Εγκρίθηκε η αίτηση του 1ου Γυμνασίου Ναυπλίου με άλλα 4 ευρωπαϊκά σχολεία και θέμα «The many-facet personality of Ioannis Capodistrias», από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το εγκεκριμένο σχέδιο αφορά τα 2 σχολικά έτη 2018-2020.
Το σχέδιο αφορά στη συνεργασία μας ως εταίρος με συντονιστή την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων και άλλα 4 σχολεία – εταίρους: το 1ο Γυμνάσιο Κέρκυρας, το Școala Gimnazială Nr 195στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας, το Benediktinergymnasium Ettal στο Ettal της Γερμανίας και το Osnovna šola Koper στο Koper της Σλοβενίας.
Το συγκεκριμένο σχέδιο είναι το 2ο σχέδιο Erasmus+ KA2 που εγκρίνεται για το σχολείο μας για την περίοδο 2018 – 2020 και αφορά σε σύμπραξη σχολικών μονάδων.
Σύντομη περιγραφή του σχεδίου:
Στόχος αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να επιτρέψει στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να παρακολουθήσουν τη ζωή του Ι. Καποδίστρια, του πρώτου κυβερνήτη του σύγχρονου ελληνικού κράτους, χρησιμοποιώντας μια αφήγηση ξεκινώντας από το Capo d’Istria (σήμερα Koper στη Σλοβενία), από όπου γεννήθηκε η οικογένειά του, συνεχίζοντας τα παιδικά του χρόνια στην Κέρκυρα και τελειώνοντας με τη δολοφονία του στο Ναύπλιο.
Ο Ιωάννης Καποδίστριας (Κέρκυρα, 1776 – Ναύπλιο, 1831) ήταν ένα διακεκριμένο πρόσωπο, έχοντας μια εξαιρετική θέση όχι μόνο στην ελληνική ιστορία αλλά και στη ρωσική και ευρωπαϊκή ιστορία των αρχών του 19ου αιώνα.
Ο Ιωάννης Καποδίστριας ήταν μελετητής, πατριώτης, Ευρωπαίος διπλωμάτης, Έλληνας πολιτικός.
Είχε ευγενική καταγωγή και η οικογένειά του είχε παράδοση στην πολιτική. Ήταν Υπουργός Εξωτερικών στη Ρωσική Αυτοκρατορία και αργότερα διορίστηκε πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδας, κατά τη διάρκεια της περιόδου όπου η Ελλάδα ήταν υπό την προστασία των Μεγάλων Δυνάμεων.
Ως κυβερνήτης έλαβε ειδικά μέτρα σχετικά με την εκπαίδευση. Δημιούργησε πάνω από εκατό σχολεία, με περίπου δέκα χιλιάδες μαθητές, κατά τη σύντομη περίοδο της διακυβέρνησής του – μόνο τρία χρόνια – και φρόντισε για την ίδρυση γεωργικών σχολών και την ανάπτυξη της δημόσιας υγειονομικής περίθαλψης.
Οι εταίροι θα μάθουν για τη σημαντική προσωπικότητα του Ιωάννη Καποδίστρια ακολουθώντας τη λογική της επίλυσης ενός παζλ.
Το πρώτο κομμάτι παζλ θα συμπληρωθεί από τους μαθητές του Koper της Σλοβενίας που πρόκειται να επισκεφτούν το άγαλμα του Ι. Καποδίστρια στην κεντρική πλατεία της πόλης τους και θα έχουν την ευκαιρία να ψάξουν στις ρίζες αυτής της βυζαντινής οικογένειας πίσω στο χρόνο.
