όφελος. Ερώτηση: Το Μέγαρο Μαξίμου προτίθεται να βγάλει κάποιο non paper και να πει ότι τελικά κατήγαγε νίκη η κυβέρνηση στο Δικαστήριο των ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με το PSI ή αυτό θα το ξεχάσει; Γιατί οι Έλληνες πολίτες θυμούνται πολύ καλά τι έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ για το PSI.
Τέλος, είχαμε την ανακοίνωση του πορίσματος της Επιτροπής μεταρρυθμίσεων για την ανασυγκρότηση της Κεντροαριστεράς: Επειδή την Κεντροαριστερά και τη Σοσιαλδημοκρατία πολλοί την λοξοκοιτούν, με πρώτο τον ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Τσίπρα, εμείς χαιρόμαστε που η χθεσινή μέρα ήταν ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός σύγχρονου, φιλοευρωπαϊκού, μεταρρυθμιστικού, προοδευτικού ΕΝΙΑΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ που θα ξαναδώσει ελπίδα και προοπτική στο πάνω από το 25% των Ελλήνων πολιτών που περιμένει ελπίδα και προοπτική σε μια κατεύθυνση θετική. ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΘΕΣΗ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ.

Όσον αφορά στο Νομοσχέδιο που συζητούμε σήμερα, θεωρώ ότι γι’ άλλη μια φορά η κυβέρνηση προσβάλλει – υποβαθμίζει το κοινοβούλιο. Έχει σαφή δείγματα κοινοβουλευτικού αυταρχισμού, λειτουργεί πάντα με την καθεστωτική λογική που την διέπει σε όλες τις πολιτικές λειτουργίες κι έρχεται μέσα σε 1,5 μέρα, χωρίς καν να ακούσουμε τους εκπροσώπους της κοινωνίας. Αντίφαση: Όλοι μας υποθέτω θέλουμε να αναπτυχθεί η σιδηροδρομική αγορά. Μέσα από την ενσωμάτωση της Οδηγίας, προφανέστατα δίνεται μια μεγάλη ευκαιρία με τους ανθρώπους της αγοράς που ενδιαφέρονται να στηρίξουν το σιδηρόδρομο να κουβεντιάσουν οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου. Αυτό είναι απολύτως αδιάφορο για την κυβέρνηση. Δεν θέλει να ακούσει. Θέλει να ενσωματώσει γρήγορα, άρον- άρον, μια Οδηγία την οποία με δική της ευθύνη καθυστέρησε και είμαστε σήμερα εδώ για το προφανές και αυτονόητο. Για να ξεκαθαρίσω τη θέση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, επειδή η Οδηγία αυτή ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2012 σε πολιτικό επίπεδο, σε επίπεδο Συμβουλίων Υπουργών, την διαπραγματευτήκαμε εμείς, κατά συνέπεια την υπερψηφίζουμε. Ερώτηση: Όταν το 2012 ο ΣΥΡΙΖΑ κατακεραύνωνε τις πολιτικές προσπάθειες της τότε κυβέρνησης, τι έχει να πει σήμερα που χωρίς καμία τροποποίηση έρχεται κι ενσωματώνει την Οδηγία;

Στη χθεσινή συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή έκανα συγκεκριμένες παρατηρήσεις για τα επί μέρους άρθρα, τις οποίες δεν θα επαναλάβω. Περιμένουμε την τοποθέτηση της κυβέρνησης για να δούμε πώς θα τοποθετηθούμε στις συγκεκριμένες παρεμβάσεις που έχουμε ζητήσει να κάνετε. Χαίρομαι πραγματικά, γιατί και η συνάδελφος κα Μάρκου από το ΠΟΤΑΜΙ έκανε πολύ θετικές παρατηρήσεις.

Ένα ενδιαφέρον σημείο είναι το άρθρο 9, το οποίο αναφέρει τη διαδικασία διαφανούς διαγραφής χρεών του Ομίλου ΟΣΕ. Αυτό είναι ουσιαστικά μια επανάληψη του άρθρου 13 του ν. 3891/2010. 2010! Ξανά το ΠΑΣΟΚ μπροστά τους! Το νόμο αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ τον είχε καταψηφίσει και σήμερα έρχεται και αποδέχεται τη λογική της διαγραφής των χρεών. Υπάρχει κάποια πολιτική εξήγηση;

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Ρωτήσαμε χθες τον Υπουργό αν έχει καμία σχέση αυτό που συζητούμε τώρα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Ο Υπουργός είπε όχι. Προφανώς, όμως, και μόνο η διάταξη του άρθρου 9 για τη διαγραφή χρεών έχει άμεση και έμμεση σχέση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Εδώ, όμως, αρχίζουν να έρχονται τα ερωτήματα. Ο κ. Σταθάκης σε δηλώσεις του 2013 –χτες ήταν το 2013, δεν ήταν προ δεκαετίας- είχε πει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα δεχτεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ξεπουληθεί για 300 εκατομμύρια €, όταν τώρα αποδέχεται η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ την προσφορά των Ιταλών των 45 εκατομμυρίων €. Εάν τα 300 εκατ. € ήταν ξεπούλημα, τα 45 εκατ. € τι είναι; Απαιτείται χαρακτηρισμός. Δεν μπορείτε να το κάνετε bypass αυτό. Αν τα 300 είναι ξεπούλημα, τα 45 εκατομμύρια τι είναι;

Όμως, αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, για το θέμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπάρχει μια πολύ πρόσφατη προϊστορία. Θυμάμαι και θυμόμαστε όλοι τις τραγικές στιγμές που έζησε ο κόσμος των εξαγωγών της χώρας με τις 90 μέρες να είναι κλειστή η σιδηροδρομική γραμμή στα σύνορα στην Ειδομένη και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ακινητοποιημένη με κραυγή αγωνίας από όλους «Κάντε κάτι να ανοίξετε τη σιδηροδρομική γραμμή» και την Κυβέρνηση να μην κάνει τίποτα, απολύτως τίποτα.

