Έστω και με μεγάλη καθυστέρηση, που έχει στοιχίσει στη χώρα μας πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα για τις ανεξέλεγκτες χωματερές στην Πελοπόννησο, το σημαντικό έργο της διαχείρισης των απορριμμάτων της περιφέρειας Πελοποννήσου βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στην υλοποίησή του, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (επικεφαλής ο Γιώργος Περιστέρης) να αναλαμβάνει να το φέρει σε πέρας.
Πρόκειται για ένα έργο ΣΔΙΤ (σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα) ύψους 160 εκατομμυρίων ευρώ, για το οποίο οι τελικές υπογραφές εκκρεμούν εδώ και δύο χρόνια, μολονότι υπάρχουν θετικές αποφάσεις από το Συμβούλιο της Επικρατείας και το Ελεγκτικό Συνέδριο, όμως τώρα με απόφασή της η Γενική Γραμματεία Συντονισμού το εγκρίνει, και πλέον είναι θέμα χρόνου η συμβασιοποίησή του (πιθανόν μέσα σε τρεις ή τέσσερις μήνες), με την έγκριση του αναθεωρημένου περιφερειακού σχεδιασμού και της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τα αρμόδια υπουργεία Εσωτερικών και Περιβάλλοντος.
Μιλάμε για ένα έργο-ανάσα για ολόκληρη την Πελοπόννησο, που ταλανίζεται από το πρόβλημα των ανεξέλεγκτων χωματερών οι οποίες «ξεφυτρώνουν» παντού, προκαλώντας σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσει 600 θέσεις εργασίας κατά τις εργασίες κατασκευής και 200 θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία του, που έχει οριστεί για 25 χρόνια.
Για το έργο αυτό έχει επιλεγεί μέσω διεθνούς διαγωνισμού ήδη από τον Ιούλιο του 2013 (!) η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, η οποία θα κληθεί να κατασκευάσει δύο σταθμούς μεταφόρτωσης απορριμμάτων σε Κορινθία και Αργολίδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το «ξεπάγωμα» του μεγάλου έργου στην Πελοπόννησο έρχεταιλίγες μόλις μέρες μετά την επίθεση που εξαπέλυσε κατά της κυβέρνησης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κατά την ανάλυση των αποτελεσμάτων εξαμήνου της, σημειώνοντας πως οι κινήσεις που έγιναν από την κυβέρνηση στο πρώτο εξάμηνο του 2016 απομάκρυναν την προσπάθεια αύξησης επενδύσεων.
Η εταιρεία ανέφερε πως στο «πρώτο εξάμηνο του 2016 η καθυστέρηση στην εκπλήρωση των πάσης φύσεως υποχρεώσεων του ελληνικού Δημοσίου προς τον Ιδιωτικό Τομέα (επιστροφή Φ.Π.Α. μη πληρωμή τόκων καθυστέρησης επιστροφής Φ.Π.Α., πληρωμή επιχορηγήσεων, κ.λπ.), οι συνεχείς αλλαγές των φορολογικών και ασφαλιστικών νόμων και οι περιορισμοί στην κίνηση των κεφαλαίων, επηρεάζουν αρνητικά την οικονομική δραστηριότητα, απομακρύνοντας την προσπάθεια για την αύξηση των επενδύσεων».
Πρόκειται για ένα έργο ΣΔΙΤ (σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα) ύψους 160 εκατομμυρίων ευρώ, για το οποίο οι τελικές υπογραφές εκκρεμούν εδώ και δύο χρόνια, μολονότι υπάρχουν θετικές αποφάσεις από το Συμβούλιο της Επικρατείας και το Ελεγκτικό Συνέδριο, όμως τώρα με απόφασή της η Γενική Γραμματεία Συντονισμού το εγκρίνει, και πλέον είναι θέμα χρόνου η συμβασιοποίησή του (πιθανόν μέσα σε τρεις ή τέσσερις μήνες), με την έγκριση του αναθεωρημένου περιφερειακού σχεδιασμού και της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τα αρμόδια υπουργεία Εσωτερικών και Περιβάλλοντος.
Μιλάμε για ένα έργο-ανάσα για ολόκληρη την Πελοπόννησο, που ταλανίζεται από το πρόβλημα των ανεξέλεγκτων χωματερών οι οποίες «ξεφυτρώνουν» παντού, προκαλώντας σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσει 600 θέσεις εργασίας κατά τις εργασίες κατασκευής και 200 θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία του, που έχει οριστεί για 25 χρόνια.
Για το έργο αυτό έχει επιλεγεί μέσω διεθνούς διαγωνισμού ήδη από τον Ιούλιο του 2013 (!) η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, η οποία θα κληθεί να κατασκευάσει δύο σταθμούς μεταφόρτωσης απορριμμάτων σε Κορινθία και Αργολίδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το «ξεπάγωμα» του μεγάλου έργου στην Πελοπόννησο έρχεταιλίγες μόλις μέρες μετά την επίθεση που εξαπέλυσε κατά της κυβέρνησης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κατά την ανάλυση των αποτελεσμάτων εξαμήνου της, σημειώνοντας πως οι κινήσεις που έγιναν από την κυβέρνηση στο πρώτο εξάμηνο του 2016 απομάκρυναν την προσπάθεια αύξησης επενδύσεων.
Η εταιρεία ανέφερε πως στο «πρώτο εξάμηνο του 2016 η καθυστέρηση στην εκπλήρωση των πάσης φύσεως υποχρεώσεων του ελληνικού Δημοσίου προς τον Ιδιωτικό Τομέα (επιστροφή Φ.Π.Α. μη πληρωμή τόκων καθυστέρησης επιστροφής Φ.Π.Α., πληρωμή επιχορηγήσεων, κ.λπ.), οι συνεχείς αλλαγές των φορολογικών και ασφαλιστικών νόμων και οι περιορισμοί στην κίνηση των κεφαλαίων, επηρεάζουν αρνητικά την οικονομική δραστηριότητα, απομακρύνοντας την προσπάθεια για την αύξηση των επενδύσεων».