Στα πλαίσια ανεύρεσης αναπτυξιακών δομών, ικανών να δημιουργήσουν το πεδίο δράσης που θα μπορέσει να αποτελέσει διέξοδο στα έντονα προβλήματα της εποχής και θεωρώντας ότι σε έναν γόνιμο τόπο όπως η Πελοπόννησος, μπορούμε να θέσουμε ως πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα, οφείλουμε να δούμε με θετική σκέψη την δημιουργία και προώθηση συνεργασιών, για την αναζωογόνηση και προώθηση του κτηνοτροφικού και γεωργικού κεφαλαίου του τόπου μας.
Αποτελεί άμεση και επιτακτική ανάγκη η δημιουργία αρκετών νέων πρότυπων κτηνοτροφικών και γεωργικών μονάδων, υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό για την δημιουργία «Πρότυπης Γεωργικής Σχολής Πελοποννήσου».
Σε αυτό το εγχείρημα το οποίο οφείλουμε άμεσα να προωθηθεί, θα προταθούν ευρύτερες συνεργασίες κρατικών φορέων και του ευρύτερου επιχειρηματικού τομέα όπως και μεγάλων κοινωφελών ιδρυμάτων, ούτως ώστε όλοι μαζί να συνδράμουν με την άριστη τεχνογνωσία την οποία διαθέτουν στην επίτευξη αυτών των στόχων.
Με σκέψη και όραμα την δημιουργία μιας σχολής – ενός πρότυπου παιδαγωγικού κέντρου, που θα έχει άμεση σχέση και επαφή με την τοπική κοινωνία και την τοπική οικονομία (Κέντρου Παιδείας και Καινοτομίας), σας παρουσιάζω τον βασικό άξονα της πρωτοβουλίας μου. Μιλάμε για ένα εκπαιδευτικό κέντρο που θα αποτελείται από :
1) Γενικό Λύκειο (ΓΕ.Λ)
2) Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ) τομέα τροφίμων, γεωπονίας και περιβάλλοντος.
3) Επαγγελματική Σχολή (ΕΠΑ.Σ) με γεωτεχνικές ειδικότητες κυρίως.
Ισότιμα όλα με τα αντίστοιχα σχολεία της χώρας.
Η σκέψη είναι να δημιουργηθεί μια επένδυση υψηλού χαρακτήρα αντίστοιχη των λεγόμενων (campus) που υπάρχουν στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα. Σχολή που οι μαθητές – φοιτητές μπορούν να είναι οικότροφοι και υπότροφοι. Σχολή που θα αποτελεί σημείο αναφοράς όλης της Πελοποννήσου, προσελκύοντας μαθητές από όλες τις αγροτικές περιοχές της Πελοποννήσου και όχι μόνο.
Σε πρώτες επαφές που έχουν γίνει με αντίστοιχο ίδρυμα είναι από την πρώτη στιγμή εμφανής η διάθεση για βοήθεια και συνεργασία, όπως με την ανταλλαγή φοιτητών στην πρώτη επαφή με τους πολίτες-φοιτητές του τόπου μας καθώς και να επιμορφώσει εκπαιδευτικούς μας με σκοπό να εφαρμόσουν μετά τις γνώσεις που θα λάβουν στο εγχείρημα μας.
Κατόπιν θα πρέπει να προχωρήσουμε στην ίδρυση ενός ‘Κέντρου Επιχειρηματικότητας’ για τη διδασκαλία των ενηλίκων που θέλουν να ασχοληθούν είτε ήδη ασχολούνται με την γεωργία και την κτηνοτροφία, και στη δημιουργία ‘φάρμας’ όπου εκεί θα γίνεται η πρακτική άσκηση των ενηλίκων καθώς και πιθανές συνεργασίες με υφιστάμενες επιχειρήσεις για την ερευνητική διαδικασία-βελτιστοποίηση ποικιλιών κ.τ.λ. Ενδεικτικά, θα μπορούσε σε πρώτη φάση με την δημιουργία της φάρμας για την πρακτική άσκηση να γίνει ένα ‘Κεντρικό Σχολείο Πρακτικής Άσκησης’ που μπορούμε σε συνεργασία με τα Λύκεια της περιοχής να θεσμοθετήσουμε κάποιες ώρες την εβδομάδα όπου θα μαζεύονται τα σχολεία και θα μαθαίνουν την γη στην πράξη (ακριβώς για να ανακαλύψουμε και εμείς αλλά και οι μαθητές τις δεξιότητες του καθενός).
