Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την καθιερωμένη περιοδική έρευνα για τις θερινές εκπτώσεις 2017, διερευνώντας παράλληλα τη στάση και τις απόψεις των εμπόρων για το άνοιγμα των Κυριακών. Η εκπονηθείσα τηλεφωνική έρευνα διενεργήθηκε μέσω χρήσης δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα 250 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. Παράλληλα κατεγράφησαν και οι απόψεις πολλών Εμπορικών Συλλόγων από το σύνολο της Επικράτειας.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί σε ετήσια βάση το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, ο κύκλος εργασιών κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων δεν ήταν ο αναμενόμενος, ιδιαίτερα μετά από έναν πολύ καλό Ιούνιο. Παρ όλα αυτά, θα πρέπει να επισημανθεί η διαφορετική εικόνα ανάμεσα σε πολύ μικρές και μεγαλύτερες επιχειρήσεις αλλά και σε εκείνες που βρίσκονται κοντά σε τουριστικούς προορισμούς. Έτσι θα λέγαμε ότι τα όρια που κινήθηκε ο τζίρος ήταν από +3% για όσες επιχειρήσεις είχαν αύξηση και κατά μέσο όρο -11,5% για όσες είχαν μείωση. Θα λέγαμε επομένως ότι μεσοσταθμικά η μείωση των πωλήσεων περιορίστηκε φέτος λαμβάνοντας υπόψη και τις προαναφερθείσες σημαντικές διαφοροποιήσεις.
Σύνοψη αποτελεσμάτων
· Το ύψος του ποσοστού έκπτωσης στις εμπορικές αγορές κυμάνθηκε από 21% έως 40%.
· Οι επιδόσεις των εμπορικών επιχειρήσεων φαίνεται να διαφοροποιούνται αισθητά ανάλογα τον τόπο εγκατάστασης και το μέγεθος της επιχείρησης. Πιο συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις με αυτοαπαασχόληση σε περιφερειακές και συνοικιακές αγορές κινήθηκαν πτωτικά από - 9% έως - 15%. Αντίθετα οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ή εκείνες που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές εμφάνισαν είτε σταθερότητα είτε αύξηση (έως +3%).Η μεσοσταθμική μείωση των πωλήσεων ήταν περίπου (-3%), λαμβάνοντας υπόψη και τις προαναφερθείσες σημαντικές διαφοροποιήσεις.
· Η τουριστική κίνηση, αυξημένη σε όλες τις τουριστικές περιοχές, ευνοεί επιλεκτικά συγκριμένες εμπορικές αγορές και συγκριμένα εμπορικά καταστήματα (πχ. Κέντρο Αθήνας), ενώ εξαρτάται από το είδος τουρισμού και τις τουριστικές καταναλωτικές συνήθειες. Για μία ακόμη φορά, επιβεβαιώνεται ότι η αύξηση των τουριστών δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε αυξημένα έσοδα για τον κλάδο του εμπορίου.
· Οι επιχειρήσεις που ακόμα έχουν το περιθώριο να προβούν σε αγορές εμπορευμάτων και να προσφέρουν στους καταναλωτές ποικιλία επιλογών κινήθηκαν ανταγωνιστικότερα και μπόρεσαν να προσελκύσουν τόσο την εγχώρια ζήτηση όσο και τους τουρίστες.
· Οι επιχειρήσεις των ΑΚΕ, στο βαθμό που είναι εγκατεστημένες σε κεντρικές εμπορικές αγορές λόγω της φύσης του θεσμού των Open mall, είχαν καλύτερες επιδόσεις στις θερινές εκπτώσεις σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εμπορικές επιχειρήσεις.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Βασίλης Κορκίδης δήλωσε τα εξής:
«Η φετινή θερινή εκπτωτική περίοδος, παρουσίασε σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των εμπορικών επιχειρήσεων ανάλογα με το εμπόρευμα στα ράφια τους και τη θέση τους. Για άλλη μια χρονιά επιβεβαιώνεται ότι ο αυξημένος τουρισμός σε επίπεδο αφίξεων δεν αντιστοιχεί απαραίτητα σε ενίσχυση του τζίρου των επιχειρήσεων – ιδίως των εμπορικών - ακόμα και στις απόλυτα τουριστικές περιοχές. Η αυξημένη τουριστική κίνηση αν και βελτίωσε τις επιδόσεις ορισμένων εμπορικών επιχειρήσεων, δεν κατάφερε να αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα στον κλάδο αλλά απλά να τονώσει τον τζίρο στις περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας. Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, κατέγραψαν αυξομειώσεις του τζίρου και επιβεβαίωσαν ότι οι φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις μπορεί να βοήθησαν αλλά σίγουρα δεν έσωσαν τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις.»
