Μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν το ΕΕΕΕΚ Αργολίδας, παρουσιάζοντας –για πρώτη φορά- το δικό του poster (ανακοίνωση) με τίτλο : «Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ Δ.Α.Φ* ΧΑΜΗΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΤΟΥ Ε.Ε.Ε.Ε.Κ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ.ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΕΩΠΟΝΟΥ-ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ.»
Οι συγγραφείς ήταν οι αναπληρώτριες εκπαιδευτικοί του σχολείου για το σχολικό έτος 2016-2017, Μαρία Λόυζη , Εκπαιδευτικός -Γεωπόνος (Π.Ε14.04.50) και Κατερίνα Διατσίγκου , Εργοθεραπεύτρια (ΠΕ 29) και σκοπός τους αποτέλεσε η ανάδειξη της ανάγκης αλλά και της ικανότητας των μαθητών με σοβαρές ΔΑΦ να συμμετέχουν στις εκπαιδευτικές διαδικασίες του σχολικού πλαισίου.
Η ανακοίνωση ,συμπερασματικά, καταλήγει ότι η αναγνώριση της οργανικής ,αισθητηριακής και συναισθηματικής ρύθμισης καθώς και η καλλιέργεια κλίματος αποδοχής και ασφάλειας συνιστούν την ανάπτυξη του εσωτερικού κινήτρου, στοιχείο ικανό να ανοίξει ‘δρόμους’ επικοινωνίας ,μειώνοντας με αυτό τον τρόπο τις συμπεριφορές απόσυρσης και αυξάνοντας τη συμμετοχικότητα στη μαθησιακή διαδικασία των μαθητών με σοβαρές Δ.Α.Φ. Η σοβαρότητα των δυσκολιών δε θα έπρεπε να αποτελεί δικαιολογία για κανένα εμπλεκόμενο με τις σχολικές διαδικασίες καθώς όπως αποδείχθηκε στην παρούσα εργασία δεν αποτελεί εμπόδιο. Στο σύγχρονο δημόσιο ειδικό σχολείο η δυνατότητα στη συμμετοχή όλων των μαθητών δε θα έπρεπε να αποτελούσε ζήτημα αλλά ένα δεδομένο. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού/ΕΕΠ/ΕΒΠ** θα πρέπει να ξεφύγει από την επιστημονική παντοδυναμία και τα όποια κλαδικά στεγανά και να σεβαστεί την υποκειμενικότητα στον τρόπο και το ρυθμό μάθησης του μαθητή καθώς και τα ατομικά δικαιώματά του. Θα πρέπει να συνεργάζεται με τους συναδέλφους του για το καλύτερο και ουσιαστικότερο αποτέλεσμα της μαθησιακής διαδικασίας. Επιπλέον ο ρόλος αυτός μπορεί να διευρυνθεί καθιστώντας τον εκπαιδευτικό/ΕΕΠ/ΕΒΠ μεσολαβητή μεταξύ σχολείου και κοινότητας/μιας και Η συμμετοχικότητα και η ενεργός εμπλοκή στη σχολική ζωή προετοιμάζει τους μαθητές για μια πιο αυτόνομη και λειτουργική ενήλικη ζωή. Οι μαθητές με ΔΑΦ έχουν πραγματική ανάγκη να επικοινωνήσουν, και να αγαπηθούν έτσι όπως είναι, ανεξαρτήτως δυσκολιών και είδος σχολικού πλαισίου.
Κλείνοντας, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον διευθυντή του ΕΕΕΕΚ Αργολίδος κ.Ταραντήλη καθώς και τη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Αργολίδος . Ελπίζουμε ότι παρούσα εργασία θα δώσει το κίνητρο που απαιτείται για να συνεχίσουν τον αγώνα, όλοι όσοι εργάζονται στη Δημόσια Ειδική Εκπαίδευση, έχοντας ως γνώμονα ότι και οι μαθητές με ΔΑΦ χαμηλής λειτουργικότητας ΕΧΟΥΝ ΦΩΝΗ!!!!!
*ΔΑΦ: Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
**ΕΕΠ: Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό
ΕΒΠ: Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό
Η ανακοίνωση ,συμπερασματικά, καταλήγει ότι η αναγνώριση της οργανικής ,αισθητηριακής και συναισθηματικής ρύθμισης καθώς και η καλλιέργεια κλίματος αποδοχής και ασφάλειας συνιστούν την ανάπτυξη του εσωτερικού κινήτρου, στοιχείο ικανό να ανοίξει ‘δρόμους’ επικοινωνίας ,μειώνοντας με αυτό τον τρόπο τις συμπεριφορές απόσυρσης και αυξάνοντας τη συμμετοχικότητα στη μαθησιακή διαδικασία των μαθητών με σοβαρές Δ.Α.Φ. Η σοβαρότητα των δυσκολιών δε θα έπρεπε να αποτελεί δικαιολογία για κανένα εμπλεκόμενο με τις σχολικές διαδικασίες καθώς όπως αποδείχθηκε στην παρούσα εργασία δεν αποτελεί εμπόδιο. Στο σύγχρονο δημόσιο ειδικό σχολείο η δυνατότητα στη συμμετοχή όλων των μαθητών δε θα έπρεπε να αποτελούσε ζήτημα αλλά ένα δεδομένο. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού/ΕΕΠ/ΕΒΠ** θα πρέπει να ξεφύγει από την επιστημονική παντοδυναμία και τα όποια κλαδικά στεγανά και να σεβαστεί την υποκειμενικότητα στον τρόπο και το ρυθμό μάθησης του μαθητή καθώς και τα ατομικά δικαιώματά του. Θα πρέπει να συνεργάζεται με τους συναδέλφους του για το καλύτερο και ουσιαστικότερο αποτέλεσμα της μαθησιακής διαδικασίας. Επιπλέον ο ρόλος αυτός μπορεί να διευρυνθεί καθιστώντας τον εκπαιδευτικό/ΕΕΠ/ΕΒΠ μεσολαβητή μεταξύ σχολείου και κοινότητας/μιας και Η συμμετοχικότητα και η ενεργός εμπλοκή στη σχολική ζωή προετοιμάζει τους μαθητές για μια πιο αυτόνομη και λειτουργική ενήλικη ζωή. Οι μαθητές με ΔΑΦ έχουν πραγματική ανάγκη να επικοινωνήσουν, και να αγαπηθούν έτσι όπως είναι, ανεξαρτήτως δυσκολιών και είδος σχολικού πλαισίου.
Κλείνοντας, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον διευθυντή του ΕΕΕΕΚ Αργολίδος κ.Ταραντήλη καθώς και τη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Αργολίδος . Ελπίζουμε ότι παρούσα εργασία θα δώσει το κίνητρο που απαιτείται για να συνεχίσουν τον αγώνα, όλοι όσοι εργάζονται στη Δημόσια Ειδική Εκπαίδευση, έχοντας ως γνώμονα ότι και οι μαθητές με ΔΑΦ χαμηλής λειτουργικότητας ΕΧΟΥΝ ΦΩΝΗ!!!!!
*ΔΑΦ: Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
**ΕΕΠ: Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό
ΕΒΠ: Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό