Το θέμα των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, φέρνει εκ νέου στη Βουλή με ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας που συνυπογράφει και ο αν. Τομεάρχης, βουλευτής Αργολίδας Ιωάννης Ανδριανός.
Ο αν. Τομεάρχης Παιδείας του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης, μετά την κατάθεση της ερώτησης, προχώρησε στην παρακάτω δήλωση:
«Η συνεχής υποβάθμιση των σχολείων του εξωτερικού αποτελεί πλέον πάγιο χαρακτηριστικό της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και αιτία αγανάκτησης αλλά και αγωνίας του ελληνισμού της διασποράς τα τελευταία χρόνια.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα και με καταγγελίες Συλλόγων Εκπαιδευτικών, προκαλεί αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των διαδικασιών των νέων αποσπάσεων, “αναγκάζοντας” τους εκπαιδευτικούς του εξωτερικού να χάνουν την οργανική τους θέση στο εσωτερικό, ενώ παράλληλα συνεχίζει να φορτώνει τον οικονομικό προϋπολογισμό με επιπλέον βάρη, που στο τέλος δεν καταβάλλει, “εξαπατώντας” και τους εκπαιδευτικούς που απέσπασε με επιμίσθια.
Την ώρα, δηλαδή, που υποχρέωση της κυβέρνησης είναι να ενισχύσει την παιδεία των Ελλήνων μαθητών της διασποράς, – αξιοποιώντας τους συγχρόνως ως διαβατήριο εξωστρέφειας της χώρας σε όλο τον κόσμο -, εκείνη τους φέρνει σε απόγνωση και τους γυρνά με τον πιο σκληρό τρόπο για μια ακόμη φορά την πλάτη».
Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση:
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν με σωρεία καταγγελιών οι σύλλογοι εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας, “πάνω από το 40% των θέσεων εκπαιδευτικών παραμένουν κενές” και “οι τραγικές αυτές ελλείψεις έχουν καταστήσει τη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων της περιοχής υποτυπώδη, δημιουργώντας έντονη ανησυχία σε γονείς και μαθητές, οι οποίοι βλέπουν τα σχολεία στα οποία έχουν επενδύσει το μέλλον τους, να αδυνατούν να ανταποκριθούν έστω και στοιχειωδώς στο ρόλο τους”.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις καταγγελίες των εκπαιδευτικών “το πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών τείνει πλέον να καταστεί χρόνιο, ως αποτέλεσμα της καταστροφικής πολιτικής του Υπουργείου στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι αποσπάσεις τα τελευταία χρόνια”. Μάλιστα, “με τον τελευταίο νόμο που αφορά στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση αφενός απομακρύνθηκαν δεκάδες εκπαιδευτικοί οι οποίοι ήταν διατεθειμένοι να παραμείνουν και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους πέραν της πενταετίας λαμβάνοντας αποκλειστικά τις τακτικές τους αποδοχές, ενώ την ίδια στιγμή με την επαναφορά της διάταξης για την απώλεια της οργανικής θέσης από την πρώτη στιγμή της απόσπασης, δημιουργήθηκε ένα ισχυρότατο αντικίνητρο για όσους από τους συναδέλφους θα επιθυμούσαν να αποσπαστούν”.
Επειδή η αντιμετώπιση του υπουργείου Παιδείας κατά των εκπαιδευτικών του εξωτερικού που είναι διατεθειμένοι να αποσπαστούν πέραν της πενταετίας χωρίς επιμίσθιο, αλλά και η “διακριτική” μεταχείριση σε βάρος των εκπαιδευτικών που ζητούν παράταση μέχρι τη συμπλήρωση πενταετίας με το ίδιο καθεστώς, αδειάζει τα σχολεία του εξωτερικού από εκπαιδευτικούς και σπρώχνει ολοένα και περισσότερους μαθητές στα γερμανικά σχολεία.
