Ο υπουργός Παιδείας προανήγγειλε μείωση των μαθημάτων στο Λύκειο για το οποίο είπε ότι όπως είναι σήμερα έχει τελειώσει. Επανέλαβε ότι πρόθεσή του είναι η κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και η εισαγωγή στα Πανεπιστήμια με το βαθμό του απολυτηρίου του Λυκείου, ωστόσο σημείωσε ότι κάτι τέτοιο σήμερα δεν είναι εφικτό.
Παράλληλα ζήτησε συναίνεση λέγοντας πως «Εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα, να συναινέσουμε με τη Νέα Δημοκρατία στο ποια είναι τα προβλήματα, ποιες είναι οι δυνατές λύσεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι η ΝΔ πρέπει να απεμπολήσει το δικαίωμά της για ιδιωτικά πανεπιστήμια, αλλοίμονο. Αλλά έχει πολύ μεγάλη σημασία να μπορέσει να γίνει κάτι τέτοιο» είπε χαρακτηριστικά. Το Λύκειο «μαράθηκε», έχει τελειώσει.
Δεν υπάρχει πια κανένα περιθώριο, να βελτιωθεί η υπάρχουσα κατάσταση, πρέπει να δούμε το πρόβλημα από την αρχή (...) δεν υπάρχει Λύκειο. Ουσιαστικά, η Β’ και η Γ’ Λυκείου, είναι ακυρωμένη, για την ακύρωση της οποίας, υπάρχει μια συλλογική ευθύνη στην κοινωνία. Δεν μπορεί ένα παιδί, στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου, να μαθαίνει από τόσες γνωσιακές περιοχές, και με τόση λίγη ώρα για το καθένα. Άρα πρώτος στόχος, είναι μία δραστική μείωση των μαθημάτων. Και περισσότερος χρόνος για το κάθε μάθημα, για να μπορούμε να εμβαθύνουμε, Λύκειο είναι.
Για το μέλλον των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Το ιδανικό θα ήταν αν μπορούσαμε αύριο να πούμε ότι τα παιδιά θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με το βαθμό απολυτηρίου τους. Θα πηγαίνουν στο σχολείο, όπως είναι σε άπειρα μέρη του κόσμου. Αυτό δεν μπορεί να γίνει αύριο. Δεν μπορεί να γίνει αύριο για πολλούς λόγους.
Π.χ. πολλά μέλη της κοινωνίας μας, έχουν μεγάλη εμπιστοσύνη στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Οι Πανελλαδικές εξετάσεις, είναι αδιάβλητες αλλά δεν είναι αξιόπιστες. Εμείς τώρα ζούμε σε μία χώρα, όπου ελάχιστα πράγματα είναι αδιάβλητα. Το μόνο που κατοχυρώθηκε ιστορικά να είναι αδιάβλητο, όλη η κοινωνία μαζί το μετατρέψαμε σε κάτι αξιόπιστο. Πώς είναι όμως αξιόπιστο όταν θες να γίνεις γιατρός και γίνεσαι πολιτικός μηχανικός; Ξέρετε ότι το 25% των φοιτητών μας μόνο, πάει στις 5 πρώτες επιλογές που έχει επιλέξει. Δεν είναι καλά πράγματα αυτά, δεν δείχνουν αξιοπιστία της εξέτασης, αλλά το αδιάβλητο, αδιάβλητο. Άρα αυτό που λέμε εμείς είναι, προοπτικά, θέλουμε να μπει κανείς με το βαθμό του Λυκείου. Συνήθως υπάρχει το αντεπιχείρημα, ωραία, και αν όλοι θελήσουν να γίνουν γιατροί. Πρώτον, όλοι δεν θέλουν να γίνουν γιατροί, και δεύτερον, εκεί ας βάλουμε και εξετάσεις για τα επόμενα χ χρόνια, αλλά δεν είναι εκεί το θέμα μας. Το θέμα είναι πώς θα καταφέρουμε μία κανονικότητα, κι εγώ νομίζω ότι πρέπει να έχουμε έναν ορίζοντα τουλάχιστον τριών ετών και μία συνεννόηση με τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις, διότι αν δεν υπάρχει συνεννόηση δεν γίνεται τίποτα.
www.dikaiologitika.gr
www.dikaiologitika.gr