Στην Ολομέλεια της Βουλής μίλησε σήμερα ο καθ. Γιάννης Μανιάτης, βουλευτής Αργολίδας της Δημοκρατικής Συμπαράταξη, Υπεύθυνος της Κ.Ο. για Ενέργεια, Περιβάλλον, Υποδομές, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης.
Κατά την ομιλία του ο Γ. Μανιάτης τόνισε:
1. Ο ΣΥΡΙΖΑ ας φροντίσει για την απωλεσθείσα τιμή του που επιτρέπει ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς α’ κατοικίας σε νοικοκυριά χαμηλού κ μεσαίου εισοδήματος
2. Το ν/σ για την παιδεία είναι η λυδία λίθος που κρίνει τι σημαίνει προοδευτική και τι οπισθοδρομική παράταξη. Η κυβέρνηση ανήκει στους δεύτερους
3. Το ν/σ Γαβρόγλου δεν απαντάει στην αγωνία γονέων κ σπουδαστών: καμία λέξη για αύξηση απασχόλησης, στήριξη εθνικής οικονομίας, δημιουργία πηγών πλούτου
4. 15.000 ακαδημαϊκοί, 20.000 μεταπτυχιακοί φοιτητές, 300.000 προπτυχιακοί οδηγούνται πίσω, στην απόγνωση, χωρίς καμία ελπίδα για το μέλλον τους
5. Οραματιζόμαστε ένα απελευθερωμένο από κρατισμό πανεπιστήμιο, αυτόνομο, σύγχρονο, ανταγωνιστικό, δημόσιο. Που δεν φοβάται τη σύγκριση με τα καλύτερα ιδιωτικά, ή τα καλύτερα ξένα δημόσια. Θα δώσουμε αγώνα για να το καταφέρουμε.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Γ. Μανιάτη:
Αγαπητοί συνάδελφοι, η μόλις κατελθούσα από το Βήμα Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ μας μίλησε για τη χαμένη τιμή της δημοκρατίας.
Κυρία συνάδελφε, θα έλεγα καλύτερα να φροντίσετε για την ήδη απολεσθείσα τιμή της παράταξής σας, που καταθέτει τροπολογία η οποία προωθεί τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας σε φτωχά και μεσαία νοικοκυριά και που ο Υπουργός σας επί της Δικαιοσύνης που την υπογράφει, δεν έχει τολμήσει ακόμη να έρθει στη Βουλή να την υπερασπιστεί.
Γι’ αυτή την τιμή να νοιαστείτε, καθώς και για τα νοικοκυριά, που όταν θα πάτε στα χωριά σας, όταν θα πάμε όλοι στα χωριά μας το καλοκαίρι, θα σας ρωτούν πού πήγε το σύνθημα «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη».
Ας ξανακατατεθεί η τροπολογία για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς α΄ κατοικίας φτωχών και μεσαίων νοικοκυριών, που εμείς ως Δημοκρατική Συμπαράταξη δεσμευόμαστε ότι θα επαναφέρουμε το προηγούμενο καθεστώς προστασίας, όπως αυτό ίσχυε μέχρι τον Δεκέμβριο του 2014, το «νόμο ΠΑΣΟΚ», το «νόμο Κατσέλη».
Κύριε Υπουργέ Παιδείας, πρέπει να σας πω ότι εγώ είμαι ενεργός πανεπιστημιακός και στο εξάμηνο που τέλειωσε βαθμολογήθηκα από τους φοιτητές μου, όπως ξέρετε, σε κλειστό φάκελο και όλα πήγαν ήρεμα και φυσιολογικά.
Στο χειμερινό εξάμηνο θα διδάξω το μάθημα της ψηφιακής επιχειρηματικότητας. Ελπίζω να μην θεωρείται ρετσινιά που θα διδάξω το μάθημα της ψηφιακής επιχειρηματικότητας στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Ελπίζω να μου το επιτρέψουν.
Aγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, το νομοσχέδιο αυτό είναι η «λυδία λίθος», που κρίνει τι σημαίνει προοδευτική παράταξη και τι σημαίνει παρακμιακή, συντηρητική και οπισθοδρομική παράταξη. Επειδή ακριβώς σε αυτό το νομοσχέδιο ενσωματώνονται όλες οι ασθένειες μίας παρελθούσης περιόδου, εμείς είμαστε σκληρά και κάθετα αντίθετοι στο πισωγύρισμα σε 30 χρόνια πίσω του ελληνικού πανεπιστημίου.
