ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016

Γ.Μανιάτης: Καταθέσαμε τροπολογίες για ακατάσχετο λογαριασμό Μικρομεσαίων και προστασία προνοιακών επιδομάτων.

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 8:14:00 μ.μ. | |
Γ.Μανιάτης: Καταθέσαμε τροπολογίες για ακατάσχετο λογαριασμό Μικρομεσαίων και προστασία προνοιακών επιδομάτων.
 Ο Γιάννης Μανιάτης μαζί με τους υπόλοιπους βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης κατέθεσαν τροπολογίες για ακατάσχετο επιχειρηματικό λογαριασμό και την προστασία από τις κατασχέσεις των προνοιακών, αναπηρικών, οικογενειακών επιδομάτων και βοηθημάτων:

Αναφορικά με το θέμα ο Γ. Μανιάτης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Κάνουμε πράξη την υπόσχεσή μας να στηρίξουμε τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και τις ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες. Καταθέσαμε δύο τροπολογίες για να γίνει πράξη ο ακατάσχετος τραπεζικός λογαριασμός των Μικρομεσαίων και να κατοχυρωθεί η προστασία από τις κατασχέσεις των προνοιακών, αναπηρικών και οικογενειακών επιδομάτων.

Καλούμε την κυβέρνηση να αποδεχτεί τις τροπολογίες εάν θέλει να είναι στοιχειωδώς συνεπής με τις διακηρύξεις της. Διαφορετικά, θα πρόκειται για μια ακόμη πλήρη εξαπάτηση των Ελλήνων πολιτών».

Επισυνάπτονται τα κείμενα των τροπολογιών.

Προστασία προνοιακών, αναπηρικών και οικογενειακών επιδομάτων και κάθε μορφής βοηθημάτων ή οικονομικών ενισχύσεων, επαναφορά του ύψους του ακατάσχετου λογαριασμού φυσικών προσώπων στα 1.500 ευρώ
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ- ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου: «Εθνικός Μηχανισμός Συντονισμού, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής, Ρυθμίσεις για την Κοινωνική Αλληλεγγύη και Εφαρμοστικές Διατάξεις του ν. 4387/2016 (Α’ 85)»

Θέμα: «Προστασία προνοιακών, αναπηρικών και οικογενειακών επιδομάτων και κάθε μορφής βοηθημάτων ή οικονομικών ενισχύσεων, επαναφορά του ύψους του ακατάσχετου λογαριασμού φυσικών προσώπων στα 1.500 ευρώ.»
Αιτιολογική έκθεση

Με την παρούσα τροπολογία νομοθετείται η επαναφορά στα 1500 ευρώ του ακατάσχετου λογαριασμού και η προστασία προνοιακών, αναπηρικών επιδομάτων και κάθε μορφής βοηθημάτων ή οικονομικών ενισχύσεων που χορηγούνται σε ευπαθείς ομάδες ή πολίτες που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, καθώς και αποζημιώσεων που καταβάλλονται στους αγρότες, με βάση τους κανονισμούς ΕΛΓΑ και ΠΣΕΑ.
Συγκεκριμένα, με τις προτεινόμενες διατάξεις της παραγράφου 1 επιδιώκεται η διόρθωση της αιφνιδιαστικής, αναιτιολόγητης και κοινωνικά ανάλγητης μείωσης των ακατάσχετων ποσών των οφειλετών στο Δημόσιο: α. σε 1.000 ευρώ για μισθούς, συντάξεις και ασφαλιστικά βοηθήματα και β. σε 1.250 ευρώ σε καταθέσεις ατομικών ή κοινών λογαριασμών σε πιστωτικά ιδρύματα, που επιβλήθηκε με τις διατάξεις των περ.8α και 8β της υποπαρ.Δ1 της παρ. Δ, του αρθ.2 του ν. 4336/2015 (Α’ 94) και επαναφέρεται το ακατάσχετο όριο και για τις δύο περιπτώσεις στα 1.500 ευρώ που είχε τεθεί με τις διατάξεις των περιπτώσεων 3 και 4 της παρ. Α του άρθρου τρίτου του ν.4254/2014 (Α’ 85). Επιπλέον, προστίθενται στην κατηγορία των ακατάσχετων ποσών του άρθρου 31 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων στο σύνολο τους τα επιδόματα, βοηθήματα, ενισχύσεις και αποζημιώσεις που χορηγούνται από την Πολιτεία και έχουν χαρακτήρα προνοιακό και εν γένει προστατευτικό για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες ή πολίτες που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ- ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Προστίθεται νέο άρθρο ως εξής:
Άρθρο …

