Το τεράστιο πύρινο μέτωπο κατακαίει Βαρνάβα-Καπανδρίτι-Κάλαμο και αρκετές ακόμη περιοχές της Ελλάδας και η Πυροσβεστική με ελάχιστα μέσα δίνει μάχη για να σβήσει τις φλόγες. Ομως όπως ανέφερε ο ΣΚΑΪ τα ελάχιστα μέσα που έχει η Πυροσβεστική στη διάθεση της θα μπορούσαν να είναι περισσότερα αν είχαν τηρηθεί και εφαρμοστεί οι συμβάσεις για την αντιπυρική περίοδο.
Πιο συγκεκριμένα, από την 1η Μαΐου που ξεκίνησε η αντιπυρική περίοδος υπεγράφησαν συμβάσεις για να έρθουν 7 πυροσβεστικά ελικόπτερα τύπου Kamov (μεταφέρουν κάδο χωρητικότητας 4 τόνων νερού). Ωστόσο, παρότι υπεγράφησαν συμβάσεις για 7, ακόμη, όσο περίεργο και αν ακούγεται, δεν παραδόθηκαν όλα, παρότι βρισκόμαστε στα μέσα Αυγούστου με πολλά πύρινα μέτωπα στη χώρα. Συγκεκριμένα παραδόθηκαν πέντε, εκ των οποίων τα δύο επιχειρούν στον Κάλαμο, ενώ τα υπόλοιπα είνα μοιρασμένα ανά τη χώρα.
Οπως εξηγούσαν κύκλοι του κ. Τόσκα τα δυό ελικόπτερα που... αγνοούνται μέχρι σήμερα, θα παραδοθούν αύριο ή μεθαύριο.
«Γηρασμένος» στόλος
Παράλληλα, όπως ανέφερε ο ΣΚΑΪ από πηγές της Πυροσβεστικής, ο στόλος που υπάρχει είναι αρκετά «γηρασμένος» για τις ανάγκες και τις συνθήκες. Πιο συγκεκριμένα, το 20% των οχημάτων είναι πάνω από 20 χρόνια, το 37% από 15 έως 19 χρόνια και μόλις το 30% είναι της τελευταίας δεκαετίας. Οπως κατήγγειλαν στον ίδιο σταθμό κάτοικοι αλλά και τοπικοί παράγοντες των περιοχών που έχουν πληγεί τις τελευταίες ώρες, μάλιστα, λόγω των χρόνων που κουβαλούν στην πλάτη τους τα αεροπλάνα, αναγκάζονται να... πετούν με διαλείμματα! Κάνουν δηλαδή πτήσεις και σταματούν για λίγο πριν προχωρήσουν στην επόμενη ρίψη. Ωστόσο, η εκπρόσωπος της πυροσβεστικής, λίγο αργότερα, διέψευσε μέσω του ΣΚΑΪ ότι οι «παύσεις» ανάμεσα σε κάποιες ρίψεις γίνονται λόγω παλαιότητας των πτητικών μέσων υποστηρίζοντας ότι αυτές προβλέπονται βάσει του πρωτοκόλλου ασφάλειας πτήσεων. Εξήγησε συγκεκριμένα, ότι κάθε αεροπλάνο είναι υποχρεωμένο, όταν ενδιάμεσα στις ρίψεις επιστρέφει στη βάση του για ανεφοδιασμό καυσίμων, να περνά από ένα σύντομο τεχνικό έλεγχο. Οσον αφορά το χρόνο που διαρκεί κάθε τέτοια παύση, η εκπρόσωπος τύπου της πυροσβεστικής εξήγησε ότι δεν είναι στάνταρ και εξαρτάται από τον τύπο του πτητικού μέσου αλλά και την απόσταση της βάσης του από τον τόπο όπου επιχειρεί.
Μόλις 6 από τα 19 Canadair
Την ίδια ώρα, όπως αναφέρει το «Πρώτο Θέμα» από το στόλο των 18 πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair (11 CL-215 και 7 CL-415) διαθέσιμα είναι μόνο 6 αεροσκάφη! Συγκεκριμένα, στις επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης σε Κάλαμο, Καπανδρίτι και Βαρνάβα, στην Ζάκυνθο αλλά και στην Αμαλιάδα, συμμετέχουν μόλις τέσσερα παλαιότερα Canadair CL-215 και μόνο δύο τύπου CL-415. Προσπάθεια να επισκευάσουν τις βλάβες στα πυροσβεστικά αεροσκάφη και να απελευθερώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα Canadair καταβάλλουν οι τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα.
