ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016

Γ. Μανιάτης: Κίνδυνοι για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 8:10:00 π.μ. | |
Γ. Μανιάτης: Κίνδυνοι για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας
 Παρακολουθήστε παρακάτω την ομιλία του Γ. Μανιάτη, Ειδικού Αγορητή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ), στην Ολομέλεια της Βουλής για το νσχ για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.



«Η Δημοκρατία είναι το καλύτερο πολίτευμα που έχει ανακαλύψει η ανθρωπότητα.

Όμως, κ. Πρόεδρε οφείλατε όταν από το Βήμα της Βουλής εκθειάζεται η δικτατορία της 4ης Αυγούστου να το καταδικάσατε και να μην επιτρέψει κανένας από μας να γίνουν όλες αυτές οι αθλιότητες, γιατί έτσι τελικά δίνουμε βήμα στους αντιπάλους κι εχθρούς της Δημοκρατίας. Αυτό που προηγήθηκε δεν τιμά ούτε τη Δημοκρατία, ούτε τον ελληνικό λαό, ανεξάρτητα τι ψήφισε.

Θα μπορούσε η σημερινή συζήτηση να είναι μια ήρεμη συζήτηση, εάν κάναμε αυτό που κάνει κάθε φυσιολογικά λειτουργούσα πολιτεία. Είμαστε εδώ για να συζητήσουμε το νέο καθεστώς για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και το νέο καθεστώς για το φυσικό αέριο. Κείμενα τα οποία κ. Υπουργέ, είχατε στη διάθεσή σας εδώ και 1,5 χρόνο. Για λόγους που προφανώς σας αφορούν, τα καθυστερούσατε, τα ξαναδίνατε στη διαβούλευση, κ.ό.κ. και τώρα ερχόμαστε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος να τα συζητήσουμε.

Ευτυχώς που χθες κατά παρέκκλιση των προβλεπομένων, καταφέραμε και ακούσαμε τους φορείς και είδαμε πώς αντιδρά η αγορά σ’ αυτά που προβλέπονται.

Δεν θα αναφερθώ καθόλου στο κύριο σώμα του νομοσχεδίου, γιατί θεωρώ πως έχει τη συναίνεση όλων μας με πιθανές μικροπαρατηρήσεις - μικροαλλαγές, που δεν έχουν σημασία, γιατί απλώς διαφοροποιούμε το σύστημα χρηματοδότησης με σταθερή τιμή, το Feed-in Tariff με το Feed-in Premium, κ.ά. Προσαρμοζόμαστε σ’ αυτό που έχουν προσαρμοστεί τα περισσότερα Κράτη – Μέλη, προκειμένου να δούμε πώς μπορούν να ενισχυθούν οι ΑΠΕ στις σημερινές οικονομικές συνθήκες.

Θα αναφερθώ στα εξής ζητήματα:

1. Άρθρο 23, Ειδικός Λογαριασμός και το μέλλον της ΔΕΗ: Για να γίνει κατανοητό προς τους πολίτες: Κάποιος πρέπει να πληρώσει τη μαύρη τρύπα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο λογαριασμό που αποπληρώνει τα φωτοβολταϊκά, τα αιολικά και όλα τα ανανεώσιμα.

Πόση θα είναι αυτή η τρύπα το 2016; Ο Πρόεδρος του ΛΑΓΗΕ, κ. Φιλίππου, χθες μας είπε ότι στο τέλος του 2016 θα είναι 334 εκατ. € και το 2017 θα είναι 494 εκατ. €, μισό δις €!

Ποιος προβλέπεται να την πληρώσει με βάση τη νομοθεσία που έχουμε μπροστά μας για κύρωση; Θα την πληρώσουν οι προμηθευτές, δηλ. κατά 90% η ΔΕΗ. Μετά τον Αρχιμήδη και το «Εύρηκα Εύρηκα», η κυβέρνηση βρήκε την κότα που γεννάει τα χρυσά αυγά. Η ΔΕΗ σύμφωνα με την κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να πληρώνει και 300 και 400 εκατ. € προκειμένου να καλύψει αυτά τα κενά. Μπορεί; Ο διορισμένος από την κυβέρνηση Αντιπρόεδρος της ΔΕΗ χθες μας είπε: «Το “υποζύγιο” ΔΕΗ δεν αντέχει άλλο. Το πιθανότερο απ’ όλα είναι ότι θα μετακυλήσουμε το κόστος στους πολίτες». Δηλ. το μάρμαρο θα το πληρώσει στο τέλος ο πολίτης.

