Η μικρότερη αγοραστική δύναμη στην Ευρώπη παραμένουν οι Έλληνες με τους καταναλωτές να δηλώνουν ότι για ακόμα μια χρονιά ξόδεψαν τα λιγότερα χρήματα εν όψει Χριστουγέννων σε σχέση με τους υπόλοιπους ευρωπαΐους. Παράλληλα μειώθηκε ελαφρά και ο χριστουγεννιάτικος προϋπολογισμός των Ελλήνων εν συγκρίσει με το 2016.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της εταιρείας Delloitte, οι Έλληνες είναι οι μοναδικοί Ευρωπαίοι οι οποίοι δήλωσαν σε ποσοστό 62% πως η αγοραστική τους δύναμη για το 2017 ήταν μικρότερη συγκριτικά με το 2016.
Ο χριστουγεννιάτικος προϋπολογισμός των Ελλήνων κατανέμεται κυρίως σε δαπάνες για αγορά φαγητού και ποτών (€157), αγορά δώρων (€136), ταξίδια 82) και διασκέδαση (€75).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας 40% των καταναλωτών έχει πραγματοποιήσει τις αγορές του από τις 16 Δεκεμβρίου έως και παραμονή Χριστουγέννων ενώ οι καταναλωτές της «τελευταίας στιγμής», αυτοί δηλαδή που πραγματοποιούν τις αγορές τους μεταξύ της 25ης και 31ης Δεκεμβρίου ανέρχονται στο 11%.
Μάλιστα η άποψη των Ελλήνων καταναλωτών για την τρέχουσα και τη μελλοντική κατάσταση της ελληνικής οικονομίας παραμένει απαισιόδοξη συγκριτικά με τις λοιπές χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα.
Οι Έλληνες άνω των 55 ετών είναι οι πιο απαισιόδοξοι για την παρούσα κατάσταση της οικονομίας με ποσοστό 84%. Η λιγότερο απαισιόδοξη ηλικιακή ομάδα είναι αυτή των 18 -34 με ποσοστό 64%.
Ωστόσο στο σύνολό τους οι Έλληνες καταναλωτές έγιναν λιγότερο απαισιόδοξοι το 2017 (76%) σε σχέση με το 2016 ( 87%).
Όσο για την Ευρώπη, οι περισσότεροι καταναλωτές πιστεύουν ότι η αγοραστική τους δύναμη αυξήθηκε ελαφρά ή παρέμεινε σταθερή το 2017 σε σχέση με πέρυσι.
Το χρονοδιάγραμμα των χριστουγεννιάτικων αγορών παραμένει σχετικά σταθερό και αυτή τη χρονιά. Η πλειοψηφία των καταναλωτών ξεκινά τις χριστουγεννιάτικες αγορές το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου και συνεχίζουν πιο έντονα την περίοδο μεταξύ της 16ης και 24ης Δεκεμβρίου. Οι καταναλωτές της «τελευταίας στιγμής», αυτοί δηλαδή που πραγματοποιούν τις αγορές τους μεταξύ της 25ης και 31ης Δεκεμβρίου, ανέρχονται στο 11%. Τέλος, το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που δήλωσε ότι δεν θα αγοράσει καθόλου δώρα ανήλθε σε 15% ενώ στην Ευρώπη ανήλθε σε 9%.
Ο συνολικός προϋπολογισμός των Ευρωπαίων καταναλωτών εκτιμάται σε €445 φέτος και είναι χαμηλότερος από τον αντίστοιχο προϋπολογισμό των Ελλήνων κατά €5.