Το δεύτερο κομμάτι παζλ θα συμπληρωθεί από μαθητές της Κέρκυρας, όπου ο Ι. Καποδίστριας γεννήθηκε και μεγάλωσε μέσα σε μια καθαρά πατριαρχική οικογένεια με ισχυρή θρησκευτική παιδεία. Ξεκινώντας από το Αρχοντικό Καποδίστρια (το χειμερινό σπίτι της οικογένειας), το Μουσείο Καποδίστρια (το καλοκαιρινό σπίτι της οικογένειας) και τον τάφο του Καποδίστρια στην Ιερά Μονή της Πλατυτέρας, οι μαθητές θα αναζητήσουν πληροφορίες για την παιδική και νεανική ηλικία του Καποδίστρια , την εκπαίδευσή του και τη σχέση του με την Ελληνορθόδοξη θρησκεία μέσω του μοναχού Συμεών στη Μονή της Πλατυτέρας. Στη συνέχεια, ξεκινώντας από τη Λατινική (Ρωμαϊκή-Καθολική) εκκλησία της Παναγίας της Τενέδου, όπου ήταν ενεργό το πρώτο δημόσιο σχολείο που ίδρυσε ο Καποδίστριας καθώς και η νεοϊδρυθείσα Ιόνιος Ακαδημία, οι μαθητές θα ερευνήσουν το έργο του Καποδίστρια ως εκπαιδευτικό επιθεωρητή της Ιονίου Πολιτείας (1803-1806).
Στη συνέχεια, οι μαθητές του Βουκουρεστίου θα συμπληρώσουν το τρίτο κομμάτι παζλ ακολουθώντας την επίσκεψη του Ι. Καποδίστρια στην πόλη τους, από τις 20 Μαΐου 1812, όπου και παρέμεινε εκεί τρεις μήνες ως αρχηγός και διευθυντής της Γραμματείας του Διπλωματικού τμήματος του Ναυάρχου Tsitsagkoff. Η παραμονή του στο Βουκουρέστι έκανε τον Καποδίστρια να έρθει σε επαφή με την οθωμανική διπλωματία.
Οι μαθητές του Εττάλ θα συμπληρώσουν το παζλ με το κομμάτι σχετικά με τις ενέργειες που έκανε ο Καποδίστριας υπέρ της επίλυσης του ελληνικού ζητήματος, ενώ ήταν ο Υπουργός Εξωτερικών της Ρωσικής Αυτοκρατορίας, καθώς και για τις φιλελληνικές του ενέργειες που ήταν προφανείς το 1825 στη Βαυαρία. Αυτό το φιλελληνικό κίνημα, το οποίο ενεργοποιήθηκε σε ολόκληρη την Ευρώπη, εν μέρει μυστικά πυροδότησε ο Καποδίστριας και είχε θετική επίδραση στην Ελληνική Επανάσταση.
Το παζλ τελειώνει με το έργο του Καποδίστρια ως πρώτος κυβερνήτης του νεοσύστατου ελληνικού κράτους στην πρωτεύουσα, το Ναύπλιο. Οι μαθητές θα αναζητήσουν την παρουσία του στα κτήρια της εποχής αυτής (το Κτίριο του Κυβερνήτη του Καποδίστρια, τη Σχολή Ευελπίδων, το Εθνικό Νοσοκομείο).
Πιστεύουμε ότι οι μαθητές που θα συμμετάσχουν, από όλα τα σχολεία εταίρους, θα κάνουν ένα ταξίδι με στόχο να μάθουν περισσότερα για την πολύπλευρη προσωπικότητα αυτού του «Άγιου της Πολιτικής». Επιπλέον σε αυτό το ταξίδι θα είναι σε θέση να κάνουν νέες φιλίες και να ανταλλάξουν απόψεις για την ιστορική περίοδο υπό μελέτη.
Επίσης, συμπληρώνοντας αυτό το παζλ, οι μαθητές εταίροι θα μάθουν να συνεργάζονται με τους συνομηλίκους τους από διαφορετικές χώρες, έχοντας διαφορετικούς πολιτισμούς και ακόμη και διαφορετική άποψη του κόσμου. Με αυτόν τον τρόπο, θα προχωρήσουν στην προσπάθειά τους να γίνουν ενεργοί Ευρωπαίοι πολίτες, οι πολίτες ενός παγκοσμιοποιημένου νέου κόσμου, ο οποίος αλλάζει διαρκώς και είναι γεμάτος προκλήσεις.
