«Κρίσιμο αναπτυξιακό εργαλείο» χαρακτήρισε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο και τόνισε ότι για το λόγο αυτό «η Περιφέρεια το υπερασπίζεται και έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα», κατά τη διάρκεια της δεύτερης μέρας του Συμποσίου «Τραίνο, τουρισμός και περιφερειακή ανάπτυξη» που πραγματοποιείται στη Ζυρίχη σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης.
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου έθεσε τέσσερις άξονες στην προσπάθεια επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου, στους οποίους υπήρξε απόλυτη συμφωνία όλων των συμμετεχόντων. Πρώτον, ο πρώην Πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Παναγιώτης Θεοφανόπουλος θα αναλάβει το ρόλο του συντονιστή της προσπάθειας και της υλοποίησης των αποφάσεων του Συμποσίου. Δεύτερον, θα πρέπει να αναδειχθεί ο τεχνικός σύμβουλος που θα αναλάβει τη συγκρότηση του φακέλου που θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση και θα αναζητήσει πιθανούς εταίρους. Τρίτον, η Περιφέρεια Πελοποννήσου και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα ετοιμάσουν τον πρώτο φάκελο που θα υποβληθεί στο Υπουργείο Πολιτισμού για να χαρακτηριστεί η σιδηροδρομική γραμμή μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της Ουνέσκο. Τέταρτον, θα πρέπει να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις υποστήριξης του φακέλου που θα υποβληθεί στις Βρυξέλλες.
Ο κ. Τατούλης σημείωσε επίσης ιδιαίτερα ότι «δεν πρέπει να εστιάζουμε στη λογική των μεγάλων επενδύσεων, αλλά στη σταδιακή ανάπτυξη του δικτύου, προσφέροντας νέες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και ελκυστικές στους επισκέπτες, ώστε στη συνέχεια με τον ίδιο τρόπο να προσεγγίσουμε τη μεταφορική διάσταση του έργου».
Το σχήμα το οποίο θα κληθεί να υλοποιήσει το όραμα της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, σύμφωνα με τον κ. Τατούλη, θα πρέπει να αποτελεί σύμπραξη των Περιφερειών, των δομών του ΟΣΕ και των ιδιωτών. Οι Περιφέρειες ωστόσο θα πρέπει να είναι οι πρωτοπόρες στην ιδέα της επανεκκίνησης, όχι στη βάση του κόστους του εισιτηρίου, αλλά στη βάση της βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών και της προώθησης του μέσου για την προσέλκυση ολοένα και περισσότερων επισκεπτών.
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου πρόσθεσε ότι η Περιφέρεια θα χρηματοδοτήσει την προώθηση της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, όπως άλλωστε έκανε και με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, «όπου πετύχαμε 20% αύξηση κατ’ έτος, με αποτέλεσμα να είναι το πρώτο σε ανάπτυξη αεροδρόμιο της χώρας».
Ο κ. Τατούλης επεσήμανε ακόμη ότι θα πρέπει το επιχειρηματικό σχέδιο της επένδυσης να αποδεικνύει τη βιωσιμότητα του έργου, ώστε να λάβει τις κατάλληλες εγκρίσεις, να ανταγωνιστεί με αξιώσεις αντίστοιχα επενδυτικά σχέδια της Ευρώπης και εν τέλει να εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του.
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου στάθηκε ακόμα μια φορά στην άριστη συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, τον ΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ, σημειώνοντας ωστόσο ότι χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη συστράτευση δυνάμεων, «γιατί η διαδικασία είναι πολύ δύσκολη. Μιλάμε για ένα νεκρό δίκτυο αυτή τη στιγμή. Θα πρέπει όλες οι πλευρές να επιδείξουν αποφασιστικότητα και συστηματικότητα ώστε να υπηρετήσουμε με τον καλύτερο τρόπο το σχεδιασμό μας, γιατί δεν υπάρχουν περιθώρια απωλειών στην προσπάθεια αυτή».