Δεν αλλάζει τελικά το όριο ταχύτητας στις εθνικές οδούς από 130 σε 150 χιλιόμετρα, όπως προέβλεπε αρχικά το σχέδιο νόμου για τις μεταφορές, εξαιτίας αντιδράσεων από συγκοινωνιολόγους, ενώ καταργείται η έκπτωση 50% σε όσους πληρώνουν πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) εντός δεκαημέρου από την παράβαση και προωθείται σχέδιο ώστε όλα τα αυτοκίνητα να αποκτήσουν νέες πινακίδες κυκλοφορίας.
Μεταξύ των αλλαγών που φέρνει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών είναι και τα πρόστιμα σε επαγγελματίες οδηγούς που... χειρονομούν κατά άλλων οδηγών ή πεζών, στο πλαίσιο του νέου κανονισμού για τα ταξί.
Προβλέπεται, επίσης, να δοθεί τέλος στη φάμπρικα με τα ανασφάλιστα οχήματα, με δημιουργία κεντρικής βάσης δεδομένων με τις πινακίδες στο υπουργείο Υποδομών, που θα διασυνδέεται με τα υπουργεία Οικονομικών και Προστασίας του Πολίτη, όπως είπε την Παρασκευή ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, μετά τη συνάντηση με τους εκπροσώπους των δανειστών.
Το σχέδιο νόμου που βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας από τη γενική γραμματεία της κυβέρνησης προβλέπει σοβαρές αλλαγές στον ΚΟΚ, με μικρότερα ή μηδενικά πρόστιμα για κάποιες παραβάσεις, αλλά αυστηρότερες πειθαρχικές ποινές, διαβάθμιση των προστίμων ανάλογα με το εισόδημα του παραβάτη (για ορισμένες παραβάσεις).
Περιλαμβάνει, επίσης, νέο πλαίσιο για την εμπορία μεταχειρισμένων οχημάτων στην Ελλάδα, αλλαγές στον κανονισμό των αυτοκινήτων δημοσίας χρήσεως (κυρίως τα ταξί), νέους κανόνες για τα οχήματα τουριστικών γραφείων για μεταφορά επιβατών και τις γνωστές αλλαγές στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες όπως το Beat και η Uber για τη μίσθωση αυτοκινήτων.
Με τον νέο ΚΟΚ, οι παραβάσεις ταξινομούνται σε τρεις κατηγορίες, ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητας - Χαμηλής επικινδυνότητας (Ε1), Μεσαίας επικινδυνότητας (Ε2) και Υψηλής επικινδυνότητας (Ε3). Περαιτέρω και ανεξάρτητα της κατηγορίας επικινδυνότητας, οι ίδιες παραβάσεις δύνανται να κατατάσσονται και στις κατηγορίες «Πολύ υψηλής συχνότητας πρόκλησης ατυχημάτων (Σ1)» και «Αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς (Σ2)».
Το σχέδιο νόμου προβλέπει ενιαίο πρόστιμο για όλους και προσαύξηση μέχρι το τριπλάσιο μέσω Υπουργείου Οικονομικών ανάλογα με το εισόδημα, όπως ισχύει στο εξωτερικό, σε χώρες όπως η Ελβετία και η Φινλανδία.
Ο κ. Σπίρτζης δεν διευκρίνισε προχθές αν τελικά θα εφαρμοστεί η πρόταση, που προβλέπεται στο σχέδιο νόμου, για οριζόντια μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, με εξαίρεση τις παραβάσεις που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, τον ερυθρό σηματοδότη, καθώς και τις παραβάσεις των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων.
Για παράδειγμα, προβλέπεται απευθείας αφαίρεση πινακίδων και άδειας οδήγησης για 60 ημέρες στις περιπτώσεις:
* χρήσης κινητού τηλεφώνου χωρίς τη χρήση ακουστικών ή χωρίς την τοποθέτηση κινητού σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση,
* παρεμπόδισης ραμπών διάβασης Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) ή στάθμευσης σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ,
* χρήσης της λωρίδας εκτάκτου ανάγκης (Λ.Ε.Α.),
* για παραβίαση των διατάξεων για τη χρήση ζώνης ασφαλείας ή προστατευτικού κράνους, τις διατάξεις για τη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας κατά τη μεταφορά παιδιών.
