Στα 240 Κέντρα Κοινότητας που θα λειτουργούν στη χώρα με ΑΦΜ και ΑΜΚΑ, οι πολίτες θα μπορούν να μάθουν όλα τα επιδόματα που δικαιούνται, τόνισε στην ομιλία της, η αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θ. Φωτίου κατά την συζήτηση επί του νομοσχεδίου «Μετεξέλιξη του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων σε Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ο.Π.Ε.Κ.Α.) και λοιπές διατάξεις».
Ακολουθούν βασικά σημεία της ομιλίας της κ. Θ. Φωτίου:
«Το νέο σύστημα κοινωνικής προστασίας δεν είναι μνημονιακό, είναι όλο δικής μας σύλληψης. Αναλαμβάνουμε, λοιπόν, την ταυτότητα αναδιοργάνωσης όλου του προνοιακού συστήματος. Θα ήθελα να σας δείξω αυτή τη διαφάνεια (Πυλωνες κοινωνικής Προστασίας)
Αυτό είναι όλη η σύλληψη για το νέο προνοιακό κράτος, το νέο σύγχρονο κράτος κοινωνικής προστασίας.
Αριστερά σας έχετε τον ένα πυλώνα, αυτόν που έχετε ψηφίσει το 2016. Ήταν ο εθνικός μηχανισμός. Τι ήταν ο εθνικός μηχανισμός; Για πρώτη φορά ήταν ένα ενιαίο γεωπληροφοριακό σύστημα, δηλαδή ψηφιακή τεχνολογία τελευταίας γενιάς, που προλαμβάνει πιθανά ανθρώπινα λάθη.
Είναι λοιπόν ένας ενιαίος γεωπληροφοριακός μηχανισμός, που έχει 3 μητρώα. Το ένα είναι των ωφελούμενων, δηλαδή αφορά όλη την Ελληνική κοινωνία. Εν δυνάμει ωφελούμενοι είναι 10 εκατομμύρια Έλληνες, με τον ΑΦΜ τους, με τον ΑΜΚΑ τους, οι οποίοι πάνε στα 240 Κέντρα Κοινότητας -σήμερα λειτουργούν 205- που έχουν αυτό το σύστημα.
Ο ενδιαφερόμενος πολίτης, λοιπόν, πάει σε αυτά τα Κέντρα και ρωτάει τι πρέπει να του δώσει το κράτος, ποια είναι τα δικαιώματά του. Την απάντηση δίνει το Κέντρο Κοινότητας, που είναι μέσα στους δήμους, κάτι που εσείς ψηφίσατε, ειδικά η Δημοκρατική Συμπαράταξη, που ψήφισε τα Κέντρα Κοινότητας να είναι μέσα στην Κοινωνική Υπηρεσία του δήμου και όχι στα ΚΕΠ. Αυτή είναι η κοινωνική πολιτική, που εμείς λέμε ότι πρέπει να την κάνουν οι δήμοι.
Υποδέχονται, λοιπόν, όλους τους ανθρώπους, τους ενημερώνουν για τα δικαιώματά τους, όπως πού θα βάλουν το παιδί τους, σε ποιο πρόγραμμα να πάνε κλπ., βοηθούν τον πολίτη, που δεν ξέρει, να κάνει εκείνη τη στιγμή ηλεκτρονικά την αίτησή του. Στη συνέχεια διασταυρώνονται έξι βάσεις δεδομένων του κράτους, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, και το σύστημα απαντά, αν ο πολίτης είναι δικαιούχος για παράδειγμα του οικογενειακού επιδόματος, και πότε θα το πάρει στο λογαριασμό που έχει δηλώσει.
Εμείς, τον επόμενο μήνα θα δώσουμε το ίδιο σύστημα σε όλους τους δήμους της χώρας, τους 325. Δεν θα υπάρχει δήμος που δεν θα μπορεί να παράσχει αυτή την υπηρεσία, είτε έχει είτε δεν έχει Κέντρο Κοινότητας, καθώς Κοινωνική Υπηρεσία έχει. Άρα, μπορεί να το κάνει μέσα από την Κοινωνική του Υπηρεσία.
