ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
V.STAMATIS
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017

Το street juice δικαιώνει τώρα όσους επέμειναν στην καλλιέργεια πορτοκαλιού

Το street juice δικαιώνει τώρα όσους επέμειναν στην καλλιέργεια πορτοκαλιού
Κινητικότητα και µάλιστα ζωηρή καταγράφεται τελευταία στον κλάδο των εσπεριδοειδών ως απότοκο κυρίως των νέων διατροφικών τάσεων διεθνώς, που συστήνουν την κατανάλωση φρεσκοστυµµένων χυµών και διαχέονται στο κοινό κυρίως µέσω του διαδικτύου.

Η πραγµατικότητα αυτή αποτυπώνεται µε τον πλέον καλύτερο τρόπο, τόσο σε επίπεδο αγοράς - ζήτησης, όσο και δυνητικού επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Οι πληροφορίες και το γενικότερο κλίµα συγκλίνουν και συµφωνούν, ότι µετά από µια µακρά περίοδο απαξίωσης, µε ευτελείς εµπορικές τιµές λόγω των αθρόων εισαγωγών, κατάσταση που οδήγησε µεταξύ άλλων και σε αρκετές εκριζώσεις πορτοκαλεώνων, ο κλάδος παίρνει τα πάνω του, αν και διαρκές ζητούµενο παραµένει, αυτό να έχει συνέχεια.

Το αισιόδοξο κλίµα αποτυπώνεται ήδη στις τιµές του παραγωγού, αφού για τα φετινά Βαλέντσια των οποίων η εµπορία τέλειωσε πριν λίγες ηµέρες, η αύξηση από πέρσι έφτασε το 80%, πέρασε δε και στις τιµές εκκίνησης της Ναβαλίνας (σχεδόν 10 λεπτά πάνω από το 2016), όσο και στο γενικότερο ενδιαφέρον από ξένους να επενδύσουν στην Ελλάδα µε παραγωγικές µονάδες.

Νορβηγοί επενδυτές και αυτόµατοι πωλητές

Ως προς τούτο, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγµα των Νορβηγών επιχειρηµατιών, που όπως αποκαλύπτει σήµερα η Agrenda έχουν εκφράσει ήδη ενδιαφέρον να επενδύσουν, κατασκευάζοντας µεγάλη παραγωγική µονάδα στην Λακωνία.

Ταυτόχρονα, ιδιωτικές εταιρείες, όπως η «Άρτα Φυσικά», µε τη στήριξη του οικείου δήµου αναπτύσσουν δίκτυα αυτόµατων πωλητών στην Ήπειρο, ενώ κατά πληροφορίες της Agrenda, αρκετοί είναι οι Αγροτικοί Συνεταιρισµοί (Αγροτικός Συνεταιρισµός Εσπεριδοειδών Αγίου Γεωργίου Σκάλας Λακωνίας Sparta Orange, Λακωνία, ΘΕΣγάλα κ.λπ.), που καλοβλέπουν την είσοδό τους στις αυτόµατες πωλήσεις φυσικού χυµού.

Το street juice φέρνει την άνοιξη

Ραγδαία ανάπτυξη γνωρίζει τα τελευταία χρόνια, µετά το εξωτερικό και το street juice, η τάση κατανάλωσης φρεσκοστυµµένων χυµών δηλαδή που προµηθεύεται το κοινό, είτε από αυτόµατες µηχανές πώλησης, είτε από τα διαρκώς αυξανόµενα σε αριθµό juice bars, εξειδικευµένων δηλαδή µαγαζιών, που πωλούν πολλά είδη χυµών και smoothies.

Σηµειωτέον ότι αυτόµατοι πωλητές φυσικού χυµού πορτοκαλιού τοποθετούνται συνήθως σε χώρους, εσωτερικούς ή εξωτερικούς µε µεγάλη διέλευση, και στίφτες σε µικρές καφετέριες και juice bars.

Η παρουσία των juice bars µάλιστα αυξάνει µε γεωµετρική περίοδο, ιδίως στην περιοχή της πρωτεύουσας και σε τουριστικές περιοχές, καθώς η τάση των καταναλωτών να αναζητούν πιο υγιεινά ροφήµατα εντείνεται. Αυτόµατες µηχανές πώλησης, την εκµετάλλευση των οποίων και την ευθύνη τροφοδότησης έχουν ιδιωτικές εταιρείες, έχει την δυνατότητα να συναντήσει κανείς κυρίως στο νοµό Αττικής εντός µεγάλων νοσοκοµείων, στρατοπέδων, γυµναστηρίων κ.λπ., αλλά και σε µεγάλες επαρχιακές πόλεις.

