Η Αργολίδα είναι από τους τόπους που κατοικήθηκαν πρώτοι στο απώτερο παρελθόν και μάλιστα το Άργος, η μεγαλύτερη πόλη του νομού, είναι η αρχαιότερη πόλη της Ευρώπης, καθώς οι κάτοικοί της βρίσκονται και ζουν στον ίδιο τόπο εδώ και χιλιάδες χρόνια. Στην ευρύτερη περιοχή της Αργολίδας, υπάρχουν πολλές παραδόσεις και θρύλοι.
Ένα φάντασμα που συναντάμε στην περιοχή από τα χρόνια της Επανάστασης κιόλας είναι εκείνο που εμφανίζεται με τη μορφή δυο σκυλιών, ενός μαύρου και ενός άσπρου, το οποίο ακόμα και σήμερα θυμούνται οι παλιοί Αργείτες να έχουν δει στην πόλη τους. Αρκετές φασματικές μορφές έχουν αναφερθεί στον επαρχιακό δρόμο που ενώνει το χωριό Κεφαλάρι με το Σκαφιδάκι, οι περισσότερες από τις οποίες μιλούν για την περίφημη γουρούνα με τα γουρουνάκια, η οποία θεωρείται και ως μια δυσοίωνη επαφή.
Σημαντικά φαινόμενα έχουν αναφερθεί για την περιοχή του ναού Κοίμησης της Θεοτόκου στο Άργος. Στην περιοχή κατά την αρχαιότητα υπήρχε η νότια Πύλη της πόλεως, ενώ ο ναός έχει χτιστεί με αρχαιοελληνικά μάρμαρα, δίπλα από ένα μεγάλο ρέμα της τότε εποχής και είναι ο αρχαιότερος της πόλης, καθώς και το μεγαλύτερο νεκροταφείο της. Φαίνεται πως κάτι υπάρχει στην περιοχή, δεδομένου τα περιστατικά, τα οποία πηγαίνουν πίσω στην εποχή πριν τους Παγκοσμίους Πολέμους. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι πολλές από τις φασματικές μορφές που έχουν αναφερθεί ήταν ζώα και άνθρωποι παλιότερης εποχής. Μια ακόμα ιστορία αναφέρεται στο χωριό Μαραθιά, που βρίσκεται γύρω στα 4 χιλιόμετρα μετά το τουριστικό χωριό Δρέπανο.
Μέχρι τότε ήταν ένα ερειπωμένο χωριό, μέχρι που άρχισαν να εγκαθίστανται ξένοι ξανά. Οι παραδόσεις μιλούν για τη φασματική εικόνα μιας σειράς από άλογα και άλλα φαινόμενα, με προεξάρχοντα τα ακουστικά. Κρότοι, ποδοβολητά και φασαρία υποτίθεται ότι συμβαίνει εκεί επάνω αν και δεν έχω προσωπική μαρτυρία.Ένα ακόμη φάντασμα υποτίθεται ότι στοιχειώνει το Παλαμίδι, το κάστρο της πόλης του Ναυπλίου, καθώς και την παλιά πόλη, στη συνοικία που ονομαζόταν ψαρομαχαλάς. Αρκετές αναφορές μιλούν για φασματικές μορφές που μπορεί κανείς να συναντήσει στην οδό Ναυπλίου – Τολού. Συνήθως πρόκειται για ιερείς, φαντάρους και λοιπούς ωτοστόπερς, παράδοση που βρίσκουμε σε ολόκληρη την Ελλάδα και τον κόσμο και μπορεί να ερμηνευτεί ποικιλοτρόπως.
Μια άλλη ιστορία, που πήρε μάλιστα και διαστάσεις στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, είναι ο περίφημος νάνος του χωριού Αραχναίο, ο οποίος υποτίθεται πως έχει τρομοκρατήσει τους κατοίκους της περιοχής καθώς και διερχόμενους. Είχε γίνει επίσης και επιτόπια έρευνα από δημοσιογράφους με κάμερες, η οποία είχε λήξει με ευτράπελα. Μια άλλη παρουσία που μπορεί κανείς υποτίθεται να συναντήσει, είναι πάλι στο Παλαμήδι, εάν όμως πάει εκεί τα μεσάνυχτα και καθίσει κάτω από ένα συγκεκριμένο δέντρο.
Πολλές ιστορίες επίσης, που θα χρειάζονταν πολλά κείμενα όπως αυτό για να αναλυθούν, αναφέρονται για το χωριό Αχλαδόκαμπος, καθώς και για την παλιά εθνική οδό που συνδέει την Τρίπολη με την Αργολίδα, περνώντας δίπλα από το προαναφερθέν χωριό. Η ευρύτερη εκείνη περιοχή είναι θησαυρός παράξενων φαινομένων, καθώς οι διηγήσεις μιλούν για θεάσεις φαντασμάτων, στοιχειωμάτων, παράξενων ζώων και ιπτάμενων δίσκων. Σποραδικές αναφορές υπάρχουν σχετικά με το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου και για την Πυραμίδα του Ελληνικού, περιπτώσεις που αναφέρει ο ερευνητής κ. Μάκης Ποδότας σε σχετικό του βιβλίο. Επειδή επάνω από τον ουρανό της Αργολίδας περνούν πολλά αεροσκάφη, λόγω του ότι στο Δίδυμο Όρος υπάρχουν ραντάρ της αεροπορίας, ο κόσμος δεν ασχολείται ιδιαίτερα με τον ουρανό, αποδίδοντας ό,τι πιθανώς να έχει δει σε θεάσεις γήινων αεροσκαφών.
