ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Πέμπτη 25 Μαΐου 2017

Ανδριανός στη Βουλή για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας: Η ισοπέδωση προς τα κάτω πλήττει τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 7:07:00 μ.μ. | |
Ανδριανός στη Βουλή για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας: Η ισοπέδωση προς τα κάτω πλήττει τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών
 Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός στην ομιλία του στη Βουλή κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου “Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης”, τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:

“Δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς με το ότι η παιδεία είναι μια σοβαρή υπόθεση και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται μ' αυτόν τον τρόπο όπως αυτός που νομοθετείτε, δηλαδή με προχειρότητα, χωρίς συγκεκριμένο στρατηγικό πλαίσιο.

Ερχόμαστε σήμερα να συζητήσουμε ένα νομοσχέδιο που αφορά ζητήματα του Υπουργείου Παιδείας, ύστερα από την ακύρωση ως αντισυνταγματικού του προηγούμενου σχετικού νόμου Μπαλτά-Κουράκη για τη διαδικασία επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων.

Εμείς, η Νέα Δημοκρατία είχαμε εγκαίρως επισημάνει την αντισυνταγματικότητα εκείνου του νόμου και είχαμε προειδοποιήσει για τα σημαντικά προβλήματα που θα δημιουργούσε.

Η Κυβέρνηση δεν μας άκουσε τότε. Και το χειρότερο είναι ότι, όπως φαίνεται, δεν έμαθε πολλά από την ιστορία αυτή.

Κι αυτό γιατί και το σημερινό νομοσχέδιο χαρακτηρίζεται από ασύγγνωστη προχειρότητα, καθώς περιέχει λάθη και παραλείψεις, ιδίως σε ό,τι αφορά τη διαδικασία μοριοδότησης.

Η εισηγήτριά μας αναφέρθηκε διεξοδικά σ' αυτά τα λάθη και τις παραλείψεις, όπως για την ουσιαστική ακύρωση της αξιολόγησης, για τη μείωση της βαρύτητας των επιστημονικών προσόντων, για την υπέρμετρη μοριοδότηση της αρχαιότητας, χωρίς αξιολόγηση, για τη μη μοριοδότηση μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών που προσφέρουν διδακτικό έργο σε δομές με υψηλό βαθμό ευθύνης, δομές τις οποίες έχουμε αναφέρει στις επιτροπές και για την οικονομία του χρόνου δεν θα τις αναφέρω εδώ, και μάλιστα όταν οι εκπαιδευτικοί αυτοί είχαν τη βεβαιότητα ότι η υπηρεσία τους σ' αυτές τις δομές θα προσμετρηθεί. Είπατε ότι θα κάνετε κάποιες διορθώσεις όπως στα ΚΠΕ, περιμένουμε να τις δούμε.

Ακούσατε ακόμη τις συγκεκριμένες μας ενστάσεις ως προς την αποθάρρυνση της βελτίωσης των εκπαιδευτικών με την ανεπαρκή μοριοδότηση για περαιτέρω πτυχία ή για συγγραφικό έργο σχετικό με το εκπαιδευτικό έργο.

Ακούσατε την ένστασή μας για την μη προϋπόθεση γνώσης πληροφορικής, εν έτει 2017 και ενώ τα προγράμματα διαχείρισης των εκπαιδευτικών μονάδων απαιτούν τη χρήση υπολογιστή.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Τα προβλήματα που ενδεικτικά ανέφερα οφείλονται σε τρεις κυρίως λόγους: Πρώτον, στην επιθυμία της Κυβέρνησης να ικανοποιήσει το πολιτικό της ακροατήριο. Δεύτερον, στην αβλεψία λόγω της προχειρότητας. Και τρίτον, στην φιλοσοφία της κυβερνητικής πλειοψηφίας για την παιδεία.

Τα προβλήματα που οφείλονται σε αβλεψία, θα μπορούσαν βεβαίως να είχαν διορθωθεί αποτελεσματικά αν είχε ακολουθηθεί διαφορετική διαδικασία στην επεξεργασία του νομοσχεδίου. Είναι αδικαιολόγητο, ζητήματα που αφορούν την στάθμιση πολλών παραμέτρων, όπως η μοριοδότηση, να ανακοινώνονται ουσιαστικά ως ειλημμένες αποφάσεις στο πλαίσιο μιας διαδικασίας επείγοντος.

Ακόμα κι έτσι όμως, πολλά από τα προβλήματα αυτά θα μπορούσαν να είχαν διορθωθεί κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας του νομοσχεδίου. Όμως κι εκεί, αποκλείστηκαν φορείς ή δεν κλήθηκαν εκπρόσωποι που θα μπορούσαν να συμβάλλουν με τις προτάσεις τους εποικοδομητικά στη διόρθωση των λαθών και των παραλείψεων του νομοσχεδίου. Αναφέρω χαρακτηριστικά ότι δεν εκλήθη ούτε ένας φορέας για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, ενώ 4 από τους 14 φορείς που κλήθηκαν ήταν στελέχη του Υπουργείου Παιδείας.

Ακόμη σημαντικότερα είναι όμως τα προβλήματα που δημιουργούνται εξαιτίας της συγκεκριμένης φιλοσοφίας της Κυβέρνησης για την εκπαίδευση.