«Η εκµετάλλευσή τους ωστόσο δεν είναι µια απλή και εύκολη υπόθεση», λέει στην Agrenda, γνώστης της αγοράς, καθώς «απαιτείται καθηµερινή φροντίδα (καθαρισµός), όπως άλλωστε συµβαίνει και στην περίπτωση των αυτόµατων πωλητών φρέσκου γάλακτος, δεδοµένου ότι το πορτοκάλι, όταν στύβεται, αφήνει υπολείµµατα».

Στους 917.000 τόνους το ελληνικό πορτοκάλι, λέει το USDA

Στους 917.000 τόνους ανήλθε ο συνολικός όγκος παραγωγής όλων των ειδών και ποικιλιών πορτοκαλιού στην χώρα µας, την καλλιεργητική σεζόν 2016-2017, σηµειώνοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 0,8% σε σχέση µε το 2015-2016, σύµφωνα µε στοιχεία του υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA).

Οι βασικότερες ποικιλίες που καλλιεργούνται στην Ελλάδα είναι οι Washington Navel, Commons, Skaggs Bonanza, Navelina, NewHall, Lanelate και Valencia, σύµφωνα µε στοιχεία του αµερικανικού υπουργείου.

Η Ελλάδα κατατάσσεται τρίτη σε όγκο παραγωγής πορτοκαλιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, µε την Πελοπόννησο και την Αιτωλοακαρνανία να αποτελούν τις κύριες παραγωγικές ζώνες, µ’ ένα µέσο όρο στρεµµατικών αποδόσεων στα 1.800 µε 3.000 κιλά, βάσει στοιχείων του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίµων.

Αξίζει να σηµειωθεί, ότι καλό είναι το κλίµα αυτή την περίοδο και στην Ισπανία για το πορτοκάλι, µε τις πρώτες τιµές της Ναβαλίνας να εµφανίζουν αύξηση 15% σε σχέση µε την προηγούµενη σεζόν.

Την ίδια ώρα, η συνολική έκταση που καλλιεργήθηκε στην χώρα µας τη σεζόν 2016-2017 υπολογίζεται στα 328.200 στρέµµατα, σύµφωνα µε στοιχεία της Eurostat.

Ο φρεσκοστυµµένος χυµός θέλγει τώρα τον ΘΕΣγάλαΤην ολοένα διευρυνόµενη τάση για κατανάλωση φυσικών χυµών επιχειρεί να εκµεταλλευτεί ο θεσσαλικός συνεταιρισµός ΘΕΣγάλα, που µετά τα γαλακτοκοµικά προϊόντα, µε αιχµή το αγελαδινό γάλα από τις φάρµες των µελών του, µελετά να εισέλθει εµπορικά και στο συγκεκριµένο είδος.

Οι πληροφορίες της Agrenda αναφέρουν ότι οι υπεύθυνοι του συνεταιρισµού, που έκανε µόδα τα ΑΤΜ γάλακτος στην Ελλάδα, βρίσκονται ήδη σε προχωρηµένες επαφές µε συναφή επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο νοµό Λακωνίας, η οποία έχει το «know how» των χυµών, προκειµένου να υλοποιήσει το project και µέσω του ήδη στηµένου δικτύου διάθεσης που λειτουργεί, να προµηθεύει το κοινό και µε φυσικό χυµό πορτοκαλιού.

Η διάθεση του χυµού µπορεί να γίνει, λέει το σχετικό σχέδιο, µέσα από το υφιστάµενο δίκτυο καταστηµάτων του θεσσαλικού συνεταιρισµού, µε την προσθήκη όµως του ανάλογου εξοπλισµού που απαιτείται, αρχικά δε, θα «τρέξει» η εµπορία από τα καταστήµατα της Λάρισας, της Θεσσαλονίκης και µετέπειτα της Αθήνας.

Πηγές της Agrenda που συµµετείχαν στις συζητήσεις σηµειώνουν ότι το «όλο εγχείρηµα είναι µεν δύσκολο, αλλά µε προσπάθεια από τους άµεσα ενδιαφερόµενους µπορεί να επιτευχθεί τελικά και να δώσει µια ακόµα προοπτική στους παραγωγούς χυµοποιήσιµου πορτοκαλιού, όπως τα Βαλέντσια για παράδειγµα, όχι µόνο της Πελοποννήσου, αλλά και γενικότερα».

