Την Δευτέρα 12 Μαρτίου ο Βουλευτής Αργολίδας Γιάννης Γκιόλας, συνοδευόμενος από τον Διευθυντή της Αβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας κ. Δημήτρη Σίδερη, επισκέφθηκε το Ειδικό Διθέσιο Δημοτικό Σχολείο Ερμιονίδας. Πρόκειται για ένα νέο Δημόσιο Σχολείο που λειτούργησε για πρώτη χρονιά πέρυσι (2016-2017).
Το Σχολείο αυτό στεγάζεται στο κτίριο του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κρανιδίου.
Μπήκαμε, έτσι, σε ένα διαφορετικό σχολείο, στο οποίο φοιτούν φέτος 9 ξεχωριστοί μικροί μαθητές και νιώσαμε αυτή την αίσθηση της ελπίδας και της αγάπης που σου χαρίζει η χαρά της προσφοράς και της δημιουργικότητας.
Βασική διαφορά με τα συμβατικά σχολεία είναι ο τρόπος μάθησης. «Ο κυριότερος στόχος της εκπαίδευσης σε ένα σχολείο ειδικής αγωγής είναι η αυτονόμηση των παιδιών. Να μπορούν δηλαδή να ζήσουν μόνα τους αργότερα, σε ένα ασφαλές περιβάλλον»
Για να λειτουργήσει σωστά ένα σχολείο ειδικής αγωγής θα πρέπει να έχει δύο μορφές εκπαιδευτικών: Τους δασκάλους με τους οποίους τα παιδιά κάνουν τα μαθήματα και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό το οποίο φροντίζει τις ιδιαίτερες ανάγκες που έχουν οι μαθητές αυτοί, προσφέροντας τους τα απαραίτητα εφόδια για την ομαλή τους ένταξη στην κοινωνική ζωή. Ο τελευταίος στόχος υποβοηθείται σε μεγάλο βαθμό και από την συστέγαση και την αρμονική συνύπαρξη των ειδικών δυνατοτήτων παιδιών, με τους μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου.
Κοιτάζοντας τους γύρω χώρους νομίζει κανείς ότι βρίσκεται κανείς σε παιδική χαρά. Παντού παιδικές ζωγραφιές, παντού παιχνίδι. Υπάρχει παιδότοπος, γυμναστήριο, χώρος εργοθεραπείας και λογοθεραπείας.
Το ωράριο του σχολείου, δεν διαφέρει από αυτό των συμβατικών δημοτικών σχολείων. Θα πρέπει να τονισθεί ότι η μεταφορά των μαθητών ,που προέρχονται από όλες σχεδόν τοπικές κοινότητες του Δήμου Λουκαίτη,Ερμιόνη,Κοιλάδα,Πορτοχέλι γίνεται με ταξί από το σπίτι στο Σχολείο και πίσω στο σπίτι.
Τα σχολεία αυτά και οι καθηγητές που τα επανδρώνουν δείχνουν εμπράκτως ότι η μάθηση δεν έχει διαχωρισμούς και ότι είναι για όλους. Για αυτό και η πολιτεία τα στηρίζει με κάθε τρόπο, όπως έμπρακτα συμβαίνει και στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ερμιονίδας.
Όπου υπάρχουν παιδιά, όπου υπάρχουν σχολεία, υπάρχει και ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο για ένα καλύτερο κόσμο.
Το Σχολείο αυτό στεγάζεται στο κτίριο του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κρανιδίου.
Μπήκαμε, έτσι, σε ένα διαφορετικό σχολείο, στο οποίο φοιτούν φέτος 9 ξεχωριστοί μικροί μαθητές και νιώσαμε αυτή την αίσθηση της ελπίδας και της αγάπης που σου χαρίζει η χαρά της προσφοράς και της δημιουργικότητας.
Μιλήσαμε και είδαμε τους δάσκαλους και τους εκπαιδευτικούς που προσπαθούν να μεταλαμπαδεύσουν την αγάπη για την μάθηση, δίνοντας στα παιδιά αυτά το κίνητρο για να μπουν αργότερα ομαλά στο κοινωνικό σύνολο και να γίνουν ισότιμα μέλη αυτής της κοινωνίας.
Oι εκπαιδευτικοί του Ειδικού Σχολείου, μας ξενάγησαν στους χώρους του και μας μίλησαν για τα προβλήματα που υπάρχουν στον ιδιαίτερο αυτό τομέα της ειδικής αγωγής, δίνοντας μας ορισμένα στοιχεία για τις ιδιαιτερότητες αυτής της μορφής εκπαίδευσης.
