Το πλαίσιο στην Επιτροπής του ΥΠΕΣ για την λεγόμενη αναθεώρηση του Καλλικράτη δεν έχει το χαρακτήρα μιας κάποιας γενικά αναθεώρησης του Καλλικράτη , αλλά αφορά στην πάρα πέρα εκβάθυνση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων με κύριο χαρακτηριστικό σε αυτή την φάση την πιο στενή συνύφανση της ΤΔ με τους επιχειρηματικούς ομίλους.
Ένας προσανατολισμός που έχει την συμφωνία όλων των συμμετεχόντων δηλαδή της Κυβέρνησης της ΚΕΔΕ-ΕΝΠΕ-ΠΟΕ-ΟΤΑ .
Ο Καλλικράτης, τα μνημόνια και οι συνολικές αναδιαρθρώσεις στο κράτος προετοίμασαν θεσμικά , διοικητικά και δημοσιονομικά το έδαφος για εμβάθυνση της επιχειρηματικής δράσης και λειτουργίας των φορέων της τοπικής διοίκησης. .
Στο σύνολο του το πλαίσιο που ομόφωνα παρουσιάζουν μέσω της επιτροπής του ΥΠΕΣ παρέχει θεσμικά εργαλεία στους φορείς της ΤΔ είτε να ανοίξουν δρόμο είτε να συνδράμουν, σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, σε νέα πεδία κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου .
Εστιάζοντας πιο συγκεκριμένα :
ü Στην προσέλκυση επενδύσεων και συγκέντρωση πόρων ( ΕΣΠΑ και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων κλπ) σε έργα και υποδομές που θα υπηρετούν στρατηγικούς σχεδιασμούς των επιχειρηματικών ομίλων.
ü Την ληστρική αξιοποίηση από τις επιχειρήσεις του συνόλου της δημοτικής ακίνητης περιουσίας
ü Πάρα πέρα ώθηση της λεγόμενης κοινωνικής οικονομίας(μκο-κοινσεπ-δίκτυα και συνεταιρισμούς προσώπων κλπ) με την ειδική συνδρομή και συνεισφορά της ΤΔ
ü Την σταδιακή μεταφορά νέων φορολογικών βαρών στις πλάτες των λαϊκών νοικοκυριών και την νομιμοποίηση παλιών μέσω και της Τοπικής Διοίκησης (πχ ο ΕΝΦΙΑ- ο αυξημένος ΦΠΑ στα νησιά κλπ).
Οι κύριες αλλαγές αφορούν στις λειτουργιές της τοπικής διοίκησης και στην πιο αποφασιστική συνύφανση της με το ιδιωτικό κεφάλαιο . Διαμορφώνοντας και τους όρους αποδοχής αυτής της πολίτικης από τα λαϊκά στρώματα και ευνοϊκότερους όρους για την προσέλκυση επενδύσεων . Η ορολογία που χρησιμοποιούν είναι «νέα εργαλεία εσόδων» και βασικό τους επιχείρημα ότι « η κρίση και η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας δεν επιτρέπουν την κρατική χρηματοδότηση της ΤΑ από το κράτος ούτε και την παραπέρα επιβάρυνση των κατοίκων» .
Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής προβάλουν την ανάγκη « απλοποίησης του θεσμικού πλαισίου των ΣΔΙΤ» ώστε «να επιστρέψει το επενδυτικό ενδιαφέρον του ιδιωτικού τομέα που επλήγη λόγω οικονομικής κρίσης» !
