Όπως ήταν αναμενόμενο, μετά και τη «νομιμοποίηση» των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων των Υ.Α. Φίλη μέσω του Π.Δ. 79/2017, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε ανακοίνωση οδηγιών – εντολών προς τα Π.Υ.Σ.Π.Ε. και τους Συλλόγους Διδασκόντων για την υλοποίηση χρονοδιαγράμματος «με σκοπό την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2017-18».
Η ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς με όλους τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους και τους μαθητές στα σχολεία τους, που επικαλείται το Υπουργείο Παιδείας, αποτελεί χρόνια διεκδίκηση της Δ.Ο.Ε.. Όμως, για ακόμη μια φορά, η κάλυψη των κενών θα γίνει όχι με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών αλλά με αναπληρωτές των προγραμμάτων Ε.Σ.Π.Α.. Συνεχίζεται, δηλαδή, η πολιτική των ελαστικών σχέσεων εργασίας και της περιπλάνησης χιλιάδων εκπαιδευτικών σε άλλη κάθε φορά γωνιά της χώρας.
Στις συνεδριάσεις στις οποίες τα Π.Υ.Σ.Π.Ε. (από 28/8/2017 έως 31/8/2017), καλούνται να καθορίσουν τα κενά με βάση τον καθορισμό τμημάτων του Ιουνίου και να προχωρήσουν σε τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε αυτά, είναι σαφές ότι, θα επιχειρηθεί για μια ακόμη φορά η λογιστική αποτύπωση των κενών υπό το πρίσμα των περικοπών και της μείωσης του προσωπικού με βάση τις μνημονιακές αξιώσεις.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αντέδρασε από την πρώτη στιγμή στις Υ.Α. για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και συνεχίζει να αγωνίζεται διεκδικώντας την απόσυρση των αντιεκπαιδευτικών αποφάσεων και την μη εφαρμογή τους (με δεδομένη την απόφαση της 86ης Γ.Σ. «Άμεση απόσυρση των υπουργικών αποφάσεων για το νέο σχολείο, δημοτικό και νηπιαγωγείο»).
Στην ίδια κατεύθυνση:
• Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους αιρετούς των Π.Υ.Σ.Π.Ε. να μη συναινέσουν και να καταγγείλουν οποιαδήποτε προσπάθεια υποχρεωτικών μετακινήσεων, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, δημιουργίας τεχνητών πλεονασμάτων και να μην τη «νομιμοποιήσουν». Η αναφορά στο χρονοδιάγραμμα του ότι τα κενά θα υπολογιστούν «με βάση τον καθορισμό τμημάτων του Ιουνίου» δείχνει ότι δεν θα εφαρμοστεί άμεσα η συγκρότηση των 3μελών επιτροπών του Π.Δ. 79 που ως έργο έχουν την «τακτοποίηση» των τμημάτων στον αριθμό των 25 μαθητών αλλά δεν μπορεί να οδηγεί σε εφησυχασμό αφού και τον Ιούνιο υπήρξε ασφυκτική πίεση από τις Διευθύνσεις προς τις σχολικές μονάδες για «εξορθολογισμό» (που περιελάμβανε και την παραβίαση του 1:25 με την προσαύξηση του, τότε ισχύοντος, 10%).
• Τονίζουμε ότι δεν πρέπει να υπάρξει ούτε μία υποχρεωτική μετακίνηση μαθητή και τα πληθωρικά τμήματα σε όλα τα σχολεία θα πρέπει να χωρίζονται με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.
• Επίσης, η εντολή του ΥΠΠΕΘ προς τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν με αντικείμενο την κατανομή την 1η Σεπτεμβρίου είναι, όπως έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν, προτροπή σε παράνομη πράξη και καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην την υλοποιήσουν εάν δεν έχουν τοποθετηθεί οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί, αφού οι συνεδριάσεις του Συλλόγου διδασκόντων πραγματοποιούνται σύμφωνα με το άρθρο 11 του Ν. 1566/85, όπου ορίζεται ρητά ότι «Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας».
• Οι αιρετοί θα πρέπει να υπολογίσουν και να αποστείλουν στους Συλλόγους και τη Δ.Ο.Ε. τα κενά με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών σε συνεργασία με τους αιρετούς πρέπει να μπλοκάρουν όλες τις προσπάθειες επιβολής των υποχρεωτικών μετακινήσεων και συμπτύξεων-συγχωνεύσεων που αποψιλώνουν την εκπαίδευση προς χάρη της εφαρμογής της πολιτικής των περικοπών των μνημονίων και των επιταγών του ΟΟΣΑ.
• Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, να αποτυπώσουν όλα τα κενά των σχολείων τους, σε νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, δασκάλους, δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο σχολείο, διεκδικώντας, έτσι, από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την πλήρη κάλυψή τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τις θέσεις του κλάδου:
1. ένας/μία δάσκαλος/α για κάθε τμήμα
2. ένας/μία δάσκαλος/α ανά 50 μαθητές στο ολοήμερο ώστε να μην μετατραπεί σε φύλαξη όπου κάθε ώρα θα μπαίνει και διαφορετικός δάσκαλος
3. ένας/μία δάσκαλος/α σε κάθε τμήμα ένταξης
4. ένας/μία δάσκαλος/α σε κάθε τμήμα υποδοχής και σε κάθε παράλληλη στήριξη
5. τις απαραίτητες ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας στα τμήματα
6. με δύο νηπιαγωγούς για κάθε ολοήμερο νηπιαγωγείο
7. με κάλυψη συνολικά των αναγκαίων δασκάλων, νηπιαγωγών και ειδικοτήτων
• Παράλληλα οι σύλλογοι διδασκόντων, νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων, να διαμορφώσουν με δημοκρατικές συλλογικές διαδικασίες το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε., τις αμέσως επόμενες ημέρες, να πραγματοποιήσουν έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις για την ανάδειξη όλων των παραπάνω και την ενημέρωση και δραστηριοποίηση όλων των συναδέλφων και να υπάρξει άμεση αντίδραση με συγκεντρώσεις - παραστάσεις διαμαρτυρίας τις ημέρες συνεδριάσεων των Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Περιφερειακές Διευθύνσεις για την αποτροπή οποιασδήποτε προσπάθειας υποχρεωτικών μετακινήσεων εκπαιδευτικών, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα - υποχρεωτικών μετακινήσεων μαθητών. Ταυτόχρονα να επιδιώξουν την ενημέρωση και τον συντονισμό με ενώσεις και συλλόγους γονέων ώστε να αποτραπούν οι υποχρεωτικές μετακινήσεις παιδιών που προβλέπονται από το Π.Δ. 79.
Η ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς με όλους τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους και τους μαθητές στα σχολεία τους, που επικαλείται το Υπουργείο Παιδείας, αποτελεί χρόνια διεκδίκηση της Δ.Ο.Ε.. Όμως, για ακόμη μια φορά, η κάλυψη των κενών θα γίνει όχι με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών αλλά με αναπληρωτές των προγραμμάτων Ε.Σ.Π.Α.. Συνεχίζεται, δηλαδή, η πολιτική των ελαστικών σχέσεων εργασίας και της περιπλάνησης χιλιάδων εκπαιδευτικών σε άλλη κάθε φορά γωνιά της χώρας.
Στις συνεδριάσεις στις οποίες τα Π.Υ.Σ.Π.Ε. (από 28/8/2017 έως 31/8/2017), καλούνται να καθορίσουν τα κενά με βάση τον καθορισμό τμημάτων του Ιουνίου και να προχωρήσουν σε τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε αυτά, είναι σαφές ότι, θα επιχειρηθεί για μια ακόμη φορά η λογιστική αποτύπωση των κενών υπό το πρίσμα των περικοπών και της μείωσης του προσωπικού με βάση τις μνημονιακές αξιώσεις.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αντέδρασε από την πρώτη στιγμή στις Υ.Α. για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και συνεχίζει να αγωνίζεται διεκδικώντας την απόσυρση των αντιεκπαιδευτικών αποφάσεων και την μη εφαρμογή τους (με δεδομένη την απόφαση της 86ης Γ.Σ. «Άμεση απόσυρση των υπουργικών αποφάσεων για το νέο σχολείο, δημοτικό και νηπιαγωγείο»).
