Τραγικό παιχνίδι έπαιξε η μοίρα στον κυβερνήτη του τουριστικού σκάφους («λάντζα»), το οποίο εμβολίστηκε το μεσημέρι της Τρίτης στην Αίγινα από ταχύπλοο με τέσσερις επιβάτες.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, κατά την εξέταση που διενήργησε ο προϊστάμενος της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Πειραιά, Ηλίας Μπογιόκας, διαπιστώθηκαν τρία χτυπήματα στο σώμα του άτυχου άνδρα: στο πόδι, πίσω από το αυτί και στο μέτωπο.
Εκείνο που φαίνεται πως απέβη μοιραίο για τον άτυχο 58χρονο καπετάνιο της λάντζας, Στέλιου Τρίμη, ήταν το χτύπημα στο μέτωπο: και αυτό, καθώς το οίδημα που προκλήθηκε από πρόσκρουση σε άγνωστο αντικείμενο, είχε ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ενδείξεις από την εξέταση του ιατροδικαστή, να πέσει ζωντανός ο άνθρωπος στη θάλασσα, αλλά χωρίς να έχει τις αισθήσεις του.
Γι' αυτόν τον λόγο, όπως προκύπτει, οι πνεύμονες και η κοιλιακή του χώρα ήταν γεμάτοι από θαλασσινό νερό.
Ο κ. Μπογιόκας έχει προχωρήσει τη διαδικασία τοξικολογικών και ιστολογικών εξετάσεων, ενώ, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, σήμερα το πρωί θα προχωρήσει σε νεκροτομή και στις σορούς των υπολοίπων τριών θυμάτων της ναυτικής τραγωδίας.
Θα παραμείνει κρατούμενος ο 77χρονος
Προθεσμία για να απολογηθεί ζήτησε και πήρε ο 77χρονος που φέρεται να είναι ο χειριστής του ταχυπλόου. Ο 77χρονος, ο οποίος θα παραμείνει υπό κράτηση, αναμένεται να οδηγηθεί ξανά στα δικαστήρια του Πειραιά σε 48 ώρες προκειμένου να δώσει απαντήσεις για όσα συνέβησαν το μεσημέρι της Τρίτης στο στενό της Μονής, ανοιχτά της Πέρδικας στο νησί του Αργοσαρωνικού.
Όπως δήλωσε ο δικηγόρος του Αλ. Λυκουρέζος, οι κατηγορίες που βαραίνουν τον 77χρονο είναι κακουργηματικού και πλημμεληματικού χαρακτήρα όπως είναι η πρόκληση ναυαγίου που προκάλεσε τον θάνατο ατόμων και η ανθρωποκτονία από αμέλεια.
«Η αμέλεια δεν οφείλεται στον χειριστή του σκάφους», δήλωσε ο κ. Λυκουρέζος και συμπλήρωσε: «ασκήθηκε ποινική δίωξη για δύο κακουργηματικές κατηγορίες και δύο πλημμεληματικές. Θα απολογηθεί την Παρασκευή».
Απαντώντας στις συνεχείς ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το ποια θα είναι η υπερασπιστική γραμμή του εντολέα του, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η υπερασπιστική γραμμή θα αποτυπωθεί στο υπόμνημα που θα καταθέσουμε στην ανακρίτρια την Παρασκευή, ωστόσο η αμέλεια δεν οφείλεται στον χειριστή του σκάφους».
Την αναθεώρηση των κανονισμών ασφαλείας στη θάλασσα προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας, στον απόηχο του τραγικού ναυτικού δυστυχήματος της Αίγινας, κατά το οποίο έχασαν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι, ενώ χαρακτήρισε έμπειρο τον 77χρονο χειριστή του ταχύπλοου.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δρίτσας, μιλώντας στον Σκάι, ο 77χρονος φερόμενος ως δράστης “ήταν κατά τεκμήριο έμπειρος χειριστής, εδώ και αρκετές δεκαετίες είχε άδεια, είχε δικό του σκάφος, ήταν γνωστός στο νησί, είχε γνώση του χώρου δεν ήταν Αιγινήτης αλλά τακτικός επισκέπτης της Αίγινας”. Χαρακτήρισε δε αδιανόητο να τρέχει κανείς με ταχύτητα στο στενό ανάμεσα στη Moνή και την Πέρδικα, όπου επιχειρούν να περάσουν ακόμη και κολυμβητές.
Αναφερόμενος στα κενά που υπάρχουν στους κανονισμούς ασφαλείας στη θάλασσα, ο υπουργός σημείωσε ότι σήμερα δεν υπάρχει νομικός περιορισμός σε ό,τι αφορά την ταχύτητα πλεύσης. “Πρέπει να υπάρχει όριο ταχύτητας για τα περάσματα, δεν νοείται να μην υπάρχει δεν υπάρχει νομικός περιορισμός”, τόνισε.
Κατέστησε, δε, σαφές ότι η πολιτεία φέρει ευθύνες για τέτοιου είδους τραγικά περιστατικά. “Η Πολιτεία και όλοι μας είμαστε υπόλογοι όταν συμβαίνουν τόσο τραγικά περιστατικά”, ανέφερε ο κ. Δρίτσας.
Όπως είπε, μεταξύ άλλων, επανεξετάζεται όλο το πλαίσιο αδειοδότησης της ικανότητας κυβέρνησης σκάφους από οποιονδήποτε παίρνει άδεια και υπογράμμισε ότι “δεν δικαιολογείται να μην υπάρχει άδεια για τη μικρή ιπποδύναμη”. Από μια ηλικία και μετά η ικανότητα του οδηγού πρέπει να ελέγχεται ανά έτος, όχι ανά τριετία, σημείωσε ο υπουργός.
Ο 77χρονος ζήτησε και έλαβε προθεσμία να απολογηθεί την Παρασκευή, ενώ σε βάρος του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια από τον εισαγγελέα.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο χειριστής είχε ανανεώσει κανονικά το δίπλωμά του, ωστόσο δεν είναι λίγες οι πληροφορίες που θέλουν κατοίκους και παραθεριστές να έχουν κάνει πολλές φορές παράπονα στο λιμεναρχείο για επικίνδυνους ελιγμούς από το συγκεκριμένο σκάφος.