Τα αποτελέσματα των θερινών εκπτώσεων
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί σε ετήσια βάση το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, ο κύκλος εργασιών κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων δεν ήταν ο αναμενόμενος, ιδιαίτερα μετά από έναν πολύ καλό Ιούνιο. Παρ όλα αυτά, θα πρέπει να επισημανθεί η διαφορετική εικόνα ανάμεσα σε πολύ μικρές και μεγαλύτερες επιχειρήσεις και σε εκείνες που βρίσκονται κοντά σε τουριστικούς προορισμούς.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί σε ετήσια βάση το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, ο κύκλος εργασιών κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων δεν ήταν ο αναμενόμενος, ιδιαίτερα μετά από έναν πολύ καλό Ιούνιο. Παρ όλα αυτά, θα πρέπει να επισημανθεί η διαφορετική εικόνα ανάμεσα σε πολύ μικρές και μεγαλύτερες επιχειρήσεις αλλά και σε εκείνες που βρίσκονται κοντά σε τουριστικούς προορισμούς. Έτσι θα λέγαμε ότι τα όρια που κινήθηκε ο τζίρος ήταν από +3% για όσες επιχειρήσεις είχαν αύξηση και κατά μέσο όρο -11,5% για όσες είχαν μείωση. Θα λέγαμε επομένως ότι μεσοσταθμικά η μείωση των πωλήσεων περιορίστηκε φέτος λαμβάνοντας υπόψη και τις προαναφερθείσες σημαντικές διαφοροποιήσεις.
Σύνοψη αποτελεσμάτων
· Το ύψος του ποσοστού έκπτωσης στις εμπορικές αγορές κυμάνθηκε από 21% έως 40%.
· Οι επιδόσεις των εμπορικών επιχειρήσεων φαίνεται να διαφοροποιούνται αισθητά ανάλογα τον τόπο εγκατάστασης και το μέγεθος της επιχείρησης. Πιο συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις με αυτοαπαασχόληση σε περιφερειακές και συνοικιακές αγορές κινήθηκαν πτωτικά από - 9% έως - 15%. Αντίθετα οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ή εκείνες που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές εμφάνισαν είτε σταθερότητα είτε αύξηση (έως +3%).Η μεσοσταθμική μείωση των πωλήσεων ήταν περίπου (-3%), λαμβάνοντας υπόψη και τις προαναφερθείσες σημαντικές διαφοροποιήσεις.
· Η τουριστική κίνηση, αυξημένη σε όλες τις τουριστικές περιοχές, ευνοεί επιλεκτικά συγκριμένες εμπορικές αγορές και συγκριμένα εμπορικά καταστήματα (πχ. Κέντρο Αθήνας), ενώ εξαρτάται από το είδος τουρισμού και τις τουριστικές καταναλωτικές συνήθειες. Για μία ακόμη φορά, επιβεβαιώνεται ότι η αύξηση των τουριστών δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε αυξημένα έσοδα για τον κλάδο του εμπορίου.
· Οι επιχειρήσεις που ακόμα έχουν το περιθώριο να προβούν σε αγορές εμπορευμάτων και να προσφέρουν στους καταναλωτές ποικιλία επιλογών κινήθηκαν ανταγωνιστικότερα και μπόρεσαν να προσελκύσουν τόσο την εγχώρια ζήτηση όσο και τους τουρίστες.
