«Ο Ερρίκος Σλήμαν συναντά τον Αγαμέμνονα στο σήμερα», ήταν το διαδραστικό πρόγραμμα το οποίο παρακολούθησαν μαθητές του Γυμνασίου Λυγουριού, στις Μυκήνες.
Οι μαθητές της Α΄ τάξης του Γυμνασίου Λυγουριού Αργολίδος, επισκέφτηκαν τον Αρχαιολογικό χώρο και το Μουσείο των Μυκηνών, μέσα στα πλαίσια των πολιτιστικών εκπαιδευτικών επισκέψεων και δράσεων που διοργανώνονται από το σχολείο τους.
Οι πολιτιστικές αυτές επισκέψεις και δράσεις, δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να διευρύνουν τους πολιτιστικούς τους ορίζοντες, ερχόμενοι σε επαφή, δια ζώσης, με τα πολιτισμικά επιτεύγματα που αφορούν όχι μόνο τον ελληνικό, αλλά και τον παγκόσμιο πολιτισμό.
Μέσα στον λαμπρό και ολάνθιστο απ’ την άνοιξη Αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών, οι μαθητές παρακολούθησαν ένα διαδραστικό πρόγραμμα, το οποίο εμπεριείχε δραματοποιημένη αφήγηση, που αφορούσε τις αρχαιολογικές ανασκαφές του αρχαιολόγου Ερρίκου Σλήμαν, ο οποίος ορμώμενος από τις αναφορές των Ομηρικών επών, ανάσκαψε με πάθος για την αποκάλυψη και ιστορική τεκμηρίωση, των κατά τον Όμηρο, «πολύχρυσων Μυκηνών». Το πρόγραμμα που είχε τίτλο: «Ο Ερρίκος Σλήμαν συναντά τον Αγαμέμνονα στο σήμερα», έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να «μπουν» για λίγο στο ανήσυχο πνεύμα του ερευνητή αρχαιολόγου, που με ασίγαστο πάθος και όραμα, αναζήτησε με ζήλο την αποκάλυψη της αλήθειας των Ομηρικών επών.
Στο Σχολείο είχε κατασκευασθεί μια χρυσή προσωπίδα, η οποία ήταν αντίγραφο αυτής που φέρεται ως προσωπίδα του Αγαμέμνονος, η οποία ήρθε στο φως κατά τη διάρκεια των αρχαιολογικών ανασκαφών του Ερρίκου Σλήμαν. Το αντίγραφο της προσωπίδας του Αγαμέμνονος χρησιμοποιήθηκε στο πρόγραμμα, ως αντικείμενο το οποίο κατά μια έννοια έδωσε στους μαθητές τη δυνατότητα να «συνδεθούν» τόσο με τις αρχαιολογικές ανασκαφές του Σλήμαν, όσο και με «μυθικά» σε διαστάσεις ιστορικά πρόσωπα, όπως αυτό του Βασιλιά των Μυκηναίων Αγαμέμνονος.
Οι μαθητές, μέσω της φαντασίας, μεταφέρθηκαν νοερά στις επίμονες ανασκαφικές αναζητήσεις του Σλήμαν και αλληλεπιδρώντας με το συγκλονιστικό αρχαιολογικό περιβάλλον των Μυκηνών, κατέληξαν στα δικά τους συμπεράσματα οικοδομώντας τελικά τη δική τους προσωπική γνώση και άποψη, μέσα από μια ψυχαγωγική διαδικασία ενεργούς μάθησης.
Το διαδραστικό προγράμματα τελείωσε με την συμμετοχή των μαθητών σε εργαστήρι κεραμικής, όπου εκεί ήρθαν σε επαφή με τεχνικές της αρχαίας αγγειοπλαστικής τέχνης και ιδιαίτερα της απαράμιλλης Μυκηναϊκής αγγειοτεχνίας.
Τέλος οι μαθητές δημιούργησαν με πηλό τα δικά τους αγγεία και κεραμικά έργα, ήρθαν σε επαφή με την τεχνική του τροχού αγγειοπλαστικής και ένοιωσαν, οι περισσότεροι για πρώτη φορά, τη γοητεία να πλάθεις και να δίνεις σχήμα στον πηλό.
Τέλος πρέπει να σημειωθεί, η πεποίθηση των εκπαιδευτικών οι οποίοι συμμετείχαν στο πρόγραμμα, στην υποστήριξη παρόμοιων εκπαιδευτικών δράσεων του Σχολείου, προς όφελος των μαθητών μας.
Ιδιαιτέρως, όταν οι εκπαιδευτικές δράσεις αφορούν επισκέψεις σε αρχαιολογικούς και πολιτιστικούς χώρους που βρίσκονται μέσα στον ίδιο νομό και δεν απαιτούν μεγάλες αποστάσεις για την επίσκεψή τους.