‘’Πρωτού αλέκτωρ λαλήσει τρις’’ ο Δήμαρχος απαρνήθηκε
τον μέχρι άλλοτε ‘’προστατευόμενο’’ συνεργάτη του, για τον οποίο ουδέποτε έδωσε
τα στοιχεία που του ζητούσαμε.
Στην αρχή ο Δήμαρχος ήταν απολογητικός και ιδιαιτέρως
φορτισμένος (!) για όλα αυτά που όπως είπε έγιναν από τον συνεργάτη του και
είναι αναγκασμένος - δηλαδή εάν μπορούσε
θα έκανε αλλιώς μάλλον - να προβεί στις ενέργειες της απομάκρυνσής του από
τις σχολικές επιτροπές και τον συνδυασμό. Μάλλον δεν κατάλαβε τι έχει γίνει;;
Προς τι η συγκίνηση και η προσπάθεια ωραιοποίησης των πραγμάτων;;
Αμέσως μετά μας εξέφρασε σε όλους τους τόνους ότι “δεν
γνωρίζει τίποτα!’’, όπως πάντα βέβαια! Ότι δεν απευθύνονταν σε αυτόν οι
αιτήσεις που από τον Ιανουάριο του 2016 είχαν κατατεθεί αρμοδίως, αλλά
απευθύνονταν στην σχολική επιτροπή και δεν γνώριζε τίποτα, φυσικά για να
αποβάλλει από πάνω τους τις όποιες ευθύνες - κυρίως πολιτικές - οι οποίες τον
βαραίνουν.
Και σα να μην έφτανε αυτό,
στην δευτερολογία τόσο ο ίδιος όσο και ο “αντ’ αυτού Δήμαρχος Επιδαύρου’’
κύριος Σχινάς ύψωσαν την φωνή τους προσπαθώντας να δικαιολογήσουν τα
αδικαιολόγητα αντί να σκύψουν το κεφάλι και να ζητήσουν συγνώμη από τους
δημότες της Επιδαύρου, αλλά και από την μείζονα
αντιπολίτευση που όταν κάναμε όλες αυτές τις ενέργειες και επιμέναμε να
δοθούν στοιχεία και να γίνει έλεγχος, αυτοί μας λοιδορούσαν και μας έλεγαν ότι
καθυστερούμε το τεράστιο έργο που γίνεται στον Δήμο Επιδαύρου!
Εάν λοιπόν δεν το
προχωρούσαμε από τον Φλεβάρη μέχρι σήμερα, όλα θα ήταν μια χαρά!
Τα καλά παιδιά θα ήταν ο
Δήμαρχος και η παρέα του και εμείς θα ήμασταν πάλι οι συκοφάντες και οι
λασπολόγοι!
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την
αρχή, με στοιχεία, για να αποδειχθεί όλη η αλήθεια και όχι αυτή που θέλουν να
μας παρουσιάσουν:
-
Στις 18/1/2016 οι
Χρήστος Τσακαλιάρης και Δέσποινα Δημητράκη, εκπρόσωποί μας στις σχολικές
επιτροπές Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα, κατέθεσαν
αιτήσεις (αριθμ. πρωτ. 1) με τις οποίες ζητούσαν να τους χορηγήσει ο Πρόεδρος
των Σχολικών Επιτροπών “επικυρωμένα
φωτοαντίγραφα όλων των αποφάσεων του διοικητικού συμβουλίου της Σχολικής
Επιτροπής Δευτεροβάθμιας - Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που αφορούν τις κατανομές
(λειτουργικές, συντήρησης, και όποιες
άλλες) προς τις σχολικές μονάδες, από το 2012 μέχρι και το 2015, αναλυτικά ανά
σχολική μονάδα”. Από αυτή τη στιγμή
είχαμε “ενδείξεις” ότι κάτι συμβαίνει και για το λόγο αυτό ζητούσαμε στοιχεία.
-
Στις 23/2/2016
έχουμε δημοτικό συμβούλιο (θέματα 14ο, 15ο και 16ο).
“Έγκριση απόφασης Σχολικής Επιτροπής Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης Δήμου Επιδαύρου σχετικά με έγκριση απολογισμού οικονομικών ετών
2011, 2012, 2013”. Από το 2011, 2012, 2013 πάμε να τους εγκρίνουμε το 2016 και
αμέσως μετά την αίτηση στοιχείων που είχαμε ζητήσει!!! Τυχαίο και αυτό; Στο συμβούλιο αυτό ζητάμε αναβολή
γιατί δεν μας έχουν χορηγηθεί τα στοιχεία που ζητήσαμε, ούτε είναι στο φάκελο
του δημοτικού συμβουλίου, ως είχαν υποχρέωση, ιδιαίτερα η Πρόεδρος που
ετοιμάζει και την ημερήσια διάταξη. Φυσικά
δεν δέχτηκαν την αναβολή ενός μήνα, με το σκεπτικό ότι είχαμε καθυστερήσει!!!