Τι κάνει αυτό το σύστημα; Την ίδια ώρα, που ο πολίτης ρωτάει, on line μεταβιβάζει την πληροφορία στις 13 Περιφέρειες και στο Υπουργείο, για να μαθαίνουμε κάθε μέρα τι συμβαίνει σε όλη την Ελλάδα. Μήπως ξέρετε με ποιον τρόπο θα το μαθαίναμε από τους 54 υπαλλήλους που βρήκαμε στην πρόνοια;
Αυτό το νομοσχέδιο θα μείνει στο ελληνικό κράτος, είναι μεγάλη τομή.
Βλέπετε στο διάγραμμα, πώς συνδέονται τα Κέντρα Κοινότητας με τον ΟΠΕΚΑ, που είναι ο δεύτερος πυλώνας. Δηλαδή, μόλις ο πολίτης κάνει την αίτηση, αφού διασταυρωθούν τα στοιχεία του, περνάει αμέσως στον ΟΠΕΚΑ και πάει στις διευθύνσεις του, πάλι ηλεκτρονικά και εκεί αποδίδονται τα επιδόματα.
Όπως γνωρίζετε, οι δήμοι μας έλεγαν ότι δεν μπορούν άλλο με την επιβάρυνση που είχαν επωμιστεί από τα αναπηρικά επιδόματα.
Με ρωτήσατε: «Έχετε καταγράψει κυρία Υπουργέ τα επιδόματα πόσα ήταν;». Βεβαίως, ήταν 150. Η τρόικα έλεγε ότι ήταν περισσότερα από 200. Είναι 150 επιδόματα από διάφορες Περιφέρειες, Δήμους, ΟΓΑ, Υπουργεία. Αυτό το θεωρείτε σωστό; Να μην μπορεί δηλαδή το κράτος να διασταυρώσει τα πάντα; Να μην μπορεί κάθε πολίτης να πηγαίνει με αξιοπρέπεια να ζητάει τα δικαιώματά του και να τα παίρνει, έχοντας εμπιστοσύνη ότι δεν παρεμβαίνει κανένας και μάλιστα αυτό να γίνεται γρήγορα.
Γι’ αυτό βλέπετε ότι ο ΟΠΕΚΑ έχει και αυτός ένα ψηφιακό πυλώνα, άμεσα συνδεδεμένο με τον άλλο ψηφιακό πυλώνα (του Εθνικού Μηχανισμού). Δεν μπορούσε να γίνει κοινωνικό κράτος κοινωνικής προστασίας στην Ελλάδα με ελάχιστους υπαλλήλους και μ’ ένα πολυδιασπασμένο σύστημα.
Γι’ αυτό λέω ότι είναι η υπερηφάνειά της Κυβέρνησής μας που το κάνει. Όλο το σύστημα είναι μηχανογραφημένο και ηλεκτρονικό. Κατά συνέπεια, αποκλείει τις πελατειακές σχέσεις και τις παρεμβάσεις οποιουδήποτε υπουργού, δημάρχου ή βουλευτή.
Τέλος, με ρωτήσατε «Ελεγκτικούς μηχανισμούς έχετε κυρία Φωτίου; γιατί μπορεί το μηχανογραφημένο σύστημα να τα κάνει όλα λάθος». Ο ΟΠΕΚΑ είναι και ελεγκτικός μηχανισμός. Για πρώτη φορά στο ελληνικό κράτος, τα προνοιακά επιδόματα και όλες οι παροχές έχουν ελεγκτικό μηχανισμό και αυτός είναι ο ΟΠΕΚΑ με τους 270 εργαζόμενούς του.
Δηλαδή ξέρουμε ότι κάπου, κάτι δεν πάει καλά, πηγαίνει ο ΟΠΕΚΑ και ελέγχει. Ποτέ υπήρχε αυτό; Ενιαίος μηχανισμός, λοιπόν, ελέγχου με ανωνυμία, που δεν έχει να κάνει με την εντοπιότητα και τους «γνωστούς» του καθενός. Πρέπει να ξαναδώσουμε στον Έλληνα πολίτη την εμπιστοσύνη στο κράτος, την εμπιστοσύνη ότι το κράτος τον φροντίζει και δεν του κάνει χάρες, ούτε προσπαθεί να υφαρπάξει την ψήφο του».