Οι συνάδελφοι μου, ο εισηγητής μας Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, η Χαρά Κεφαλίδου, όλοι οι συνάδελφοι που μίλησαν νωρίτερα από εμένα, σας είπαν τα σημαντικά ζητήματα, όπως π.χ. το άσυλο.
Είναι κανένας από εσάς, υπερήφανος πηγαίνοντας στο αμφιθέατρο της Νομικής, ή περνώντας έξω από το πεζοδρόμιο ή τον αύλειο χώρο του Οικονομικού Πανεπιστημίου, ή κατεβαίνοντας τη Στουρνάρη, έξω από το Μετσόβιο, απέναντι από το κτίριο Γκίνη, να βλέπει απλωμένα ρούχα; Είστε υπερήφανοι γι’ αυτή την κατάσταση; Ή είστε υπερήφανοι για το ότι με το νομοσχέδιο ξαναφέρνουμε όλες τις κακές, τις άθλιες πρακτικές της συνδιοίκησης με κομματικές παρατάξεις που κατήντησαν σε συναλλαγή με τους υπό εξέλιξη καθηγητές ή τους υπό κρίση και ψηφοφορία πρυτάνεις και αντιπρυτάνεις;
Κύριε Υπουργέ, θέλω να σας ζητήσω μία χάρη. Θέλω να μου βρείτε μία διάταξη του νομοσχεδίου σας, μία μόνο, η οποία να στηρίζει τη μεγάλη αγωνία των ελληνικών οικογενειών, όταν στέλνουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν, να μάθουν γράμματα στα ελληνικά πανεπιστήμια.
Γιατί τα στέλνουμε τα παιδιά μας να μάθουν γράμματα; Για να βρουν μια καλή δουλειά. Και πώς θα βρουν μια καλή δουλειά; Όταν έχουν καλά προσόντα και όταν η οικονομία γεννάει δουλειές. Βρείτε μου, λοιπόν, μία διάταξη του νομοσχεδίου, η οποία να έχει μέσα τις λέξεις «αύξηση θέσεων απασχόλησης, στήριξη και ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας, δημιουργία νέου εθνικού πλούτου». Γιατί αν δεν υπάρχει –και δεν υπάρχει- αυτό σημαίνει ότι τα πανεπιστήμια της Ελλάδας δεν τα αντιμετωπίζουμε έτσι όπως πρέπει να αντιμετωπιστούν, δηλαδή ως μια νέα πηγή εθνικού πλούτου, αλλά τα αντιμετωπίζουμε με την ιδεοληψία και τις ιδέες που είχαν κάποτε κάποιοι.
Το πιο δυναμικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας: 15.000 ακαδημαϊκοί δάσκαλοι υπηρετούν σήμερα στα ελληνικά πανεπιστήμια, πάνω από 20.000 μεταπτυχιακοί φοιτητές και πάνω από 300.000 προπτυχιακοί φοιτητές, δηλ. 350.000 δυνατοί, ώριμοι, δημιουργικοί Έλληνες, τους οποίους οδηγείτε στην άβυσσο, στο αδιέξοδο και στη μη εύρεση εργασίας. Το πιο δυναμικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, που θα μπορούσε να δημιουργήσει την Ελλάδα του αύριο, την Ελλάδα που ξεπερνά την κρίση. Αντί να δώσετε σ’ αυτό το δυναμικό κομμάτι ελπίδα και προοπτική, το οδηγείτε πίσω. Ούτε μία λέξη για το πώς μπορεί αυτό το κομμάτι της κοινωνίας να χρησιμοποιηθεί σε μια χώρα που θέλει να ξεπεράσει τα μνημόνια.
Η Τράπεζα Ελλάδος το είπε πάρα πολύ καλά, με καθαρό τρόπο. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει διεθνές κέντρο ανώτατης εκπαίδευσης; Ναι. Πόσα λεφτά θα μπουν στην εθνική οικονομία; Περίπου 1,8 δις € τον χρόνο. Μπορεί να αναβαθμιστεί η ανώτατη εκπαίδευση, έτσι ώστε να στηρίξει την εθνική οικονομία; Ναι. Και πόσο θα αυξηθεί το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν; Θα αυξηθεί 2%. Και πόσα έσοδα θα έχει η εθνική οικονομία; Θα έχει 50 δις € σε βάθος δεκαετίας.
Τα λεφτά αυτά, συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, σας περισσεύουν; Δεν τα έχουμε ανάγκη; Δεν τα θέλετε;
Θα σας πω μονάχα ένα παράδειγμα: Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών.