1. Η περίπτωση ε΄ της πρώτης παραγράφου του άρθρου 31 του ν.δ. 356/1974 (ΚΕΔΕ) αντικαθίσταται ως εξής:
«ε) Οι απαιτήσεις από μισθούς, συντάξεις και κάθε είδους ασφαλιστικά βοηθήματα που καταβάλλονται περιοδικά, εφόσον το ποσό αυτών μηνιαίως είναι μικρότερο από χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ, στις περιπτώσεις δε που υπερβαίνει το ποσό αυτό επιτρέπεται η κατάσχεση για τα χρέη προς το Δημόσιο επί του 1/4 αυτών, το εναπομένον όμως ποσό δεν μπορεί να είναι κατώτερο των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ.
2. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 31 ΚΕΔΕ αντικαθίσταται ως εξής:
«Καταθέσεις σε πιστωτικά ιδρύματα σε ατομικό ή κοινό λογαριασμό είναι ακατάσχετες μέχρι του ποσού των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ για κάθε φυσικό πρόσωπο και σε ένα μόνο πιστωτικό ίδρυμα.»
3. Οι διατάξεις των προηγούμενων εδαφίων εφαρμόζονται στις κατασχέσεις που επιβάλλονται μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, ανεξαρτήτως του χρόνου γένεσης των απαιτήσεων του Δημοσίου, καθώς και στις ήδη επιβληθείσες ενεργείς κατασχέσεις για τις απαιτήσεις του οφειλέτη έναντι του τρίτου που γεννώνται από την έναρξη ισχύος του.
4. Στο τέλος του άρθρου 31 του ν. δ. 356/1974 (Κ.Ε.Δ.Ε.) προστίθεται παράγραφος 3, που έχει ως εξής: «3. Προνοιακά επιδόματα, αναπηρικά ή άλλα βοηθήματα, ενιαίο επίδομα παιδιών και ειδικό επίδομα τριτέκνων ή πολυτέκνων, οικονομική ενίσχυση του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, επίδομα θέρμανσης, επίδομα ή οικονομική ενίσχυση αστέγου, άμεση οικονομική ενίσχυση ή βοήθημα ή αποζημίωση οικοσκευής για πλημμυροπαθείς, σεισμοπαθείς, πυρόπληκτους ή ζημιωθέντες από ακραία καιρικά φαινόμενα, ή αποζημιώσεις που καταβάλλονται σε παραγωγούς με βάση τον κανονισμό ΕΛΓΑ και ΠΣΕΑ, δεν κατάσχονται, δεν συμψηφίζονται με άλλες τυχόν οφειλές, ούτε παρακρατούνται για οποιοδήποτε λόγο και δεν υπολογίζονται στο ακατάσχετο ποσό των 1.500 ευρώ των προηγούμενων παραγράφων 1 και 2.»»

Οι προτείνοντες Βουλευτές

Εύη Χριστοφιλοπούλου
Γιώργος Αρβανιτίδης
Ευάγγελος Βενιζέλος
Αθανάσιος Θεοχαρόπουλος
Βασίλης Κεγκέρογλου
Χαρά Κεφαλίδου
Γιάννης Κουτσούκος
Δημήτρης Κρεμαστινός
Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος
Δημήτρης Κωνσταντόπουλος
Ανδρέας Λοβέρδος
Γιάννης Μανιάτης
Θεόδωρος Παπαθεοδώρου
Κωνσταντίνος Σκανδαλίδης
Μιχάλης Τζελέπης


Θεσμοθέτηση ακατάσχετου επιχειρηματικού τραπεζικού λογαριασμού φυσικών και νομικών προσώπων


ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο νομοσχέδιο Υπουργείων Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων & Οικονομικών: «Πτωχευτικός Κώδικας, Διοικητική Δικαιοσύνη, Τέλη-Παράβολα, Οικειοθελής αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων, Ηλεκτρονικές συναλλαγές, Τροποποιήσεις του Ν.4270/2014 και λοιπές διατάξεις».