Μελλοντικά και αφού προχωρήσει με επιτυχία το ΄Κέντρο Επιχειρηματικότητας’ θα εξετάσουμε και την δημιουργία Λυκείου (Τεχνικής Κατεύθυνσης) που να έχει όμως την δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών του στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ακριβώς για να υπάρχει η δυνατότητα επιλογών από τους νέους και το σχολείο να αποτελεί πραγματικό εργαλείο στην ανάπτυξη του χαρακτήρα και την κλίση του κάθε μαθητή, χωρίς περιορισμένες προοπτικές (υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας) καθώς και οικοτροφείου που δίνει τον χαρακτήρα της ολιστικής παιδείας. Η φάρμα και το Λύκειο μπορούν να συνδεθούν με εξωσχολικά προγράμματα για την δημιουργία συνθηκών «καλλιέργειας» ταλέντων.
Με κέντρο το Μαντινειακό πεδίο και την Τρίπολη και με άμεση εξακτίνωση στις άλλες περιφερειακές ενότητες επιτυγχάνεται η περιφερειακή ανασυγκρότηση του πρωτογενούς τομέα, σε απόλυτη αρμονία με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε τόπου στις καλλιέργειες που ευδοκιμούν στην κάθε περιοχή.
Συμπερασματικά λοιπόν, γίνεται περισσότερο από εμφανή η ανάγκη για την άμεση δημιουργία μιας τέτοιας δομής στην Πελοπόννησο και πιο συγκεκριμένα στην Αρκαδία, ικανής να ανατρέψει τα μεγάλα προβλήματα των πολιτών της περιοχής μας που ασχολούνται με την γεωργία και την κτηνοτροφία. Επιμένω ότι ακριβώς επειδή η Αρκαδία αποτελεί το κέντρο της Πελοποννήσου, καθώς και διοικητικό κέντρο αυτής, είναι ευκολονόητο ότι μια τέτοια δράση δεν μπορεί να έχει άλλο κέντρο από αυτό της Τρίπολης. Τα μικροπολιτικά συμφέροντα δεν μπορούν να έχουν χώρο ύπαρξης ειδικά σε τέτοιες δύσκολες εποχές. Την πρόταση αυτή την έχω προωθήσει και δημοσιεύσει από το 2012 (μάλιστα επισκεπτόμενος την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης όπου και είχα συνάντηση εργασίας με το Δ.Σ. της σχολής) και δυστυχώς μέχρι σήμερα από τους έχοντες εξουσία κανείς δεν φαίνεται να ασχολείται. Καλώ φορείς και τον Δήμο Τρίπολης να σκύψει με ενδιαφέρον πάνω στην πρόταση αυτή και όλοι μαζί από κοινού να ενεργοποιηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση.
Νικόλαος Γιαννακόπουλος
Πολιτικός Μηχανικός
Στέλεχος Τομέα Οικονομίας και Ανάπτυξης Ν.Δ.
Με σκέψη και όραμα την δημιουργία μιας σχολής – ενός πρότυπου παιδαγωγικού κέντρου, που θα έχει άμεση σχέση και επαφή με την τοπική κοινωνία και την τοπική οικονομία (Κέντρου Παιδείας και Καινοτομίας), σας παρουσιάζω τον βασικό άξονα της πρωτοβουλίας μου. Μιλάμε για ένα εκπαιδευτικό κέντρο που θα αποτελείται από :
1) Γενικό Λύκειο (ΓΕ.Λ)
2) Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ) τομέα τροφίμων, γεωπονίας και περιβάλλοντος.
3) Επαγγελματική Σχολή (ΕΠΑ.Σ) με γεωτεχνικές ειδικότητες κυρίως.
Ισότιμα όλα με τα αντίστοιχα σχολεία της χώρας.
Η σκέψη είναι να δημιουργηθεί μια επένδυση υψηλού χαρακτήρα αντίστοιχη των λεγόμενων (campus) που υπάρχουν στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα. Σχολή που οι μαθητές – φοιτητές μπορούν να είναι οικότροφοι και υπότροφοι. Σχολή που θα αποτελεί σημείο αναφοράς όλης της Πελοποννήσου, προσελκύοντας μαθητές από όλες τις αγροτικές περιοχές της Πελοποννήσου και όχι μόνο.