Παράλληλα μειωμένος καταγράφεται και ο συνολικός εκτιμώμενος προϋπολογισμός από το ποσό €457 που οι Έλληνες καταναλωτές δήλωσαν ότι δαπάνησαν για τις χριστουγεννιάτικες αγορές του 2016 σε €450 το 2017, ενώ στην Ευρώπη ο αντίστοιχος προϋπολογισμός αυξήθηκε από €433 σε €445. Οι καταναλωτές στην Ελλάδα εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα από το σύνολο του προϋπολογισμού τους φέτος για φαγητό, ενώ οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα για δώρα.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της εταιρείας Delloitte, οι Έλληνες είναι οι μοναδικοί Ευρωπαίοι οι οποίοι δήλωσαν σε ποσοστό 62% πως η αγοραστική τους δύναμη για το 2017 ήταν μικρότερη συγκριτικά με το 2016.
Ο χριστουγεννιάτικος προϋπολογισμός των Ελλήνων κατανέμεται κυρίως σε δαπάνες για αγορά φαγητού και ποτών (€157), αγορά δώρων (€136), ταξίδια 82) και διασκέδαση (€75).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας 40% των καταναλωτών έχει πραγματοποιήσει τις αγορές του από τις 16 Δεκεμβρίου έως και παραμονή Χριστουγέννων ενώ οι καταναλωτές της «τελευταίας στιγμής», αυτοί δηλαδή που πραγματοποιούν τις αγορές τους μεταξύ της 25ης και 31ης Δεκεμβρίου ανέρχονται στο 11%.
Μάλιστα η άποψη των Ελλήνων καταναλωτών για την τρέχουσα και τη μελλοντική κατάσταση της ελληνικής οικονομίας παραμένει απαισιόδοξη συγκριτικά με τις λοιπές χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα.
Οι Έλληνες άνω των 55 ετών είναι οι πιο απαισιόδοξοι για την παρούσα κατάσταση της οικονομίας με ποσοστό 84%. Η λιγότερο απαισιόδοξη ηλικιακή ομάδα είναι αυτή των 18 -34 με ποσοστό 64%.
Ωστόσο στο σύνολό τους οι Έλληνες καταναλωτές έγιναν λιγότερο απαισιόδοξοι το 2017 (76%) σε σχέση με το 2016 ( 87%).
Όσο για την Ευρώπη, οι περισσότεροι καταναλωτές πιστεύουν ότι η αγοραστική τους δύναμη αυξήθηκε ελαφρά ή παρέμεινε σταθερή το 2017 σε σχέση με πέρυσι.
Το χρονοδιάγραμμα των χριστουγεννιάτικων αγορών παραμένει σχετικά σταθερό και αυτή τη χρονιά. Η πλειοψηφία των καταναλωτών ξεκινά τις χριστουγεννιάτικες αγορές το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου και συνεχίζουν πιο έντονα την περίοδο μεταξύ της 16ης και 24ης Δεκεμβρίου. Οι καταναλωτές της «τελευταίας στιγμής», αυτοί δηλαδή που πραγματοποιούν τις αγορές τους μεταξύ της 25ης και 31ης Δεκεμβρίου, ανέρχονται στο 11%. Τέλος, το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που δήλωσε ότι δεν θα αγοράσει καθόλου δώρα ανήλθε σε 15% ενώ στην Ευρώπη ανήλθε σε 9%.
Ο συνολικός προϋπολογισμός των Ευρωπαίων καταναλωτών εκτιμάται σε €445 φέτος και είναι χαμηλότερος από τον αντίστοιχο προϋπολογισμό των Ελλήνων κατά €5.
Παράλληλα μειωμένος καταγράφεται και ο συνολικός εκτιμώμενος προϋπολογισμός από το ποσό €457 που οι Έλληνες καταναλωτές δήλωσαν ότι δαπάνησαν για τις χριστουγεννιάτικες αγορές του 2016 σε €450 το 2017, ενώ στην Ευρώπη ο αντίστοιχος προϋπολογισμός αυξήθηκε από €433 σε €445. Οι καταναλωτές στην Ελλάδα εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα από το σύνολο του προϋπολογισμού τους φέτος για φαγητό, ενώ οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα για δώρα.
Πηγή: insider.gr