V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Τρίτη 9 Μαΐου 2017

Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις νομού Αργολίδας: Υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο

Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις νομού Αργολίδας:Υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο
 Είναι πλέον ώριμο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας-το οποίο διεκδικείται εδώ και δεκαετίες- η εφαρμογή από την πολιτεία της υποχρεωτικής, προσχολικής αγωγής. Ο αποκλεισμός της ηλικιακής ομάδας των προνηπίων από την εκπαίδευση, αποτελεί έγκλημα ενάντια σ’ αυτά τα παιδιά και όνειδος για ολόκληρο το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Η ηλικία των τεσσάρων χρόνων είναι η ηλικία-θύμα- σε όλη την εκπαίδευση. Στην Ελλάδα η προσβασιμότητα των παιδιών αυτής της ηλικίας σε δομές της προσχολικής εκπ/σης είναι 67% περίπου, ποσοστό το οποίο είναι πολύ χαμηλό σε σχέση με την Ευρώπη ,όπου το αντίστοιχο ποσοστό είναι 95%.

Η καθιέρωση της δίχρονης, δωρεάν, υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής ,συνιστά επιτακτική κοινωνική και παιδαγωγική ανάγκη:

α) Διότι τα προνήπια- νήπια λαμβάνουν εκπαίδευση από εκπαιδευτικό προσωπικό εξειδικευμένο για την εκπαίδευση της ηλικιακής ομάδας 4-6 ετών, δηλαδή από νηπιαγωγούς του κλάδου ΠΕ60

β) Διότι φοιτώντας δύο χρόνια (ως προνήπια και ως νήπια) δίνεται η δυνατότητα να ολοκληρώσουν αποτελεσματικά και να υλοποιήσουν τους στόχους του υπάρχοντος αναλυτικού προγράμματος που είναι προαπαιτούμενοι για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν επιτυχώς στις απαιτήσεις του δημοτικού σχολείου.

γ) Διότι μέσα στα δύο χρόνια φοίτησης, διασφαλίζεται η δυνατότητα διερεύνησης και πρόληψης των μαθησιακών δυσκολιών και η έγκαιρη αντιμετώπιση τους μέχρι το παιδί να φοιτήσει στο δημοτικό σχολείο. Δίνεται δηλαδή η δυνατότητα να επιτευχθεί στο νηπιαγωγείο, αυτό που ονομάζεται «πρώιμη παρέμβαση».

δ) Διότι διευκολύνει την ομαλή μετάβαση των παιδιών στο δημοτικό σχολείο, επιλύοντας έτσι κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα των οικογενειών. Η αποδέσμευση σε ποσοστό 20% περίπου (στοιχεία ΕΕΤΑΑ) της ηλικιακής ομάδας 4-5 ετών που φοιτούν στους παιδικούς σταθμούς δίνει τη δυνατότητα μεγαλύτερης απορρόφησης μικρότερων ηλικιών (2-4) σε αυτούς. Ανακτάται δηλαδή χρήσιμος χώρος για την εξυπηρέτηση περισσότερων παιδιών 2-4 ετών σε αυτόν το φορέα ανακουφίζοντας την οικογένεια.

ε) Διότι η συνύπαρξη νηπίων -προνηπίων σε συνθήκες συνεργατικής μάθησης εφαρμόζοντας τη διαφοροποιημένη παιδαγωγική όπου είναι εφικτό ,προάγουν την ολόπλευρη μάθηση .

ΔΙΧΡΟΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΔΕΚΑΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕ ΣΥΝΕΧΕΣ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ



ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