Ο Δήμαρχος λοιπόν που επικαλείται ότι τώρα τελευταία το έμαθε, ήταν παρών
και γνώριζε από τότε ότι είχαμε ζητήσει από τον Πρόεδρο των σχολικών επιτροπών
συγκεκριμένα στοιχεία και ότι δεν μας είχαν χορηγηθεί, αλλά ούτε ήταν στο
φάκελο. Σας παραθέτουμε απομαγνητοφωνημένα πρακτικά της 23ης
Φεβρουαρίου 2016:
ΧΡΟΝΗΣ: “Κυρία Πρόεδρε, επί
της διαδικασίας να πω κάτι. Για τα τρία αυτά θέματα (σ.σ. τους
απολογισμούς των σχολικών επιτροπών) ζητάμε αναβολή. Γιατί έχουμε ζητήσει
στοιχεία εδώ και 15-20 ημέρες από τον υπάλληλο, απλά έχει ένα θέμα με τον
υπολογιστή, απ’ ό,τι μας είπε, και δεν τα έχουμε πάρει. Και θα θέλαμε να τα
μελετήσουμε και να τα δούμε μετά. Έχουμε ζητήσει στοιχεία, γιατί έχουμε κάποια πράγματα που θέλουμε να δούμε…”
ΔΗΜΑΡΧΟΣ: “Η εισήγηση η δική μου είναι,
ακούστε με να σας πω κάτι, όποιος διαφωνεί και όποιος έχει διαφορετική άποψη,
τη διατυπώνει εκεί που πρέπει να τη διατυπώσει. Εδώ μιλάμε για αποφάσεις, οι
οποίες έρχονται για έγκριση. Αν διαφωνείτε λοιπόν, μην τις ψηφίζετε. Τι να κάνω
τώρα εγώ; Δεν μπορούμε να περιμένουμε. Ήδη έχει καθυστερήσει. Μιλάμε τώρα ότι
έχουν καθυστερήσει και εσείς μου λέτε να τις αναβάλουμε. Να τις ψηφίσουμε και
τα υπόλοιπα κάντε ό,τι κρίνετε απαραίτητο και σκόπιμο από τη μεριά σας.’’
ΧΡΟΝΗΣ: “Εντάξει. Φέρνετε αποφάσεις εδώ και πέντε χρόνια και δεν μπορείτε να
τις αναβάλετε για ένα μήνα. Τέλος πάντων, εγώ σας είπα τον προβληματισμό, άμα θέλετε καταλάβετέ το. Άμα δεν
θέλετε κάντε ό,τι θέλετε εσείς.”
ΔΗΜΑΡΧΟΣ: “Εγώ λέω ότι πρέπει να τα ψηφίσουμε να τελειώσει η διαδικασία’’.
Φαίνεται νομίζω ξεκάθαρα
ότι όλα τα έμαθε ο Δήμαρχος πριν ένα - ενάμιση μήνα, όπως είπε, από τον Βασίλη
Μπιμπή!
Ποιον κοροϊδεύετε κύριε
Δήμαρχε;
Και πήρατε και στο λαιμό
σας τους Δημοτικούς συμβούλους που ψήφισαν την εισήγησή σας.
Σχόλιο επ΄ αυτών: Η απόφαση είχε εγκριθεί από το διοικητικό
συμβούλιο της Σχολικής Επιτροπής στις 12/6/2012,
ήρθε για έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο στις 23/2/2016 και ο ένας μήνας τους μάρανε που θα καθυστερούσε;
-
Την 1/3/2016 επανέρχονται και οι δύο παραπάνω εκπρόσωποί
μας με νέες αιτήσεις προς τον Πρόεδρο των σχολικών επιτροπών (αριθμ. πρωτ. 9),
του υπενθυμίζουν ότι μετά από 40 μέρες των πρώτων αιτήσεων δεν τους έχουν
χορηγηθεί τα αιτηθέντα στοιχεία, κατά παράβαση των Νόμων και του Συντάγματος
και ζητάνε επιπλέον:
“▪ Επικυρωμένα φωτοαντίγραφα των αποφάσεων της Σχολικής
Επιτροπής που εγκρίθηκαν οι απολογισμοί των ετών 2011, 2012, 2013 και 2014.
▪ Αντίγραφο του λογαριασμού που διαθέτουμε στην Τράπεζα
Πειραιώς, με τις κινήσεις (καταθέσεις και αναλήψεις ή μεταφορές στα σχολεία),
από το 2011 μέχρι και σήμερα.
▪ Τα extre της Τράπεζας
με τις μεταφορές χρημάτων, ή τις καταθέσεις, στους λογαριασμούς των σχολικών
μονάδων από το 2011 μέχρι και σήμερα, οι οποίες είναι σύμφωνες με τις αποφάσεις
της Σχολικής Επιτροπής.
