Ένα σμήνος από αυτόνομα εναέρια ταξί τα οποία ο πελάτης θα μπορεί να καλέσει μέσω του smartphone του, ετοιμάζει η Airbus. Το πρότζεκτ του ευρωπαϊκού κολοσσού αεροναυπηγικής ονομάζεται Vahana και θα βασίζεται στα CityAirbus: μια σειρά από μονοθέσια εναέρια ταξί που θα θυμίζουν κάτι ανάμεσα σε ελικόπτερο και μηχανή και υπόσχονται να ρυθμίσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στις μεγαλουπόλεις.
«Το αεροσκάφος που κατασκευάζουμε δεν έχει ανάγκη από διάδρομο απογείωσης, είναι αυτόνομο και παράλληλα είναι σε θέση να ανιχνεύει και να αποφεύγει εμπόδια και άλλα αεροσκάφη» εξηγεί ο Ροντέν Λιασόφ διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής εταιρείας της Airbus, Α3, η οποία έχει αναλάβει το πρόγραμμα Vahana. «Σχεδιασμένο ώστε να μεταφέρει έναν επιβάτη ή φορτίο, στοχεύουμε να κάνουμε το νέο αεροσκάφος του είδους που θα πετάει χωρίς πιλότο» προσθέτει ο ίδιος.
Ταξί στην… ταράτσα
Τα πρώτα σχέδια του καινοτόμου προγράμματος, που αναμένεται να φέρει την επανάσταση στις αστικές μετακινήσεις εφόσον υλοποιηθεί, αποκαλύπτουν εναέρια ταξί τα οποία θα απογειώνονται και θα προσγειώνονται κάθετα, σαν ελικόπτερα. Ο επιβάτης θα κάθεται και θα προσδένεται σε ένα άνετο κάθισμα ενώ ακριβώς από πάνω του θα κλείνει ένας διάφανος θόλος που θα θυμίζει προσωπίδα κράνους μηχανής.
Μέχρι τα τέλη του 2017, η ομάδα του Vahana ευελπιστεί ότι θα έχει ολοκληρώσει την κατασκευή ενός κανονικού προτύπου, ενώ υπολογίζει ότι το πρώτο μοντέλο του είδους θα μπορούσε να κυκλοφορήσει στην αγορά μέχρι το 2020.
Πριν από περίπου έναν χρόνο, η Airbus είχε ανακοινώσει ότι μια από τις πρώτες συνεργασίες του προγράμματος Vahana θα ήταν με το δημοφιλές δίκτυο μετακινήσεων Uber, ώστε να δημιουργηθούν οι απαραίτητες επιχειρηματικές υποδομές για την αποδοτική λειτουργία του σμήνους των hi-tech αστικών αεροσκαφών.
«Το αεροσκάφος που κατασκευάζουμε δεν έχει ανάγκη από διάδρομο απογείωσης, είναι αυτόνομο και παράλληλα είναι σε θέση να ανιχνεύει και να αποφεύγει εμπόδια και άλλα αεροσκάφη» εξηγεί ο Ροντέν Λιασόφ διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής εταιρείας της Airbus, Α3, η οποία έχει αναλάβει το πρόγραμμα Vahana. «Σχεδιασμένο ώστε να μεταφέρει έναν επιβάτη ή φορτίο, στοχεύουμε να κάνουμε το νέο αεροσκάφος του είδους που θα πετάει χωρίς πιλότο» προσθέτει ο ίδιος.
Ταξί στην… ταράτσα
Τα πρώτα σχέδια του καινοτόμου προγράμματος, που αναμένεται να φέρει την επανάσταση στις αστικές μετακινήσεις εφόσον υλοποιηθεί, αποκαλύπτουν εναέρια ταξί τα οποία θα απογειώνονται και θα προσγειώνονται κάθετα, σαν ελικόπτερα. Ο επιβάτης θα κάθεται και θα προσδένεται σε ένα άνετο κάθισμα ενώ ακριβώς από πάνω του θα κλείνει ένας διάφανος θόλος που θα θυμίζει προσωπίδα κράνους μηχανής.
Μέχρι τα τέλη του 2017, η ομάδα του Vahana ευελπιστεί ότι θα έχει ολοκληρώσει την κατασκευή ενός κανονικού προτύπου, ενώ υπολογίζει ότι το πρώτο μοντέλο του είδους θα μπορούσε να κυκλοφορήσει στην αγορά μέχρι το 2020.
Πριν από περίπου έναν χρόνο, η Airbus είχε ανακοινώσει ότι μια από τις πρώτες συνεργασίες του προγράμματος Vahana θα ήταν με το δημοφιλές δίκτυο μετακινήσεων Uber, ώστε να δημιουργηθούν οι απαραίτητες επιχειρηματικές υποδομές για την αποδοτική λειτουργία του σμήνους των hi-tech αστικών αεροσκαφών.