Η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, καθιερώθηκε σαν σήμερα το 1983 με απόφαση του ΟΗΕ, σε ανάμνηση μιας ομιλίας του Αμερικανού προέδρου Τζον Κένεντι, που έθεσε τις βάσεις του καταναλωτικού κινήματος.
Σε ομιλία του στις 15 Μαρτίου 1962, όπου αναφέρθηκε εκτενώς στα καταναλωτικά δικαιώματα, ο Αμερικανός πρόεδρος είπε μεταξύ άλλων: «…...Ο καταναλωτής είναι η μόνη σημαίνουσα οικονομική μονάδα, η οποία δεν είναι αποτελεσματικά οργανωμένη και της οποίας οι απόψεις δεν ακούγονται.»
Σήμερα, δεκαετίες μετά την πραγματοποίηση αυτών των δηλώσεων, αν και το σκηνικό έχει αλλάξει αρκετά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι παραμένουν ως ένα βαθμό επίκαιρες και δε στερούνται σπουδαιότητας, καθώς η κοινωνία στην οποία ζούμε, αυξάνει διαρκώς τις ανάγκες του καταναλωτή, δημιουργώντας του συχνά και επίπλαστες, βομβαρδίζοντας τον με διαφημίσεις ενισχύοντας συχνά το αίσθημα του καταναλωτισμού.
Η πρόοδος της τεχνολογίας και η ευρύτατη πλέον χρήση του Διαδικτύου, έχει ωθήσει τον καταναλωτή στο ηλεκτρονικό εμπόριο με ό, τι οφέλη και κινδύνους αυτό συνεπάγεται καθώς συχνά οι ηλεκτρονικές αγορές εγκυμονούν πολλούς κινδύνους.
Σε όλα τα ανωτέρω, έρχονται πλέον να προστεθούν οι τραπεζικές συναλλαγές, κυρίως με τη μορφή των τραπεζικών δανείων. Αυτό το πεδίο καταναλωτικής δραστηριότητας «κρύβει» συχνά πολλούς κινδύνους, οι συνέπειες των οποίων έχουν πλέον, στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, γίνει κομμάτι της καθημερινότητας πολλών νοικοκυριών.
Όλα τα ανωτέρω, συνηγορούν στο ότι η σωστή και πλήρης ενημέρωση του καταναλωτή είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη. Η καλλιέργεια καταναλωτικής συνείδησης, είναι πολύ σημαντική, ώστε οι καταναλωτές να μην ολισθαίνουν στον καταναλωτισμό και να μην πέφτουν θύματα καταχρηστικών όρων και πρακτικών από τους εκάστοτε προμηθευτές.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, εργάζεται καθημερινά προς αυτή την κατεύθυνση, προωθώντας την υγιή κατανάλωση και επιδιώκοντας τη βελτίωση του κλίματος της αγοράς.
Σε αυτό το πλαίσιο, έχει πραγματοποιήσει στο παρελθόν, πολύμηνη δράση σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενημερώνοντας τους καταναλωτές αλλά και επικοινωνώντας με τους ίδιους τους προμηθευτές, των οποίων τα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν εναρμονίζονταν με το νόμο.
Παρέχει επίσης καθημερινά στήριξη και ενημέρωση σε δανειολήπτες, σχετικά με θέματα υπερχρέωσης, ρύθμισης δανείων και πλειστηριασμών. Ενημερώνει τους καταναλωτές για όλες τις νομικές εξελίξεις πάνω σε καταναλωτικά θέματα και παρέχει κάθε είδους συνδρομή για την επίλυση των διαφορών του με προμηθευτές σε όλους τους τομείς (αγορές προϊόντων, ηλεκτρονικές συναλλαγές, υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, τραπεζικές συναλλαγές, προστασία προσωπικών δεδομένων κατά τις συναλλαγές κ.λπ.)
Συχνά ο καταναλωτής αποτελεί το «εύκολο θύμα» καθώς είναι το αδύναμο συμβαλλόμενο μέρος που δεν μπορεί να θέσει όρους. Ολοένα και περισσότερο όμως, ο μέσος καταναλωτής ερευνά τα δικαιώματά του και τα διεκδικεί όταν αυτά κινδυνεύουν. Ας αφιερώσουμε επομένως την ημέρα αυτή, στο σύγχρονο καταναλωτή που σκέφτεται, ψάχνει και ενημερώνεται και του οποίου η φωνή ακούγεται κάθε μέρα και πιο ηχηρά!