Ο επίσης διορισμένος από την κυβέρνηση, Πρόεδρος της ΔΕΗ, κ. Παναγιωτάκης, πριν 2 μήνες στο Συνέδριο Economist, σε διεθνές ακροατήριο, είπε ότι οι χώρες δεν χρεωκοπούν μόνο από τις τράπεζες αλλά χρεωκοπούν και από την ενέργεια. Έμμεσα δηλαδή δεν κρούει καμπανάκι, κρούει δυνατή καμπάνα ότι η μεγαλύτερη εταιρεία της χώρας, η ΔΕΗ, με ευθύνες αποκλειστικά της κυβέρνησης κινδυνεύει με χρεωκοπία. Κι αν χρεωκοπήσει η ΔΕΗ, χρεωκοπεί η χώρα. Επιπλέον, σε επιστολή του προς τους εργαζόμενους λέει: «Η εταιρεία μας περνάει την πιο κρίσιμη στιγμή της ιστορίας της. Έχουμε να αντιμετωπίσουμε τη μεγαλύτερη πρόκληση, τις δημοπρασίες ΝΟΜΕ», δηλ. αυτό που επέλεξε η κυβέρνηση ως καλύτερη λύση στην προσαρμογή στην απελευθερωμένη αγορά.

Όταν στην πολιτική «άρτος και θεάματα», δεν υπάρχει άρτος, υπάρχουν μόνο τα θεάματα. Πριν 2 εβδομάδες, ο Πρωθυπουργός κ. Τσίπρας έκανε στο προαύλιο της Βουλής μια φιέστα για τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ πάνω στο νέο Σύνταγμα, σ’ αυτό που πρόκειται να συζητηθεί με δήθεν ομάδες πρωτοβουλίας που το δήθεν συντονιστικό τους θα διοριστεί από την κυβέρνηση και μετά θα έχουμε διάφορες άλλες επιμέρους συζητήσεις, ευτελίζοντας την συνταγματικά προβλεπόμενη διαδικασία του άρθρου 110 του Συντάγματος.

Τι είπε ο Πρωθυπουργός; «Μην ανησυχείτε, πολίτες, η ενέργεια θα παραμείνει δημόσια, κρατική».

Τι κάνουν, όμως, ο Πρωθυπουργός, ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και οι Υπουργοί του; 25 Μαΐου 2016: Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης. Υπογραφές: Δραγασάκης, Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, Τσακαλώτος, Σταθάκης, Χουλιαράκης, Σκουρλέτης, οι Υπουργοί που συμμετέχουν στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής: «Υπ’ αριθμόν 15. Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, ΔΕΗ. Μέθοδος αξιοποίησης: Ει δυνατόν, μέσα στο 2016 θα πωληθεί το 17% της ΔΕΗ». Πόσο έχει το δημόσιο σήμερα στη ΔΕΗ; 51%. Αν πουληθεί, λοιπόν, το 17%, τι απομένει; Το 34%, blocking minority. Δηλαδή; Το ελληνικό δημόσιο γίνεται μειοψηφία του 34%.

Τι λέει η τελευταία στήλη; Η τελευταία στήλη λέει ότι υποχρεωτικά το ΤΑΙΠΕΔ μέσα στο Σεπτέμβρη θα βρει τον σύμβουλο που θα προκηρύξει το διαγωνισμό για να πουληθεί το 17% της ΔΕΗ. (Καταθέτω για τα Πρακτικά το φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης).

Υπάρχει όλος αυτός ο «καημός», υπάρχουν όλα αυτά τα ψέματα, όλες αυτές οι αυταπάτες ή όπως θέλουμε να τις πούμε, γιατί εγώ θεωρώ ότι είναι πολιτικές απάτες, όταν αντικρούονται από τους ίδιους.

Δεν έχει καμία σημασία το τι λέμε εμείς. Έχει σημασία το τι λέει η ίδια η Κυβέρνηση και κυρίως ποια είναι η αντίφαση ανάμεσα στα λόγια της Κυβέρνησης και τις υπογραφές της Κυβέρνησης.

