Του αιρετού Παντελή Ρουμελιώτη
ΠΥΣΔΕ Αργολίδας
Λίγους μόνο μήνες πριν τις εκλογές η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ αποφάσισε να εισάγει με την διαδικασία μάλιστα του κατεπείγοντος προς συζήτηση (!!!) και ψήφιση ένα νέο νομοσχέδιο που ανατρέπει τα πάντα και δημιουργεί ένα εντελώς άγνωστο τοπίο στον πολύπαθο χώρο της Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης.
Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην Βουλή το βράδυ της περασμένης Παρασκευής 1/6 και θα ψηφιστεί την Πέμπτη 7/6/2018 , την παραμονή δηλαδή της έναρξης των πανελλαδικών, περιλαμβάνει 113 επείγοντα άρθρα (είναι άραγε όλα τόσο επείγοντα;) και καταργεί όλες τις υπάρχουσες μέχρι σήμερα δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.
Ενδεικτικά, αναφέρουμε την κατάργηση του θεσμού των Περιφερειακών Κέντρων Επιμόρφωσης (ΠΕΚ), των σχολικών συμβούλων, την κατάργηση των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης Υποστήριξης Μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΚΕΔΔΥ), των Κέντρων Πληροφορικής και νέων τεχνολογιών (ΚΕΠΛΗΝΕΤ), των Κέντρων Περιβαλλοντικής εκππαίδευσης (ΚΠΕ) κοκ. Ο τρόπος αιτιολόγησης και μόνο της κατάργησης όλων αυτών των δομών με την ισοπεδωτική απαξίωση του έργου που είχαν προσφέρει και προσφέρουν μέχρι σήμερα στην εκπαίδευση οι συνάδελφοι που υπηρέτησαν και υπηρετούν σε αυτές τις δομές καταδεικνύει την άγνοια των εισηγητών.
Ειδικότερα για την Ειδική Αγωγή αντί να ενισχυθεί η λειτουργία των ΚΕΔΔΥ, προβλέπεται η διάλυσή τους επιστρέφοντας έτσι σε ουρές στα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα για απλές διαγνώσεις και όχι σε ουσιαστικές διεπιστημονικές αξιολογήσεις με σκοπό την εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών. Πρόκειται για πισωγύρισμα δεκαετιών στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Η ταλαιπωρία για γονείς και μαθητές, ειδικά από την επαρχία, θα είναι τεράστια.
Όλες αυτές οι δομές αντικαθίστανται εν μέρει από νέες που αυτή την στιγμή είναι ασαφές το πώς θα λειτουργήσουν και σίγουρα με πολύ μειωμένο προσωπικό.
Επιπλέον, με το νέο νομοσχέδιο δημιουργούνται νέες θέσεις προϊσταμένων (άρα μοιράζονται νέα επιδόματα) ενώ επιχειρείται με απροκάλυπτο τρόπο ο έλεγχος των συμβουλίων επιλογής στελεχών και επανέρχονται πρακτικές περασμένων δεκαετιών καταδικαστέες από το σύνολο των εκπαιδευτικών. Από αυτές τις διαδικασίες επιλογής στελεχών απουσιάζει παντελώς το ΑΣΕΠ παρά τις περί του αντιθέτου δεσμεύσεις που κατά καιρούς ακούγονταν. Επίσης, μειώνεται η βαρύτητα των επιστημονικών προσόντων και αυξάνεται η βαρύτητα της διδακτικής προϋπηρεσίας.
