Ο αν. Υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός συμμετείχε στην Hμερίδα με θέμα «Εθελοντισμός- Σχολείο- Κοινωνία» που διοργάνωσαν στην Παλαιά Βουλή τα Πρότυπα και Πειραματικά μαζί με το σχολείο των νοσοκομείων Παίδων Αγία Σοφία και Αγλαΐας Κυριακού. Ο κ. Ανδριανός τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Θέλω να συγχαρώ την ΕΛΜΕ Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, το Σχολείο στα Νοσοκομεία Παίδων Αγία Σοφία και Παναγιώτη και Αγλαΐας Κυριακού, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων, όλες και όλους όσοι εργάστηκαν για τη διοργάνωση, για δεύτερη χρονιά, αυτής της ενδιαφέρουσας ημερίδας.
Με την πρωτοβουλία αυτή υπογραμμίζετε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τον σημαντικό ρόλο που μπορούν και πρέπει να διαδραματίσουν οι σχολικές εκπαιδευτικές κοινότητες στην κοινή, συλλογική προσπάθεια όχι απλώς για την υπέρβαση της πολύπλευρης κρίσης των τελευταίων ετών, αλλά και για την ανάδυση ενός νέου κοινωνικού και πολιτιστικού προτύπου που θα επιτρέψει στην πατρίδα μας να προχωρήσει με αισιοδοξία μπροστά.
Ο εθελοντισμός, η έμπρακτη αλληλεγγύη στον συνάνθρωπο, η διάθεση για κοινωνική προσφορά, η οργάνωση της κοινωνίας των πολιτών για τη βελτίωση της ζωής όλων μας, είναι αρχές και αξίες που συνθέτουν μια στάση ζωής. Μια στάση ζωής που βεβαίως μπορεί και πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία μας, μέσα από το καλό παράδειγμα των ευσυνείδητων εκπαιδευτικών και των γονέων και κηδεμόνων, ώστε από νωρίς να γίνεται κτήμα και γνώμονας για τα παιδιά μας.
Είναι λοιπόν αισιόδοξο το γεγονός ότι εκπαιδευτικές κοινότητες αναλαμβάνουν την ευθύνη της έμπρακτης ευαισθητοποίησης των μαθητών και του συγγενικού τους περιβάλλοντος για την αξία της εθελοντικής προσφοράς και της αλληλεγγύης. Πόσο μάλλον όταν αντικείμενο αυτής της δράσης είναι η πιεστική ανάγκη για την ενίσχυση του κινήματος της αιμοδοσίας και συγκεκριμένα των δοτών αιμοποιητικών κυττάρων, αλλά και μυελού των οστών – πράξεις που κοστίζουν ελάχιστα σε χρόνο και κόπο για τους δότες, αλλά γίνονται ένα κυριολεκτικά ανεκτίμητο δώρο ζωής για τους συνανθρώπους μας σε ανάγκη και ιδιαίτερα για τα νέα παιδιά.
Τέτοιε πρωτοβουλίες εξάλλου υπογραμμίζουν την υποχρέωση της πολιτείας να στηρίζει έμπρακτα τη δημιουργική εξωστρέφεια του δημόσιου σχολείου, να ενθαρρύνει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς να κάνουν εκείνα τα βήματα παραπάνω που πραγματικά δίνουν ξεχωριστό περιεχόμενο και νόημα στην εκπαιδευτική διαδικασία, προσφέροντας διδάγματα ζωής που χαράσσονται στη συνείδηση των παιδιών μας.
Και για να ανταποκριθεί η πολιτεία σ' αυτή την υποχρέωση, προϋπόθεση είναι να αναγνωρίσει ότι σκοπός της εκπαίδευσης είναι η διασφάλιση και η διαρκής ενίσχυση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, και όχι η ισοπέδωση προς τα κάτω και ο συμβιβασμός με το λίγο και το μέτριο. Κι αυτή η έμφαση στην ποιότητα, η διαρκής αναζήτηση του καλύτερου και του ουσιαστικότερου είναι το κατεξοχήν χαρακτηριστικό του θεσμού του Πρότυπου και Πειραματικού Σχολείου, ενός θεσμού που για πάνω από 150 χρόνια προσφέρει υψηλής ποιότητας δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση στους μαθητές του, αλλά και τη δυνατότητα της εφαρμογής πρωτοποριακών ιδεών και εργαλείων που διαχέονται στη συνέχεια σε όλα τα παιδιά στη δημόσια εκπαίδευση.