Ακολουθούν βασικά σημεία της ομιλίας της κ. Θ. Φωτίου:
«Το νέο σύστημα κοινωνικής προστασίας δεν είναι μνημονιακό, είναι όλο δικής μας σύλληψης. Αναλαμβάνουμε, λοιπόν, την ταυτότητα αναδιοργάνωσης όλου του προνοιακού συστήματος. Θα ήθελα να σας δείξω αυτή τη διαφάνεια (Πυλωνες κοινωνικής Προστασίας)
Αυτό είναι όλη η σύλληψη για το νέο προνοιακό κράτος, το νέο σύγχρονο κράτος κοινωνικής προστασίας.
Αριστερά σας έχετε τον ένα πυλώνα, αυτόν που έχετε ψηφίσει το 2016. Ήταν ο εθνικός μηχανισμός. Τι ήταν ο εθνικός μηχανισμός; Για πρώτη φορά ήταν ένα ενιαίο γεωπληροφοριακό σύστημα, δηλαδή ψηφιακή τεχνολογία τελευταίας γενιάς, που προλαμβάνει πιθανά ανθρώπινα λάθη.
Είναι λοιπόν ένας ενιαίος γεωπληροφοριακός μηχανισμός, που έχει 3 μητρώα. Το ένα είναι των ωφελούμενων, δηλαδή αφορά όλη την Ελληνική κοινωνία. Εν δυνάμει ωφελούμενοι είναι 10 εκατομμύρια Έλληνες, με τον ΑΦΜ τους, με τον ΑΜΚΑ τους, οι οποίοι πάνε στα 240 Κέντρα Κοινότητας -σήμερα λειτουργούν 205- που έχουν αυτό το σύστημα.
Ο ενδιαφερόμενος πολίτης, λοιπόν, πάει σε αυτά τα Κέντρα και ρωτάει τι πρέπει να του δώσει το κράτος, ποια είναι τα δικαιώματά του. Την απάντηση δίνει το Κέντρο Κοινότητας, που είναι μέσα στους δήμους, κάτι που εσείς ψηφίσατε, ειδικά η Δημοκρατική Συμπαράταξη, που ψήφισε τα Κέντρα Κοινότητας να είναι μέσα στην Κοινωνική Υπηρεσία του δήμου και όχι στα ΚΕΠ. Αυτή είναι η κοινωνική πολιτική, που εμείς λέμε ότι πρέπει να την κάνουν οι δήμοι.
Υποδέχονται, λοιπόν, όλους τους ανθρώπους, τους ενημερώνουν για τα δικαιώματά τους, όπως πού θα βάλουν το παιδί τους, σε ποιο πρόγραμμα να πάνε κλπ., βοηθούν τον πολίτη, που δεν ξέρει, να κάνει εκείνη τη στιγμή ηλεκτρονικά την αίτησή του. Στη συνέχεια διασταυρώνονται έξι βάσεις δεδομένων του κράτους, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, και το σύστημα απαντά, αν ο πολίτης είναι δικαιούχος για παράδειγμα του οικογενειακού επιδόματος, και πότε θα το πάρει στο λογαριασμό που έχει δηλώσει.
Εμείς, τον επόμενο μήνα θα δώσουμε το ίδιο σύστημα σε όλους τους δήμους της χώρας, τους 325. Δεν θα υπάρχει δήμος που δεν θα μπορεί να παράσχει αυτή την υπηρεσία, είτε έχει είτε δεν έχει Κέντρο Κοινότητας, καθώς Κοινωνική Υπηρεσία έχει. Άρα, μπορεί να το κάνει μέσα από την Κοινωνική του Υπηρεσία.