Όλοι οι φορείς της εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, τοπικές ΕΛΜΕ, Αιρετοί, ενώσεις γονέων κτλ) έχουν εκφράσει τις διαφωνίες τους από την εποχή της “δημόσιας διαβούλευσης” (τις οποίες επίσης απαξιώνει ο υπουργός Παιδείας) και ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου. Η οποία “δημόσια διαβούλευση” έγινε μόνο επί 50 από τα 113, περίπου, άρθρα καθότι τα υπόλοιπα παρουσιάστηκαν ξαφνικά. Αγνοήθηκαν δε παντελώς τα χιλιάδες σχόλια (αρνητικά ως επί το πλείστον) των συναδέλφων εκπαιδευτικών που αφιέρωσαν τον χρόνο τους προκειμένου να καταθέσουν καλόπιστα τις απόψεις τους.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης έχουν επίσης εκφραστεί αρνητικά τόσο για την διαδικασία του κατεπείγοντος που ακολουθεί η κυβέρνηση όσο και επί της ουσίας των άρθρων.
Η αξιωματική αντιπολίτευση με δήλωση του Προέδρου της Κυριάκου Μητσοτάκη που έγινε μετά την συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία της Ένωσης Σχολικών Συμβούλων δεσμεύθηκε για την άμεση κατάργηση του νομοθετήματος “Γαβρόγλου” μόλις αναλάβει την διακυβέρνηση της χώρας.
Την δέσμευση αυτή είχε προαναγγείλει ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Γ. Ανδριανός λίγο νωρίτερα κατά την τοποθέτησή του στην Βουλή κατά την οποία εξήγησε ότι ο βασικός σκοπός του νομοθετήματος είναι η κομματική άλωση του χώρου της εκπαίδευσης από τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ λίγο πριν εγκαταλείψουν την εξουσία και περάσουν στο πολιτικό περιθώριο.
Κλείνοντας, ως αιρετός εκπρόσωπος και των 700 εκπαιδευτικών Δθμιας εκπαίδευσης Αργολίδας καλώ με την σειρά μου τον Υπ. Παιδείας να επανεξετάσει αυτό το νομοθέτημα, να το αποσύρει και να επανέλθει στο τραπέζι του διαλόγου προκειμένου να συζητηθούν οι προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας που είναι οι μόνες που μπορούν να δώσουν ουσιαστική ώθηση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Γιατί ο κοινός στόχος όλων, θέλω να πιστεύω, είναι ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα βοηθά πραγματικά όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.
ΠΥΣΔΕ Αργολίδας
Λίγους μόνο μήνες πριν τις εκλογές η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ αποφάσισε να εισάγει με την διαδικασία μάλιστα του κατεπείγοντος προς συζήτηση (!!!) και ψήφιση ένα νέο νομοσχέδιο που ανατρέπει τα πάντα και δημιουργεί ένα εντελώς άγνωστο τοπίο στον πολύπαθο χώρο της Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης.
Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην Βουλή το βράδυ της περασμένης Παρασκευής 1/6 και θα ψηφιστεί την Πέμπτη 7/6/2018 , την παραμονή δηλαδή της έναρξης των πανελλαδικών, περιλαμβάνει 113 επείγοντα άρθρα (είναι άραγε όλα τόσο επείγοντα;) και καταργεί όλες τις υπάρχουσες μέχρι σήμερα δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.
Ενδεικτικά, αναφέρουμε την κατάργηση του θεσμού των Περιφερειακών Κέντρων Επιμόρφωσης (ΠΕΚ), των σχολικών συμβούλων, την κατάργηση των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης Υποστήριξης Μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΚΕΔΔΥ), των Κέντρων Πληροφορικής και νέων τεχνολογιών (ΚΕΠΛΗΝΕΤ), των Κέντρων Περιβαλλοντικής εκππαίδευσης (ΚΠΕ) κοκ. Ο τρόπος αιτιολόγησης και μόνο της κατάργησης όλων αυτών των δομών με την ισοπεδωτική απαξίωση του έργου που είχαν προσφέρει και προσφέρουν μέχρι σήμερα στην εκπαίδευση οι συνάδελφοι που υπηρέτησαν και υπηρετούν σε αυτές τις δομές καταδεικνύει την άγνοια των εισηγητών.