Για οποιοδήποτε πρόβλημα, ερώτημα ή καταγγελία μην διστάσετε να επικοινωνήσετε με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας:
• Τel : 210-8817730
• Web: www.eeke.gr
• e-mail: info@eeke.gr
• fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/
Σε ομιλία του στις 15 Μαρτίου 1962, όπου αναφέρθηκε εκτενώς στα καταναλωτικά δικαιώματα, ο Αμερικανός πρόεδρος είπε μεταξύ άλλων: «…...Ο καταναλωτής είναι η μόνη σημαίνουσα οικονομική μονάδα, η οποία δεν είναι αποτελεσματικά οργανωμένη και της οποίας οι απόψεις δεν ακούγονται.»
Σήμερα, δεκαετίες μετά την πραγματοποίηση αυτών των δηλώσεων, αν και το σκηνικό έχει αλλάξει αρκετά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι παραμένουν ως ένα βαθμό επίκαιρες και δε στερούνται σπουδαιότητας, καθώς η κοινωνία στην οποία ζούμε, αυξάνει διαρκώς τις ανάγκες του καταναλωτή, δημιουργώντας του συχνά και επίπλαστες, βομβαρδίζοντας τον με διαφημίσεις ενισχύοντας συχνά το αίσθημα του καταναλωτισμού.
Η πρόοδος της τεχνολογίας και η ευρύτατη πλέον χρήση του Διαδικτύου, έχει ωθήσει τον καταναλωτή στο ηλεκτρονικό εμπόριο με ό, τι οφέλη και κινδύνους αυτό συνεπάγεται καθώς συχνά οι ηλεκτρονικές αγορές εγκυμονούν πολλούς κινδύνους.
Σε όλα τα ανωτέρω, έρχονται πλέον να προστεθούν οι τραπεζικές συναλλαγές, κυρίως με τη μορφή των τραπεζικών δανείων. Αυτό το πεδίο καταναλωτικής δραστηριότητας «κρύβει» συχνά πολλούς κινδύνους, οι συνέπειες των οποίων έχουν πλέον, στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, γίνει κομμάτι της καθημερινότητας πολλών νοικοκυριών.
Όλα τα ανωτέρω, συνηγορούν στο ότι η σωστή και πλήρης ενημέρωση του καταναλωτή είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη. Η καλλιέργεια καταναλωτικής συνείδησης, είναι πολύ σημαντική, ώστε οι καταναλωτές να μην ολισθαίνουν στον καταναλωτισμό και να μην πέφτουν θύματα καταχρηστικών όρων και πρακτικών από τους εκάστοτε προμηθευτές.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, εργάζεται καθημερινά προς αυτή την κατεύθυνση, προωθώντας την υγιή κατανάλωση και επιδιώκοντας τη βελτίωση του κλίματος της αγοράς.
Σε αυτό το πλαίσιο, έχει πραγματοποιήσει στο παρελθόν, πολύμηνη δράση σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενημερώνοντας τους καταναλωτές αλλά και επικοινωνώντας με τους ίδιους τους προμηθευτές, των οποίων τα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν εναρμονίζονταν με το νόμο.
Παρέχει επίσης καθημερινά στήριξη και ενημέρωση σε δανειολήπτες, σχετικά με θέματα υπερχρέωσης, ρύθμισης δανείων και πλειστηριασμών. Ενημερώνει τους καταναλωτές για όλες τις νομικές εξελίξεις πάνω σε καταναλωτικά θέματα και παρέχει κάθε είδους συνδρομή για την επίλυση των διαφορών του με προμηθευτές σε όλους τους τομείς (αγορές προϊόντων, ηλεκτρονικές συναλλαγές, υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, τραπεζικές συναλλαγές, προστασία προσωπικών δεδομένων κατά τις συναλλαγές κ.λπ.)
Συχνά ο καταναλωτής αποτελεί το «εύκολο θύμα» καθώς είναι το αδύναμο συμβαλλόμενο μέρος που δεν μπορεί να θέσει όρους. Ολοένα και περισσότερο όμως, ο μέσος καταναλωτής ερευνά τα δικαιώματά του και τα διεκδικεί όταν αυτά κινδυνεύουν. Ας αφιερώσουμε επομένως την ημέρα αυτή, στο σύγχρονο καταναλωτή που σκέφτεται, ψάχνει και ενημερώνεται και του οποίου η φωνή ακούγεται κάθε μέρα και πιο ηχηρά!
Για οποιοδήποτε πρόβλημα, ερώτημα ή καταγγελία μην διστάσετε να επικοινωνήσετε με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας:
• Τel : 210-8817730
• Web: www.eeke.gr
• e-mail: info@eeke.gr
• fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/