Τι ενοχλεί, συναδέλφισσες και συνάδελφοι, να δημιουργήσει η Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών ένα ξενόγλωσσο διεθνές εκτεταμένο πρόγραμμα με δίδακτρα για ξένους πάνω σε θέματα ελληνικής φιλοσοφίας με επίκεντρο τον Πλάτωνα; Και τι εμποδίζει να δημιουργηθεί στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ένα ξενόγλωσσο μεταπτυχιακό πρόγραμμα με δίδακτρα για ξένους πάνω σε θέματα ελληνικής φιλοσοφίας με επίκεντρο τον Αριστοτέλη; Έχετε καμία αμφιβολία ότι χιλιάδες Κινέζοι, Γιαπωνέζοι, Αμερικάνοι, Ευρωπαίοι θα έρθουν να παρακολουθήσουν και να δημιουργήσουν ένα πανίσχυρο λόμπι στήριξης της Ελλάδας; Δεν τα θέλουμε αυτά τα μεταπτυχιακά; Όχι, δεν τα θέλει η σημερινή Κυβέρνηση, το σημερινό Υπουργείο, γιατί θέλει να είναι υπό την αιγίδα και με τη στήριξη του Διεθνούς Πανεπιστημίου.
Αγαπητοί συνάδελφοι, εμείς παλεύουμε και ονειρευόμαστε ένα άλλο πανεπιστήμιο, ένα απελευθερωμένο από τα δεσμά του κρατισμού πανεπιστήμιο, ένα ανταγωνιστικό πανεπιστήμιο που δεν φοβάται ούτε τα καλύτερα ιδιωτικά, ούτε τα καλύτερα ξένα δημόσια πανεπιστήμια. Παλεύουμε για ένα δημόσιο πανεπιστήμιο που θα είναι απελευθερωμένο και ανταγωνιστικό. Και όλοι εμείς που υπηρετούμε στο δημόσιο πανεπιστήμιο, θα δώσουμε τις καλύτερες δυνάμεις μας για την αναβάθμιση ενός πανεπιστημίου που ξεκίνησε να υπάρχει με τον ν. 4009/2011 - νόμο ΠΑΣΟΚ, το «νόμο Διαμαντοπούλου»- και που εμείς δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση της απελευθέρωσης, του εκσυγχρονισμού και της ανταγωνιστικότητας του δημόσιου, ισχυρού, ελληνικού πανεπιστημίου.
Δείτε παρακάτω το video της ομιλίας του Γ. Μανιάτη:
Κατά την ομιλία του ο Γ. Μανιάτης τόνισε:
1. Ο ΣΥΡΙΖΑ ας φροντίσει για την απωλεσθείσα τιμή του που επιτρέπει ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς α’ κατοικίας σε νοικοκυριά χαμηλού κ μεσαίου εισοδήματος
2. Το ν/σ για την παιδεία είναι η λυδία λίθος που κρίνει τι σημαίνει προοδευτική και τι οπισθοδρομική παράταξη. Η κυβέρνηση ανήκει στους δεύτερους
3. Το ν/σ Γαβρόγλου δεν απαντάει στην αγωνία γονέων κ σπουδαστών: καμία λέξη για αύξηση απασχόλησης, στήριξη εθνικής οικονομίας, δημιουργία πηγών πλούτου
4. 15.000 ακαδημαϊκοί, 20.000 μεταπτυχιακοί φοιτητές, 300.000 προπτυχιακοί οδηγούνται πίσω, στην απόγνωση, χωρίς καμία ελπίδα για το μέλλον τους
5. Οραματιζόμαστε ένα απελευθερωμένο από κρατισμό πανεπιστήμιο, αυτόνομο, σύγχρονο, ανταγωνιστικό, δημόσιο. Που δεν φοβάται τη σύγκριση με τα καλύτερα ιδιωτικά, ή τα καλύτερα ξένα δημόσια. Θα δώσουμε αγώνα για να το καταφέρουμε.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Γ. Μανιάτη:
Αγαπητοί συνάδελφοι, η μόλις κατελθούσα από το Βήμα Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ μας μίλησε για τη χαμένη τιμή της δημοκρατίας.
Κυρία συνάδελφε, θα έλεγα καλύτερα να φροντίσετε για την ήδη απολεσθείσα τιμή της παράταξής σας, που καταθέτει τροπολογία η οποία προωθεί τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας σε φτωχά και μεσαία νοικοκυριά και που ο Υπουργός σας επί της Δικαιοσύνης που την υπογράφει, δεν έχει τολμήσει ακόμη να έρθει στη Βουλή να την υπερασπιστεί.