Πηγή: iefimerida.gr
Πιο συγκεκριμένα, από την 1η Μαΐου που ξεκίνησε η αντιπυρική περίοδος υπεγράφησαν συμβάσεις για να έρθουν 7 πυροσβεστικά ελικόπτερα τύπου Kamov (μεταφέρουν κάδο χωρητικότητας 4 τόνων νερού). Ωστόσο, παρότι υπεγράφησαν συμβάσεις για 7, ακόμη, όσο περίεργο και αν ακούγεται, δεν παραδόθηκαν όλα, παρότι βρισκόμαστε στα μέσα Αυγούστου με πολλά πύρινα μέτωπα στη χώρα. Συγκεκριμένα παραδόθηκαν πέντε, εκ των οποίων τα δύο επιχειρούν στον Κάλαμο, ενώ τα υπόλοιπα είνα μοιρασμένα ανά τη χώρα.
Οπως εξηγούσαν κύκλοι του κ. Τόσκα τα δυό ελικόπτερα που... αγνοούνται μέχρι σήμερα, θα παραδοθούν αύριο ή μεθαύριο.
«Γηρασμένος» στόλος
Παράλληλα, όπως ανέφερε ο ΣΚΑΪ από πηγές της Πυροσβεστικής, ο στόλος που υπάρχει είναι αρκετά «γηρασμένος» για τις ανάγκες και τις συνθήκες. Πιο συγκεκριμένα, το 20% των οχημάτων είναι πάνω από 20 χρόνια, το 37% από 15 έως 19 χρόνια και μόλις το 30% είναι της τελευταίας δεκαετίας. Οπως κατήγγειλαν στον ίδιο σταθμό κάτοικοι αλλά και τοπικοί παράγοντες των περιοχών που έχουν πληγεί τις τελευταίες ώρες, μάλιστα, λόγω των χρόνων που κουβαλούν στην πλάτη τους τα αεροπλάνα, αναγκάζονται να... πετούν με διαλείμματα! Κάνουν δηλαδή πτήσεις και σταματούν για λίγο πριν προχωρήσουν στην επόμενη ρίψη. Ωστόσο, η εκπρόσωπος της πυροσβεστικής, λίγο αργότερα, διέψευσε μέσω του ΣΚΑΪ ότι οι «παύσεις» ανάμεσα σε κάποιες ρίψεις γίνονται λόγω παλαιότητας των πτητικών μέσων υποστηρίζοντας ότι αυτές προβλέπονται βάσει του πρωτοκόλλου ασφάλειας πτήσεων. Εξήγησε συγκεκριμένα, ότι κάθε αεροπλάνο είναι υποχρεωμένο, όταν ενδιάμεσα στις ρίψεις επιστρέφει στη βάση του για ανεφοδιασμό καυσίμων, να περνά από ένα σύντομο τεχνικό έλεγχο. Οσον αφορά το χρόνο που διαρκεί κάθε τέτοια παύση, η εκπρόσωπος τύπου της πυροσβεστικής εξήγησε ότι δεν είναι στάνταρ και εξαρτάται από τον τύπο του πτητικού μέσου αλλά και την απόσταση της βάσης του από τον τόπο όπου επιχειρεί.
Μόλις 6 από τα 19 Canadair
Την ίδια ώρα, όπως αναφέρει το «Πρώτο Θέμα» από το στόλο των 18 πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair (11 CL-215 και 7 CL-415) διαθέσιμα είναι μόνο 6 αεροσκάφη! Συγκεκριμένα, στις επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης σε Κάλαμο, Καπανδρίτι και Βαρνάβα, στην Ζάκυνθο αλλά και στην Αμαλιάδα, συμμετέχουν μόλις τέσσερα παλαιότερα Canadair CL-215 και μόνο δύο τύπου CL-415. Προσπάθεια να επισκευάσουν τις βλάβες στα πυροσβεστικά αεροσκάφη και να απελευθερώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα Canadair καταβάλλουν οι τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα.
Πηγή: iefimerida.gr