Τα στοιχεία αυτά παρακαλώ να τα έχω πριν το
συμβούλιο της 3-3-2016, άλλως θα καταψηφίσω το θέμα της ημερήσιας διάταξης,
αφού δεν έχουμε τα στοιχεία που χρειάζεται το κάθε μέλος του συμβουλίου,
προκειμένου να διαπιστώσει την εγκυρότητα αυτών που ψηφίζει, θα καταγγείλω την
πρακτική σας να μην δίνετε τα στοιχεία που ζητάμε και επιφυλάσσομαι για κάθε
παραπέρα ενέργεια”.
-
Στις αποφάσεις
29, 30 και 31 του δημοτικού συμβουλίου της 23/2/20106, έγινε αλλοίωση στα
πρακτικά, αφού δεν είχαν αποτυπωθεί οι ενστάσεις μας με τα διαφορετικά
χρηματικά υπόλοιπα που μεταφέρονται από έτος σε έτος. Έτσι οι υπηρεσίες ελέγχου
δεν είδαν την πλήρη τοποθέτηση του συμβούλου μας Βασίλη Μπιμπή, ο οποίος είχε
αναλάβει την ευθύνη της εισήγησης. Για το θέμα της αλλοίωσης των πρακτικών
κατατέθηκε στις 30/8/2016 (αριθμ. πρωτ. 132867) αναφορά στην Αποκεντρωμένη
Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, Ν. Αργολίδας μαζί με τα
απομαγνητοφωνημένα πρακτικά.
-
Ο δημοτικός
σύμβουλος Βασίλης Μπιμπής καταθέτει προσφυγές κατά των αποφάσεων 29, 30 και 31
του δημοτικού συμβουλίου (αριθμ. πρωτ. 27606/901, 27600/899 και 27605/900/4-4-2016
της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτ. Ελλάδας και Ιονίου) οι οποίες
απορρίπτονται για τυπικούς λόγους, αφού η υπηρεσία δεν μπήκε στην ουσία
του θέματος. Εδώ θα πρέπει να διαβάσει κανείς τις 4σέλιδες απαντήσεις που
υπογράφει ο Δήμαρχος, στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για τις προσφυγές,
προκειμένου να καλύψει τις καταστάσεις (αριθμ. πρωτ. 1600, 1601, 1602/9-5-2016
του Δήμου). Να παρατηρήσουμε ότι από τη μία μας κατηγορεί ότι εμείς κάνουμε ότι κάνουμε “…. με μόνο στόχο να δημιουργηθεί πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία του
Δήμου και του Νομικού Προσώπου, πέραν της μόνιμης επιδίωξής τους για δημιουργία
εντυπώσεων” και από την άλλη δεν
μας δίνει τα στοιχεία που ζητάμε, ως έχει υποχρέωση εξάλλου από το Νόμο,
για τα οποία θα απαιτείτο ελάχιστος χρόνος να μας χορηγηθούν. Και ιδού το
αποτέλεσμα όλων αυτών που αναφέρει ο Δήμαρχος ότι εμείς επιδιώκουμε!!
-
Την 31/8/2016
έχουμε συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου (θέματα 7ο, 8ο, 9ο
και 10ο) με “εγκρίσεις αποφάσεων Σχολικής Επιτροπής
Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ετών 2014, 2015
και 2012, 2013, 2014 αντίστοιχα” με παρόντες τον Πρόεδρο των σχολικών
επιτροπών και φυσικά τον κ. Δήμαρχο. Αφού αναλύσαμε τα προβλήματα που
διαπιστώνουμε από τις αποφάσεις ΜΟΝΟ, των σχολικών επιτροπών που υπήρχαν στο
φάκελο και τίποτα άλλο, αναφορικά με αριθμητικά στοιχεία (οφθαλμοφανή και
τρανταχτά) και τους καταγγείλαμε ότι από το Γενάρη του 2016 ζητάμε συγκεκριμένα
στοιχεία τα οποία μέχρι και εκείνη την ημέρα, ο Πρόεδρος που παρίσταται στη
συνεδρίαση, δεν μας έχει δώσει, αποχωρήσαμε από το συμβούλιο “…… για να δείξουμε με εμφατικό τρόπο ότι
άλλο δεν το ανεχόμαστε αυτό το πράγμα. Είναι προσβολή για την αξιοπρέπειά μας
και ως άτομα και ως δημοτικοί σύμβουλοι”.