Αποτέλεσμα; Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μια εταιρεία που κατάφερε το 2014 και βγήκε στα θετικά, από «κόκκινη» έγινε μια εταιρεία η οποία έβγαλε κέρδη, μια εταιρεία η οποία είχε προοπτικές, που είχε αρχίσει να τραβά το ενδιαφέρον των διεθνών επενδυτών, να ξαναβουλιάξει στη διεθνή αναξιοπιστία. Ένα από τα αποτελέσματα της τραγικής πολιτικής σας.

Ο Πειραιάς, που χρειάζεται ανοιχτή την Ειδομένη για να προωθεί σιδηροδρομικά φορτία προς την Κεντρική Ευρώπη, είδε να παίρνουν κεφάλι στα εμπορευματοκιβώτια λιμάνια της Σλοβενίας. Δουλέψατε σε βάρος του Πειραιά, σε βάρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπέρ των λιμανιών Σλοβενίας και Κροατίας κι έχετε υποσκάψει με την πολιτική σας μια σοβαρή προσπάθεια που ξεκίνησε, ώστε να γίνει η χώρα ένας διαμετακομιστικός κόμβος μεταφοράς εμπορευμάτων.

Ερώτηση: Η προσφορά των Ιταλών είναι 45 εκατομμύρια €. Το ρώτησα και χθες στην Επιτροπή και δεν πήρα απάντηση. Αληθεύει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει σήμερα δεσμευμένα στην Τράπεζα της Ελλάδας 40 εκατομμύρια € δικά της; Και αληθεύει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει επίσης στο ταμείο της άλλα 25 εκατομμύρια € για την παροχή υπηρεσιών γενικού οικονομικού συμφέροντος, για να χρηματοδοτήσει τις λεγόμενες άγονες γραμμές;

Ποια είναι η συμπεριφορά της Κυβέρνησης σε σχέση με τα τρία αυτά οικονομικά μεγέθη; Ποια είναι η απάντηση ενός Υπουργού που είναι βέβαιο ότι ήταν απέναντι στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για αυτό μας είπε ότι εμείς πρέπει να ακολουθήσουμε αυτό που οι κακοί προηγούμενοι έκαναν; Όμως, οι κυβερνήσεις είναι για να διορθώνουν τα λάθη των προηγούμενων, όχι για να τα ακολουθούν κλαίγοντας, αλλά υλοποιώντας απλώς με βραδυπορίες.

ΟΣΕ: Το δρομολόγιο της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη το 2014 γινόταν σε 5 ώρες. Σήμερα γίνεται σε 7 ώρες με αδικαιολόγητες, απαράδεκτες βραδυπορίες. Προτίθεται το Υπουργείο να στηρίξει, έτσι ώστε να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις και συντηρήσεις της σιδηροδρομικής γραμμής, χρησιμοποιώντας για παράδειγμα τα 80 εκατομμύρια € δεσμευμένα χρήματα του ΟΣΕ στην Τράπεζα της Ελλάδος;

Κι έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, περιμένουμε την κατάθεση της πρότασης του κ. Σπίρτζη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, για να συζητήσουμε το θέμα των Ανεξάρτητων και Ρυθμιστικών Αρχών. Θα ήταν πάρα πολύ ενδιαφέρον να δούμε ποια είναι η αντίληψη της Κυβέρνησης για τις Ανεξάρτητες και Ρυθμιστικές Αρχές.

Θέλω να ξεκαθαρίσω κυρίως προς όσους πολίτες παρακολουθούν τις συνεδριάσεις του Κοινοβουλίου, ότι οι Ανεξάρτητες και Ρυθμιστικές Αρχές κάνουν μία και μόνο δουλειά σε όλο τον δυτικό κόσμο. Για να μην είναι έρμαιο των θελήσεων του εκάστοτε Υπουργού, κομμάτια των αγορών –τηλεπικοινωνιακή αγορά, μεταφορική αγορά, ενεργειακή αγορά, τηλεοπτική αγορά, όλες οι αγορές πάνω και πέρα από πιθανές καθεστωτικές αντιλήψεις Υπουργών- υπάρχουν οι Ανεξάρτητες Αρχές για να ρυθμίζουν με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα τον ανταγωνισμό. Θέλουμε, λοιπόν, πάρα πολύ να γίνει το ταχύτερο δυνατόν αυτή η συζήτηση για τις Ανεξάρτητες Αρχές.

Τέλος, επειδή συζητάμε ένα θέμα που σχετίζεται άμεσα με τη φιλοδοξία της χώρας να γίνει διαμετακομιστικός κόμβος εμπορίου και ταυτόχρονα ένα μεγάλο ενεργειακό hub και όλα αυτά θα μας βοηθήσουν να αναβαθμίσουμε την γεωπολιτική μας θέση, αυτό που θέλουμε να στείλουμε ως μήνυμα στην Κυβέρνηση είναι το εξής:

Επιτέλους, πιστέψτε ότι η Ελλάδα μπορεί. Η Ελλάδα της ήττας, της μιζέριας, της αποδοχής του μοιραίου και αναπόφευκτου πρέπει να γίνει παρελθόν. Η Ελλάδα δικαιούται και μπορεί να ξαναχαμογελάσει, να αποκτήσει τη θεσμική της ισοτιμία στα ευρωπαϊκά όργανα, να δώσει ξανά ελπίδα και προοπτική στους Έλληνες πολίτες και αυτό εμείς θα το παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις»
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