ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ
ΘΕΜΑ Α1
α. Εκλεκτικοί: σχολικό βιβλίο, σελ. 77: Ήταν
μια ετερόκλητη παράταξη εξεχόντων πολιτικών, λογίων και αξιωματικών με
μετριοπαθείς θέσεις, η οποία προσπαθούσε να μεσολαβεί μεταξύ των άλλων
παρατάξεων και να υποστηρίζει σταθερές κυβερνήσεις. Ο πολιτικός αυτός
σχηματισμός προέκυψε από τις εκλογές του Νοεμβρίου του 1862 και είχε μικρότερη
απήχηση σε σχέση με τους Πεδινούς και τους Ορεινούς.
β. Στρατιωτικός σύνδεσμος: σχολικό βιβλίο,
σελ. 86-87: Το 1909 συντελείται μια
τομή…αλλά προώθησε τα αιτήματά του μέσω
της Βουλής, και σελ. 88 «Στις 15 Μαρτίου …έχοντας επιτύχει τις επιδιώξεις του».
γ. Μικτή Επιτροπή Ανταλλαγής: σχολικό
βιβλίο, σελ. 151-152: Με βάση το άρθρο 11…της ακίνητης περιουσίας των
ανταλλαξίμων.
ΘΕΜΑ Α2
α2, β6, γ1, δ5, ε4 (από τη στήλη Β περισσεύει το στοιχείο 3)
ΘΕΜΑ Β1
α. σχολικό
βιβλίο, σελ. 82: Στη δεκαετία του 1880 τα κόμματα…και στα συμφέροντα κάθε
κοινωνικής ομάδας
β. σχολικό βιβλίο, σελ. 82: Για την επιλογή των
υποψηφίων βουλευτών…από πελατειακές σχέσεις και εξυπηρετήσεις, και σελ. 84: Οι
υποψήφιου βουλευτές προέρχονταν…και από τα κατώτερα στρώματα.
ΘΕΜΑ Β2
α. σχολικό
βιβλίο, σελ. 154: Η ΕΑΠ διέκρινε την αποκατάσταση των
προσφύγων σε αγροτική…αντί εργατικού
προλεταριάτου.
β. σχολικό
βιβλίο, σελ. 154: Εξάλλου, δόθηκε
προτεραιότητα…παραμεθόριες περιοχές.
ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ
ΘΕΜΑ Γ1
α. σχολικό βιβλίο, σελ. 217: Δύο μεγάλα
εξωτερικά γεγονότα…στη νέα Προσωρινή Κυβέρνηση της Κρήτης, και ΚΕΙΜΕΝΑ Α, Β, Γ (η αξιοποίηση των
πληροφοριών του σχολικού βιβλίου και των ΚΕΙΜΕΝΩΝ πρέπει να γίνει συνθετικά.
Για παράδειγμα, μετά την πρώτη περίοδο του σχολικού βιβλίου [Δύο μεγάλα
εξωτερικά γεγονότα…της Ανατολικής Ρωμυλίας] πρέπει να προστεθούν πληροφορίες
από τα ΚΕΙΜΕΝΑ Α και Β· ΟΧΙ πρώτα όλες οι πληροφορίες του σχολικού βιβλίου και
κατόπιν των ΚΕΙΜΕΝΩΝ)
β. σχολικό βιβλίο, σελ. 218: Παρά τις
έντονες διαμαρτυρίες της Τουρκίας…το οποίο απέκοψε τον ιστό της. Οι πληροφορίες του ΚΕΙΜΕΝΟΥ Δ να παρατεθούν
μετά την πρώτη περίοδο της παραγράφου του σχολικού βιβλίου.
ΘΕΜΑ Δ1
α. σχολικό βιβλίο, σελ. 20: Ακολούθησαν δύσκολα
χρόνια…και η γνώση των ναυτικών υποθέσεων. Στη συνέχεια αξιοποίηση πληροφοριών
των ΚΕΙΜΕΝΩΝ Α και Β.
β. σχολικό βιβλίο, σελ. 20, 21: Στο ελληνικό
κράτος…και αργότερα στην Αίγυπτο. Πριν από την τελευταία περίοδο της παραγράφου
του σχολικού βιβλίου πρέπει να ενταχθούν πληροφορίες από το ΚΕΙΜΕΝΟ Γ.