Γι’ αυτή την τιμή να νοιαστείτε, καθώς και για τα νοικοκυριά, που όταν θα πάτε στα χωριά σας, όταν θα πάμε όλοι στα χωριά μας το καλοκαίρι, θα σας ρωτούν πού πήγε το σύνθημα «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη».
Ας ξανακατατεθεί η τροπολογία για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς α΄ κατοικίας φτωχών και μεσαίων νοικοκυριών, που εμείς ως Δημοκρατική Συμπαράταξη δεσμευόμαστε ότι θα επαναφέρουμε το προηγούμενο καθεστώς προστασίας, όπως αυτό ίσχυε μέχρι τον Δεκέμβριο του 2014, το «νόμο ΠΑΣΟΚ», το «νόμο Κατσέλη».
Κύριε Υπουργέ Παιδείας, πρέπει να σας πω ότι εγώ είμαι ενεργός πανεπιστημιακός και στο εξάμηνο που τέλειωσε βαθμολογήθηκα από τους φοιτητές μου, όπως ξέρετε, σε κλειστό φάκελο και όλα πήγαν ήρεμα και φυσιολογικά.
Στο χειμερινό εξάμηνο θα διδάξω το μάθημα της ψηφιακής επιχειρηματικότητας. Ελπίζω να μην θεωρείται ρετσινιά που θα διδάξω το μάθημα της ψηφιακής επιχειρηματικότητας στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Ελπίζω να μου το επιτρέψουν.
Aγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, το νομοσχέδιο αυτό είναι η «λυδία λίθος», που κρίνει τι σημαίνει προοδευτική παράταξη και τι σημαίνει παρακμιακή, συντηρητική και οπισθοδρομική παράταξη. Επειδή ακριβώς σε αυτό το νομοσχέδιο ενσωματώνονται όλες οι ασθένειες μίας παρελθούσης περιόδου, εμείς είμαστε σκληρά και κάθετα αντίθετοι στο πισωγύρισμα σε 30 χρόνια πίσω του ελληνικού πανεπιστημίου.
Οι συνάδελφοι μου, ο εισηγητής μας Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, η Χαρά Κεφαλίδου, όλοι οι συνάδελφοι που μίλησαν νωρίτερα από εμένα, σας είπαν τα σημαντικά ζητήματα, όπως π.χ. το άσυλο.
Είναι κανένας από εσάς, υπερήφανος πηγαίνοντας στο αμφιθέατρο της Νομικής, ή περνώντας έξω από το πεζοδρόμιο ή τον αύλειο χώρο του Οικονομικού Πανεπιστημίου, ή κατεβαίνοντας τη Στουρνάρη, έξω από το Μετσόβιο, απέναντι από το κτίριο Γκίνη, να βλέπει απλωμένα ρούχα; Είστε υπερήφανοι γι’ αυτή την κατάσταση; Ή είστε υπερήφανοι για το ότι με το νομοσχέδιο ξαναφέρνουμε όλες τις κακές, τις άθλιες πρακτικές της συνδιοίκησης με κομματικές παρατάξεις που κατήντησαν σε συναλλαγή με τους υπό εξέλιξη καθηγητές ή τους υπό κρίση και ψηφοφορία πρυτάνεις και αντιπρυτάνεις;
Κύριε Υπουργέ, θέλω να σας ζητήσω μία χάρη. Θέλω να μου βρείτε μία διάταξη του νομοσχεδίου σας, μία μόνο, η οποία να στηρίζει τη μεγάλη αγωνία των ελληνικών οικογενειών, όταν στέλνουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν, να μάθουν γράμματα στα ελληνικά πανεπιστήμια.
Γιατί τα στέλνουμε τα παιδιά μας να μάθουν γράμματα; Για να βρουν μια καλή δουλειά. Και πώς θα βρουν μια καλή δουλειά; Όταν έχουν καλά προσόντα και όταν η οικονομία γεννάει δουλειές. Βρείτε μου, λοιπόν, μία διάταξη του νομοσχεδίου, η οποία να έχει μέσα τις λέξεις «αύξηση θέσεων απασχόλησης, στήριξη και ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας, δημιουργία νέου εθνικού πλούτου». Γιατί αν δεν υπάρχει –και δεν υπάρχει- αυτό σημαίνει ότι τα πανεπιστήμια της Ελλάδας δεν τα αντιμετωπίζουμε έτσι όπως πρέπει να αντιμετωπιστούν, δηλαδή ως μια νέα πηγή εθνικού πλούτου, αλλά τα αντιμετωπίζουμε με την ιδεοληψία και τις ιδέες που είχαν κάποτε κάποιοι.