Θέμα: «Θεσμοθέτηση ακατάσχετου επιχειρηματικού τραπεζικού λογαριασμού φυσικών και νομικών προσώπων».

Εισηγητική έκθεση

Η επιστροφή της οικονομίας σε ύφεση, η υπερφορολόγηση των δύο τελευταίων χρόνων, τα capital controls και η καθίζηση της ρευστότητας του τραπεζικού συστήματος τα τελευταία δύο χρόνια, έχει προκαλέσει ένα δυσμενές επιχειρηματικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες.
Η πολιτεία οφείλει αντί να προβαίνει τυφλά, σε μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης εναντίον των επιχειρήσεων που αγωνίζονται να επιβιώσουν να θεσμοθετήσει άμεσα έναν ειδικό Ακατάσχετο Επιχειρηματικό Τραπεζικό Λογαριασμό προκειμένου να συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία τους και στην δυνατότητα να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις προς τους εργαζόμενους και τους τρίτους.
Με την τροπολογία αυτή προτείνεται η θεσμοθέτηση του ειδικού ακατάσχετου επιχειρηματικού τραπεζικού λογ/σμού για όλους τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα, η οποία είναι απαίτηση των εκπροσώπων των επιχειρηματιών αλλά κυρίως της ίδιας της πραγματικής οικονομίας προκειμένου να διενεργούνται πληρωμές εργαζομένων, φόρων, εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, προμηθευτών, λειτουργικών εξόδων κλπ.
Το παρακάτω άρθρο προβλέπει την θεσμοθέτηση του ειδικού ακατάσχετου επιχειρηματικού τραπεζικού λογ/σμού για όλους τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Προστίθεται νέο άρθρο ως εξής:

Άρθρο….

«Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα, στον πρωτογενή, δευτερογενή ή τριτογενή τομέα, δύναται να διατηρεί Ειδικό Ακατάσχετο τραπεζικό λογαριασμό έναντι κάθε είδους απαίτησης και από οποιονδήποτε, σ΄ ένα από τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας.

Μέσω του Ειδικού Ακατάσχετου Επιχειρηματικού Λογαριασμού, θα πραγματοποιείται η διαχείριση:
α) εσόδων από συναλλαγές μέσω POS ή μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών

β) καταβολής αμοιβών των εργαζομένων
γ) κατάθεσης των ασφαλιστικών εισφορών και πληρωμής των υποχρεώσεων προς το Δημόσιο (Φόροι, ρυθμίσεις, ΦΠΑ κλπ)
δ) πληρωμή ενοικίων, ΔΕΚΟ προμηθευτών κ.λπ
ε)εύλογες δαπάνες διαβίωσης
Το ύψος του ποσού του Ακατάσχετου Λογαριασμού προσδιορίζεται ανάλογα με τη δυναμικότητα της επιχείρησης, τον κύκλο εργασιών των προηγούμενων ετών, τον αριθμό των εργαζομένων καθώς και άλλα κριτήρια και προϋποθέσεις που καθορίζονται με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Με την ίδια Απόφαση ρυθμίζεται και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου αυτού».

Αθήνα, 14/12/16

Οι προτείνοντες Βουλευτές

Γιάννης Κουτσούκος
Θεόδωρος Παπαθεοδώρου
Γιώργος Αρβανιτίδης
Κώστας Σκανδαλίδης
Γιάννης Μανιάτης
Βασίλης Κεγκέρογλου
Αθανάσιος Θεοχαρόπουλος

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