Παρά τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς πως όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι στη θέση τους και πως όλα λειτουργούν “ρολόι” και στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η πραγματικότητα που καθημερινά αντιμετωπίζουμε στα σχολεία μας είναι εντελώς διαφορετική.
Πολλά είναι τα σχολεία που εξαιτίας των ελλείψεων δεν έχουν οριστικοποιήσει το πρόγραμμα τους και λειτουργούν με κενά. Πανελλαδικά, έχουν γίνει περίπου 6.000 λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών από την περσινή χρονιά. Η υποβάθμιση του ολοήμερου συνεχίζεται. Πολλά σχολεία δεν μπορούν να φτιάξουν κανονικό πρόγραμμα μέχρι τις 16:00, ή δε λειτουργεί το ολοήμερο, ενώ η παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης στην ουσία δε λειτουργούν, με τραγικές συνέπειες και στους ίδιους τους μαθητές και στη συνολική λειτουργία της τάξης, πολλά μαθήματα ειδικοτήτων δε διδάσκονται από τον αντίστοιχο εκπαιδευτικό ή δε διδάσκονται καθόλου, υποβαθμίζεται η διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας.
Πιο συγκεκριμένα, στο νομό Αργολίδας, στην πρωτοβάθμια είχαν ζητηθεί 16 δάσκαλοι και 9 νηπιαγωγοί. Με τις τελευταίες προσλήψεις στις 10 Οκτώβρη, προσλήφθηκαν 6 δάσκαλοι και 6 νηπιαγωγοί. Σε αυτά τα κενά πρέπει να προστεθούν και τα κενά δασκάλων ειδικής για τα τμήματα ένταξης τα οποία αυτή τη στιγμή καλύπτονται με ένωση τμημάτων ενώ αντίστοιχα και στην παράλληλη στήριξη καλύπτονται με εκπαιδευτικούς που “μοιράζονται“ σε 3 ή και 4 μαθητές και σε 2-3 σχολεία. Ο μαθητής δηλαδή έχει ανάγκη το δάσκαλο του τις μισές ημέρες της εβδομάδας. Η κατάσταση στα ολοήμερα είναι ακόμα χειρότερη. Στα μικρά σχολειά (4θέσια και κάτω) δεν λειτουργούν καν, και όπως παραδέχεται και η υπηρεσία δεν υπάρχει περίπτωση και να λειτουργήσουν. Ακόμα και μεγάλα σχολεία μέσα στις πόλεις είναι χωρίς ολοήμερο.
Η αντιμετώπιση των κενών με λογιστική λογική αποδεικνύει πως το υπουργείο στην πραγματικότητα δεν ενδιαφέρεται ούτε για το πως μπορεί ο εκπαιδευτικός να κάνει την δουλειά του με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες, ούτε τελικά για το επίπεδο της μόρφωσης που παρέχεται στους μαθητές. Οι πραγματικές ανάγκες μόρφωσης των παιδιών δεν καλύπτονται με “μπαλώματα” και εκπαιδευτικούς λάστιχο, όσο το δυνατόν φτηνότερους και ευέλικτους.
Κανένας δεν πρέπει να συμβιβαστεί με αυτή την κατάσταση, με την κοροϊδία και την κυβερνητική απάτη. Να διεκδικήσουμε τώρα μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
Λέμε όχι στην “κανονικότητα” που μας πλασάρει η κυβέρνηση για να θολώσει τα νερά και καλύψει την αντιλαϊκή πολιτική της.
Πολλά είναι τα σχολεία που εξαιτίας των ελλείψεων δεν έχουν οριστικοποιήσει το πρόγραμμα τους και λειτουργούν με κενά. Πανελλαδικά, έχουν γίνει περίπου 6.000 λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών από την περσινή χρονιά. Η υποβάθμιση του ολοήμερου συνεχίζεται. Πολλά σχολεία δεν μπορούν να φτιάξουν κανονικό πρόγραμμα μέχρι τις 16:00, ή δε λειτουργεί το ολοήμερο, ενώ η παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης στην ουσία δε λειτουργούν, με τραγικές συνέπειες και στους ίδιους τους μαθητές και στη συνολική λειτουργία της τάξης, πολλά μαθήματα ειδικοτήτων δε διδάσκονται από τον αντίστοιχο εκπαιδευτικό ή δε διδάσκονται καθόλου, υποβαθμίζεται η διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας.
Πιο συγκεκριμένα, στο νομό Αργολίδας, στην πρωτοβάθμια είχαν ζητηθεί 16 δάσκαλοι και 9 νηπιαγωγοί. Με τις τελευταίες προσλήψεις στις 10 Οκτώβρη, προσλήφθηκαν 6 δάσκαλοι και 6 νηπιαγωγοί. Σε αυτά τα κενά πρέπει να προστεθούν και τα κενά δασκάλων ειδικής για τα τμήματα ένταξης τα οποία αυτή τη στιγμή καλύπτονται με ένωση τμημάτων ενώ αντίστοιχα και στην παράλληλη στήριξη καλύπτονται με εκπαιδευτικούς που “μοιράζονται“ σε 3 ή και 4 μαθητές και σε 2-3 σχολεία. Ο μαθητής δηλαδή έχει ανάγκη το δάσκαλο του τις μισές ημέρες της εβδομάδας. Η κατάσταση στα ολοήμερα είναι ακόμα χειρότερη. Στα μικρά σχολειά (4θέσια και κάτω) δεν λειτουργούν καν, και όπως παραδέχεται και η υπηρεσία δεν υπάρχει περίπτωση και να λειτουργήσουν. Ακόμα και μεγάλα σχολεία μέσα στις πόλεις είναι χωρίς ολοήμερο.
Η αντιμετώπιση των κενών με λογιστική λογική αποδεικνύει πως το υπουργείο στην πραγματικότητα δεν ενδιαφέρεται ούτε για το πως μπορεί ο εκπαιδευτικός να κάνει την δουλειά του με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες, ούτε τελικά για το επίπεδο της μόρφωσης που παρέχεται στους μαθητές. Οι πραγματικές ανάγκες μόρφωσης των παιδιών δεν καλύπτονται με “μπαλώματα” και εκπαιδευτικούς λάστιχο, όσο το δυνατόν φτηνότερους και ευέλικτους.
Κανένας δεν πρέπει να συμβιβαστεί με αυτή την κατάσταση, με την κοροϊδία και την κυβερνητική απάτη. Να διεκδικήσουμε τώρα μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
Λέμε όχι στην “κανονικότητα” που μας πλασάρει η κυβέρνηση για να θολώσει τα νερά και καλύψει την αντιλαϊκή πολιτική της.
Άμεση κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών των σχολείων!
Καμία απόλυση αναπληρωτή! Ίδια δικαιώματα με τους μόνιμους!
Μαζικοί – Μόνιμοι διορισμοί!