· Οι επιχειρήσεις των ΑΚΕ, στο βαθμό που είναι εγκατεστημένες σε κεντρικές εμπορικές αγορές λόγω της φύσης του θεσμού των Open mall, είχαν καλύτερες επιδόσεις στις θερινές εκπτώσεις σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εμπορικές επιχειρήσεις.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Βασίλης Κορκίδης δήλωσε τα εξής:
«Η φετινή θερινή εκπτωτική περίοδος, παρουσίασε σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των εμπορικών επιχειρήσεων ανάλογα με το εμπόρευμα στα ράφια τους και τη θέση τους. Για άλλη μια χρονιά επιβεβαιώνεται ότι ο αυξημένος τουρισμός σε επίπεδο αφίξεων δεν αντιστοιχεί απαραίτητα σε ενίσχυση του τζίρου των επιχειρήσεων – ιδίως των εμπορικών - ακόμα και στις απόλυτα τουριστικές περιοχές. Η αυξημένη τουριστική κίνηση αν και βελτίωσε τις επιδόσεις ορισμένων εμπορικών επιχειρήσεων, δεν κατάφερε να αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα στον κλάδο αλλά απλά να τονώσει τον τζίρο στις περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας. Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, κατέγραψαν αυξομειώσεις του τζίρου και επιβεβαίωσαν ότι οι φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις μπορεί να βοήθησαν αλλά σίγουρα δεν έσωσαν τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις.»
Τα αποτελέσματα των θερινών εκπτώσεων
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί σε ετήσια βάση το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, ο κύκλος εργασιών κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων δεν ήταν ο αναμενόμενος, ιδιαίτερα μετά από έναν πολύ καλό Ιούνιο. Παρ όλα αυτά, θα πρέπει να επισημανθεί η διαφορετική εικόνα ανάμεσα σε πολύ μικρές και μεγαλύτερες επιχειρήσεις και σε εκείνες που βρίσκονται κοντά σε τουριστικούς προορισμούς.
Περίπου μία στις δύο επιχειρήσεις, επέλεξε να διαμορφώσει το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, μία στις πέντε πραγματοποίησε εκπτώσεις είτε της τάξης του 41%-50% είτε μεγαλύτερες του 50%. Να σημειωθεί ότι το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε εκπτώσεις άνω του 50% διπλασιάστηκε σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνα για τις χειμερινές εκπτώσεις του 2017. Για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ειδών ψυχαγωγίας και επιμορφωτικών ειδών παρατηρείται διαφοροποίηση στο ύψος των εκπτώσεων σε σύγκριση με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε εκπτώσεις μεταξύ 21% και 40% είναι μεγαλύτερο κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες.
Όσον αφορά τις πωλήσεις, η πλειονότητα των επιχειρηματιών, ποσοστό 65%, δήλωσε ότι την θερινή εκπτωτική περίοδο του 2017 ήταν μικρότερες σε σύγκριση με το 2016 και το 28% ότι παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Τέλος κατά τη φετινή περίοδο των θερινών εκπτώσεων το ποσοστό των επιχειρήσεων που κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο ανέρχεται στο 6%, ίδιο περίπου με αυτό που ανιχνεύθηκε και για τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2017.
