V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2017

Εκπαιδευτικά Προγράμματα έτους 2017-2018 της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ναυπλίου

Εκπαιδευτικά Προγράμματα έτους 2017-2018 της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ναυπλίου
 Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ναυπλίου πραγματοποιεί Εκπαιδευτικά Προγράμματα - Δραστηριότητες, που απευθύνονται σε μαθητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, οι οποίοι πραγματοποιούν εκπαιδευτικές επισκέψεις στα πλαίσια υλοποίησης Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων, Ερευνητικών Εργασιών (project) ή και απλών Εκπαιδευτικών Περιπάτων.

Τα Εκπαιδευτικά μας Προγράμματα απευθύνονται σε μικρές ομάδες μαθητών (25 ατόμων) και έχουν διάρκεια μία έως μιάμιση ώρα. Μπορούν να διαμορφωθούν ανάλογα με τους σκοπούς και τους στόχους των ομάδων μαθητών και πραγματοποιούνται είτε στο χώρο της Βιβλιοθήκης (ημέρες και ώρες λειτουργίας της) είτε με περιηγήσεις στην παλιά πόλη του Ναυπλίου και τα κάστρα. Η συμμετοχή είναι ελεύθερη (χωρίς κόστος), αφού για την πραγματοποίηση τους, η Βιβλιοθήκη στηρίζεται στην εθελοντική προσφορά σημαντικών φορέων και ανθρώπων της πόλης μας.
Τα  θέματα που προτείνονται φέτος αφορούν στο βιβλίο και την ανάγνωση, στην αφήγηση και  δραματοποίηση παραμυθιών, στη διαχείριση συναισθημάτων, στη σχολική ζωή, στον σχολικό εκφοβισμό στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και την τοπική Ιστορία. Αναλυτικά τα Προγράμματα που πραγματοποιούνται υπό τον συντονισμό της Βιβλιοθήκης μας και είναι τα παρακάτω:

1.     «Κάθε μια μου απορία, λύνω μέσα στα βιβλία»
® Νηπιαγωγείο, Α’ τάξη Δημοτικού (πραγματοποιείται τις συγκεκριμένες ημερομηνίες)
Παρασκευή
10/11/17
Δευτέρα
4/12/17
Παρασκευή
12/1/18
Παρασκευή 16/2/18
Δευτέρα
12/3/18
Δευτέρα
23/4/2018
Δευτέρα
21/5/18
Δευτέρα
4/6/18

Στόχοι του προγράμματος είναι τα παιδιά :
  • Να γνωρίσουν και να αγαπήσουν το βιβλίο.
  • Να αναγνωρίσουν μέσα σε αυτό, καταστάσεις και συναισθήματα που βιώνουν στην καθημερινότητά τους.
  • Να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να λύσουν τις απορίες τους για το ανθρωπογενές και φυσικό τους περιβάλλον.
  • Να προσεγγίσουν το λογοτεχνικό βιβλίο με τρόπο διαφορετικό από αυτόν που χρησιμοποιείται στο μάθημα.
(Εκπονείται από την κ. Ιωάννα Κυρίτση - Τζιώτη, Συγγραφέα)


2.    νέο «Ο γύρος του κόσμου με παραμύθια»
® Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού (πραγματοποιείται ημέρα Πέμπτη)
(παραμύθια απ’ όλο τον κόσμο)
Με εργαλεία μας το θεατρικό παιχνίδι, τη ζωγραφική και τη μουσική από αυτοσχέδια μουσικά όργανα, θα ανακαλύψουμε πως η χαρά δεν είναι στα παιχνίδια που έχουμε αλλά στα παιχνίδια που παίζουμε.
(Εκπονείται από τις Παραμυθούδες του Ναυπλίου)

3.    νέο «Παιδιά μακριά από την πατρίδα»
® Δ΄Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού (πραγματοποιείται ημέρα Τρίτη)
Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές να αναγνωρίσουν να συζητήσουν και να κατανοήσουν μέσω της ενσυναίσθησης και του σεβασμού, θέματα που σχετίζονται με την μετανάστευση και την προσφυγιά, τις ανάγκες και τα δικαιώματα σε τέτοιες συνθήκες, καθώς και να αποδεχτούν την διαφορετικότητα των άλλων.
(Εκπονείται από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αργολίδας «Ελπίδα Ζωής» σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ)

