V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2017

Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων: Επέστρεψε ο Επιτάφιος, για να θαφτεί μαζί με την Αντιγόνη

Παννελήνιος Συλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων: Επέστρεψε ο Επιτάφιος, για να θαφτεί μαζί με την Αντιγόνη  Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/pasaf-epestrepse-o-epitafios-gia-na-thaftei-mazi-me-tin-antigoni#ixzz4tfgmv9eT  Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook
Με μεγάλη απογοήτευση και πικρία γίναμε για άλλη μια φορά μάρτυρες της παλινωδίας του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας στη Β΄ Λυκείου και συγκεκριμένα για την Αντιγόνη του Σοφοκλή και τον Επιτάφιο του Θουκυδίδη.


Αναρωτιέται, λοιπόν, κάθε προβληματιζόμενος άνθρωπος, μαθητής και δημοκρατικός πολίτης, γιατί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αδιαφορεί και δεν αφουγκράζεται τις προτάσεις των επιστημονικών ενώσεων και κωφεύει κλείνοντας ερμητικά ώτα και οφθαλμούς στα κελεύσματα τόσων πανεπιστημιακών δασκάλων προκαλώντας με την αλαζονική και αδιάλλακτη στάση της. Είναι θέμα των γνωστών ιδεολογικών αγκυλώσεων ή απόρροια σκληρής μνημονιακής πολιτικής με ανεπανόρθωτες συνειδητές, κατά τα φαινόμενα, πλέον επιπτώσεις στα ανθρωπιστικά μαθήματα;

Απαντήσεις για άλλη μία φορά δεν θα δοθούν. Δεν τηρήσατε, αξιότιμοι κύριοι του Υπουργείου Παιδείας, ούτε καν στοιχειωδώς και τύποις τις υποσχέσεις σας για επαναφορά της διδασκαλίας του Επιταφίου Λόγου του Περικλή στο Γενικό Λύκειο ως αυτόνομου και αυτοτελούς μαθήματος αποδίδοντας, έτσι, την αξία και τη σημασία που του αρμόζει.

Η φαινομενική ευαισθησία σας και το υποκριτικό ενδιαφέρον για την καλλιέργεια της κοινωνικής και πολιτικής συνείδησης των μαθητών εξαντλήθηκε σε 10 (!) μόνο σελίδες του σχολικού βιβλίου και σε ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο διδασκαλίας του εν λόγω μαθήματος σε διαστημα μόλις 2 μηνών- εμβόλιμα θα λέγαμε- αλλά και εις βάρος της διδασκαλίας της Αντιγόνης του Σοφοκλή που πρόσφατα διαβεβαιώνατε για τη μη κατάργηση και υποβάθμισή της.

Ζητάτε από τους φιλολόγους και τους μαθητές να προβληματιστούν για τη διαχρονικότητα των ιδεών που ανακύπτουν από αυτά τα δύο μνημειώδη έργα της κλασικής γραμματείας σε ένα φειδωλό δίωρο την εβδομάδα, με γενικόλογες οδηγίες διδασκαλίας, χωρίς επαρκή γραμματολογικά σχόλια, χωρίς εικονογραφικό υλικό αλλά ως μία απλή, ψυχρή διαδικασία, άκρως διεκπεραιωτική.

Το συμπέρασμα είναι ότι με τις μεσοβέζικες λύσεις που προτείνετε και δυστυχώς εφαρμόζετε, καταργείτε εσκεμμένα και χωρίς οποιονδήποτε ενδοιασμό κάθε επιστημολογική και παιδαγωγική αρχή της διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων, με βραχυπρόθεσμο στόχο την απαξίωσή τους στη συνείδηση των μαθητών και απώτερο τον εξοβελισμό του μαθήματος των Αρχαίων Γενικής Παιδείας από το ωρολόγιο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου που ευαγγελίζεστε.

Να υπενθυμίσουμε ότι αυτή η τακτική αποτελεί αντάξια συνέχεια «των έργων» σας του πρόσφατου παρελθόντος, αφού πέρσι προχωρήσατε στη μείωση 1 ώρας ανά τάξη του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο και συμβάλατε ακόμα περισσότερο στη συνακόλουθη απαξίωση των Αρχαίων κατατάσσοντάς τα μεταξύ των μη εξεταζομένων μαθημάτων στο Γυμνάσιο.

Ως Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων αποδοκιμάζουμε το νέο πρόγραμμα σπουδών για τα Αρχαία Ελληνικά Γενικής Παιδείας της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου και συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στον διαρκή πόλεμο που έχει κηρύξει το Υπουργείο απέναντι στις ανθρωπιστικές σπουδές.

ΥΓ. Πραγματικά, προκαλεί την απορία αλλά και τη θλίψη μας πώς είναι δυνατόν τα συνεχή αιτήματα του συλλόγου μας για συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ήδη από τον Φεβρουάριο του 2017 να περιμένουν απάντηση μέχρι και σήμερα παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας σε κάθε «υπεύθυνο» εκ μέρους του Υπουργείου.

Ο Πρόεδρος: Κωνσταντίνος Μπουζιάνος

Η Γραμματέας: Δέσποινα Βλασσοπούλου

Πηγή: alfavita.gr
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