Σηµειωτέον, λένε οι ίδιοι, µιλώντας στην Agrenda, ότι η τιµολογιακή πολιτική που προτίθεται να ακολουθήσει η οργάνωση, όπως στο γάλα, έτσι και στο χυµό, θα έχει έµφαση στις ανταγωνιστικές τιµές.

Σύµφωνα δε, µε το αρχικό πλάνο θα διατίθεται στο κοινό σε τιµή κάτω των 2 ευρώ, µε πλαστικές και γυάλινες συσκευασίες ενός λίτρου, όταν οι αντίστοιχοι χυµοί των ανταγωνιστών στοιχίζουν περίπου στα 2,70 ευρώ το λίτρο.

Νορβηγικό ενδιαφέρον για επένδυση με μονάδα στη Λακωνία

Έντονη κινητικότητα αναπτύσσει τον τελευταίο καιρό σε περιοχές της Πελοποννήσου νορβηγική επιχείρηση, που εξετάζει την πιθανότητα δραστηριοποίησής της, στον πρωτογενή τοµέα και την µεταποίηση εσπεριδοειδών.

Οι πληροφορίες θέλουν εκπροσώπους της εταιρείας, µε µεσάζοντα µια Ελληνογερµανίδα, να συνεχίζουν τις επαφές που ξεκίνησαν πριν λίγους µήνες, µε εκπροσώπους παραγωγικών µονάδων της Λακωνίας, αλλά και της Πελοποννήσου γενικότερα, ζητώντας καταρχήν πληροφορίες για το µέγεθος της παραγωγής πορτοκαλιών, τις δυνατότητες απορρόφησης από την εγχώρια αγορά κ.λπ.

Το αρκετά φιλόδοξο πλάνο τους, λέγεται ότι περιλαµβάνει συνεργασίες µε Έλληνες παραγωγούς, µέσω δεκαετών συµβολαίων, για την απορρόφηση µεγάλων ποσοτήτων χυµοποιήσιµου πορτοκαλιού, αλλά και ικανές εισαγωγές, ώστε να είναι καλυµµένοι. Παράλληλα, σχεδιάζουν την κατασκευή µεταποιητικής µονάδας, µε κεφάλαια, τα οποία όπως είπαν σε παράγοντες της περιοχής, µε τους οποίους συζητούν «θα προέλθουν από τραπεζικό δανεισµό».

Με κέρδη και τζίρο 18 εκατ. ο συνεταιρισµός Βόλου

Σταθερά αυξητικά είναι ο τζίρος στα 18 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 2 εκατ. για τον συνεταιρισµό Βόλου, όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρος της οργάνωσης Νικήτας Πρίντζος. Εν τω µεταξύ, η Ένωση συνεχίζει τις παροχές προς τρίτους, όπως καταβολή επιπλέον 2-3 λεπτών στην τιµή σιταριού (όχι µόνο για τα µέλη της), δωρεάν συµπλήρωση των δηλώσεων ΟΣ∆Ε.

Οι πρώτες 8 συµφωνίες συµβολαιακής της Παγκρήτιας

Τις οκτώ πρώτες συµφωνίες συµβολαιακής γεωργίας υπέγραψε η Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα, παρέχοντας εκτός από χρηµατοδότηση, ένα ευρύ φάσµα συµβουλευτικής υποστήριξης σε θέµατα εξαγωγών, ασφάλισης εξαγωγικών πιστώσεων, θερµοκηπίων. Ο κύκλος εργασιών των 8 φορέων είναι ύψους 33 εκατ. ευρώ.

Επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ το 2018 από την Lidl Hellas

Επενδύσεις ύψους 85-100 εκατ. ευρώ που αφορούν τον εκσυγχρονισµό των καταστηµάτων, τη δηµιουργία τριών νέων και την εγκατάσταση ζεστών γωνιών (bake off) σε όλα τα καταστήµατα του δικτύου της προγραµµατίζει το 2018 η Lidl Hellas. Σύµφωνα µε όσα ανέφερε ο επικεφαλής της Ιάκωβος Ανδρεανίδης, η πορεία της εταιρείας το 2016 ήταν πολύ πετυχηµένη, καθώς πέτυχε αύξηση τζίρου κατά 7% µε 221 καταστήµατα στο δίκτυό της.

Πηγή: agronews.gr

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