Ειδικότερα για την Ειδική Αγωγή αντί να ενισχυθεί η λειτουργία των ΚΕΔΔΥ, προβλέπεται η διάλυσή τους επιστρέφοντας έτσι σε ουρές στα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα για απλές διαγνώσεις και όχι σε ουσιαστικές διεπιστημονικές αξιολογήσεις με σκοπό την εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών. Πρόκειται για πισωγύρισμα δεκαετιών στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Η ταλαιπωρία για γονείς και μαθητές, ειδικά από την επαρχία, θα είναι τεράστια.
Όλες αυτές οι δομές αντικαθίστανται εν μέρει από νέες που αυτή την στιγμή είναι ασαφές το πώς θα λειτουργήσουν και σίγουρα με πολύ μειωμένο προσωπικό.
Επιπλέον, με το νέο νομοσχέδιο δημιουργούνται νέες θέσεις προϊσταμένων (άρα μοιράζονται νέα επιδόματα) ενώ επιχειρείται με απροκάλυπτο τρόπο ο έλεγχος των συμβουλίων επιλογής στελεχών και επανέρχονται πρακτικές περασμένων δεκαετιών καταδικαστέες από το σύνολο των εκπαιδευτικών. Από αυτές τις διαδικασίες επιλογής στελεχών απουσιάζει παντελώς το ΑΣΕΠ παρά τις περί του αντιθέτου δεσμεύσεις που κατά καιρούς ακούγονταν. Επίσης, μειώνεται η βαρύτητα των επιστημονικών προσόντων και αυξάνεται η βαρύτητα της διδακτικής προϋπηρεσίας.
Όλοι οι φορείς της εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, τοπικές ΕΛΜΕ, Αιρετοί, ενώσεις γονέων κτλ) έχουν εκφράσει τις διαφωνίες τους από την εποχή της “δημόσιας διαβούλευσης” (τις οποίες επίσης απαξιώνει ο υπουργός Παιδείας) και ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου. Η οποία “δημόσια διαβούλευση” έγινε μόνο επί 50 από τα 113, περίπου, άρθρα καθότι τα υπόλοιπα παρουσιάστηκαν ξαφνικά. Αγνοήθηκαν δε παντελώς τα χιλιάδες σχόλια (αρνητικά ως επί το πλείστον) των συναδέλφων εκπαιδευτικών που αφιέρωσαν τον χρόνο τους προκειμένου να καταθέσουν καλόπιστα τις απόψεις τους.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης έχουν επίσης εκφραστεί αρνητικά τόσο για την διαδικασία του κατεπείγοντος που ακολουθεί η κυβέρνηση όσο και επί της ουσίας των άρθρων.
Η αξιωματική αντιπολίτευση με δήλωση του Προέδρου της Κυριάκου Μητσοτάκη που έγινε μετά την συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία της Ένωσης Σχολικών Συμβούλων δεσμεύθηκε για την άμεση κατάργηση του νομοθετήματος “Γαβρόγλου” μόλις αναλάβει την διακυβέρνηση της χώρας.
Την δέσμευση αυτή είχε προαναγγείλει ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Γ. Ανδριανός λίγο νωρίτερα κατά την τοποθέτησή του στην Βουλή κατά την οποία εξήγησε ότι ο βασικός σκοπός του νομοθετήματος είναι η κομματική άλωση του χώρου της εκπαίδευσης από τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ λίγο πριν εγκαταλείψουν την εξουσία και περάσουν στο πολιτικό περιθώριο.
Κλείνοντας, ως αιρετός εκπρόσωπος και των 700 εκπαιδευτικών Δθμιας εκπαίδευσης Αργολίδας καλώ με την σειρά μου τον Υπ. Παιδείας να επανεξετάσει αυτό το νομοθέτημα, να το αποσύρει και να επανέλθει στο τραπέζι του διαλόγου προκειμένου να συζητηθούν οι προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας που είναι οι μόνες που μπορούν να δώσουν ουσιαστική ώθηση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Γιατί ο κοινός στόχος όλων, θέλω να πιστεύω, είναι ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα βοηθά πραγματικά όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.