Το κτήριο του Παλιού Δημοτικού Σχολείου Βασκίνας μετατρέπεται σε «Κέντρο Πληροφόρησης Λεωνιδίου για τη χλωρίδα του Πάρνωνα». Η πρώτη φάση ολοκληρώθηκε και οι κτηριακές υποδομές είναι έτοιμες, αποκαλύπτοντας την εξαιρετική δουλειά αποκατάστασης που έχει γίνει. Με βάση κομμάτια των τοίχων και των ταβανιών που έχουν διασωθεί, αποκαταστάθηκαν οι ζωγραφιστοί τοίχοι και τα ταβάνια, δημιουργώντας ένα θαυμαστό αποτέλεσμα.
Περιμένοντας τη δεύτερη φάση του έργου και τη δημιουργία του Κέντρου Πληροφόρησης Λεωνιδίου, για το φετινό φεστιβάλ Μελιτζάzz στολίζουμε το κτήριο με πίνακες ζωγραφικής του Λεωνιδιώτη ζωγράφου Νέστορα Βαρβέρη, το ανοίγουμε και το επισκεπτόμαστε όλες τις ημέρες, Πέμπτη ως Κυριακή. Εκεί ενημερωνόμαστε για τον Πάρνωνα και το φυσικό του περιβάλλον βλέποντας ντοκιμαντέρ και διαβάζοντας το υλικό του Φορέα Διαχείρισης όρους Πάρνωνα και υγροτόπου Μουστού.
Ειδικότερα την Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016 απολαμβάνουμε το καλωσόρισμα από τον Δήμο Νότιας Κυνουρίας, την Αναπτυξιακή Πάρνωνα και τον Φορέα Διαχείρισης όρους Πάρνωνα και υγροτόπου Μουστού, ενώ στην συνέχεια ακούμε τις μουσικές της Δέσποινας Γκοτσοπούλου, μαζί με ένα γλυκό jazz λικέρ τσακώνικο μελιτζανάκι.
Το «Κέντρο Πληροφόρησης Λεωνιδίου για τη χλωρίδα του Πάρνωνα» μία από τις τέσσερις υποδομές ενημέρωσης του Φορέα Διαχείρισης όρους Πάρνωνα και υγροτόπου Μουστού (Κύριος του Έργου), υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των Υποέργων 13 και 14 της Πράξης «Προστασία και διατήρηση της Βιοποικιλότητας του Όρους Πάρνωνα και Υγροτόπου Μουστού» του ΕΠΠΕΡΑΑ 2007-2013. Για την αποκατάσταση του κτηρίου στέγασης συνήφθη Προγραμματική Σύμβαση με την Αναπτυξιακή Πάρνωνα – Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ η οποία αποπεράτωσε την σχετική εργολαβία, ως Φορέας Υλοποίησης.
Περιμένοντας τη δεύτερη φάση του έργου και τη δημιουργία του Κέντρου Πληροφόρησης Λεωνιδίου, για το φετινό φεστιβάλ Μελιτζάzz στολίζουμε το κτήριο με πίνακες ζωγραφικής του Λεωνιδιώτη ζωγράφου Νέστορα Βαρβέρη, το ανοίγουμε και το επισκεπτόμαστε όλες τις ημέρες, Πέμπτη ως Κυριακή. Εκεί ενημερωνόμαστε για τον Πάρνωνα και το φυσικό του περιβάλλον βλέποντας ντοκιμαντέρ και διαβάζοντας το υλικό του Φορέα Διαχείρισης όρους Πάρνωνα και υγροτόπου Μουστού.
Ειδικότερα την Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016 απολαμβάνουμε το καλωσόρισμα από τον Δήμο Νότιας Κυνουρίας, την Αναπτυξιακή Πάρνωνα και τον Φορέα Διαχείρισης όρους Πάρνωνα και υγροτόπου Μουστού, ενώ στην συνέχεια ακούμε τις μουσικές της Δέσποινας Γκοτσοπούλου, μαζί με ένα γλυκό jazz λικέρ τσακώνικο μελιτζανάκι.
Το «Κέντρο Πληροφόρησης Λεωνιδίου για τη χλωρίδα του Πάρνωνα» μία από τις τέσσερις υποδομές ενημέρωσης του Φορέα Διαχείρισης όρους Πάρνωνα και υγροτόπου Μουστού (Κύριος του Έργου), υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των Υποέργων 13 και 14 της Πράξης «Προστασία και διατήρηση της Βιοποικιλότητας του Όρους Πάρνωνα και Υγροτόπου Μουστού» του ΕΠΠΕΡΑΑ 2007-2013. Για την αποκατάσταση του κτηρίου στέγασης συνήφθη Προγραμματική Σύμβαση με την Αναπτυξιακή Πάρνωνα – Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ η οποία αποπεράτωσε την σχετική εργολαβία, ως Φορέας Υλοποίησης.