· Την σύνδεση τους με τις προβλέψεις του Αναπτυξιακού Νόμου –την χρηματοδότηση από το ΣΕΣ, την ΕΤΕ , το πακέτο Γιούνκερ κλπ
· την «διασφάλιση σταθερού πλαισίου και μακροοικονομικού περιβάλλοντος αφού τέτοιες συμβάσεις που εκτείνονται σε 20-25 έτη»
· « την ανάληψη επιχειρηματικού ρίσκου σε έργα δημοτικής περιουσίας»
Επιχειρούν στο έδαφος της κρίσης, της ανεργίας , τις αναδουλειάς, της υποχώρησης του κινήματος να σερβίρουν ελκυστικά την επιδρομή των λεγόμενων επενδυτών σε δημοτική ακίνητη περιουσία , σε πόρους , υποδομές, με εγγύηση σε κάθε επιχειρηματικό ρίσκο, με αναπτυξιακά ομόλογα, με την μακρόχρονη παραχώρηση και εκμετάλλευση δημοτικής ακίνητης περιουσίας, εκτάσεων κλπ , άλλων τοπικών αναπτυξιακών πόρων .
Παράλληλα η διάταξη που ήδη έχει συμπεριληφθεί σε σχέδιο νόμου του ΥΠΕΣ δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής των Δήμων σε ΑΕ σε συνεργασία με ιδιωτικά κεφάλαια και με αποκλειστικό στόχο την «αξιοποίηση» της Ακίνητης Περιουσίας τους καθώς και την προσπάθεια να βρουν δρόμους για την «αξιοποίηση» των Κληροδοτημάτων αποφεύγοντας τα νομοθετικά πλαίσια που τα προσδιορίζουν σήμερα που τους δυσκολεύουν .
Ο εκσυγχρονισμός της κρατικής διοίκησης συνδέεται με τις γενικές ανάγκες του κεφαλαίου και της καπιταλιστικής ανάπτυξης σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και οξύτατου καπιταλιστικού ανταγωνισμού. Αλλαγές που καμιά σχέση δεν έχουν με τις ανάγκες του λαού
Οι αναδιαρθρώσεις σε κράτος και τοπική διοίκηση είναι αντιδραστικές, συνδέονται άμεσα με τους στόχους των δανειακών συμβάσεων, τη μείωση των μισθών, τη διάλυση των ασφαλιστικών ταμείων, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. κλπ . Συνολικά διαμορφώνουν μια κρατική διοίκηση σε όλα τα επίπεδα πιο συγκεντρωτική, πιο επιτελική, πιο στενά δεμένη με μηχανισμούς της ΕΕ, πιο επιθετική απέναντι στις λαϊκές ανάγκες, πιο αντιδραστική και αυταρχική στο εργατικό-λαϊκό κίνημα.
Η Λαϊκή Συσπείρωση καλεί όσους από τους αιρετούς επιμένουν να έχουν ως αφετηρία και έγνοια τις αγωνίες και τον αγώνα του λαού , να μην εγκλωβιστούν στη λογική για το πώς οι δήμοι θα γίνουν πιο λειτουργικοί και αποτελεσματικοί στην προώθηση μιας βαθιάς αντιλαϊκής πολιτικής . Να μην εγκλωβιστούν σε δήθεν τοπικές ιδιαιτερότητες και άλλα σχετικά . Κάτι τέτοιο είναι επιζήμιο, συσκοτίζει τον ταξικό χαρακτήρα των αλλαγών που προωθεί και η σημερινή κυβέρνηση. Ρίχνει στάχτη στα μάτια για τον αντιλαϊκό χαρακτήρα των αλλαγών που ξεκίνησαν πολλά χρόνια πριν την καπιταλιστική κρίση και στόχο έχουν να προσαρμόσουν την κρατική και τοπική διοίκηση πιο πιστά στις ανάγκες της καπιταλιστικής ανάπτυξης , πιο εχθρικά και αδιάφορα απέναντι στις λαϊκές ανάγκες και κινητοποιήσεις .
Ένας προσανατολισμός που έχει την συμφωνία όλων των συμμετεχόντων δηλαδή της Κυβέρνησης της ΚΕΔΕ-ΕΝΠΕ-ΠΟΕ-ΟΤΑ .
Ο Καλλικράτης, τα μνημόνια και οι συνολικές αναδιαρθρώσεις στο κράτος προετοίμασαν θεσμικά , διοικητικά και δημοσιονομικά το έδαφος για εμβάθυνση της επιχειρηματικής δράσης και λειτουργίας των φορέων της τοπικής διοίκησης. .