Πώς απαντά, λοιπόν, στο ερώτημα: «Τελικά η ΔΕΗ με Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ θα είναι δημόσια-κρατική ή ιδιωτική»; Οι υπογραφές δίνουν την τελική απάντηση, προφανώς ΙΔΙΩΤΙΚΗ.

Επειδή τα πράγματα είναι πάρα πολύ σοβαρά και δεν πρέπει να μπαίνουν στην «προκρούστεια κλίνη» είτε της Αντιπολίτευσης, είτε των ιδεοληψιών και των καθεστωτικών αντιλήψεων της Κυβέρνησης, η ΔΕΗ είναι μια «βόμβα» έτοιμη να εκραγεί. Μία από τις αιτίες είναι αυτό που με αγωνία λένε και το σωματείο εργαζομένων και η διοίκηση και όλοι οι γενικοί διευθυντές: Τα χρέη προς τη ΔΕΗ.

31/12/2014: Χρέη προς τη ΔΕΗ 1δις 709 εκατ. €, 1,7 δις €

30/6/2016: Χρέη προς τη ΔΕΗ συνολικά: 2 δις 961 εκατ.€. Μέσα στον 1,5 χρόνο ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τα χρέη των πολιτών προς τη ΔΕΗ αυξήθηκαν κατά 60%.

Επειδή παροικούμε την Ιερουσαλήμ όλοι, αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό προέκυψε από δύο βασικές αιτίες: τη λογική ΣΥΡΙΖΑ «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» και προφανώς τη μεγαλύτερη φτωχοποίηση του ελληνικού λαού, των Ελλήνων πολιτών, που δεν μπορούν αντικειμενικά να αποπληρώσουν.

Πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των 3 δις € που χρωστάει ο ελληνικός λαός στη ΔΕΗ; Εδώ η απάντηση πρέπει να είναι πολύ καθαρή. Δεν θα σχολιάσω καθόλου το ζήτημα των κατά παρέκκλιση διορισμών στη ΡΑΕ, στο επιστημονικό δυναμικό. Θεωρώ αυτονόητο ότι οφείλει η Κυβέρνηση, για λόγους στοιχειώδους ηθικής τάξης, στον ρυθμιστή της ενέργειας, στον ρυθμιστή των μεγαλύτερων οικονομικών συμφερόντων, να ακολουθήσει τις διαδικασίες ΑΣΕΠ και να διοριστεί με διαφανείς και απόλυτα καθαρές διαδικασίες όλο το τεχνικό προσωπικό.

2. Ισλαμικό Τέμενος: Εμείς είμαστε περήφανοι που το 2011 ξεμπλοκάραμε τη διαδικασία με δική μας νομοθεσία. Όμως θέλω να τονίσω, όπως το έκανα και χθες στην Επιτροπή, ότι γι’ άλλη μια φορά βλέπουμε τη διάσπαση της κυβερνητικής πλειοψηφίας. Η καρέκλα της εξουσίας τελικά είναι πολύ πιο γλυκιά από οποιεσδήποτε αρχές μπορεί να υπάρχουν σ’ έναν ετερόκλητο αριστεροακροδεξιό κυβερνητικό συνασπισμό.

Εμείς, λοιπόν, ως Δημοκρατική Συμπαράταξη, θα υπερψηφίσουμε τη συγκεκριμένη διάταξη, γιατί παραμένουμε πιστοί στις αξίες και τις αρχές μας.

3. Πάρκο Τρίτση: Κύριε Υπουργέ, είναι προφανές ότι είναι σοβαρό το θέμα. Θα σας πω τι είχαμε κάνει εμείς τον Αύγουστο του 2014 και σας τα είπε και ο κ. Ζενέτος χθες, ο Πρόεδρος του Ιλίου, του Δήμου που έχει τη μεγαλύτερη έκταση. Εμείς τον Αύγουστο του 2014 προβλέψαμε ότι όλο αυτό το Πάρκο αντί να είναι στο Υπουργείο που κανένας δεν μπορεί να το ελέγξει -τι δουλειά έχει το κεντρικό Υπουργείο με το Πάρκο Τρίτση- να πάει στον Αναπτυξιακό Σύνδεσμο Δυτικής Αθήνας, στους 8 Δήμους, στον φορέα που τους εκπροσωπεί.

