Με αφορμή την προκήρυξη των 5.066 θέσεων για αντιπυρική προστασία από τη δασική υπηρεσία σημειώνουμε οτι :
1. Οι εποχικές προσλήψεις προσωπικού για την αντιπυρική προστασία είναι αποσπασματικές και δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν την απαραίτητη και αναγκαία ολοκληρωμένη αντιπυρική προστασία, που προϋποθέτει τη ριζική αλλαγή της δασικής πολίτικης, με κύριο βάρος στη διαχείριση και ολοκληρωμένη προστασία των δασικών οικοσυστημάτων κι εκεί ενταγμένης της ενιαίας αντιπυρικής προστασίας με κύριο βάρος στην πρόληψη και την διαφορετική οργάνωση των επίγειων δυνάμεων, από φορέα που να γνωρίζει το αντικείμενο των δασικών πυρκαγιών που αποτελεί αντικείμενο της επιστημονικής διαχείρισης των δασών.
2. Το ενδιαφέρον για την αντιπυρική προστασία είναι υποκριτικό, γιατί εκτός των άλλων, δεν συνοδευεται από τα απαραίτητα κονδύλια κι όχι το 0,035% του προϋπολογισμού, για την ολοκληρωμένη διαχείριση και προστασία των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και την εξασφάλιση των αναγκαίων υποδομών, μέσων και ανθρώπινου δυναμικού στις αποδυναμωμένες και απαξιωμένες δασικές υπηρεσίες.
3. Η κατάσταση οδηγεί σε γλαφυρές, αλλά μπορεί και σε τραγικές καταστάσεις, όπως στην περίπτωση της αναφοράς για εργασίες δημιουργίας αντιπυρικών λωρίδων, οι οποίες αποτελούν βέβαια μέσο διαχείρισης της δασικής βλάστησης στο πλαίσιο των μελετών αντιπυρικής προστασίας, άλλα υπάρχουν σοβαρές επιστημονικές επιφυλάξεις και διαφωνίες για την αναγκαιότητα τους, αφού οι γεωμορφολογικές συνθήκες των ελληνικών εδαφών και κυρίως το φτωχό έδαφος και οι μεγάλες κλίσεις στις αντιπυρικές λωρίδες, συχνά οδηγούν στην απογύμνωση και παρασυρμένη των εδαφών και αποκάλυψη του μητρικού πετρώματος. Δημιουργούν έτσι μεγαλύτερο και πιο σοβαρό πρόβλημα.
4. Το κριτήριο της κυβέρνησης, όσο κι αν προσπαθεί να το κρύψει, είναι η εξασφάλιση του επενδυτικού κλίματος και η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων που ενδιαφέρονται και περιμένουν να επενδύσουν στα δάση. Αυτό εξυπηρετείται με την επιδίωξη εξασφάλισης για αυτούς, “ετοίμου”, φτηνού και ελάχιστα ειδικευμένου εποχικοί προσωπικοί, με τη σφραγίδα του ΑΣΕΠ, που επεξεργάζεται άλλωστε και στο πλαίσιο της νέας “Εθνικής Στρατηγικής για τα Δάση” .
4. Η Ελλάδα θα είναι προετοιμασμένη για την αντιπυρική προστασία των δασών ολοκληρωτικά και σε μόνιμη βάση, όταν διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις άσκησης άλλης δασικής πολίτικης με κριτήριο της λαϊκές ανάγκες και την ολοκληρωμένη προστασία του περιβάλλοντος κι όχι με κριτήριο την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, που αποτελεί διαχρονικά την δασική πολιτική και την πολιτική γης όλων των κυβερνήσεων. Προϋποθέσεις για τη διαμόρφωση των οποίων είναι απαραίτητη η πάλη , η ανασύνταξη του συνδικαλιστικοί κινήματος, η ενίσχυση των δυνάμεων που αντιπαλεύουν τον πραγματικό αντίπαλο και καταστροφέα και των δασικών οικοσυστημάτων και της ζωής μας.
Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα δασολόγων
1. Οι εποχικές προσλήψεις προσωπικού για την αντιπυρική προστασία είναι αποσπασματικές και δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν την απαραίτητη και αναγκαία ολοκληρωμένη αντιπυρική προστασία, που προϋποθέτει τη ριζική αλλαγή της δασικής πολίτικης, με κύριο βάρος στη διαχείριση και ολοκληρωμένη προστασία των δασικών οικοσυστημάτων κι εκεί ενταγμένης της ενιαίας αντιπυρικής προστασίας με κύριο βάρος στην πρόληψη και την διαφορετική οργάνωση των επίγειων δυνάμεων, από φορέα που να γνωρίζει το αντικείμενο των δασικών πυρκαγιών που αποτελεί αντικείμενο της επιστημονικής διαχείρισης των δασών.
2. Το ενδιαφέρον για την αντιπυρική προστασία είναι υποκριτικό, γιατί εκτός των άλλων, δεν συνοδευεται από τα απαραίτητα κονδύλια κι όχι το 0,035% του προϋπολογισμού, για την ολοκληρωμένη διαχείριση και προστασία των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και την εξασφάλιση των αναγκαίων υποδομών, μέσων και ανθρώπινου δυναμικού στις αποδυναμωμένες και απαξιωμένες δασικές υπηρεσίες.
3. Η κατάσταση οδηγεί σε γλαφυρές, αλλά μπορεί και σε τραγικές καταστάσεις, όπως στην περίπτωση της αναφοράς για εργασίες δημιουργίας αντιπυρικών λωρίδων, οι οποίες αποτελούν βέβαια μέσο διαχείρισης της δασικής βλάστησης στο πλαίσιο των μελετών αντιπυρικής προστασίας, άλλα υπάρχουν σοβαρές επιστημονικές επιφυλάξεις και διαφωνίες για την αναγκαιότητα τους, αφού οι γεωμορφολογικές συνθήκες των ελληνικών εδαφών και κυρίως το φτωχό έδαφος και οι μεγάλες κλίσεις στις αντιπυρικές λωρίδες, συχνά οδηγούν στην απογύμνωση και παρασυρμένη των εδαφών και αποκάλυψη του μητρικού πετρώματος. Δημιουργούν έτσι μεγαλύτερο και πιο σοβαρό πρόβλημα.
4. Το κριτήριο της κυβέρνησης, όσο κι αν προσπαθεί να το κρύψει, είναι η εξασφάλιση του επενδυτικού κλίματος και η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων που ενδιαφέρονται και περιμένουν να επενδύσουν στα δάση. Αυτό εξυπηρετείται με την επιδίωξη εξασφάλισης για αυτούς, “ετοίμου”, φτηνού και ελάχιστα ειδικευμένου εποχικοί προσωπικοί, με τη σφραγίδα του ΑΣΕΠ, που επεξεργάζεται άλλωστε και στο πλαίσιο της νέας “Εθνικής Στρατηγικής για τα Δάση” .
4. Η Ελλάδα θα είναι προετοιμασμένη για την αντιπυρική προστασία των δασών ολοκληρωτικά και σε μόνιμη βάση, όταν διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις άσκησης άλλης δασικής πολίτικης με κριτήριο της λαϊκές ανάγκες και την ολοκληρωμένη προστασία του περιβάλλοντος κι όχι με κριτήριο την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, που αποτελεί διαχρονικά την δασική πολιτική και την πολιτική γης όλων των κυβερνήσεων. Προϋποθέσεις για τη διαμόρφωση των οποίων είναι απαραίτητη η πάλη , η ανασύνταξη του συνδικαλιστικοί κινήματος, η ενίσχυση των δυνάμεων που αντιπαλεύουν τον πραγματικό αντίπαλο και καταστροφέα και των δασικών οικοσυστημάτων και της ζωής μας.
Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα δασολόγων