Στο σύνολο του το πλαίσιο που ομόφωνα παρουσιάζουν μέσω της επιτροπής του ΥΠΕΣ παρέχει θεσμικά εργαλεία στους φορείς της ΤΔ είτε να ανοίξουν δρόμο είτε να συνδράμουν, σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, σε νέα πεδία κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου .
Εστιάζοντας πιο συγκεκριμένα :
ü Στην προσέλκυση επενδύσεων και συγκέντρωση πόρων ( ΕΣΠΑ και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων κλπ) σε έργα και υποδομές που θα υπηρετούν στρατηγικούς σχεδιασμούς των επιχειρηματικών ομίλων.
ü Την ληστρική αξιοποίηση από τις επιχειρήσεις του συνόλου της δημοτικής ακίνητης περιουσίας
ü Πάρα πέρα ώθηση της λεγόμενης κοινωνικής οικονομίας(μκο-κοινσεπ-δίκτυα και συνεταιρισμούς προσώπων κλπ) με την ειδική συνδρομή και συνεισφορά της ΤΔ
ü Την σταδιακή μεταφορά νέων φορολογικών βαρών στις πλάτες των λαϊκών νοικοκυριών και την νομιμοποίηση παλιών μέσω και της Τοπικής Διοίκησης (πχ ο ΕΝΦΙΑ- ο αυξημένος ΦΠΑ στα νησιά κλπ).
Οι κύριες αλλαγές αφορούν στις λειτουργιές της τοπικής διοίκησης και στην πιο αποφασιστική συνύφανση της με το ιδιωτικό κεφάλαιο . Διαμορφώνοντας και τους όρους αποδοχής αυτής της πολίτικης από τα λαϊκά στρώματα και ευνοϊκότερους όρους για την προσέλκυση επενδύσεων . Η ορολογία που χρησιμοποιούν είναι «νέα εργαλεία εσόδων» και βασικό τους επιχείρημα ότι « η κρίση και η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας δεν επιτρέπουν την κρατική χρηματοδότηση της ΤΑ από το κράτος ούτε και την παραπέρα επιβάρυνση των κατοίκων» .
Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής προβάλουν την ανάγκη « απλοποίησης του θεσμικού πλαισίου των ΣΔΙΤ» ώστε «να επιστρέψει το επενδυτικό ενδιαφέρον του ιδιωτικού τομέα που επλήγη λόγω οικονομικής κρίσης» !
· Την σύνδεση τους με τις προβλέψεις του Αναπτυξιακού Νόμου –την χρηματοδότηση από το ΣΕΣ, την ΕΤΕ , το πακέτο Γιούνκερ κλπ
· την «διασφάλιση σταθερού πλαισίου και μακροοικονομικού περιβάλλοντος αφού τέτοιες συμβάσεις που εκτείνονται σε 20-25 έτη»
· « την ανάληψη επιχειρηματικού ρίσκου σε έργα δημοτικής περιουσίας»
Επιχειρούν στο έδαφος της κρίσης, της ανεργίας , τις αναδουλειάς, της υποχώρησης του κινήματος να σερβίρουν ελκυστικά την επιδρομή των λεγόμενων επενδυτών σε δημοτική ακίνητη περιουσία , σε πόρους , υποδομές, με εγγύηση σε κάθε επιχειρηματικό ρίσκο, με αναπτυξιακά ομόλογα, με την μακρόχρονη παραχώρηση και εκμετάλλευση δημοτικής ακίνητης περιουσίας, εκτάσεων κλπ , άλλων τοπικών αναπτυξιακών πόρων .
