Την τελευταία του πνοή άφησε ο 86χρονος που νωρίς το πρωί της Δευτέρας παρασύρθηκε από ΙΧ αυτοκίνητο στη διασταύρωση των oδών Αρτέμιδος και Μεσσήνης στην Καλαμάτα.
Ο άτυχος ηλικιωμένος είχε διακομισθεί άμεσα με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο, σε πολύ σοβαρή κατάσταση, που δεν κατάφερε να ξεπεράσει, υποκύπτοντας στα τραύματα του το μεσημέρι της Πέμπτης.
Αυτό ήταν ένα από τα πλέον πρόσφατα θανατηφόρα περιστατικά, τα οποία καταγράφουν οι τοπικές εφημερίδες, σε – θλιβερή - τακτική βάση στους δρόμους της Πελοποννήσου.
Υψηλός ήταν και ο φόρος αίματος των πεζών που είναι τα θύματα στο 15,4% των θανατηφόρων δυστυχημάτων. Στην πλειονότητά τους τα θύματα των τροχαίων ήταν ηλικίας 25-49 ετών (35,6%), άνω των 65 ετών ήταν το 28,6%, 50-64 ετών ήταν το 18,7% και μερικών μηνών έως 24 ετών το 16,5%. Στην περίπτωση απώλειας του οδηγού, το ποσοστό των ηλικιών 25-49 ετών σκαρφαλώνει ακόμα ψηλότερα, στο 43,8% ενώ οι νεκροί συνεπιβάτες είναι συνηθέστερα ηλικίας 0-24 ετών (31,5%). Οι περισσότεροι από τους πεζούς που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο το 2016 ήταν άνω των 65 ετών σε ποσοστό 57,7%.
Στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2000 είχαμε 181 νεκρούς, το 2007: 134 και το 2016: 72. Το 2016 ο δείκτης ατυχημάτων ανά 1.000.000 κατοίκους σε σύνολο χώρας ήταν 1.049,5.
Η Περιφέρεια Αττικής ήταν πρώτη στην κατάταξη με 1.490,0 ατυχήματα, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ήταν δεύτερη με 1.301,4 ατυχήματα και στην τρίτη θέση ήταν η Περιφέρεια Πελοποννήσου με 970,7 ατυχήματα.
Την ίδια στιγμή, παρά τις βελτιώσεις, ισχύει ακόμα το κατάπτυστο άρθρο 43 του ΚΟΚ που επιστρέφει την άδεια οδήγησης στο δράστη τρεις ή το πολύ έξι μήνες μετά το τροχαίο έγκλημα. Μόνο σε όσες (λίγες) περιπτώσεις που παραβάσεις θεωρούνται επικίνδυνες προβλέπεται αφαίρεση διπλώματος σε υποτροπή. Αν, δηλαδή, σκοτώσεις οδηγώντας μεθυσμένος έναν άνθρωπο και στη συνέχεια ξανασκοτώσεις, τότε θα σου πάρουν το δίπλωμα!
Την περασμένη Τρίτη, στις 11.00 το πρωί, στη Βουλή ξεκινούσε τη συνεδρίασή της η ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας με πρόεδρο τον Γ. Ουρσουζίδη και με θέμα την παρουσίαση στα ελληνικά του εγχειριδίου «Save Lives - Δέσμη μέτρων οδικής ασφάλειας από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ)». Τα ξημερώματα της Τετάρτης ο οδηγός της νταλίκας σκόρπιζε θάνατο.
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
Πηγή: Το Θάρρος
Αυτό ήταν ένα από τα πλέον πρόσφατα θανατηφόρα περιστατικά, τα οποία καταγράφουν οι τοπικές εφημερίδες, σε – θλιβερή - τακτική βάση στους δρόμους της Πελοποννήσου.
Παράλληλα, χθες η ΕΛΣΤΑΤ έδωσε στη δημοσιότητα τα αποκαρδιωτικά στατιστικά στοιχεία για τα τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα, αναλύοντας τα δεδομένα του 2016.
Μέσα σε μόλις 365 μέρες σημειώθηκαν 11.318 σοβαρά τροχαία, που προκάλεσαν το θάνατο ή τον τραυματισμό κάποιου ανθρώπου - κατά μέσο όρο 31 την ημέρα. Συνολικά έχασαν τη ζωή τους 824 άτομα και τραυματίστηκαν σοβαρά 879, ενώ οι ελαφρά τραυματισμένοι άγγιξαν τις 12.946.Στο 66,5% των θανατηφόρων δυστυχημάτων νεκροί κατέληξαν οι οδηγοί των οχημάτων, ενώ σε ποσοστό 15,4% τη ζωή τους έχασαν συνοδηγοί και επιβάτες στα πίσω καθίσματα.
