ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Παρασκευή 27 Απριλίου 2018

Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Αργολίδας: Σε 184 από τους 325 δήμους η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή!

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 6:51:00 μ.μ. | |
Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Αργολίδας: Σε 184 από τους 325 δήμους η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή!
Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση που ορίζει τους Δήμους που θα αρχίσει από το 2018-19 να υλοποιείται η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή

  1. Στις 23 Απριλίου δόθηκε στη δημοσιότητα η απόφαση που ορίζει τους Δήμους που θα αρχίσει από την επόμενη σχολική χρονιά να υλοποιείται η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή. Μόλις σε 184 από τους 325 Δήμους της χώρας θα υλοποιηθεί η Δίχρονη για τη σχολική χρονιά 2018 - 2019! Οι συγκεκριμένοι Δήμοι καλύπτουν μόλις το 32% του πληθυσμού της χώρας! Η πλειοψηφία των μεγάλων αστικών κέντρων, στα οποία συγκεντρώνεται και το μεγαλύτερο ποσοστό προνηπίων και νηπίων, είναι έξω από τον σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και του Υπ. Παιδείας. Εκτιμάμε ότι πάνω από το 75% των προνηπίων θα μείνει τελικά εκτός Δήμων που θα υλοποιηθεί η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή. Χαρακτηριστικά, εκτός της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής μένουν οι Δήμοι: Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πειραιά, Πάτρας, Λάρισας, Ηρακλείου, Ρόδου, Χίου, Κέρκυρας, Αλεξανδρούπολης, Ξάνθης, Κομοτηνής, Περιστερίου, Βόλου, Αγρινίου, Κοζάνης, Χαλκίδας, Θήβας, Άρτας κ.ά.
  2. Οι περιοχές που θα υλοποιηθεί η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή είναι κατά βάση αυτές που η ίδια η ζωή έχει «λύσει» το πρόβλημα, δηλαδή υπάρχει σταδιακά μειούμενος αριθμός μαθητών. Ακόμα όμως και σε αυτές τις περιοχές η Δίχρονη υπάρχει η κίνδυνος, με βάση τις δηλώσεις του Υπ. Παιδείας, να μην υλοποιείται αποκλειστικά και μόνο στο δημόσιο Νηπιαγωγείο, αλλά να δίνεται η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε Νηπιαγωγείο και Παιδικό Σταθμό. Στην ουσία θα λειτουργεί ένα διπλό δίκτυο Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο οποίο το βάρος της επιλογής δομής θα πέφτει στους ίδιους τους γονείς. Μας προβληματίζει σοβαρά το γεγονός ότι έστω και μεταβατικά, όπως λέει η κυβέρνηση, ένα κομμάτι της δημόσιας εκπαίδευσης θα παρέχεται από τους Δήμους και από δομές που λειτουργούν με κουπόνια-voucher και τροφεία! Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι οι φωνές από την πλευρά της ΚΕΔΕ σίγασαν, όταν δόθηκε αυτή η «δυνατότητα» από την κυβέρνηση. Τονίζουμε ότι τα προβλήματα που υπάρχουν σε αίθουσες, υποδομές και προσωπικό, της προαιρετικής λειτουργίας του ολοήμερου Νηπιαγωγείου, δεν πρέπει να καλυφθούν κάτω από το χαλί, στο όνομα της έναρξης εφαρμογής της Δίχρονης. Στις περιοχές που υλοποιείται η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή χρειάζεται να δυναμώσει ο αγώνας για την υλοποίησή της με παιδαγωγικούς όρους και με βάση τις θέσεις των Σωματείων. Καλούμε τους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ  Εκπαιδευτικών και τις ίδιες τις Νηπιαγωγούς να μη δεχτούν υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών, στα πλαίσια εφαρμογής του Π.Δ. 79, αξιοποίηση επικίνδυνων και ακατάλληλων αιθουσών, που θα μετατραπούν όπως - όπως σε αίθουσες διδασκαλίας, ελλείψεις σε προσωπικό και στοίβαγμα μαθητών.