Παράλληλα η διάταξη που ήδη έχει συμπεριληφθεί σε σχέδιο νόμου του ΥΠΕΣ δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής των Δήμων σε ΑΕ σε συνεργασία με ιδιωτικά κεφάλαια και με αποκλειστικό στόχο την «αξιοποίηση» της Ακίνητης Περιουσίας τους καθώς και την προσπάθεια να βρουν δρόμους για την «αξιοποίηση» των Κληροδοτημάτων αποφεύγοντας τα νομοθετικά πλαίσια που τα προσδιορίζουν σήμερα που τους δυσκολεύουν .
Ο εκσυγχρονισμός της κρατικής διοίκησης συνδέεται με τις γενικές ανάγκες του κεφαλαίου και της καπιταλιστικής ανάπτυξης σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και οξύτατου καπιταλιστικού ανταγωνισμού. Αλλαγές που καμιά σχέση δεν έχουν με τις ανάγκες του λαού
Οι αναδιαρθρώσεις σε κράτος και τοπική διοίκηση είναι αντιδραστικές, συνδέονται άμεσα με τους στόχους των δανειακών συμβάσεων, τη μείωση των μισθών, τη διάλυση των ασφαλιστικών ταμείων, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. κλπ . Συνολικά διαμορφώνουν μια κρατική διοίκηση σε όλα τα επίπεδα πιο συγκεντρωτική, πιο επιτελική, πιο στενά δεμένη με μηχανισμούς της ΕΕ, πιο επιθετική απέναντι στις λαϊκές ανάγκες, πιο αντιδραστική και αυταρχική στο εργατικό-λαϊκό κίνημα.
Η Λαϊκή Συσπείρωση καλεί όσους από τους αιρετούς επιμένουν να έχουν ως αφετηρία και έγνοια τις αγωνίες και τον αγώνα του λαού , να μην εγκλωβιστούν στη λογική για το πώς οι δήμοι θα γίνουν πιο λειτουργικοί και αποτελεσματικοί στην προώθηση μιας βαθιάς αντιλαϊκής πολιτικής . Να μην εγκλωβιστούν σε δήθεν τοπικές ιδιαιτερότητες και άλλα σχετικά . Κάτι τέτοιο είναι επιζήμιο, συσκοτίζει τον ταξικό χαρακτήρα των αλλαγών που προωθεί και η σημερινή κυβέρνηση. Ρίχνει στάχτη στα μάτια για τον αντιλαϊκό χαρακτήρα των αλλαγών που ξεκίνησαν πολλά χρόνια πριν την καπιταλιστική κρίση και στόχο έχουν να προσαρμόσουν την κρατική και τοπική διοίκηση πιο πιστά στις ανάγκες της καπιταλιστικής ανάπτυξης , πιο εχθρικά και αδιάφορα απέναντι στις λαϊκές ανάγκες και κινητοποιήσεις .
ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΝΤΙΛΑΪΚΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ «ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΟΥ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ»!
-- ΕΝΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΟΥΣ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.
ΑΝΤΙΤΑΣΣΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ –ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ-ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ.
-- ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΤΟΠΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ, ΚΑΘΕ ΕΜΜΕΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ. ΜΟΝΙΜΗ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ. ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΣΤΑ ΔΗΜΟΥΣ Κ΄ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ .
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ - ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ - ΣΕΙΣΜΟΥΣ - ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΑΠΟ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ - ΡΥΠΑΝΣΗ ΚΑΙ ΜΟΛΥΝΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΕΡΑ. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ, ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΕ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ , ΠΡΑΣΙΝΟ, ΚΛΠ.
-- ΕΝΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΟΥΣ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.
ΑΝΤΙΤΑΣΣΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ –ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ-ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ.
-- ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΤΟΠΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ, ΚΑΘΕ ΕΜΜΕΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ. ΜΟΝΙΜΗ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ. ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΣΤΑ ΔΗΜΟΥΣ Κ΄ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ .
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ - ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ - ΣΕΙΣΜΟΥΣ - ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΑΠΟ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ - ΡΥΠΑΝΣΗ ΚΑΙ ΜΟΛΥΝΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΕΡΑ. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ, ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΕ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ , ΠΡΑΣΙΝΟ, ΚΛΠ.