Στην ίδια κατεύθυνση:
• Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους αιρετούς των Π.Υ.Σ.Π.Ε. να μη συναινέσουν και να καταγγείλουν οποιαδήποτε προσπάθεια υποχρεωτικών μετακινήσεων, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, δημιουργίας τεχνητών πλεονασμάτων και να μην τη «νομιμοποιήσουν». Η αναφορά στο χρονοδιάγραμμα του ότι τα κενά θα υπολογιστούν «με βάση τον καθορισμό τμημάτων του Ιουνίου» δείχνει ότι δεν θα εφαρμοστεί άμεσα η συγκρότηση των 3μελών επιτροπών του Π.Δ. 79 που ως έργο έχουν την «τακτοποίηση» των τμημάτων στον αριθμό των 25 μαθητών αλλά δεν μπορεί να οδηγεί σε εφησυχασμό αφού και τον Ιούνιο υπήρξε ασφυκτική πίεση από τις Διευθύνσεις προς τις σχολικές μονάδες για «εξορθολογισμό» (που περιελάμβανε και την παραβίαση του 1:25 με την προσαύξηση του, τότε ισχύοντος, 10%).
• Τονίζουμε ότι δεν πρέπει να υπάρξει ούτε μία υποχρεωτική μετακίνηση μαθητή και τα πληθωρικά τμήματα σε όλα τα σχολεία θα πρέπει να χωρίζονται με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.
• Επίσης, η εντολή του ΥΠΠΕΘ προς τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν με αντικείμενο την κατανομή την 1η Σεπτεμβρίου είναι, όπως έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν, προτροπή σε παράνομη πράξη και καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην την υλοποιήσουν εάν δεν έχουν τοποθετηθεί οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί, αφού οι συνεδριάσεις του Συλλόγου διδασκόντων πραγματοποιούνται σύμφωνα με το άρθρο 11 του Ν. 1566/85, όπου ορίζεται ρητά ότι «Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας».
• Οι αιρετοί θα πρέπει να υπολογίσουν και να αποστείλουν στους Συλλόγους και τη Δ.Ο.Ε. τα κενά με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών σε συνεργασία με τους αιρετούς πρέπει να μπλοκάρουν όλες τις προσπάθειες επιβολής των υποχρεωτικών μετακινήσεων και συμπτύξεων-συγχωνεύσεων που αποψιλώνουν την εκπαίδευση προς χάρη της εφαρμογής της πολιτικής των περικοπών των μνημονίων και των επιταγών του ΟΟΣΑ.
• Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, να αποτυπώσουν όλα τα κενά των σχολείων τους, σε νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, δασκάλους, δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο σχολείο, διεκδικώντας, έτσι, από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την πλήρη κάλυψή τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τις θέσεις του κλάδου:
1. ένας/μία δάσκαλος/α για κάθε τμήμα
2. ένας/μία δάσκαλος/α ανά 50 μαθητές στο ολοήμερο ώστε να μην μετατραπεί σε φύλαξη όπου κάθε ώρα θα μπαίνει και διαφορετικός δάσκαλος
3. ένας/μία δάσκαλος/α σε κάθε τμήμα ένταξης
4. ένας/μία δάσκαλος/α σε κάθε τμήμα υποδοχής και σε κάθε παράλληλη στήριξη
5. τις απαραίτητες ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας στα τμήματα
6. με δύο νηπιαγωγούς για κάθε ολοήμερο νηπιαγωγείο
7. με κάλυψη συνολικά των αναγκαίων δασκάλων, νηπιαγωγών και ειδικοτήτων
• Παράλληλα οι σύλλογοι διδασκόντων, νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων, να διαμορφώσουν με δημοκρατικές συλλογικές διαδικασίες το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε., τις αμέσως επόμενες ημέρες, να πραγματοποιήσουν έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις για την ανάδειξη όλων των παραπάνω και την ενημέρωση και δραστηριοποίηση όλων των συναδέλφων και να υπάρξει άμεση αντίδραση με συγκεντρώσεις - παραστάσεις διαμαρτυρίας τις ημέρες συνεδριάσεων των Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Περιφερειακές Διευθύνσεις για την αποτροπή οποιασδήποτε προσπάθειας υποχρεωτικών μετακινήσεων εκπαιδευτικών, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα - υποχρεωτικών μετακινήσεων μαθητών. Ταυτόχρονα να επιδιώξουν την ενημέρωση και τον συντονισμό με ενώσεις και συλλόγους γονέων ώστε να αποτραπούν οι υποχρεωτικές μετακινήσεις παιδιών που προβλέπονται από το Π.Δ. 79.