ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Απογοητευτικός ο τζίρος των καταστημάτων τις γιορτές

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 10:58:00 π.μ. |
Απογοητευτικός ο τζίρος των καταστημάτων τις γιορτές
 Βαρύ το κλίμα στην αγορά μετά την εορταστική περίοδο, όπου για ακόμα μια χρονιά η κίνηση ήταν πεσμένη και ο τζίρος μειωμένος. Ο εμπορικός κόσμος, εκτιμά ότι η περιρρέουσα ατμόσφαιρα της δεύτερης αξιολόγησης, η συνεχής μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών αλλά και οι αυξανόμενοι φόροι, δε δίνουν περιθώρια ιδιαίτερης αισιοδοξίας, καθώς δημιουργούν αρνητικό κλίμα στην αγορά. 

 Μάλιστα και η «Black Friday», προηγήθηκε της εορταστικής περιόδου και έγινε για να τονώσει την κίνηση στην ουσία απορρόφησε σημαντικό τμήμα του διαθέσιμου εισοδήματος όσο και οι επικείμενες χειμερινές εκπτώσεις του 2017 που ξεκίνησαν αμέσως μετά τις γιορτές. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ για την κίνηση των εμπορικών καταστημάτων για το σύνολο της εορταστικής περιόδου, η εικόνα των επιχειρήσεων που μετέχουν στα ΑΚΕ (open malls) ήταν ελαφρώς καλύτερη σε σύγκριση με το σύνολο των επιχειρήσεων.

«Ελπίζουμε πως οι 50 ημέρες των χειμερινών εκπτώσεων με συνολικό τζίρο 5,4 δις ευρώ, που έχουν ήδη ξεκινήσει, θα μπορέσουν να καλύψουν ένα μεγάλο μέρος του χαμένου τζίρου από τα 4 δις ευρώ, των 15 ημερών της εορταστικής περιόδου, που δυστυχώς δε δικαίωσε, για άλλη μια χρονιά, τις αρχικές προσδοκίες του εμπορικού κόσμου», δήλωσε ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης. Μάλιστα, αναφερόμενος στο νέο έτος, προσέθεσε ότι «το 2017 ξεκίνησε με αντιφατικές συνθήκες, δεδομένα προβλήματα και 17 μεγάλες αλλαγές σε φορολογικό & ασφαλιστικό που επηρεάζουν την καθημερινότητα χιλιάδων συναδέλφων μας. Ωστόσο, ευελπιστούμε πως ο δυναμικός χαρακτήρας της ελληνικής αγοράς, η ευελιξία των Ελλήνων εμπόρων και το πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των επιχειρήσεων και των καταναλωτών θα αποτελέσουν τα απαραίτητα εχέγγυα για την αναστροφή της υφιστάμενης αρνητικής συγκυρίας».

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τρεις στις τέσσερις (76%) επιχειρήσεις παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα τζίρου από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς, περίπου μία στις πέντε (17%) κατέγραψε αμετάβλητο κύκλο εργασιών και το 7% των επιχειρήσεων σημειώνει το 2016 τζίρο μεγαλύτερο από τον περυσινό.

Ακόμα χειρότερη είναι η κίνηση στον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης όπου το ποσοστό των καταστημάτων που σημείωσε μειωμένες πωλήσεις ανέρχεται στο 88%. Στον αντίποδα, το μικρότερο ποσοστό πτώσης του κύκλου εργασιών εμφανίζεται στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων (58%), καθιστώντας το συγκεκριμένο κλάδο ως τον ανθεκτικότερο του εμπορίου.

Το 28% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι η μείωση ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 40%, το 12% σε ένα εύρος μεταξύ 31% και 40% ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες ισοκατανέμονται οι απαντήσεις με ένα ποσοστό που αγγίζει το 20%. Ουσιαστικά 4 στις 10 επιχειρήσεις που είχαν μείωση πωλήσεων φαίνεται να χάνουν πάνω από 30% του τζίρου τους μέσα σε έναν χρόνο, τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