Ο εισηγητής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης έκανε ένα λάθος. Τα τελευταία λεφτά που δόθηκαν στο Πάρκο Τρίτση δόθηκαν από εμάς τον Αύγουστο του 2014, γιατί αποπληρώσαμε όλα τα χρέη και προς τη ΔΕΗ και προς την ΕΥΔΑΠ. Και δώσαμε τη δυνατότητα για χρήματα από το Πράσινο Ταμείο να καλυφθούν τα λειτουργικά έξοδα.

Τι είχαμε, δηλαδή; Ένα πάρκο που δίνεται στις τοπικές κοινωνίες, στους αντίστοιχους Δήμους μέσω του ΑΣΔΑ (Αναπτ. Συνδέσμου Δυτ. Αθήνας), μια εξόφληση των χρεών και μια πρόβλεψη να μπορούν να καλύψουν τα έξοδά τους είτε από το ΕΣΠΑ είτε από το Πράσινο Ταμείο.

Τι κάνετε, κύριε Υπουργέ, τώρα και είναι λάθος που θα το βρείτε μπροστά σας πολύ σύντομα; Δημιουργείτε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) και διορίζετε μάλιστα υψηλόμισθο Γενικό Διευθυντή. Είναι μια δουλειά που μπορεί να την κάνει ένας Αντιδήμαρχος, να συντονίσει τους 5 υπαλλήλους που δουλεύουν και να έχει το νοιάξιμο, όπως το έχει η τοπική κοινωνία.

Εμείς, ως Δημοκρατική Συμπαράταξη, σας καλούμε να το ξαναδείτε. Πιστεύουμε ότι έχετε οδηγηθεί σε λάθος επιλογές. Όλοι οι Δήμοι είναι απέναντί σας. Είπαν μάλιστα ότι ο Δήμος Ιλίου δεν θα στείλει καν εκπρόσωπο, δεν έχει νόημα να στείλει εκπρόσωπο. Άρα, θέλουμε να το δείτε κι αυτό.

4. Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου: Είναι ένα θέμα που δεν κουβεντιάστηκε καθόλου, αλλά θα σας το πω, γιατί αφορά πολλές περιοχές της Ελλάδας. Αφορά την Αργολίδα, τα Ιωάννινα, τον Βόλο, την Πάτρα, το Ηράκλειο. Τι είναι αυτό το ζήτημα; Είναι κάποιες χωροταξικές επιλογές που έγιναν κάποτε να μετεγκατασταθούν οι λειτουργούσες μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε κάποιες περιοχές, με λάθη σχεδιαστικά, πολεοδομικά, περιβαλλοντικά. Επειδή αυτό ήταν λάθος, τι αποφασίστηκε το 2011; Εμείς δώσαμε μια πρώτη παράταση για δύο (2) χρόνια. Τέλειωσε αυτή. Το 2013 δώσαμε 2η παράταση να μην μετεγκατασταθούν. Κι έρχεται η Κυβέρνηση τώρα και δίνει 3η παράταση. Αυτό, κύριε Υπουργέ, είναι ένα σωστό βήμα, αλλά μισό βήμα.

Εμείς σας καλούμε να αξιοποιήσετε την πρόβλεψη του νόμου για τη Χωροταξική και Πολεοδομική Μεταρρύθμιση, να αναθέσετε τώρα μια μελέτη για μια περιοχή –όποια θέλετε εσείς- και με βάση τα πορίσματα της μελέτης να εφαρμόσετε μέσα σε 6 μήνες όλα αυτά τα πορίσματα, σε όλες τις περιοχές που το έχουν ανάγκη. Και να λύσουμε άπαξ δια παντός, με σύμφωνη γνώμη και του Συμβουλίου της Επικρατείας και των υπηρεσιών που εποπτεύετε, όλο αυτό το τεράστιο ζήτημα που δεν επιτρέπει σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες σε συγκεκριμένες περιοχές, ούτε στον αναπτυξιακό νόμο να ενταχθούν, ούτε μακροπρόθεσμο σχεδιασμό να κάνουν, ούτε υπαλλήλους να προσλάβουν, ούτε κυρίως να δουν το μέλλον τους.

Με βάση αυτές τις σκέψεις και τις παρατηρήσεις αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, επαναλαμβάνουμε ως Δημοκρατική Συμπαράταξη ότι υπερψηφίζουμε επί της αρχής το νομοσχέδιο. Για τα επιμέρους άρθρα θα τοποθετηθούμε όταν έρθει η ώρα».
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