Το πιο δυναμικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας: 15.000 ακαδημαϊκοί δάσκαλοι υπηρετούν σήμερα στα ελληνικά πανεπιστήμια, πάνω από 20.000 μεταπτυχιακοί φοιτητές και πάνω από 300.000 προπτυχιακοί φοιτητές, δηλ. 350.000 δυνατοί, ώριμοι, δημιουργικοί Έλληνες, τους οποίους οδηγείτε στην άβυσσο, στο αδιέξοδο και στη μη εύρεση εργασίας. Το πιο δυναμικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, που θα μπορούσε να δημιουργήσει την Ελλάδα του αύριο, την Ελλάδα που ξεπερνά την κρίση. Αντί να δώσετε σ’ αυτό το δυναμικό κομμάτι ελπίδα και προοπτική, το οδηγείτε πίσω. Ούτε μία λέξη για το πώς μπορεί αυτό το κομμάτι της κοινωνίας να χρησιμοποιηθεί σε μια χώρα που θέλει να ξεπεράσει τα μνημόνια.
Η Τράπεζα Ελλάδος το είπε πάρα πολύ καλά, με καθαρό τρόπο. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει διεθνές κέντρο ανώτατης εκπαίδευσης; Ναι. Πόσα λεφτά θα μπουν στην εθνική οικονομία; Περίπου 1,8 δις € τον χρόνο. Μπορεί να αναβαθμιστεί η ανώτατη εκπαίδευση, έτσι ώστε να στηρίξει την εθνική οικονομία; Ναι. Και πόσο θα αυξηθεί το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν; Θα αυξηθεί 2%. Και πόσα έσοδα θα έχει η εθνική οικονομία; Θα έχει 50 δις € σε βάθος δεκαετίας.
Τα λεφτά αυτά, συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, σας περισσεύουν; Δεν τα έχουμε ανάγκη; Δεν τα θέλετε;
Θα σας πω μονάχα ένα παράδειγμα: Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών.
Τι ενοχλεί, συναδέλφισσες και συνάδελφοι, να δημιουργήσει η Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών ένα ξενόγλωσσο διεθνές εκτεταμένο πρόγραμμα με δίδακτρα για ξένους πάνω σε θέματα ελληνικής φιλοσοφίας με επίκεντρο τον Πλάτωνα; Και τι εμποδίζει να δημιουργηθεί στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ένα ξενόγλωσσο μεταπτυχιακό πρόγραμμα με δίδακτρα για ξένους πάνω σε θέματα ελληνικής φιλοσοφίας με επίκεντρο τον Αριστοτέλη; Έχετε καμία αμφιβολία ότι χιλιάδες Κινέζοι, Γιαπωνέζοι, Αμερικάνοι, Ευρωπαίοι θα έρθουν να παρακολουθήσουν και να δημιουργήσουν ένα πανίσχυρο λόμπι στήριξης της Ελλάδας; Δεν τα θέλουμε αυτά τα μεταπτυχιακά; Όχι, δεν τα θέλει η σημερινή Κυβέρνηση, το σημερινό Υπουργείο, γιατί θέλει να είναι υπό την αιγίδα και με τη στήριξη του Διεθνούς Πανεπιστημίου.
Αγαπητοί συνάδελφοι, εμείς παλεύουμε και ονειρευόμαστε ένα άλλο πανεπιστήμιο, ένα απελευθερωμένο από τα δεσμά του κρατισμού πανεπιστήμιο, ένα ανταγωνιστικό πανεπιστήμιο που δεν φοβάται ούτε τα καλύτερα ιδιωτικά, ούτε τα καλύτερα ξένα δημόσια πανεπιστήμια. Παλεύουμε για ένα δημόσιο πανεπιστήμιο που θα είναι απελευθερωμένο και ανταγωνιστικό. Και όλοι εμείς που υπηρετούμε στο δημόσιο πανεπιστήμιο, θα δώσουμε τις καλύτερες δυνάμεις μας για την αναβάθμιση ενός πανεπιστημίου που ξεκίνησε να υπάρχει με τον ν. 4009/2011 - νόμο ΠΑΣΟΚ, το «νόμο Διαμαντοπούλου»- και που εμείς δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση της απελευθέρωσης, του εκσυγχρονισμού και της ανταγωνιστικότητας του δημόσιου, ισχυρού, ελληνικού πανεπιστημίου.
Δείτε παρακάτω το video της ομιλίας του Γ. Μανιάτη: