ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Τετάρτη 5 Ιουλίου 2017

Απάντηση Σταθάκη σε Ανδριανό για την ανάγκη ευνοϊκότερων ρυθμίσεων στην αποπληρωμή οφειλών, εμπόρων και επαγγελματιών προς τη ΔΕΗ

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 11:53:00 π.μ. | |
Απάντηση Σταθάκη σε Ανδριανό για την ανάγκη ευνοϊκότερων ρυθμίσεων στην αποπληρωμή οφειλών, εμπόρων και επαγγελματιών προς τη ΔΕΗ
 Στην 5661/16-5-2017 Ερώτηση που είχε καταθέσει ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός με θέμα την ανάγκη ευνοϊκότερων ρυθμίσεων για την αποπληρωμή των οφειλών εμπόρων και επαγγελματιών προς τη ΔΕΗ, απάντησε ο αρμόδιος αν. Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γ. Σταθάκης, επισυνάπτοντας σχετικό, με αριθμό πρωτοκόλλου ΓρΔ/1691/7-6-2017, έγγραφο της ΔΕΗ ΑΕ.

Στην απάντηση του Υπουργού αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:

“Από τον Ιούνιο του 2015 έχει δημιουργηθεί ένα ευνοϊκό πλαίσιο διευκολύνσεων το οποίο εξαντλεί τις δυνατότητες της επιχείρησης. Παράλληλα η ΔΕΗ, με στόχο την αναβάθμιση των σχέσεων με τους πελάτες της, προκήρυξε διαγωνισμόγ ια την πρόσληψη συμβούλου για την ανάλυση και διαχείριση των οφειλών προς τη δημόσια επιχείρηση. Έπειτα από αυτό, η ΔΕΗ θα είναι σε θέση να θεσπίσει και να εφαρμόσει μέτρα και προϊόντα που θα είναι πιο αποτελεσματικά τόσο για την ίδια, όσο και για τους πελάτες της.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο πλαίσιο του εποπτικού του ρόλου στηρίζει την προσπάθεια της ΔΕΗ να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που οφείλονται στην αδυναμία πολλών πελατών της να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, συνέπεια της κρίσης του προηγούμενου αναπτυξιακού προτύπου που οδήγησε στη σημερινή οικονομική κρίση.

Στο επισυναπτόμενο έγγραφο της ΔΕΗ ΑΕ αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:

“Η ΔΕΗ αυτά τα χρόνια είναι δίπλα στους πελάτες της και τη δύσκολη αυτή περίοδο που διέρχεται η χώρα, έχει θέσει ως κύριο μέλημά της την στήριξη των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων. Αυτό αποδεικνύεται έμπρακτα από την πολιτική διευκολύνσεων που εφαρμόζει στην εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών τα τελευταία χρόνια και ειδικότερα από τον Ιούνιο του 2015, που έγινε πολύ πιο ευνοϊκή.

Συγκεκριμένα, κατά το διάστημα από 1-4-2016 / 10-1-2017 εφαρμόστηκε το Πρόγραμμα των 36 δόσεων δίνοντας ίσες ευκαιρίες σε όλους να ρυθμίσουν την οφειλή τους, χωρίς μάλιστα την καταβολή προκαταβολής. Στη συνέχεια η ΔΕΗ έδωσε “δεύτερη ευκαιρία”, μέχρι 10-3-2017 για επανένταξη σε αυτό, σε όσους δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν, ρυθμίζοντας τις οφειλές τους στις υπολειπόμενες δόσεις, συμπεριλαμβανομένης και της τρέχουσας οφειλής. Αλλά και με τον τελευταίο Κανονισμό Διακανονισμών που εφαρμόζεται μετά τις 10-3-2017, όλοι οι πελάτες μπορούν να ενταχθούν σε αυτό, απολαμβάνοντας πολυάριθμες δόσεις. Διευκρινίζεται ότι, στις ισχύουσες ρυθμίσεις εντάσσονται και οι περιπτώσεις των πελατών οι οποίοι, εάν και στο πληροφοριακό μας σύστημα εμφανίζονται ως “κομμένοι”, ισχυρίζονται ότι δεν έχει γίνει ποτέ διακοπή της ηλεκτροδότησής τους (άρα, κατ' επέκταση παραβίαση του μετρητή) και αυτό επιβεβαιώνεται από τον ΔΕΔΔΗΕ.