  3. Στις περιοχές που δεν υλοποιείται από την επόμενη σχολική χρονιά η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή είναι φανερό πως την αποκλειστική ευθύνη έχει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Διαμορφώνεται μία ακόμα εκπαιδευτική ανισότητα σε βάρος των παιδιών των λαϊκών – κύρια εργατικών – οικογενειών, που κατοικούν στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Η ψήφιση του άρθρου 33 του ν. 4521/2018, που θεσμοθέτησε την έναρξη αυτής της διαδικασίας, ήταν εξ αρχής δεδομένο πως θα απέκλειε πολύ μεγάλες περιοχές, αφού η κυβέρνηση δεν προέβλεψε ούτε ένα ευρώ για κτηριακές υποδομές, χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, μεταφορά μαθητών, ενώ ο ίδιος ο Υπ. Παιδείας χαρακτήρισε το αίτημα για μονιμοποίηση των συμβασιούχων εκπαιδευτικών, άρα και Νηπιαγωγών, ως μη ρεαλιστικό! Ιδιαίτερα σ΄ αυτές τις περιοχές χρειάζεται οι ΣΥΛΛΟΓΟΙ, από κοινού με τους γονείς, να αναπτύξουν ένα δυναμικό, αποφασιστικό διεκδικητικό κίνημα, που θα απαιτήσει και θα επιβάλει το δίκαιο αίτημα της δημιουργίας όλων των προϋποθέσεων για την εφαρμογή της Δίχρονης σε όλη τη χώρα χωρίς εξαιρέσεις. Δε θα μας χαριστεί τίποτα, αν εμείς δεν παλέψουμε!
  4. Αποδείχτηκε η ορθότητα της κριτικής μας, ως Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ), από την πρώτη στιγμή της ψήφισης του άρθρου 33, όπου υποστηρίξαμε με θάρρος, δυστυχώς η μόνη δύναμη στο Δ.Σ. της ΔΟΕ, ότι αυτό είναι κολοβό και δεν ικανοποιεί τα αιτήματα του συνδικαλιστικού κινήματος. Επιβεβαιώθηκε η θέση μας για τον ρόλο και την αποστολή των λεγόμενων τριμερών «γνωμοδοτικών» επιτροπών, που φτιάχτηκαν με τροπολογία της τελευταίας στιγμής από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Μέσα από τις συγκεκριμένες επιτροπές,  η κυβέρνηση αναζήτησε το κατάλληλο άλλοθι: α) για να βγάλει από πάνω της την ευθύνη της μη εφαρμογής της Δίχρονης, με τη λογική ότι «εγώ θέλω αλλά η επιτροπή δε γνωμοδοτεί θετικά»β) για να αποσπάσει τη συναίνεση, ειδικά των εκπαιδευτικών Συλλόγων, στην υλοποίηση αντιεκπαιδευτικών μέτρων, π.χ. εφαρμογή του Π.Δ. 79, να μπουν φαρδιά πλατιά οι υπογραφές των Προέδρων σε γνωμοδοτήσεις που μιλούν για 25άρια τμήματα, μετακινήσεις νηπίων-προνηπίων μακριά από τον τόπο κατοικίας τους κ.ά.
  5. Οι Πρόεδροι  των Συλλόγων που είναι εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο της ΑΣΕ, σε όσες επιτροπές συμμετείχαν, υπερασπίστηκαν τις αποφάσεις των Σωματείων τους για εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής – αίτημα που βρίσκεται χρόνια στην προμετωπίδα του συνδικαλιστικού κινήματος – με την ταυτόχρονη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων και προϋποθέσεων, που θα καθιστά την εφαρμογή της πραγματική και παιδαγωγική ορθή. Μέσα στις επιτροπές καταδικάσαμε τον ρόλο τους και δεν αποδεχτήκαμε τα σωματεία να μπουν στο κάδρο μαζί με την κυβέρνηση και την Τοπική Διοίκηση για την «α λα καρτ» εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής. Τα σωματεία διεκδικούν, παλεύουν το πλαίσιό τους, οφείλουν να βρίσκονται απέναντι από το κράτος και τη διοίκηση και όχι να συνδιοικούν!
  6. Είναι τεράστια η ευθύνη της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΕΡΑ/ΑΕΕΚΕ) αλλά και των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, που, αβαντάροντας την κυβέρνηση στις μεθοδεύσεις της, χαιρέτισαν την ψήφιση του συγκεκριμένου νόμου, έκρυψαν την αλήθεια από τους συναδέλφους, τους γονιούς και τον λαό, δεν οργάνωσαν κανένα διεκδικητικό αγώνα, έστω και στη βάση του πλαισίου που από κοινού έχουν ψηφίσει. Ειδικά η ΔΑΚΕ, που ηγείται της ΔΟΕ, αποδεικνύεται γνήσιος εκφραστής του κυβερνητικού – συναινετικού συνδικαλισμού, ανεξάρτητα από το ποιο κόμμα κυβερνά. Είναι αλήθεια ότι με τη στάση της διευκόλυνε στο μέγιστο βαθμό την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και το Υπουργείο Παιδείας!
  7. Όλο το διάστημα μετά την ψήφιση του άρθρου 33 και ειδικά με τη συγκρότηση των τριμερών επιτροπών αποκαλύφθηκε πιο γλαφυρά ο ρόλος μιας σειράς δυνάμεων στο κίνημα, οι οποίες δυστυχώς επέλεξαν να αθωώσουν την κυβέρνηση και να εξαπολύσουν τόνους λάσπη απέναντι στο ταξικό κίνημα και τους εκλεγμένους προέδρους με την ΑΣΕ. Πρωτίστως οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, σε μια σειρά Συλλόγους, αλλά και η ΔΗΣΥ, τόλμησαν να ισχυριστούν πως η ξεκάθαρη στάση μας μπαίνει εμπόδιο στην εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής! Το ψέμα αυτό και η λάσπη που έριξαν για καθαρά μικροπαραταξιακούς λόγους θα τους ακολουθεί για πολύ καιρό. Μόνο και μόνο η δημοσίευση των Δήμων που υλοποιείται η Δίχρονη Προσχολική Αγωγή, στους οποίους περιλαμβάνονται αρκετοί Δήμοι που εκπρόσωποί μας συμμετείχαν στις τριμερείς (Ωρωπού, Χαϊδαρίου, Περάματος, Λήμνου, Αγ. Ευστρατίου, Ικαρίας, Φούρνων, Οινουσών, Ψαρών, Φιλιάτων, Σουλίου) φανερώνει ότι λένε συνειδητά ψέματα! Επιπλέον, από κανένα πρακτικό τριμερούς δεν προκύπτει ότι οι πρόεδροι εκλεγμένοι με την ΑΣΕ δε στήριξαν το αίτημα για άμεση εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής με τη δημιουργία όλων των απαραίτητων προϋποθέσεων. Το ακριβώς αντίθετο ισχύει! Οι συγκεκριμένες δυνάμεις, στην ουσία μας κατηγορούν που καταγγείλαμε τον ρόλο των τριμερών, υπερασπιστήκαμε τις θέσεις των Σωματείων και δεν ταυτιστήκαμε με την κυβέρνηση, όπως έκαναν αυτές! Προκαλεί τεράστια ερωτηματικά, σε κάθε καλοπροαίρετο συνάδελφο, η πλήρης ταύτιση της ΔΗΣΥ και των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ στην επίθεση αυτή! Προκαλεί τεράστια ερωτηματικά, ειδικά για τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, το γεγονός ότι, όλο αυτό το διάστημα, δε βρήκαν μία λέξη να πουν για τις ευθύνες της κυβέρνησης και τους κινδύνους που δημιουργεί η «α λα καρτ» εφαρμογή αυτού του νόμου! Ο κάθε συνάδελφος μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του!!
  8. Με βάση τις εξελίξεις που υπάρχουν, χρειάζεται να δυναμώσει σε όλη τη χώρα ο αγώνας και το κοινό μέτωπο εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών για το δικαίωμα στη μόρφωση, για τη θεσμοθέτηση της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής για όλα τα παιδιά, δημόσια και δωρεάν. Να δυναμώσει ο αγώνας για μόνιμους διορισμούς όλου του απαραίτητου προσωπικού και μονιμοποίηση των συμβασιούχων, για 15 παιδιά το ανώτερο σε κάθε τμήμα, ώστε να μπορεί η/ο Νηπιαγωγός να επιτελέσει ουσιαστικά το παιδαγωγικό του έργο, για σύγχρονες ασφαλείς και λειτουργικές αίθουσες διδασκαλίες και βοηθητικούς χώρους, για δωρεάν σίτιση και ολοήμερο για όλα τα παιδιά. Όλα αυτά αποτελούν άμεσες ανάγκες, που υπάρχει η δυνατότητα να ικανοποιηθούν σήμερα και δεν είναι «λεόντειες» προϋποθέσεις, όπως τις χαρακτήρισαν εκπρόσωποι άλλων δυνάμεων αλλά και η Κυβέρνηση!
  9. Η στάση κάθε δύναμης στο ζήτημα της Προσχολικής Αγωγής χρειάζεται να αποτελέσει κριτήριο για όλους τους συναδέλφους. Δε χρειαζόμαστε συνδικαλιστές και σωματεία που θα λιβανίζουν την εκάστοτε εξουσία και θα ταυτίζονται με τη διοίκηση. Κίνημα σύγκρουσης, διεκδίκησης των σύγχρονων αναγκών μας, χειραφετημένο από το κράτος και την εργοδοσία, αυτό είναι που χρειαζόμαστε!
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