4.    νέο «Τα πλαστικά και μικρο πλαστικά μια αθέατη απειλή για το περιβάλλον»
® Δημοτικό, Γυμνάσιο (πραγματοποιείται ημέρα ΔΕΥΤΕΡΑ και Παρασκευή τις υπόλοιπες μέρες κατόπιν συνεννόησης)
Η διάκριση του περιβάλλοντος σε φυσικό και ανθρωπογενές, η έννοια των φυσικών πόρων και η διάκριση τους σε ανανεώσιμους και μη, τα ορυκτά καύσιμα όπως το πετρέλαιο και τα προϊόντα του, η φυσική ανακύκλωση και η αποικοδόμηση των πλαστικών.
(Εκπονείται από την κα. Μαρία Βασιλείου, Βιολόγο-Ωκεανογράφο-Ιχθυολόγο)

5.      νέο «Γη και Άνθρωπος»
® Δημοτικό, Γυμνάσιο(πραγματοποιείται ημέρα ΔΕΥΤΕΡΑ και Παρασκευή τις υπόλοιπες μέρες κατόπιν συνεννόησης)
Η γέννηση του ηλιακού συστήματος, το φαινόμενο της ζωής η δημιουργία των ειδών και η εξελιξή τους. Από τον άνθρωπο κυνηγό-τροφοσυλλέκτη στον τροφοκαλλιεργητή, από την γεωργική στην επιστημονική επανάσταση.
(Εκπονείται από την κα. Μαρία Βασιλείου, Βιολόγο-Ωκεανογράφο-Ιχθυολόγο)

6.      νέο «Υγροβιότοποι –Αξίες και λειτουργίες- Προστασία διαχείριση και αξιοποίηση»
 ® Δημοτικό, Γυμνάσιο(πραγματοποιείται ημέρα ΔΕΥΤΕΡΑ και Παρασκευή τις υπόλοιπες μέρες κατόπιν συνεννόησης)
Η ιδιαιτερότητα του υγροτοπικού συστήματος σε σχέση με τα λοιπά υδάτινα οικοσυστήματα, η χλωρίδα και πανίδα του η λειτουργία και η αξία του.
Υποβάθμιση και υπερεκμετάλλευση, ρύπανση και μόλυνση, ορθολογική διαχείριση. Μελέτη περίπτωσης Ν. Κίου και λιμνοθάλασσας Βιβαρίου .
(Εκπονείται από την κα. Μαρία Βασιλείου, Βιολόγο-Ωκεανογράφο-Ιχθυολόγο)

7.     «ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ-ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ (Ακροναυπλία-Αρβανιτιά) »
® Δημοτικό, Γυμνάσιο (πραγματοποιείται ημέρα ΔΕΥΤΕΡΑ και Παρασκευή τις υπόλοιπες μέρες κατόπιν συνεννόησης)
Σκοπός του προγράμματος είναι η εξουδετέρωση του παράγοντα «άγνοια», προβολή των αξιών ισορροπίας, ποιότητας ζωής και αειφόρου ανάπτυξης. Κτίσιμο για υπεύθυνες στάσεις και συμμετοχικές συμπεριφορές. Ανάπτυξη της παρατηρητικότητας και της περιγραφικής ικανότητας των μαθητών.
(Εκπονείται από την κα. Μαρία Βασιλείου, Βιολόγο-Ωκεανογράφο-Ιχθυολόγο)

8.    «Η πρόκληση του νερού»
® Δημοτικό, Γυμνάσιο (πραγματοποιείται ημέρα ΔΕΥΤΕΡΑ και Παρασκευή τις υπόλοιπες μέρες κατόπιν συνεννόησης)
Ο κύκλος του νερού, ιδιαίτερα υδάτινα οικοσυστήματα, όπως οι υγροβιότοποι, ανθρώπινες ανάγκες και χρήσεις του νερού.
(Εκπονείται από την κα. Μαρία Βασιλείου, Βιολόγο-Ωκεανογράφο-Ιχθυολόγο)