Γι' αυτό ακριβώς, εμείς στη Νέα Δημοκρατία στηρίξαμε και συνεχίζουμε να στηρίζουμε τον θεσμό αυτό. Και το κάνουμε αυτό γιατί πιστεύουμε ότι η ενθάρρυνση νησίδων δημιουργίας στη δημόσια εκπαίδευση είναι απαραίτητη προϋπόθεση αν όντως έχουμε ως κοινωνία ως στόχο ένα δημόσιο σχολείο σύγχρονο και ποιοτικό, που θα δίνει στα παιδιά μας τα εφόδια που χρειάζονται για να κυνηγήσουν αύριο με φιλοδοξίες τα όνειρά τους. Αλλά επίσης, η επιδίωξη της ποιότητας και της διάκρισης είναι προϋπόθεση και για να λειτουργεί πραγματικά το δημόσιο σχολείο ως μοχλός κοινωνικής κινητικότητας και ουσιαστικής άμβλυνσης των υπαρκτών ανισοτήτων ως προς το σημείο αφετηρίας των παιδιών μας.
Βούληση δική μας λοιπόν είναι σ' αυτή την κατεύθυνση η θεσμική στήριξη των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, η αποκατάσταση του ρόλου τους, η επέκτασή τους σε ολόκληρη τη χώρα, η διασφάλιση μεγαλύτερης ευελιξίας ώστε να μπορούν να επιτελέσουν αποτελεσματικότερα το σημαντικό εκπαιδευτικό και κοινωνικό τους ρόλο.
Μ' αυτές λοιπόν τις σκέψεις, θέλω για μια ακόμη φορά να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία της σημερινής ημερίδας. Εύχομαι τα σχολεία μας να συνεχίζουν να είναι πυρήνες αιμοδοσίας - τόσο με την κυριολεκτική, όσο και με την μεταφορική έννοια του όρου - που τόσο ανάγκη έχει η πατρίδα και η κοινωνία μας».
«Θέλω να συγχαρώ την ΕΛΜΕ Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, το Σχολείο στα Νοσοκομεία Παίδων Αγία Σοφία και Παναγιώτη και Αγλαΐας Κυριακού, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων, όλες και όλους όσοι εργάστηκαν για τη διοργάνωση, για δεύτερη χρονιά, αυτής της ενδιαφέρουσας ημερίδας.
Με την πρωτοβουλία αυτή υπογραμμίζετε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τον σημαντικό ρόλο που μπορούν και πρέπει να διαδραματίσουν οι σχολικές εκπαιδευτικές κοινότητες στην κοινή, συλλογική προσπάθεια όχι απλώς για την υπέρβαση της πολύπλευρης κρίσης των τελευταίων ετών, αλλά και για την ανάδυση ενός νέου κοινωνικού και πολιτιστικού προτύπου που θα επιτρέψει στην πατρίδα μας να προχωρήσει με αισιοδοξία μπροστά.
Ο εθελοντισμός, η έμπρακτη αλληλεγγύη στον συνάνθρωπο, η διάθεση για κοινωνική προσφορά, η οργάνωση της κοινωνίας των πολιτών για τη βελτίωση της ζωής όλων μας, είναι αρχές και αξίες που συνθέτουν μια στάση ζωής. Μια στάση ζωής που βεβαίως μπορεί και πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία μας, μέσα από το καλό παράδειγμα των ευσυνείδητων εκπαιδευτικών και των γονέων και κηδεμόνων, ώστε από νωρίς να γίνεται κτήμα και γνώμονας για τα παιδιά μας.