Το κτήριο είναι διώροφο, λιθόκτιστο, κεραμοσκεπές, σχήματος «Γ», τυπικό παράδειγμα αστικής διώροφης κατοικίας της εμπορικής ακμής του τέλους του 19ου αιώνα που συναντάται στο Λεωνίδιο αλλά και στην ευρύτερη περιοχή. Ο τύπος αυτός της κατοικίας διατηρεί τη βασική εσωτερική οργάνωση των προηγούμενων «αγροτικών» προτύπων και ταυτόχρονα τον εμπλουτίζει με στοιχεία νέα, συνήθως φερμένα από το εξωτερικό, ανάμεικτα με κλασικιστικά στοιχεία.
Το ταβάνι και η ζωφόρος της σάλας, τα οποία αποκαταστάθηκαν και συντηρήθηκαν, είναι χαρακτηριστικό δείγμα διακόσμησης των αστικών σπιτιών του Λεωνιδίου της εποχής, πιθανά εκτελεσμένο από καλλιτέχνη που έχει προσκληθεί από την Κωνσταντινούπολη.
Το κτήριο αυτό, που στο παρελθόν στεγάζονταν το παλιό Δημοτικό Σχολείο Βασκίνας Λεωνιδίου, σήμερα θα αποτελέσει ένα χώρο αναφοράς για την ανάδειξη και προβολή της χλωριδικής αξίας του Πάρνωνα. Αξία διαπιστωμένη, που τεκμηριώνεται από την παρουσία πολλών και σημαντικών ειδών χλωρίδας και που κατατάσσει τον Πάρνωνα ανάμεσα στις πλουσιότερες χλωριδικά περιοχές της Ευρώπης.
Το ταβάνι και η ζωφόρος της σάλας, τα οποία αποκαταστάθηκαν και συντηρήθηκαν, είναι χαρακτηριστικό δείγμα διακόσμησης των αστικών σπιτιών του Λεωνιδίου της εποχής, πιθανά εκτελεσμένο από καλλιτέχνη που έχει προσκληθεί από την Κωνσταντινούπολη.
Το κτήριο αυτό, που στο παρελθόν στεγάζονταν το παλιό Δημοτικό Σχολείο Βασκίνας Λεωνιδίου, σήμερα θα αποτελέσει ένα χώρο αναφοράς για την ανάδειξη και προβολή της χλωριδικής αξίας του Πάρνωνα. Αξία διαπιστωμένη, που τεκμηριώνεται από την παρουσία πολλών και σημαντικών ειδών χλωρίδας και που κατατάσσει τον Πάρνωνα ανάμεσα στις πλουσιότερες χλωριδικά περιοχές της Ευρώπης.
Στους χώρους του Κέντρου θα λειτουργήσει εντός των επόμενων μηνών Έκθεση Ερμηνείας Περιβάλλοντος, μέσω της οποίας ο επισκέπτης θα μπορεί να ενημερωθεί για τον χλωριδικό πλούτο της προστατευόμενης περιοχής του όρους Πάρνωνα και υγροτόπου Μουστού. Οι βασικοί θεματικοί άξονες στους οποίους βασίζεται είναι: η βασική γνωριμία των επισκεπτών με την περιοχή, η στοχευμένη ερμηνεία στοιχείων από το φυσικό περιβάλλον, η εκπλήρωση της παιδαγωγικής αποστολής μέσω της ενημέρωσης και της ευαισθητοποίησης των επισκεπτών.
Η Έκθεση θα απευθύνεται σε κάθε είδους επισκέπτες: στους μεμονωμένους/απλούς τουρίστες περιηγητές στην ευρύτερη περιοχή, στους οικοτουρίστες, στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, στις οργανωμένες ομάδες επισκεπτών, στους τοπικούς φορείς, στον τοπικό πληθυσμό και στους επιχειρηματίες που ασχολούνται µε τον οικοτουρισµό στην περιοχή. Ιδιαίτερο στόχο αποτελεί η μαθητική κοινότητα, καθώς για αυτήν ο συγκεκριμένος χώρος θα λειτουργήσει ως χώρος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και δύναται να λειτουργήσει ως πόλος έλξης για χιλιάδες μαθητές, στους οποίους θα προσφέρει µια μοναδική ευκαιρία να αποκτήσουν γνώσεις για το φυσικό περιβάλλον και να ευαισθητοποιηθούν για την προστασία του.
Η Έκθεση θα απευθύνεται σε κάθε είδους επισκέπτες: στους μεμονωμένους/απλούς τουρίστες περιηγητές στην ευρύτερη περιοχή, στους οικοτουρίστες, στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, στις οργανωμένες ομάδες επισκεπτών, στους τοπικούς φορείς, στον τοπικό πληθυσμό και στους επιχειρηματίες που ασχολούνται µε τον οικοτουρισµό στην περιοχή. Ιδιαίτερο στόχο αποτελεί η μαθητική κοινότητα, καθώς για αυτήν ο συγκεκριμένος χώρος θα λειτουργήσει ως χώρος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και δύναται να λειτουργήσει ως πόλος έλξης για χιλιάδες μαθητές, στους οποίους θα προσφέρει µια μοναδική ευκαιρία να αποκτήσουν γνώσεις για το φυσικό περιβάλλον και να ευαισθητοποιηθούν για την προστασία του.