Σε πρώτες επαφές που έχουν γίνει με αντίστοιχο ίδρυμα είναι από την πρώτη στιγμή εμφανής η διάθεση για βοήθεια και συνεργασία, όπως με την ανταλλαγή φοιτητών στην πρώτη επαφή με τους πολίτες-φοιτητές του τόπου μας καθώς και να επιμορφώσει εκπαιδευτικούς μας με σκοπό να εφαρμόσουν μετά τις γνώσεις που θα λάβουν στο εγχείρημα μας.
Κατόπιν θα πρέπει να προχωρήσουμε στην ίδρυση ενός ‘Κέντρου Επιχειρηματικότητας’ για τη διδασκαλία των ενηλίκων που θέλουν να ασχοληθούν είτε ήδη ασχολούνται με την γεωργία και την κτηνοτροφία, και στη δημιουργία ‘φάρμας’ όπου εκεί θα γίνεται η πρακτική άσκηση των ενηλίκων καθώς και πιθανές συνεργασίες με υφιστάμενες επιχειρήσεις για την ερευνητική διαδικασία-βελτιστοποίηση ποικιλιών κ.τ.λ. Ενδεικτικά, θα μπορούσε σε πρώτη φάση με την δημιουργία της φάρμας για την πρακτική άσκηση να γίνει ένα ‘Κεντρικό Σχολείο Πρακτικής Άσκησης’ που μπορούμε σε συνεργασία με τα Λύκεια της περιοχής να θεσμοθετήσουμε κάποιες ώρες την εβδομάδα όπου θα μαζεύονται τα σχολεία και θα μαθαίνουν την γη στην πράξη (ακριβώς για να ανακαλύψουμε και εμείς αλλά και οι μαθητές τις δεξιότητες του καθενός).
Μελλοντικά και αφού προχωρήσει με επιτυχία το ΄Κέντρο Επιχειρηματικότητας’ θα εξετάσουμε και την δημιουργία Λυκείου (Τεχνικής Κατεύθυνσης) που να έχει όμως την δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών του στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ακριβώς για να υπάρχει η δυνατότητα επιλογών από τους νέους και το σχολείο να αποτελεί πραγματικό εργαλείο στην ανάπτυξη του χαρακτήρα και την κλίση του κάθε μαθητή, χωρίς περιορισμένες προοπτικές (υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας) καθώς και οικοτροφείου που δίνει τον χαρακτήρα της ολιστικής παιδείας. Η φάρμα και το Λύκειο μπορούν να συνδεθούν με εξωσχολικά προγράμματα για την δημιουργία συνθηκών «καλλιέργειας» ταλέντων.
Με κέντρο το Μαντινειακό πεδίο και την Τρίπολη και με άμεση εξακτίνωση στις άλλες περιφερειακές ενότητες επιτυγχάνεται η περιφερειακή ανασυγκρότηση του πρωτογενούς τομέα, σε απόλυτη αρμονία με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε τόπου στις καλλιέργειες που ευδοκιμούν στην κάθε περιοχή.
Συμπερασματικά λοιπόν, γίνεται περισσότερο από εμφανή η ανάγκη για την άμεση δημιουργία μιας τέτοιας δομής στην Πελοπόννησο και πιο συγκεκριμένα στην Αρκαδία, ικανής να ανατρέψει τα μεγάλα προβλήματα των πολιτών της περιοχής μας που ασχολούνται με την γεωργία και την κτηνοτροφία. Επιμένω ότι ακριβώς επειδή η Αρκαδία αποτελεί το κέντρο της Πελοποννήσου, καθώς και διοικητικό κέντρο αυτής, είναι ευκολονόητο ότι μια τέτοια δράση δεν μπορεί να έχει άλλο κέντρο από αυτό της Τρίπολης. Τα μικροπολιτικά συμφέροντα δεν μπορούν να έχουν χώρο ύπαρξης ειδικά σε τέτοιες δύσκολες εποχές. Την πρόταση αυτή την έχω προωθήσει και δημοσιεύσει από το 2012 (μάλιστα επισκεπτόμενος την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης όπου και είχα συνάντηση εργασίας με το Δ.Σ. της σχολής) και δυστυχώς μέχρι σήμερα από τους έχοντες εξουσία κανείς δεν φαίνεται να ασχολείται. Καλώ φορείς και τον Δήμο Τρίπολης να σκύψει με ενδιαφέρον πάνω στην πρόταση αυτή και όλοι μαζί από κοινού να ενεργοποιηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση.
Νικόλαος Γιαννακόπουλος
Πολιτικός Μηχανικός
Στέλεχος Τομέα Οικονομίας και Ανάπτυξης Ν.Δ.