Το σχέδιο αφορά στη συνεργασία μας ως εταίρος με συντονιστή την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων και άλλα 4 σχολεία – εταίρους: το 1ο Γυμνάσιο Κέρκυρας, το Școala Gimnazială Nr 195στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας, το Benediktinergymnasium Ettal στο Ettal της Γερμανίας και το Osnovna šola Koper στο Koper της Σλοβενίας.
Το συγκεκριμένο σχέδιο είναι το 2ο σχέδιο Erasmus+ KA2 που εγκρίνεται για το σχολείο μας για την περίοδο 2018 – 2020 και αφορά σε σύμπραξη σχολικών μονάδων.
Σύντομη περιγραφή του σχεδίου:
Στόχος αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να επιτρέψει στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να παρακολουθήσουν τη ζωή του Ι. Καποδίστρια, του πρώτου κυβερνήτη του σύγχρονου ελληνικού κράτους, χρησιμοποιώντας μια αφήγηση ξεκινώντας από το Capo d’Istria (σήμερα Koper στη Σλοβενία), από όπου γεννήθηκε η οικογένειά του, συνεχίζοντας τα παιδικά του χρόνια στην Κέρκυρα και τελειώνοντας με τη δολοφονία του στο Ναύπλιο.
Ο Ιωάννης Καποδίστριας (Κέρκυρα, 1776 – Ναύπλιο, 1831) ήταν ένα διακεκριμένο πρόσωπο, έχοντας μια εξαιρετική θέση όχι μόνο στην ελληνική ιστορία αλλά και στη ρωσική και ευρωπαϊκή ιστορία των αρχών του 19ου αιώνα.
Ο Ιωάννης Καποδίστριας ήταν μελετητής, πατριώτης, Ευρωπαίος διπλωμάτης, Έλληνας πολιτικός.
Είχε ευγενική καταγωγή και η οικογένειά του είχε παράδοση στην πολιτική. Ήταν Υπουργός Εξωτερικών στη Ρωσική Αυτοκρατορία και αργότερα διορίστηκε πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδας, κατά τη διάρκεια της περιόδου όπου η Ελλάδα ήταν υπό την προστασία των Μεγάλων Δυνάμεων.
Ως κυβερνήτης έλαβε ειδικά μέτρα σχετικά με την εκπαίδευση. Δημιούργησε πάνω από εκατό σχολεία, με περίπου δέκα χιλιάδες μαθητές, κατά τη σύντομη περίοδο της διακυβέρνησής του – μόνο τρία χρόνια – και φρόντισε για την ίδρυση γεωργικών σχολών και την ανάπτυξη της δημόσιας υγειονομικής περίθαλψης.
Οι εταίροι θα μάθουν για τη σημαντική προσωπικότητα του Ιωάννη Καποδίστρια ακολουθώντας τη λογική της επίλυσης ενός παζλ.
Το πρώτο κομμάτι παζλ θα συμπληρωθεί από τους μαθητές του Koper της Σλοβενίας που πρόκειται να επισκεφτούν το άγαλμα του Ι. Καποδίστρια στην κεντρική πλατεία της πόλης τους και θα έχουν την ευκαιρία να ψάξουν στις ρίζες αυτής της βυζαντινής οικογένειας πίσω στο χρόνο.