Τι κάνει αυτό το σύστημα; Την ίδια ώρα, που ο πολίτης ρωτάει, on line μεταβιβάζει την πληροφορία στις 13 Περιφέρειες και στο Υπουργείο, για να μαθαίνουμε κάθε μέρα τι συμβαίνει σε όλη την Ελλάδα. Μήπως ξέρετε με ποιον τρόπο θα το μαθαίναμε από τους 54 υπαλλήλους που βρήκαμε στην πρόνοια;
Αυτό το νομοσχέδιο θα μείνει στο ελληνικό κράτος, είναι μεγάλη τομή.
Βλέπετε στο διάγραμμα, πώς συνδέονται τα Κέντρα Κοινότητας με τον ΟΠΕΚΑ, που είναι ο δεύτερος πυλώνας. Δηλαδή, μόλις ο πολίτης κάνει την αίτηση, αφού διασταυρωθούν τα στοιχεία του, περνάει αμέσως στον ΟΠΕΚΑ και πάει στις διευθύνσεις του, πάλι ηλεκτρονικά και εκεί αποδίδονται τα επιδόματα.
Όπως γνωρίζετε, οι δήμοι μας έλεγαν ότι δεν μπορούν άλλο με την επιβάρυνση που είχαν επωμιστεί από τα αναπηρικά επιδόματα.
Με ρωτήσατε: «Έχετε καταγράψει κυρία Υπουργέ τα επιδόματα πόσα ήταν;». Βεβαίως, ήταν 150. Η τρόικα έλεγε ότι ήταν περισσότερα από 200. Είναι 150 επιδόματα από διάφορες Περιφέρειες, Δήμους, ΟΓΑ, Υπουργεία. Αυτό το θεωρείτε σωστό; Να μην μπορεί δηλαδή το κράτος να διασταυρώσει τα πάντα; Να μην μπορεί κάθε πολίτης να πηγαίνει με αξιοπρέπεια να ζητάει τα δικαιώματά του και να τα παίρνει, έχοντας εμπιστοσύνη ότι δεν παρεμβαίνει κανένας και μάλιστα αυτό να γίνεται γρήγορα.
Γι’ αυτό βλέπετε ότι ο ΟΠΕΚΑ έχει και αυτός ένα ψηφιακό πυλώνα, άμεσα συνδεδεμένο με τον άλλο ψηφιακό πυλώνα (του Εθνικού Μηχανισμού). Δεν μπορούσε να γίνει κοινωνικό κράτος κοινωνικής προστασίας στην Ελλάδα με ελάχιστους υπαλλήλους και μ’ ένα πολυδιασπασμένο σύστημα.
Γι’ αυτό λέω ότι είναι η υπερηφάνειά της Κυβέρνησής μας που το κάνει. Όλο το σύστημα είναι μηχανογραφημένο και ηλεκτρονικό. Κατά συνέπεια, αποκλείει τις πελατειακές σχέσεις και τις παρεμβάσεις οποιουδήποτε υπουργού, δημάρχου ή βουλευτή.
Τέλος, με ρωτήσατε «Ελεγκτικούς μηχανισμούς έχετε κυρία Φωτίου; γιατί μπορεί το μηχανογραφημένο σύστημα να τα κάνει όλα λάθος». Ο ΟΠΕΚΑ είναι και ελεγκτικός μηχανισμός. Για πρώτη φορά στο ελληνικό κράτος, τα προνοιακά επιδόματα και όλες οι παροχές έχουν ελεγκτικό μηχανισμό και αυτός είναι ο ΟΠΕΚΑ με τους 270 εργαζόμενούς του.
Δηλαδή ξέρουμε ότι κάπου, κάτι δεν πάει καλά, πηγαίνει ο ΟΠΕΚΑ και ελέγχει. Ποτέ υπήρχε αυτό; Ενιαίος μηχανισμός, λοιπόν, ελέγχου με ανωνυμία, που δεν έχει να κάνει με την εντοπιότητα και τους «γνωστούς» του καθενός. Πρέπει να ξαναδώσουμε στον Έλληνα πολίτη την εμπιστοσύνη στο κράτος, την εμπιστοσύνη ότι το κράτος τον φροντίζει και δεν του κάνει χάρες, ούτε προσπαθεί να υφαρπάξει την ψήφο του».
Πηγή: aftodioikisi.gr