H προοπτική επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Κορινθίου- Άργους- Ναυπλίου εξετάστηκε σε ανοιχτή συνάντηση που έγινε
στο Εργατικό Κέντρο Ναυπλίου , με την παρουσία
του Υφυπουργού Μεταφορών Νίκου Μαυραγάνη, με τη συμμετοχή του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Γιάννη
Γκιόλα , του στελέχους των ΑΝΕΛ Κατερίνας
Μπόμπου , του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ Κώστα Πετράκη και αρκετών πολιτών.
Ο βουλευτής Αργολίδας Γιάννης Γκιόλας τόνισε ,
εισαγωγικά, ότι η δραστηριότητα της ΄΄Πρωτοβουλίας
Πολιτών για το τρένο ΄΄ έδωσε
στον ίδιο ( και την κ. Μπόμπου) την επί πλέον ώθηση να συναντήσουν στο Υπουργείο τον κ.
Μαυραγάνη , να του θέσουν το καθολικό αίτημα που υπάρχει και να ακολουθήσει η , σημερινή, συνάντηση.
Σε ανάλογο τόνο
ήταν η παρέμβαση και της κ. Μπόμπου που ευχαρίστησε τον Υφυπουργό Μεταφορών
για το άμεσο ενδιαφέρον του και την κάθοδο του στο Ναύπλιο.
Από την
πλευρά του ο κ. Μαυραγάνης επισήμανε την θετική
, κατά αρχήν , διάθεση του Υπουργείου και του ΟΣΕ , στην προοπτική επαναλειτουργίας της εν λόγω
γραμμής, πρόσθεσε όμως ότι απαιτούνται βήματα βιώσιμα και σοβαρά.
΄΄Βασική προϋπόθεση είναι η ανοιχτή διαβούλευση με την τοπική κοινωνία, φορείς , πολίτες κλπ έτσι ώστε να διαμορφωθεί μια συγκεκριμένη πρόταση που θα στηρίζεται σε μια μελέτη βιωσιμότητας της γραμμής. Και φυσικά θα πρέπει να απαντηθούν βασικά ερωτήματα όπως πχ το ποιος θα διαχειρίζεται τη γραμμή …΄΄ πρόσθεσε ο Υφυπουργός Μεταφορών ο οποίος προέτρεψε τα μέλη της Πρωτοβουλίας να προχωρήσουν σε ενέργειες , μαζί με τοπικούς φορείς, αυτοδιοίκηση κλπ, για σύνταξη μελέτης βιωσιμότητας και υποβολή μιας τεκμηριωμένης πρότασης.
΄΄Βασική προϋπόθεση είναι η ανοιχτή διαβούλευση με την τοπική κοινωνία, φορείς , πολίτες κλπ έτσι ώστε να διαμορφωθεί μια συγκεκριμένη πρόταση που θα στηρίζεται σε μια μελέτη βιωσιμότητας της γραμμής. Και φυσικά θα πρέπει να απαντηθούν βασικά ερωτήματα όπως πχ το ποιος θα διαχειρίζεται τη γραμμή …΄΄ πρόσθεσε ο Υφυπουργός Μεταφορών ο οποίος προέτρεψε τα μέλη της Πρωτοβουλίας να προχωρήσουν σε ενέργειες , μαζί με τοπικούς φορείς, αυτοδιοίκηση κλπ, για σύνταξη μελέτης βιωσιμότητας και υποβολή μιας τεκμηριωμένης πρότασης.
Να σημειωθεί εδώ ότι για την
εκ νέου λειτουργία της γραμμής θα χρειαστεί να γίνουν , από τον ΟΣΕ ,εργασίες ανακαίνισης κλπ που θ απαιτήσουν
ποσό περίπου δυο εκατομμυρίων ευρώ.
Όπως είπε τόσο ο κ. Μαυραγάνης όσο και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Πετράκης
θα μπορούσε και ένα συνεργατικό, συνεταιριστικό σχήμα , τοπικού η περιφερειακού χαρακτήρα να αναλάβει
τη διαχείριση της γραμμής και τονίστηκε μάλιστα
ότι τέτοια πρωτοποριακά εγχειρήματα τυγχάνουν
επιδοτήσεων από ελληνικούς η και ευρωπαϊκούς
πόρους.
Επίσης ειπώθηκε ότι οι προτάσεις που θα
υποβληθούν αρμοδίως μπορούν —και πρέπει-
να έχουν εναλλακτικά σενάρια για τη
χρησιμότητα της γραμμής όπως η τουριστική, επιβατική, μεταφοράς εμπορευμάτων
, σύνδεση αρχαιολογικών χώρων κλπ. Μάλιστα στην υπό σύνταξη μελέτη θα βοηθήσουν
αμέριστα το Υπουργείο Μεταφορών
και ο ΟΣΕ.
Στη διάρκεια της συνάντησης έγινε αναφορά
στην υφιστάμενη κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων του ΟΣΕ σε διάφορες πόλεις
, στο σημερινό πλαίσιο λειτουργίας των σιδηροδρόμων και σε μια σειρά θεμάτων που έβαλαν και οι ίδιοι
οι πολίτες με τις παρεμβάσεις τους.
Βασικό συμπέρασμα τη όλης
συνάντησης είναι ότι με την σύνταξη μελέτης
βιωσιμότητας και την υποβολή συγκεκριμένων προτάσεων θα ανοίξει ένας ουσιαστικός διάλογος- και θα
δρομολογηθούν εξελίξεις-για μια ιστορική σιδηροδρομική γραμμή που ίσως αποτελέσει μοντέλο ανάπτυξης και του υπολοίπου δικτύου στην Πελοπόννησο .