Πηγη: euro2day.gr
Μεταξύ των αλλαγών που φέρνει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών είναι και τα πρόστιμα σε επαγγελματίες οδηγούς που... χειρονομούν κατά άλλων οδηγών ή πεζών, στο πλαίσιο του νέου κανονισμού για τα ταξί.
Προβλέπεται, επίσης, να δοθεί τέλος στη φάμπρικα με τα ανασφάλιστα οχήματα, με δημιουργία κεντρικής βάσης δεδομένων με τις πινακίδες στο υπουργείο Υποδομών, που θα διασυνδέεται με τα υπουργεία Οικονομικών και Προστασίας του Πολίτη, όπως είπε την Παρασκευή ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, μετά τη συνάντηση με τους εκπροσώπους των δανειστών.
Το σχέδιο νόμου που βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας από τη γενική γραμματεία της κυβέρνησης προβλέπει σοβαρές αλλαγές στον ΚΟΚ, με μικρότερα ή μηδενικά πρόστιμα για κάποιες παραβάσεις, αλλά αυστηρότερες πειθαρχικές ποινές, διαβάθμιση των προστίμων ανάλογα με το εισόδημα του παραβάτη (για ορισμένες παραβάσεις).
Περιλαμβάνει, επίσης, νέο πλαίσιο για την εμπορία μεταχειρισμένων οχημάτων στην Ελλάδα, αλλαγές στον κανονισμό των αυτοκινήτων δημοσίας χρήσεως (κυρίως τα ταξί), νέους κανόνες για τα οχήματα τουριστικών γραφείων για μεταφορά επιβατών και τις γνωστές αλλαγές στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες όπως το Beat και η Uber για τη μίσθωση αυτοκινήτων.
Με τον νέο ΚΟΚ, οι παραβάσεις ταξινομούνται σε τρεις κατηγορίες, ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητας - Χαμηλής επικινδυνότητας (Ε1), Μεσαίας επικινδυνότητας (Ε2) και Υψηλής επικινδυνότητας (Ε3). Περαιτέρω και ανεξάρτητα της κατηγορίας επικινδυνότητας, οι ίδιες παραβάσεις δύνανται να κατατάσσονται και στις κατηγορίες «Πολύ υψηλής συχνότητας πρόκλησης ατυχημάτων (Σ1)» και «Αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς (Σ2)».
Το σχέδιο νόμου προβλέπει ενιαίο πρόστιμο για όλους και προσαύξηση μέχρι το τριπλάσιο μέσω Υπουργείου Οικονομικών ανάλογα με το εισόδημα, όπως ισχύει στο εξωτερικό, σε χώρες όπως η Ελβετία και η Φινλανδία.
Ο κ. Σπίρτζης δεν διευκρίνισε προχθές αν τελικά θα εφαρμοστεί η πρόταση, που προβλέπεται στο σχέδιο νόμου, για οριζόντια μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, με εξαίρεση τις παραβάσεις που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, τον ερυθρό σηματοδότη, καθώς και τις παραβάσεις των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων.
Για παράδειγμα, προβλέπεται απευθείας αφαίρεση πινακίδων και άδειας οδήγησης για 60 ημέρες στις περιπτώσεις:
* χρήσης κινητού τηλεφώνου χωρίς τη χρήση ακουστικών ή χωρίς την τοποθέτηση κινητού σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση,
* παρεμπόδισης ραμπών διάβασης Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) ή στάθμευσης σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ,
* χρήσης της λωρίδας εκτάκτου ανάγκης (Λ.Ε.Α.),
* για παραβίαση των διατάξεων για τη χρήση ζώνης ασφαλείας ή προστατευτικού κράνους, τις διατάξεις για τη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας κατά τη μεταφορά παιδιών.
Πηγη: euro2day.gr