9.    νέο « Λόγια θάλασσας: μέλλον ή μάλλον; Εsea μάθε σκέψου άλλαξε και δράσε »
® Δημοτικό (πραγματοποιείται από Δευτέρα –Παρασκευή)
Στόχος του προγράμματος είναι η ενημέρωση των μικρών μαθητών αλλά και των δασκάλων :
  • Για τα επιβλαβή αποτελέσματα που έχει στην υγεία του ανθρώπου και γενικότερα στη ζωή η ρύπανση της θάλασσας
  • Για τους τρόπους αποφυγής της ρύπανσης της θάλασσας
  • Χρήσιμους κανόνες που πρέπει να γνωρίζουμε και να εφαρμόζουμε όταν βρισκόμαστε στο θαλάσσιο περιβάλλον.
(Εκπονείται από το Λιμεναρχείο Ναυπλίου)

10.              «Το πολυπρισματικό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού»
® Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού,  Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιείται Δευτέρα έως Παρασκευή (15.00-19:00)  και Σάββατο και Κυριακή (9.00-18.00)
Στόχοι του προγράμματος είναι η ολόπλευρη ενημέρωση των μαθητών για το συγκεκριμένο πρόβλημα, η συνειδητοποίηση από την πλευρά τους ότι δεν πρόκειται για ένα παιχνίδι ή για ένα απλό πρόβλημα και η ευαισθητοποίησή τους για το θέμα, με απώτερο σκοπό τον περιορισμό του φαινομένου.
(Εκπονείται από την κ. Βασιλική Τσεκρέκου, Φιλόλογο)

11.    Η επίδραση του Γεωφυσικού παράγοντα στην εξέλιξη της πόλης του Ναυπλίου
® Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιείται ημέρα Παρασκευή)
Από την Αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή, με έμφαση στην Επαναστατική και Καποδιστριακή περίοδο.
         ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΑΝ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ:
Η βραχώδης και επικλινής χερσόνησος και  Η εναλλαγή των κυριαρχιών (1212 μ.Χ. – 1822 μ.Χ.)
 (Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

12.    Αειφορική διαχείριση της παλιάς πόλης του Ναυπλίου: Πόσο εφικτός είναι ένας τέτοιος στόχος;
® Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιείται ημέρα Παρασκευή)
Τουρισμός και αειφορική ανάπτυξη, φέρουσα ικανότητα ενός ιστορικού χώρου.
Διαδρομή: Παπανικολάου – Πλατεία Αγ. Σπυρίδωνα -  Πλαπούτα -  Μεγάλος Δρόμος -  Πλατεία Συντάγματος
ü  Εξέλιξη Οικονομικών δραστηριοτήτων και Χρήσεων Γης
ü  Διαχείριση του Νερού  κατά εποχές
(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

13.    Το φρουριακό συγκρότημα της Ακροναυπλίας
® Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιείται ημέρα Παρασκευή)
Διαδρομή: Πύλη Ξηράς, οδ. Παπανικολάου, δρομόσκαλα  Φραγκόκλησσας, πύλη και κάστρο Τόρων, Φράγκικο κάστρο,  Ελληνικό κάστρο (μέχρι το Ρολόι)
ü  Οχυρωματικές τεχνικές κατά εποχές κυριαρχιών
ü  Καταστροφικές επεμβάσεις  (ΕΟΤ, ξενοδοχεία…)
ü  Έργα ανάπλασης
(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

14.    Το κάστρο του Παλαμηδιού
® Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιείται ημέρα Παρασκευή)
ü  Οχυρωματική αρχιτεκτονική, Χρήσεις, Φυσικό Περιβάλλον, οι δύο Αλώσεις
ü  Σωφρονιστικό σύστημα 19ου αι. (φυλακές)
ü  Δίκτυο  Natura 2000
(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

15.    Τα ενετικά και οθωμανικά κτίρια της πόλης του Ναυπλίου
® Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιείται ημέρα Παρασκευή)
Διαδρομή: Παλαιό τζαμί (Τριανόν), κτίριο Αρχαιολογικού Μουσείου, Βουλευτικό, Φυλακές Λεονάρδου, Ενετικό Διοικητήριο οδού Κων/πόλεως (κτίριο Εκτελεστικού, 1824-25,  Οθωμανικά σαχνισιά, Οθ. κρήνες , Φραγκόκλησσα.
ü  Κατασκευή δημόσιων ή ιδιωτικών κτιρίων
ü  Η αλλαγή χρήσης τους  ανάλογα με τις κυριαρχίες
ü  Αντιμετώπιση προβλημάτων από το βραχώδες και επικλινές εδάφους
 (Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