Είναι λοιπόν αισιόδοξο το γεγονός ότι εκπαιδευτικές κοινότητες αναλαμβάνουν την ευθύνη της έμπρακτης ευαισθητοποίησης των μαθητών και του συγγενικού τους περιβάλλοντος για την αξία της εθελοντικής προσφοράς και της αλληλεγγύης. Πόσο μάλλον όταν αντικείμενο αυτής της δράσης είναι η πιεστική ανάγκη για την ενίσχυση του κινήματος της αιμοδοσίας και συγκεκριμένα των δοτών αιμοποιητικών κυττάρων, αλλά και μυελού των οστών – πράξεις που κοστίζουν ελάχιστα σε χρόνο και κόπο για τους δότες, αλλά γίνονται ένα κυριολεκτικά ανεκτίμητο δώρο ζωής για τους συνανθρώπους μας σε ανάγκη και ιδιαίτερα για τα νέα παιδιά.
Τέτοιε πρωτοβουλίες εξάλλου υπογραμμίζουν την υποχρέωση της πολιτείας να στηρίζει έμπρακτα τη δημιουργική εξωστρέφεια του δημόσιου σχολείου, να ενθαρρύνει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς να κάνουν εκείνα τα βήματα παραπάνω που πραγματικά δίνουν ξεχωριστό περιεχόμενο και νόημα στην εκπαιδευτική διαδικασία, προσφέροντας διδάγματα ζωής που χαράσσονται στη συνείδηση των παιδιών μας.
Και για να ανταποκριθεί η πολιτεία σ' αυτή την υποχρέωση, προϋπόθεση είναι να αναγνωρίσει ότι σκοπός της εκπαίδευσης είναι η διασφάλιση και η διαρκής ενίσχυση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, και όχι η ισοπέδωση προς τα κάτω και ο συμβιβασμός με το λίγο και το μέτριο. Κι αυτή η έμφαση στην ποιότητα, η διαρκής αναζήτηση του καλύτερου και του ουσιαστικότερου είναι το κατεξοχήν χαρακτηριστικό του θεσμού του Πρότυπου και Πειραματικού Σχολείου, ενός θεσμού που για πάνω από 150 χρόνια προσφέρει υψηλής ποιότητας δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση στους μαθητές του, αλλά και τη δυνατότητα της εφαρμογής πρωτοποριακών ιδεών και εργαλείων που διαχέονται στη συνέχεια σε όλα τα παιδιά στη δημόσια εκπαίδευση.
Γι' αυτό ακριβώς, εμείς στη Νέα Δημοκρατία στηρίξαμε και συνεχίζουμε να στηρίζουμε τον θεσμό αυτό. Και το κάνουμε αυτό γιατί πιστεύουμε ότι η ενθάρρυνση νησίδων δημιουργίας στη δημόσια εκπαίδευση είναι απαραίτητη προϋπόθεση αν όντως έχουμε ως κοινωνία ως στόχο ένα δημόσιο σχολείο σύγχρονο και ποιοτικό, που θα δίνει στα παιδιά μας τα εφόδια που χρειάζονται για να κυνηγήσουν αύριο με φιλοδοξίες τα όνειρά τους. Αλλά επίσης, η επιδίωξη της ποιότητας και της διάκρισης είναι προϋπόθεση και για να λειτουργεί πραγματικά το δημόσιο σχολείο ως μοχλός κοινωνικής κινητικότητας και ουσιαστικής άμβλυνσης των υπαρκτών ανισοτήτων ως προς το σημείο αφετηρίας των παιδιών μας.
Βούληση δική μας λοιπόν είναι σ' αυτή την κατεύθυνση η θεσμική στήριξη των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, η αποκατάσταση του ρόλου τους, η επέκτασή τους σε ολόκληρη τη χώρα, η διασφάλιση μεγαλύτερης ευελιξίας ώστε να μπορούν να επιτελέσουν αποτελεσματικότερα το σημαντικό εκπαιδευτικό και κοινωνικό τους ρόλο.
Μ' αυτές λοιπόν τις σκέψεις, θέλω για μια ακόμη φορά να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία της σημερινής ημερίδας. Εύχομαι τα σχολεία μας να συνεχίζουν να είναι πυρήνες αιμοδοσίας - τόσο με την κυριολεκτική, όσο και με την μεταφορική έννοια του όρου - που τόσο ανάγκη έχει η πατρίδα και η κοινωνία μας».