1. Ε.Σ. Αθηνών Ιστορικό Κέντρο- Πτώση 1-10%
Υπόλοιπη Αθήνα- Πτώση 11-20%
2. Ε.Σ. Θεσσαλονίκης Πτώση 11-20%
3. Ε.Σ. Πειραιώς Πτώση 0%-10%
4. Ε.Σ. Πάτρας ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
5. Ε.Σ. Ηρακλείου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
6. Ε.Σ. Χανίων Πτώση 11-20%
7. Ε.Σ. Βόλου Πτώση 11-20%
8. Ε.Σ. Λάρισας ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
9. Ε.Σ. Χαλανδρίου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
10. Ε.Σ. Παλαιού Φαλήρου Πτώση 21-30%
11. Ε.Σ. Νίκαιας Πτώση 11-20%
12. Ε.Σ. Γαλατσίου Πτώση 1-10%
13. Ε.Σ. Ιλίου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
14. Ε.Σ. Κερατσινίου - Δραπετσώνας Πτώση 1-10%
15. Ε.Σ. Καλλιθέας Πτώση 11-20%
16. Ε.Σ. Μοσχάτου Πτώση 11-20%
17. Ε.Σ. Έδεσσας ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
18. Ε.Σ. Αμαρουσίου Πτώση 11-20%
19. Ε.Σ. Ρεθύμνου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
20.Ε.Σ Καλαμαριάς Πτώση 1-10%
21. Ε.Σ. Θήρας ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
22. Ε.Σ Καβάλας ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
23. Ε.Σ. Γιαννιτσών ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
24. Ε.Σ. Βέροιας Πτώση 1-10%
25.Ένωση Εμπόρων-Επαγγελματιών Βιοτεχνών Αγ. Κων/ντίνου Πτώση 21-30%
26. Ε.Σ. Ναυπλίου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
27.Ε.Σ Αγ.Νικολάου Κρήτης ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
28.Ε.Σ.Σητείας-Κρήτη Άνοδος 1-10%
29. Ε.Σ. Κιάτου Πτώση 1-10%
30. Ε.Σ. Σύρου Πτώση 11-20%
31. Ε.Σ. Νάξου Άνοδος 11-20%
32. Ε.Σ. Καλαμάτας Πτώση 1-10%
33. Ε.Σ. Ζακύνθου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
34. Ε.Σ. Μυτιλήνης ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
35. Ε.Σ. Λιβαδειάς Πτώση 11-20%
36. Ε.Σ. Αγρινίου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
37. Ε.Σ. Πύργου Πτώση 11-20%
38. Ε.Σ. Καστοριάς Πτώση 11-20%
39. Ε.Σ. Κοζάνης ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
40. Ε.Σ. Πτολεμαΐδας ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
41. Ε.Σ. Ρόδου Πτώση 11-20%
42. Ε.Σ. Φλώρινας Πτώση 11-20%
43. Ε.Σ. Χαλκίδας Πτώση 1-10%
44. Ε.Σ. Τρικάλων Πτώση 1-10%
45. Ε.Σ. Ηγουμενίτσας Πτώση 1-10%
46. Ε.Σ. Αλεξανδρούπολης ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
47. Ε.Σ. Ιεράπετρας Πτώση 1-10%
48. Ε.Σ. Θηβών Πτώση 11-20%
49. Ε.Σ. Λαμίας Πτώση 11-20%
50. Ε.Σ. Λευκάδας Πτώση 1-10%
51. Ε.Σ. Ιωαννίνων Πτώση 11-20%
52. Ε.Σ. Σερρών ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
53. Ε.Σ. Κομοτηνής Πτώση 11-20%
54. Ε.Σ. Κατερίνης Πτώση 11-20%
55. Ε.Σ. Σάμου Πτώση 21-30%
56. Ε.Σ. Δράμας Πτώση 1-10%
57. Ε.Σ. Ξάνθης Πτώση 11-20%
58. Ε.Σ Ελασσόνας Πτώση 1-10%
59. Ε.Σ Λήμνου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
60. Ε.Σ. Πάρου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
61. Ε.Σ Άργους ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
62. Ε.Σ Σπάρτης Πτώση 1-10%
63. Ε.Σ Τρίπολης ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
64. Ε.Σ. Κέρκυρας ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
65. Ε.Σ Ν.Ιωνίας Πτώση 11-20%
66. Ε.Σ Κορίνθου Πτώση 1 – 10%
67. Ε.Σ Καρδίτσας Πτώση 1 – 10%
68. Ε.Σ Γλυφάδας Πτώση 1 – 10%
ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΠΤΩΣΗΣ 11,5%
Υπόλοιπη Αθήνα- Πτώση 11-20%
2. Ε.Σ. Θεσσαλονίκης Πτώση 11-20%
3. Ε.Σ. Πειραιώς Πτώση 0%-10%
4. Ε.Σ. Πάτρας ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
5. Ε.Σ. Ηρακλείου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
6. Ε.Σ. Χανίων Πτώση 11-20%
7. Ε.Σ. Βόλου Πτώση 11-20%
8. Ε.Σ. Λάρισας ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
9. Ε.Σ. Χαλανδρίου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
10. Ε.Σ. Παλαιού Φαλήρου Πτώση 21-30%
11. Ε.Σ. Νίκαιας Πτώση 11-20%
12. Ε.Σ. Γαλατσίου Πτώση 1-10%
13. Ε.Σ. Ιλίου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
14. Ε.Σ. Κερατσινίου - Δραπετσώνας Πτώση 1-10%
15. Ε.Σ. Καλλιθέας Πτώση 11-20%
16. Ε.Σ. Μοσχάτου Πτώση 11-20%
17. Ε.Σ. Έδεσσας ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
18. Ε.Σ. Αμαρουσίου Πτώση 11-20%
19. Ε.Σ. Ρεθύμνου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
20.Ε.Σ Καλαμαριάς Πτώση 1-10%
21. Ε.Σ. Θήρας ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
22. Ε.Σ Καβάλας ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
23. Ε.Σ. Γιαννιτσών ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
24. Ε.Σ. Βέροιας Πτώση 1-10%
25.Ένωση Εμπόρων-Επαγγελματιών Βιοτεχνών Αγ. Κων/ντίνου Πτώση 21-30%
26. Ε.Σ. Ναυπλίου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
27.Ε.Σ Αγ.Νικολάου Κρήτης ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
28.Ε.Σ.Σητείας-Κρήτη Άνοδος 1-10%
29. Ε.Σ. Κιάτου Πτώση 1-10%
30. Ε.Σ. Σύρου Πτώση 11-20%
31. Ε.Σ. Νάξου Άνοδος 11-20%
32. Ε.Σ. Καλαμάτας Πτώση 1-10%
33. Ε.Σ. Ζακύνθου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
34. Ε.Σ. Μυτιλήνης ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
35. Ε.Σ. Λιβαδειάς Πτώση 11-20%
36. Ε.Σ. Αγρινίου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
37. Ε.Σ. Πύργου Πτώση 11-20%
38. Ε.Σ. Καστοριάς Πτώση 11-20%
39. Ε.Σ. Κοζάνης ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
40. Ε.Σ. Πτολεμαΐδας ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
41. Ε.Σ. Ρόδου Πτώση 11-20%
42. Ε.Σ. Φλώρινας Πτώση 11-20%
43. Ε.Σ. Χαλκίδας Πτώση 1-10%
44. Ε.Σ. Τρικάλων Πτώση 1-10%
45. Ε.Σ. Ηγουμενίτσας Πτώση 1-10%
46. Ε.Σ. Αλεξανδρούπολης ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
47. Ε.Σ. Ιεράπετρας Πτώση 1-10%
48. Ε.Σ. Θηβών Πτώση 11-20%
49. Ε.Σ. Λαμίας Πτώση 11-20%
50. Ε.Σ. Λευκάδας Πτώση 1-10%
51. Ε.Σ. Ιωαννίνων Πτώση 11-20%
52. Ε.Σ. Σερρών ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
53. Ε.Σ. Κομοτηνής Πτώση 11-20%
54. Ε.Σ. Κατερίνης Πτώση 11-20%
55. Ε.Σ. Σάμου Πτώση 21-30%
56. Ε.Σ. Δράμας Πτώση 1-10%
57. Ε.Σ. Ξάνθης Πτώση 11-20%
58. Ε.Σ Ελασσόνας Πτώση 1-10%
59. Ε.Σ Λήμνου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
60. Ε.Σ. Πάρου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
61. Ε.Σ Άργους ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
62. Ε.Σ Σπάρτης Πτώση 1-10%
63. Ε.Σ Τρίπολης ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
64. Ε.Σ. Κέρκυρας ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
65. Ε.Σ Ν.Ιωνίας Πτώση 11-20%
66. Ε.Σ Κορίνθου Πτώση 1 – 10%
67. Ε.Σ Καρδίτσας Πτώση 1 – 10%
68. Ε.Σ Γλυφάδας Πτώση 1 – 10%
ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΠΤΩΣΗΣ 11,5%
Φωτό ΑΠΕ ΜΠΕ
Πηγή: e-forologia.gr