Oι εκπαιδευτικοί του Ειδικού Σχολείου, μας ξενάγησαν στους χώρους του και μας μίλησαν για τα προβλήματα που υπάρχουν στον ιδιαίτερο αυτό τομέα της ειδικής αγωγής, δίνοντας μας ορισμένα στοιχεία για τις ιδιαιτερότητες αυτής της μορφής εκπαίδευσης.
Βασική διαφορά με τα συμβατικά σχολεία είναι ο τρόπος μάθησης. «Ο κυριότερος στόχος της εκπαίδευσης σε ένα σχολείο ειδικής αγωγής είναι η αυτονόμηση των παιδιών. Να μπορούν δηλαδή να ζήσουν μόνα τους αργότερα, σε ένα ασφαλές περιβάλλον»
«Σε ότι αφορά το πρόγραμμα των μαθημάτων στα ειδικά σχολεία το παιδί δεν προσαρμόζεται πάνω στην ύλη, αλλά η ύλη προσαρμόζεται πάνω στο παιδί. Το παιδί έτσι μαθαίνει αυτά που μπορεί να μάθει και όχι αυτά που πρέπει να μάθει, ενώ η εκπαίδευση του δεν έχει μία κατεύθυνση θεωρητική, αλλά έχει να κάνει κυρίως με πρακτικό επίπεδο».
Για να λειτουργήσει σωστά ένα σχολείο ειδικής αγωγής θα πρέπει να έχει δύο μορφές εκπαιδευτικών: Τους δασκάλους με τους οποίους τα παιδιά κάνουν τα μαθήματα και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό το οποίο φροντίζει τις ιδιαίτερες ανάγκες που έχουν οι μαθητές αυτοί, προσφέροντας τους τα απαραίτητα εφόδια για την ομαλή τους ένταξη στην κοινωνική ζωή. Ο τελευταίος στόχος υποβοηθείται σε μεγάλο βαθμό και από την συστέγαση και την αρμονική συνύπαρξη των ειδικών δυνατοτήτων παιδιών, με τους μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου.
Κοιτάζοντας τους γύρω χώρους νομίζει κανείς ότι βρίσκεται κανείς σε παιδική χαρά. Παντού παιδικές ζωγραφιές, παντού παιχνίδι. Υπάρχει παιδότοπος, γυμναστήριο, χώρος εργοθεραπείας και λογοθεραπείας.
Η μονάδα λειτουργεί άρτια στελεχωμένη με 3 δασκάλους ειδικής αγωγής, λογοθεραπευτή, κοινωνικό λειτουργό, γυμναστή και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, που φροντίζει για τις ιδιαίτερες ανάγκες καθαριότητας των παιδιών αυτών. Το κλίμα στον όμορφα διαμορφωμένο χώρο του ισογείου του κτιρίου είναι άριστο. Πρόθυμοι και χαμογελαστοί εκπαιδευτές με πολύ ζεστασιά και ευαισθησία έχουν συνεχή επαφή με τα παιδιά
Το ωράριο του σχολείου, δεν διαφέρει από αυτό των συμβατικών δημοτικών σχολείων. Θα πρέπει να τονισθεί ότι η μεταφορά των μαθητών ,που προέρχονται από όλες σχεδόν τοπικές κοινότητες του Δήμου Λουκαίτη,Ερμιόνη,Κοιλάδα,Πορτοχέλι γίνεται με ταξί από το σπίτι στο Σχολείο και πίσω στο σπίτι.
Τα παιδιά τρώνε το κολατσιό τους που προσφέρεται από σχολείο.Αξίζει να αναφερθεί η συνδρομή που παρέχεται και το συνεχές ενδιαφέρον της Δημοτικής Αρχής Ερμιονίδας,αλλά και την αφανή πλην όμως,πολύ γενναιόδωρη και ουσιαστική συνδρομή της κ.Λιβανού.
Τα σχολεία αυτά και οι καθηγητές που τα επανδρώνουν δείχνουν εμπράκτως ότι η μάθηση δεν έχει διαχωρισμούς και ότι είναι για όλους. Για αυτό και η πολιτεία τα στηρίζει με κάθε τρόπο, όπως έμπρακτα συμβαίνει και στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ερμιονίδας.
Όπου υπάρχουν παιδιά, όπου υπάρχουν σχολεία, υπάρχει και ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο για ένα καλύτερο κόσμο.