16.    Πλατείες – Ναοί και η συμβολή τους στην εξέλιξη του Ναυπλίου
 ® Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιείται ημέρα Παρασκευή)
Διαδρομή: Άγιος Γεώργιος 1540 μ.Χ. - Άγιος Σπυρίδων 1702 μ.Χ. - Αγία Σοφία 1100 μ.Χ. - Παναγία 1540 μ.Χ. - Άγιος Νικόλαος 1713 μ.Χ.
ü  Τα λατρευτικά κτίρια αλλάζουν θρησκεία με την εναλλαγή των κυριαρχιών
ü  Βενετσιάνικες και νεοκλασικές πλατείες
 (Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

17.    Η συμβολή του Ιωάννη Καποδίστρια στη δημιουργία του ΝΕ κράτους:
® Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιείται ημέρα Παρασκευή)
Πολεοδομικό Σχέδιο, Νεοκλασικά κτίρια, Μέτρα για «να πάρει η πόλη αέρα», Ασφαλιστήρια, Δολοφονία
 (Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

18.    Το 1ο Στρατιωτικό και το Πολιτικό Νοσοκομείο Ναυπλίου
® Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιείται ημέρα Παρασκευή)
Υγεία και περίθαλψη κατά την Επαναστατική και Καποδιστριακή περίοδο.
ü  Η επίδραση του γεωφυσικού ανάγλυφου στην υγεία
ü  Περίθαλψη τραυματιών
ü  Αντιμετώπιση επιδημιών
ü  Ιατρικές υπηρεσίες που προσέφεραν τα 2 πρώτα κρατικά νοσοκομεία
ü  Γιατροί, φάρμακα, ειδικότητες εργαζομένων, κάλυψη δαπανών…
 (Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

19.    Το Ναύπλιο μέσα από τη Βαβυλωνία του Δημητρίου Βυζάντιου
® Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιείται ημέρα Παρασκευή)
Γνωριμία με το Ναύπλιο του 1827, μέσα από το κλασικό θεατρικό έργο.
ü   Δημήτριος Βυζάντιος: Δημόσιος υπάλληλος, Αγιογράφος, λαϊκός θεατρικός συγγραφέας
ü  Χρόνος, Χώρος, Κοινωνία
ü  Θεατρικές δοκιμές στα σπίτια της ανώτερης τάξης
ü  Καφενεία και λοκάντες, Επαγγέλματα
ü  Τυπογραφεία
 (Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

20.    Ο Όθωνας και η Αντιβασιλεία στο Ναύπλιο. Δίκη Κολοκοτρώνη
® Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιείται ημέρα Παρασκευή)
Εκλογή,   Άφιξη,  Αντιβασιλεία
ü  Η εκλογή από την Εθνοσυνέλευση της Πρόνοιας
ü  Ενθουσιώδης υποδοχή από το λαό
ü  Αντιβασιλεία, Βαυαροί στρατιώτες
ü  Αναφορές για να φύγει η Αντιβασιλεία
ü  Σύλληψη, Δίκη, καταδίκη Κολοκοτρώνη και Πλαπούτα
ü  Οι δικαστές Γ. Τερτσέτης και Αν. Πολυζωίδης
ü  Καταδίκη σε θάνατο, μετατροπή ποινής, εγκλεισμός στο Παλαμήδι
ü  Απονομή χάριτος με την ενηλικίωση του Όθωνα
 (Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

Υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι ο κα. Κοΐνη Ειρήνη βιβλιοθηκονόμος Τ.Ε.
Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνούν για οποιαδήποτε πληροφορία και  προκειμένου να οριστικοποιηθούν τα Προγράμματα και οι ημερομηνίες και ώρες υλοποίησής τους, στο τηλέφωνο 27520.27256, και στο e-mail nafplibr@otenet.gr (Δευτέρα έως Παρασκευή, 8:00 - 14:00).

Τα Προγράμματα μπορείτε να τα βρείτε στην ιστοσελίδα http://vivl-nafpl.arg.sch.gr  της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ναυπλίου «Ο Παλαμήδης» και στη σελίδα μας στο facebook.


ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