Το δεύτερο κομμάτι παζλ θα συμπληρωθεί από μαθητές της Κέρκυρας, όπου ο Ι. Καποδίστριας γεννήθηκε και μεγάλωσε μέσα σε μια καθαρά πατριαρχική οικογένεια με ισχυρή θρησκευτική παιδεία. Ξεκινώντας από το Αρχοντικό Καποδίστρια (το χειμερινό σπίτι της οικογένειας), το Μουσείο Καποδίστρια (το καλοκαιρινό σπίτι της οικογένειας) και τον τάφο του Καποδίστρια στην Ιερά Μονή της Πλατυτέρας, οι μαθητές θα αναζητήσουν πληροφορίες για την παιδική και νεανική ηλικία του Καποδίστρια , την εκπαίδευσή του και τη σχέση του με την Ελληνορθόδοξη θρησκεία μέσω του μοναχού Συμεών στη Μονή της Πλατυτέρας. Στη συνέχεια, ξεκινώντας από τη Λατινική (Ρωμαϊκή-Καθολική) εκκλησία της Παναγίας της Τενέδου, όπου ήταν ενεργό το πρώτο δημόσιο σχολείο που ίδρυσε ο Καποδίστριας καθώς και η νεοϊδρυθείσα Ιόνιος Ακαδημία, οι μαθητές θα ερευνήσουν το έργο του Καποδίστρια ως εκπαιδευτικό επιθεωρητή της Ιονίου Πολιτείας (1803-1806).
Στη συνέχεια, οι μαθητές του Βουκουρεστίου θα συμπληρώσουν το τρίτο κομμάτι παζλ ακολουθώντας την επίσκεψη του Ι. Καποδίστρια στην πόλη τους, από τις 20 Μαΐου 1812, όπου και παρέμεινε εκεί τρεις μήνες ως αρχηγός και διευθυντής της Γραμματείας του Διπλωματικού τμήματος του Ναυάρχου Tsitsagkoff. Η παραμονή του στο Βουκουρέστι έκανε τον Καποδίστρια να έρθει σε επαφή με την οθωμανική διπλωματία.
Οι μαθητές του Εττάλ θα συμπληρώσουν το παζλ με το κομμάτι σχετικά με τις ενέργειες που έκανε ο Καποδίστριας υπέρ της επίλυσης του ελληνικού ζητήματος, ενώ ήταν ο Υπουργός Εξωτερικών της Ρωσικής Αυτοκρατορίας, καθώς και για τις φιλελληνικές του ενέργειες που ήταν προφανείς το 1825 στη Βαυαρία. Αυτό το φιλελληνικό κίνημα, το οποίο ενεργοποιήθηκε σε ολόκληρη την Ευρώπη, εν μέρει μυστικά πυροδότησε ο Καποδίστριας και είχε θετική επίδραση στην Ελληνική Επανάσταση.
Το παζλ τελειώνει με το έργο του Καποδίστρια ως πρώτος κυβερνήτης του νεοσύστατου ελληνικού κράτους στην πρωτεύουσα, το Ναύπλιο. Οι μαθητές θα αναζητήσουν την παρουσία του στα κτήρια της εποχής αυτής (το Κτίριο του Κυβερνήτη του Καποδίστρια, τη Σχολή Ευελπίδων, το Εθνικό Νοσοκομείο).
Πιστεύουμε ότι οι μαθητές που θα συμμετάσχουν, από όλα τα σχολεία εταίρους, θα κάνουν ένα ταξίδι με στόχο να μάθουν περισσότερα για την πολύπλευρη προσωπικότητα αυτού του «Άγιου της Πολιτικής». Επιπλέον σε αυτό το ταξίδι θα είναι σε θέση να κάνουν νέες φιλίες και να ανταλλάξουν απόψεις για την ιστορική περίοδο υπό μελέτη.
Επίσης, συμπληρώνοντας αυτό το παζλ, οι μαθητές εταίροι θα μάθουν να συνεργάζονται με τους συνομηλίκους τους από διαφορετικές χώρες, έχοντας διαφορετικούς πολιτισμούς και ακόμη και διαφορετική άποψη του κόσμου. Με αυτόν τον τρόπο, θα προχωρήσουν στην προσπάθειά τους να γίνουν ενεργοί Ευρωπαίοι πολίτες, οι πολίτες ενός παγκοσμιοποιημένου νέου κόσμου, ο οποίος αλλάζει διαρκώς και είναι γεμάτος προκλήσεις.