Ενημερωτική συνάντηση για την εφαρμογή στα ελληνικά λιμάνια του συστήματος προκαθορισμένων θέσεων ελλιμενισμού για τα κρουαζιερόπλοια, «berth allocation», προκειμένου να μπορέσει να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα καλύτερα στη χώρα μας, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, θα πραγματοποιηθεί αύριο στο υπουργείο Ναυτιλίας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από τα λιμενικά ταμεία και των Οργανισμών Λιμένων.
Την πρωτοβουλία έχει αναλάβει ο γγ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης, ενώ αναμένεται να συμμετάσχει και ο υπουργός Ναυτιλίας κα Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Σύμφωνα με στελέχη εταιρειών κρουαζιέρας, το λεγόμενο «ραντεβού» των πλοίων με το λιμάνι σε συμφωνημένη ημέρα και ώρα αποτελεί μία κύρια προϋπόθεση που βάζουν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, προκειμένου να φέρουν περισσότερα πλοία στην Ελλάδα. Θέτουν, επίσης, το γεγονός ότι είναι αδύνατον να μπορούν εξυπηρετηθούν πολλά κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα σε ένα μικρό νησί.
Ο προγραμματισμός των αφιξο-αναχωρήσεων των κρουαζιερόπλοιων που βοηθά στην εξομάλυνση των προβλημάτων και στην καλύτερη διαχείριση του όγκου των επισκεπτών της κρουαζιέρας κατά τις περιόδους αιχμής, εφαρμόζεται αυτήν τη στιγμή μόνο στα λιμάνια του Πειραιά και της Κέρκυρας, ενώ από το 2018, με όριο τους 8.000 επιβάτες την ημέρα, αναμένεται να λειτουργήσει πιλοτικά και στη Σαντορίνη, και σε πλήρη εφαρμογή θα τεθεί από το 2019.
Στην αυριανή εκδήλωση αναμένεται να παρουσιαστούν προς τους εκπροσώπους των λιμανιών εφαρμογές που έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία. Σημειώνεται, ότι στο πλαίσιο της συντονιστικής επιτροπής κρουαζιέρας είχε αποφασιστεί η προώθηση του «berth allocation» σε λιμάνια που έχουν μεγάλο πρόβλημα σε περιόδους αιχμής και χρειάζονται απαραίτητα τον προγραμματισμό.
«Το κάθε λιμάνι έχει μία συγκεκριμένη φέρουσα ικανότητα και η συγκεκριμένη εφαρμογή θα πρέπει σταδιακά να αναπτυχθεί στα λιμάνια που έχουν μεγάλη κίνηση, προκειμένου να γίνουν κατανοητά τα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζει το «bert allocation» για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών» τόνισε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γγ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης.
Το θέμα του «berth allocation» στα ελληνικά λιμάνια έχει θέσει και η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας «clia Europe», η οποία είχε αναφέρει ότι θα μπορούσε να λυθεί άμεσα με συντονισμό και προγραμματισμό από το υπουργείο Ναυτιλίας και στη συνέχεια να γίνεται από τα ίδια τα λιμάνια. Στη αυριανή συνάντηση θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι από τους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιά, Κέρκυρας, Θεσσαλονίκης, Βόλου, Ηρακλείου και των Λιμενικών Ταμείων Πύλου, Μυκόνου, Αίγινας, Θήρας, Μονεμβασιάς, Μήλου, Καλαμάτας, Τήνου και Άνδρου, Ναυπλίου, Πύργου, Σπετσών, Δωδεκανήσου. Επίσης, θα συμμετάσχουν στελέχη της Διεθνούς Ναυτιλιακής Ένωσης (ΔΝΕ) και της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).
Πηγή: anatolh.com
Την πρωτοβουλία έχει αναλάβει ο γγ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης, ενώ αναμένεται να συμμετάσχει και ο υπουργός Ναυτιλίας κα Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Σύμφωνα με στελέχη εταιρειών κρουαζιέρας, το λεγόμενο «ραντεβού» των πλοίων με το λιμάνι σε συμφωνημένη ημέρα και ώρα αποτελεί μία κύρια προϋπόθεση που βάζουν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, προκειμένου να φέρουν περισσότερα πλοία στην Ελλάδα. Θέτουν, επίσης, το γεγονός ότι είναι αδύνατον να μπορούν εξυπηρετηθούν πολλά κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα σε ένα μικρό νησί.
Ο προγραμματισμός των αφιξο-αναχωρήσεων των κρουαζιερόπλοιων που βοηθά στην εξομάλυνση των προβλημάτων και στην καλύτερη διαχείριση του όγκου των επισκεπτών της κρουαζιέρας κατά τις περιόδους αιχμής, εφαρμόζεται αυτήν τη στιγμή μόνο στα λιμάνια του Πειραιά και της Κέρκυρας, ενώ από το 2018, με όριο τους 8.000 επιβάτες την ημέρα, αναμένεται να λειτουργήσει πιλοτικά και στη Σαντορίνη, και σε πλήρη εφαρμογή θα τεθεί από το 2019.
Στην αυριανή εκδήλωση αναμένεται να παρουσιαστούν προς τους εκπροσώπους των λιμανιών εφαρμογές που έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία. Σημειώνεται, ότι στο πλαίσιο της συντονιστικής επιτροπής κρουαζιέρας είχε αποφασιστεί η προώθηση του «berth allocation» σε λιμάνια που έχουν μεγάλο πρόβλημα σε περιόδους αιχμής και χρειάζονται απαραίτητα τον προγραμματισμό.
«Το κάθε λιμάνι έχει μία συγκεκριμένη φέρουσα ικανότητα και η συγκεκριμένη εφαρμογή θα πρέπει σταδιακά να αναπτυχθεί στα λιμάνια που έχουν μεγάλη κίνηση, προκειμένου να γίνουν κατανοητά τα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζει το «bert allocation» για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών» τόνισε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γγ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης.
Το θέμα του «berth allocation» στα ελληνικά λιμάνια έχει θέσει και η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας «clia Europe», η οποία είχε αναφέρει ότι θα μπορούσε να λυθεί άμεσα με συντονισμό και προγραμματισμό από το υπουργείο Ναυτιλίας και στη συνέχεια να γίνεται από τα ίδια τα λιμάνια. Στη αυριανή συνάντηση θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι από τους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιά, Κέρκυρας, Θεσσαλονίκης, Βόλου, Ηρακλείου και των Λιμενικών Ταμείων Πύλου, Μυκόνου, Αίγινας, Θήρας, Μονεμβασιάς, Μήλου, Καλαμάτας, Τήνου και Άνδρου, Ναυπλίου, Πύργου, Σπετσών, Δωδεκανήσου. Επίσης, θα συμμετάσχουν στελέχη της Διεθνούς Ναυτιλιακής Ένωσης (ΔΝΕ) και της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).
Πηγή: anatolh.com