Μέσα σε μόλις 365 μέρες σημειώθηκαν 11.318 σοβαρά τροχαία, που προκάλεσαν το θάνατο ή τον τραυματισμό κάποιου ανθρώπου - κατά μέσο όρο 31 την ημέρα. Συνολικά έχασαν τη ζωή τους 824 άτομα και τραυματίστηκαν σοβαρά 879, ενώ οι ελαφρά τραυματισμένοι άγγιξαν τις 12.946.Στο 66,5% των θανατηφόρων δυστυχημάτων νεκροί κατέληξαν οι οδηγοί των οχημάτων, ενώ σε ποσοστό 15,4% τη ζωή τους έχασαν συνοδηγοί και επιβάτες στα πίσω καθίσματα.
Υψηλός ήταν και ο φόρος αίματος των πεζών που είναι τα θύματα στο 15,4% των θανατηφόρων δυστυχημάτων. Στην πλειονότητά τους τα θύματα των τροχαίων ήταν ηλικίας 25-49 ετών (35,6%), άνω των 65 ετών ήταν το 28,6%, 50-64 ετών ήταν το 18,7% και μερικών μηνών έως 24 ετών το 16,5%. Στην περίπτωση απώλειας του οδηγού, το ποσοστό των ηλικιών 25-49 ετών σκαρφαλώνει ακόμα ψηλότερα, στο 43,8% ενώ οι νεκροί συνεπιβάτες είναι συνηθέστερα ηλικίας 0-24 ετών (31,5%). Οι περισσότεροι από τους πεζούς που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο το 2016 ήταν άνω των 65 ετών σε ποσοστό 57,7%.
Στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2000 είχαμε 181 νεκρούς, το 2007: 134 και το 2016: 72. Το 2016 ο δείκτης ατυχημάτων ανά 1.000.000 κατοίκους σε σύνολο χώρας ήταν 1.049,5.
Η Περιφέρεια Αττικής ήταν πρώτη στην κατάταξη με 1.490,0 ατυχήματα, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ήταν δεύτερη με 1.301,4 ατυχήματα και στην τρίτη θέση ήταν η Περιφέρεια Πελοποννήσου με 970,7 ατυχήματα.
Την ίδια στιγμή, παρά τις βελτιώσεις, ισχύει ακόμα το κατάπτυστο άρθρο 43 του ΚΟΚ που επιστρέφει την άδεια οδήγησης στο δράστη τρεις ή το πολύ έξι μήνες μετά το τροχαίο έγκλημα. Μόνο σε όσες (λίγες) περιπτώσεις που παραβάσεις θεωρούνται επικίνδυνες προβλέπεται αφαίρεση διπλώματος σε υποτροπή. Αν, δηλαδή, σκοτώσεις οδηγώντας μεθυσμένος έναν άνθρωπο και στη συνέχεια ξανασκοτώσεις, τότε θα σου πάρουν το δίπλωμα!
Την περασμένη Τρίτη, στις 11.00 το πρωί, στη Βουλή ξεκινούσε τη συνεδρίασή της η ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας με πρόεδρο τον Γ. Ουρσουζίδη και με θέμα την παρουσίαση στα ελληνικά του εγχειριδίου «Save Lives - Δέσμη μέτρων οδικής ασφάλειας από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ)». Τα ξημερώματα της Τετάρτης ο οδηγός της νταλίκας σκόρπιζε θάνατο.
Η συνήθης συνέχεια: ο οδηγός θα αφεθεί γρήγορα ελεύθερος με ποινή εξαγοράσιμη, σε έξι μήνες θα οδηγεί την νταλίκα του, θα χρειαστεί να εμφανιστεί μια-δυο φορές στο δικαστήριο όποτε γίνει η δίκη, η ασφάλειά του θα πληρώσει μερικές χιλιάδες ευρώ για το «κάθε κεφάλι» έπειτα από χρόνια.
Όσο για τους συγγενείς, θα υποφέρουν στην υπόλοιπη ζωή τους χωρίς κανείς να ενδιαφερθεί γι’ αυτούς. Διαβάζει κανείς;
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
Πηγή: Το Θάρρος
Φώτο αρχείου