Επιπλέον, από την 1η Ιουλίου 2016 παρέχεται έκπτωση 15% στους επαγγελματικούς και στους οικιακούς πελάτες. Συγκεκριμένα, οι πελάτες (επαγγελματίες, επιχειρήσεις και νοικοκυριά), οι οποίοι εξοφλούν το σύνολο του λογαριασμού τους, καθώς και τυχόν δόσεις διακανονισμού οφειλής τους, μέχρι και την καθορισμένη ημερομηνία λήξης, λαμβάνουν έκπτωση στον επόμενο λογαριασμό τους, το 15% της αξίας της Χρέωσης Προμήθειας του προηγούμενου λογαριασμού που έχει ήδη εξοφληθεί εμπρόθεσμα.

Οι πελάτες που παρά τις τόσες γενναιόδωρες προσφορές της Επιχείρησης συστηματικά αδιαφορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους και δεν ανταποκρίνονται ακόμη και μετά τη διακοπή της ηλεκτροδότησης των ακινήτων τους λόγω οφειλής (για διάστημα μεγαλύτερο των 30 ημερών) αντιμετωπίζονται ιδιαιτέρως ευνοϊκά, αφού μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, καταβάλλοντας μόλις το 15% και ρυθμίζοντας το υπόλοιπό σε 12 μηνιαίες δόσεις, χωρίς να εξετάζεται εάν έχουν προβεί σε αυθαίρετη επανασύνδεση του ρεύματος. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον πρόσφατα εκδοθέντα Κώδικα Διαχείρισης του ΕΔΔΗΕ, όσοι προβαίνουν σε αυθαίρετη επανασύνδεση του ρεύματος εμπίπτουν στις περιπτώσεις που αποσκοπούν σε ρευματοκλοπή. Ακόμη και για τις διαπιστωμένες ρευματοκλοπές σήμερα, υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της οφειλής με άμεση καταβολή του 50% και εξόφληση του υπολοίπου σε 4 μηνιαίες δόσεις.

Τα ανωτέρω συνιστούν ένα επαρκές πλαίσιο διευκολύνσεων για όλους τους πελάτες, το οποίο εξαντλεί τις δυνατότητες της Επιχείρησης στην παρούσα κρίσιμη συγκυρία, δεδομένης της οικονομικής της κατάστασης, σε συνδυασμό με τον εντεινόμενο ανταγωνισμό και τις συνεχείς δυσμενείς αλλαγές στο ρυθμιστικό περιβάλλον. Η Επιχείρηση και τα στελέχη της, οφείλουν να προβαίνουν σε κάθε ενέργεια που προβλέπεται από το ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο για τη διεκδίκηση των οφειλομένων.

Σήμερα, η ΔΕΗ ΑΕ, εναρμονισμένη και με το πλαίσιο των δεσμεύσεων της χώρας μας, επαναπροσδιορίζει τη στρατηγική της προκειμένου να διαχειριστεί με απόλυτη επιτυχία το σύνολο των προκλήσεων του παρόντος, αλλά και του μέλλοντος. Είναι ξεκάθαρο ότι η καλή λειτουργία της ΔΕΗ αποτελεί προϋπόθεση και για την απρόσκοπτη κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της χώρας.



Στο πλαίσιο αυτό, προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την πρόσληψη συμβούλου για την ανάλυση και διαχείριση των οφειλών προς τη ΔΕΗ, μέσω των οποίων, η Επιχείρηση θα είναι σε θέση να θεσπίσει και εφαρμόσει μέτρα και προϊόντα βάσει των διεθνών πρακτικών εξατομικευμένης προσέγγισης, που θα είναι πιο αποτελεσματικά τόσο για τη ΔΕΗ, όσο και για τους πελάτες. Στόχος της ΔΕΗ δεν είναι μόνον η βελτίωση της ρευστότητας, αλλά η αναβάθμιση των σχέσεων με τους πελάτες, μια πιο ουσιαστική επικοινωνία με κάθε πελάτη χωριστά, ο οποίος θα έχει δίπλα του έναν σύμβουλο και όχι έναν απλό εισπράκτορα”.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