Επειδή η Κυβέρνηση οφείλει να ενισχύσει την Παιδεία των Ελλήνων μαθητών της διασποράς, προσφέροντάς τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε άμεσα να προβείτε, μετά τις αδικαιολόγητες ελλείψεις προσωπικού και την καθυστέρηση στην διαδικασία των αποσπάσεων εκπαιδευτικών, ώστε να προχωρήσουν άμεσα οι αποσπάσεις;
2. Με δεδομένο, ότι εξαιτίας των αρνητικών συνεπειών των διατάξεων του νόμου 4415/16 για τις αποσπάσεις, δεν πρόκειται να καλυφθούν σε καμία περίπωση εξολοκλήρου τα κενά στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού, προτίθεστε, να επαναφέρετε άμεσα τη δυνατότητα απόσπασης εκπαιδευτικών στο εξωτερικό χωρίς επιμίσθιο πέραν της πενταετίας, καθώς και να καταργήσετε τη διάταξη απώλειας της οργανικής θέσης για όσους εκπαιδευτικούς αποσπώνται στο εξωτερικό;
Ο αν. Τομεάρχης Παιδείας του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης, μετά την κατάθεση της ερώτησης, προχώρησε στην παρακάτω δήλωση:
«Η συνεχής υποβάθμιση των σχολείων του εξωτερικού αποτελεί πλέον πάγιο χαρακτηριστικό της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και αιτία αγανάκτησης αλλά και αγωνίας του ελληνισμού της διασποράς τα τελευταία χρόνια.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα και με καταγγελίες Συλλόγων Εκπαιδευτικών, προκαλεί αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των διαδικασιών των νέων αποσπάσεων, “αναγκάζοντας” τους εκπαιδευτικούς του εξωτερικού να χάνουν την οργανική τους θέση στο εσωτερικό, ενώ παράλληλα συνεχίζει να φορτώνει τον οικονομικό προϋπολογισμό με επιπλέον βάρη, που στο τέλος δεν καταβάλλει, “εξαπατώντας” και τους εκπαιδευτικούς που απέσπασε με επιμίσθια.
Την ώρα, δηλαδή, που υποχρέωση της κυβέρνησης είναι να ενισχύσει την παιδεία των Ελλήνων μαθητών της διασποράς, – αξιοποιώντας τους συγχρόνως ως διαβατήριο εξωστρέφειας της χώρας σε όλο τον κόσμο -, εκείνη τους φέρνει σε απόγνωση και τους γυρνά με τον πιο σκληρό τρόπο για μια ακόμη φορά την πλάτη».
Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση:
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν με σωρεία καταγγελιών οι σύλλογοι εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας, “πάνω από το 40% των θέσεων εκπαιδευτικών παραμένουν κενές” και “οι τραγικές αυτές ελλείψεις έχουν καταστήσει τη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων της περιοχής υποτυπώδη, δημιουργώντας έντονη ανησυχία σε γονείς και μαθητές, οι οποίοι βλέπουν τα σχολεία στα οποία έχουν επενδύσει το μέλλον τους, να αδυνατούν να ανταποκριθούν έστω και στοιχειωδώς στο ρόλο τους”.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις καταγγελίες των εκπαιδευτικών “το πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών τείνει πλέον να καταστεί χρόνιο, ως αποτέλεσμα της καταστροφικής πολιτικής του Υπουργείου στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι αποσπάσεις τα τελευταία χρόνια”. Μάλιστα, “με τον τελευταίο νόμο που αφορά στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση αφενός απομακρύνθηκαν δεκάδες εκπαιδευτικοί οι οποίοι ήταν διατεθειμένοι να παραμείνουν και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους πέραν της πενταετίας λαμβάνοντας αποκλειστικά τις τακτικές τους αποδοχές, ενώ την ίδια στιγμή με την επαναφορά της διάταξης για την απώλεια της οργανικής θέσης από την πρώτη στιγμή της απόσπασης, δημιουργήθηκε ένα ισχυρότατο αντικίνητρο για όσους από τους συναδέλφους θα επιθυμούσαν να αποσπαστούν”.
Επειδή η αντιμετώπιση του υπουργείου Παιδείας κατά των εκπαιδευτικών του εξωτερικού που είναι διατεθειμένοι να αποσπαστούν πέραν της πενταετίας χωρίς επιμίσθιο, αλλά και η “διακριτική” μεταχείριση σε βάρος των εκπαιδευτικών που ζητούν παράταση μέχρι τη συμπλήρωση πενταετίας με το ίδιο καθεστώς, αδειάζει τα σχολεία του εξωτερικού από εκπαιδευτικούς και σπρώχνει ολοένα και περισσότερους μαθητές στα γερμανικά σχολεία.
Επειδή η Κυβέρνηση οφείλει να ενισχύσει την Παιδεία των Ελλήνων μαθητών της διασποράς, προσφέροντάς τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε άμεσα να προβείτε, μετά τις αδικαιολόγητες ελλείψεις προσωπικού και την καθυστέρηση στην διαδικασία των αποσπάσεων εκπαιδευτικών, ώστε να προχωρήσουν άμεσα οι αποσπάσεις;
2. Με δεδομένο, ότι εξαιτίας των αρνητικών συνεπειών των διατάξεων του νόμου 4415/16 για τις αποσπάσεις, δεν πρόκειται να καλυφθούν σε καμία περίπωση εξολοκλήρου τα κενά στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού, προτίθεστε, να επαναφέρετε άμεσα τη δυνατότητα απόσπασης εκπαιδευτικών στο εξωτερικό χωρίς επιμίσθιο πέραν της πενταετίας, καθώς και να καταργήσετε τη διάταξη απώλειας της οργανικής θέσης για όσους εκπαιδευτικούς αποσπώνται στο εξωτερικό;