Δήμαρχος: “…Άρα λοιπόν
κάθε σχολείο περιμένει να πάρει
1.000 ευρώ από το μοίρασμα που έγινε. Εάν δεν πάρει αυτά τα χρήματα το σχολείο,
εσείς τι λέτε, ότι δεν θα τα ζητήσει
να τα πάρει; Δηλαδή αυτό μπαίνει τώρα το θέμα. Ότι μοιράζουμε εμείς χρήματα και δεν φτάνουν στα
σχολεία. Είναι δυνατόν
να γίνει αυτό
το πράγμα; …’’
-
Ακολουθούν
προσφυγές κατά των αποφάσεων 91, 92, 93, 94 και 95 του Δ. Σ. (αριθμ. πρωτ.
139033, 139027, 139021, 139015, 139009/6-9-2016 της Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Πελοποννήσου, Δυτ. Ελλάδας και Ιονίου) με όλα τα στοιχεία.
-
Ενδιάμεσα, δηλαδή
από τις 23/2/2016 και την 31/8/2016, οι Χρήστος Τσακαλιάρης και Δέσποινα
Δημητράκη ζητάνε σε κάθε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου των σχολικών
επιτροπών τα στοιχεία που έχουν ζητήσει από τις 18/1/2016 και 1/3/2016 και
φυσικά καμία απάντηση από τον Πρόεδρο
των σχολικών επιτροπών, παρόντων και δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας!
-
Στο ίδιο παραπάνω
διάστημα και ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα των προσφυγών (τυπικό), ενημερώνουμε
και προφορικά τις υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και του Επιτρόπου του
Ελεγκτικού Συνεδρίου για τις
διαπιστώσεις, τα προβλήματα εμμονής του Δημάρχου να περάσει τους απολογισμούς
άρον - άρον (γιατί άραγε τέτοια πρεμούρα από το 2011, κλπ;) και τις “ενδείξεις” που είχαμε και όχι
“αποδείξεις”, αφού τα στοιχεία δεν μας δίνονταν. Φυσικά το θέμα αυτό
συζητείτο και στην Οικονομική Επιτροπή του Δήμου, παρουσία του Δημάρχου και
δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας, αλλά κανένας δεν συγκινιόταν από την
επιμονή μας και από αυτά που τους λέγαμε. Σήμερα τι έχουν να μας πουν;
-
Ακολούθησαν
αιτήσεις του Χρήστου Τσακαλιάρη και Δέσποινας Δημητράκη, ως μέλη των σχολικών
επιτροπών, προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση (αριθμ. πρωτ. 132832 και
132817/30-8-2016 αντίστοιχα) για μη
χορήγηση των στοιχείων που είχαν ζητήσει στις 18/1/2016 και 1/3/2016 από τον
Πρόεδρο των σχολικών επιτροπών. Δηλαδή πριν το Δημοτικό Συμβούλιο της
31/8/2016. Για να μην ξεχνιόμαστε και
φυσικά ο Δήμαρχος!!!
Οι
υπηρεσίες, προς τιμήν τους και ευτυχώς,
δεν αδιαφόρησαν αλλά τουναντίον άρχισαν να προβληματίζονται και να
αντιλαμβάνονται ότι κάτι συμβαίνει με την εμμονή την δική μας από τη μία και
την άρνηση του Δημάρχου από την άλλη. Όλα
από κει ξεκινάνε και μπράβο τους, γιατί αλλιώς, μένοντας στα τυπικά, σήμερα
δεν θα είχε σκάσει η ωρολογιακή βόμβα για το θέμα αυτό και τα χρήματα (θα δούμε
το ποσό όταν ολοκληρωθεί ο έλεγχος) θα έλειπαν από τα σχολεία που τόσο τα έχουν
ανάγκη για τη θέρμανση των παιδιών, αφού οι επιχορηγήσεις γενικά είναι μικρές
και δεν καλύπτουν τις μεγάλες ανάγκες τους. Φυσικά δεν γνωρίζουμε και πότε θα
επιστραφούν, αν επιστραφούν στο ταμείο των σχολικών επιτροπών.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι ο Δήμαρχος δεν μπορεί να
εγγυηθεί για τα χρήματα των δημοτών μας. Είναι η δεύτερη φορά που λείπουν “λεφτά
απ’ το ταμείο’’, μετά την κλοπή στην ΔΕΥΑΕΠ των 11.640 € που ούτε ΕΔΕ δεν έχει γίνει ακόμα. Δεν μπορεί και πιθανόν δεν θέλει να ελέγξει την οικονομική
διαχείριση του Δήμου, των Επιχειρήσεων και των Ν.Π.Δ.Δ. για να μην έχει ευθύνες
και αυτό φαίνεται σε κάθε στραβό που γίνεται, λέγοντας απλά: “δεν ήξερα’’. Δήμαρχε απέτυχες παταγωδώς ακόμα και στα
βασικά!
Λυγουριό, 1-11-2016
Τάσος Χρόνης
επικεφαλής της δημοτικής παράταξης
“Ενεργοί δημότες Επιδαύρου”