Και ιδιαίτερα θέλω να σταθώ στην απόλυτη άρνηση που έχει η Κυβέρνηση για την αξιολόγηση. Βεβαίως, όλοι αναγνωρίζουμε ότι για να είναι αποτελεσματική η αξιολόγηση, σε κάθε πεδίο του δημόσιου βίου, πρέπει τα κριτήρια και η διαδικασία της να έχουν συζητηθεί εκτενώς, και να λειτουργεί όχι μόνο ως μέσο επιβράβευσης των καλύτερων, αλλά και ως κίνητρο διαρκούς βελτίωσης.

Και θέλω εδώ να επαναλάβω την πεποίθησή μου ότι οι συνάδελφοι της πλειοψηφίας θα έχουν πολύ δύσκολο έργο να πάνε στις περιφέρειές τους και να πείσουν τους μαθητές και τους γονείς για την επιλογή τους να καταργήσουν την αξιολόγηση και να επιβάλουν ουσιαστικά την ισοπέδωση προς τα κάτω. Γιατί ισοπέδωση προς τα κάτω είναι η διασφάλιση μιας διευθυντικής θέσης σε μια εκπαιδευτική μονάδα απλώς και μόνο μέσα από την αρχαιότητα, χωρίς καμία αξιολόγηση, χωρίς να απαιτείται η γνώση χρήσης υπολογιστή, χωρίς κανένα κίνητρο για περαιτέρω επιμόρφωση και εξειδίκευση.

Κι εδώ έγκειται η μεγάλη, η θεμελιώδης διαφορά μας με τη σημερινή κυβέρνηση. Εμείς δεν πιστεύουμε ότι η λύση στις υπαρκτές ανισότητες είναι η εξίσωση προς τα κάτω, αλλά η παροχή σε όλα τα παιδιά, από οποιοδήποτε κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, των ποιοτικών ευκαιριών που δικαιούνται για να κάνουν πράξη τα όνειρά τους, στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον που ζούμε. Και δεν υπάρχει κανένας άλλος τρόπος για να διασφαλίσουμε την ποιότητα στην εκπαίδευση, από τη δίκαιη και συνεχή αξιολόγηση. Την αξιολόγηση που μας δείχνει τι κάνουμε σωστά, ώστε να το ενισχύσουμε, και τι κάνουμε λάθος, ώστε να το διορθώσουμε.

Δυστυχώς, η σημερινή κυβέρνηση θεωρεί την αριστεία ως άλλοθι για την διαιώνιση των κοινωνικών ανισοτήτων και των προνομίων. Εμείς πιστεύουμε αντιθέτως ότι η ενθάρρυνση της αριστείας, ιδιαίτερα στην εκπαίδευση, είναι το αποτελεσματικότερο μέσο κοινωνικής κινητικότητας, το αποτελεσματικότερο εργαλείο που διαθέτει μια κοινωνία για τη διόρθωση των ανισοτήτων, αλλά και για την επίτευξη της συλλογικής προκοπής.

Και βεβαίως όταν μιλάμε για αριστεία, αναφερόμαστε στην αριστεία σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης, στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, στη διά βίου μάθηση και κατάρτιση, σε κάθε πτυχή της δημόσιας ζωής.

Αξιολόγηση, αριστεία, ενθάρρυνση της δημιουργικής πρωτοβουλίας είναι το δικό μας όραμα. Και είναι ατυχές το γεγονός ότι δεν συμμερίζεστε, κύριοι συνάδελφοι της συμπολίτευσης, την στόχευσή μας αυτή. Κι αυτό γιατί, όπως τόνισα και στη συζήτηση στην επιτροπή, η ισοπέδωση προς τα κάτω, η ήσσων προσπάθεια, ο κακός νοούμενος εξισωτισμός πλήττει κυρίως, για να μην πω αποκλειστικά, τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών -τα παιδιά που οι οικογένειές τους δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν για να καλύψουν τα κενά του εκπαιδευτικού συστήματος. Οι πλούσιες αντίθετα οικογένειες θα βρουν τρόπους να διασφαλίσουν ευκαιρίες ποιοτικής εκπαίδευσης για τα παιδιά τους.

Γι' αυτό ακριβώς είναι κρίσιμο να προσπαθούμε να βελτιώνουμε συνεχώς το επίπεδο της παρεχόμενης παιδείας ώστε να δίνουμε στα παιδιά μας τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις κλίσεις τους με τον καλύτερο τρόπο.

Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο εμείς στη Νέα Δημοκρατία στηρίζουμε κάθε προσπάθεια αναβάθμισης της παιδείας και είμαστε δυναμικά αντίθετοι σε κάθε λογική ισοπέδωσης, υπονόμευσης της αριστείας σε κάθε επίπεδο, και υποβάθμισης του δικαιώματος των παιδιών μας σε ποιοτική εκπαίδευση στο βωμό της εξυπηρέτησης άλλων συμφερόντων.

Και δυστυχώς, παρά κάποια επιμέρους θετικά σημεία, όπως για παράδειγμα κάποιες από τις προβλέψεις του άρθρου 4 για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, τις οποίες και θα ψηφίσουμε καθώς δεν είμαστε δογματικοί, το νομοσχέδιο αυτό συνιστά στο μεγαλύτερο μέρος του βήματα προς τα πίσω”.


ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