Μια ιδιότυπη απόβαση που παραπέμπει σε πειρατικά ρεσάλτα άλλων εποχών, με έντονα χαρακτηριστικά φοροδιαφυγής, διεξάγεται τα τελευταία χρόνια στο Ιόνιο και το Αιγαίο πέλαγος, όπως καταγγέλλουν οι επαγγελματίες πλοιοκτήτες τουριστικών σκαφών με ελληνική σημαία.
Τα δεκάδες περιστατικά συλλήψεων που έχουν γίνει από τις αρχές του καλοκαιριού από το Λιμενικό Σώμα, έρχονται να αποδείξουν αυτή τη «ναυμαχία» οικονομικών συμφερόντων που διεξάγεται στις πλάτες του ελληνικού τουρισμού και μάλιστα με «λάφυρα» τους τουρίστες υψηλού εισοδήματος που αφήνουν και τα περισσότερα χρήματα.
Κάθε τέτοια παράνομη ναύλωση τουριστικού σκάφους, αφορά ποσά δεκάδων χιλιάδων ευρώ, με την απώλεια του ΦΠΑ, ασφαλιστικών κρατήσεων και άλλων τελών να είναι τεράστια.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος της Ενωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) Αντώνης Στελλιάτος στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της «Π», στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται επαγγελματικά σκάφη αναψυχής με σημαίες τρίτων χωρών.
Πραγματοποιούν παράνομες προγραμματισμένες ναυλώσεις εντός του ελληνικού χώρου, αποφεύγοντας όμως την απόδοση ΦΠΑ, άλλους φόρους προς το δημόσιο και ασφαλιστικές εισφορές σε ταμεία.
Πρόκειται κυρίως για σκάφη με τούρκικη σημαία ή με σημαία τρίτων χωρών που μπαίνουν στις ελληνικές μαρίνες και λιμάνια, παραλαμβάνουν ξένους τουρίστες οι οποίοι είναι εύποροι και φεύγουν. Φέτος το καλοκαίρι, όπως είπε ο κ. Στελλιάτος, το Λιμενικό Σώμα έχει σταματήσει 40 τέτοια σκάφη που δεν διέθεταν ναυλοσύμφωνα, με τον απολεσθέντα ΦΠΑ για το κράτος να ανέρχεται στο 1,5 εκατ. ευρώ.
Αν για 40 σκάφη η απώλεια ΦΠΑ είναι τόσο μεγάλη, τότε η έκταση της φοροδιαφυγής είναι τεράστια, αν λάβουμε υπόψη τις καταγγελίες του προέδρου της Ενωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, σύμφωνα με τον οποίο, 1500 τέτοια σκάφη κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στις ελληνικές θάλασσες, διεξάγοντας παράνομες κρουαζιέρες.
Ο ίδιος είπε χαρακτηριστικά: «Αν περάσετε από το ανατολικό Αιγαίο, ελληνική σημαία θα δείτε μόνο στα λιμεναρχεία, στους δήμους και σε κρατικές υπηρεσίες. Δυστυχώς, για μένα έχουμε χάσει τον οικονομικό πόλεμο του Αιγαίου».
ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΡΙΝΩΝ
Οπως τόνισε ο ίδιος, η ένωση λειτουργεί για 40 χρόνια με στόχο την προστασία της ελληνικής σημαίας. Εχει 3500 μέλη με 6000 επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, δυστυχώς όμως, το ελληνικό γιότινγκ δεν αποτελεί προτεραιότητα για την ελληνική πολιτεία. Σε μια χώρα με 5000 νησιά και βραχονησίδες, με 16.000 χλμ ακτογραμμής, το γιότινγκ θα μπορούσε να αποτελέσει από μόνο του μια ξεχωριστή τουριστική βιομηχανία αν διέθετε τις κατάλληλες υποδομές.
Ωστόσο, η Ελλάδα διαθέτει μόλις 17 οργανωμένες μαρίνες τις οποίες διαχειρίζεται ξένος επενδυτής, όταν η Κροατία με το 1/3 ακτογραμμής έχει 107 μαρίνες και η γειτονική Τουρκία αναρίθμητες.
Για τον κ. Στελλιάτο, η δημιουργία ενός δικτύου οργανωμένων μαρίνων σε όλη την Πελοπόννησο, θα αποτελούσε ένα προσοδοφόρο τουριστικό προϊόν, καθώς θα έδινε τη δυνατότητα σε σκάφη αναψυχής να συμπεριλάβουν σε ένα ταξίδι πολιτισμού και ιστορίας την Επίδαυρο, το Ναύπλιο, τις Μηκύνες, την Πύλο, το Κατάκολο (Αρχαία Ολυμπία) και την Πάτρα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Από την έντυπη έκδοση
Πηγή: pelop.gr