Η περιοχή φημίζεται για τις παμπάλαιες εκκλησίες και τα μοναστήρια που συνυπάρχουν μαζί με τους ναούς της αρχαίας θρησκείας. Ως φορείς πνευματικής ενέργειας ενός θεσμού που υπάρχει εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια υπάρχουν αρκετές παράξενες διηγήσεις.Στο χώρο που σήμερα υπάρχει ο ναός της Ζωοδόχου Πηγής, βρέθηκε κατά την παράδοση η εικόνα της Παναγίας, η οποία μεταφερόταν στον καθεδρικό Ναό του Αγίου Πέτρου στο Άργος αλλά την επόμενη ημέρα βρισκόταν στο χώρο που βρέθηκε, οπότε και χτίστηκε ο ναός της Παναγίας. Φήμες θέλουν τις μοναχές της Μονής Αγίας Μαρίνας αλλά και πιστούς να έχουν παρατηρήσει ότι μερικές φορές εξαφανίζεται η μορφή του Διαβόλου από την εικόνα της Αγίας Μαρίνας, η οποία ως γνωστόν απεικονίζεται με το να τον κρατάει από τα κέρατα, ενώ λίγα χιλιόμετρα μακριά, στο Μοναστήρι του Αγίου Θεοδοσίου, δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι έχουν δει τον Άγιο να περιδιαβαίνει τα στενά του χωριού τους.
πηγές:
https://el.wikipedia.org/wiki/
http://kemanakh.blogspot.gr/
Ένα φάντασμα που συναντάμε στην περιοχή από τα χρόνια της Επανάστασης κιόλας είναι εκείνο που εμφανίζεται με τη μορφή δυο σκυλιών, ενός μαύρου και ενός άσπρου, το οποίο ακόμα και σήμερα θυμούνται οι παλιοί Αργείτες να έχουν δει στην πόλη τους. Αρκετές φασματικές μορφές έχουν αναφερθεί στον επαρχιακό δρόμο που ενώνει το χωριό Κεφαλάρι με το Σκαφιδάκι, οι περισσότερες από τις οποίες μιλούν για την περίφημη γουρούνα με τα γουρουνάκια, η οποία θεωρείται και ως μια δυσοίωνη επαφή.
Σημαντικά φαινόμενα έχουν αναφερθεί για την περιοχή του ναού Κοίμησης της Θεοτόκου στο Άργος. Στην περιοχή κατά την αρχαιότητα υπήρχε η νότια Πύλη της πόλεως, ενώ ο ναός έχει χτιστεί με αρχαιοελληνικά μάρμαρα, δίπλα από ένα μεγάλο ρέμα της τότε εποχής και είναι ο αρχαιότερος της πόλης, καθώς και το μεγαλύτερο νεκροταφείο της. Φαίνεται πως κάτι υπάρχει στην περιοχή, δεδομένου τα περιστατικά, τα οποία πηγαίνουν πίσω στην εποχή πριν τους Παγκοσμίους Πολέμους. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι πολλές από τις φασματικές μορφές που έχουν αναφερθεί ήταν ζώα και άνθρωποι παλιότερης εποχής. Μια ακόμα ιστορία αναφέρεται στο χωριό Μαραθιά, που βρίσκεται γύρω στα 4 χιλιόμετρα μετά το τουριστικό χωριό Δρέπανο.
Μέχρι τότε ήταν ένα ερειπωμένο χωριό, μέχρι που άρχισαν να εγκαθίστανται ξένοι ξανά. Οι παραδόσεις μιλούν για τη φασματική εικόνα μιας σειράς από άλογα και άλλα φαινόμενα, με προεξάρχοντα τα ακουστικά. Κρότοι, ποδοβολητά και φασαρία υποτίθεται ότι συμβαίνει εκεί επάνω αν και δεν έχω προσωπική μαρτυρία.Ένα ακόμη φάντασμα υποτίθεται ότι στοιχειώνει το Παλαμίδι, το κάστρο της πόλης του Ναυπλίου, καθώς και την παλιά πόλη, στη συνοικία που ονομαζόταν ψαρομαχαλάς. Αρκετές αναφορές μιλούν για φασματικές μορφές που μπορεί κανείς να συναντήσει στην οδό Ναυπλίου – Τολού. Συνήθως πρόκειται για ιερείς, φαντάρους και λοιπούς ωτοστόπερς, παράδοση που βρίσκουμε σε ολόκληρη την Ελλάδα και τον κόσμο και μπορεί να ερμηνευτεί ποικιλοτρόπως.
Μια άλλη ιστορία, που πήρε μάλιστα και διαστάσεις στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, είναι ο περίφημος νάνος του χωριού Αραχναίο, ο οποίος υποτίθεται πως έχει τρομοκρατήσει τους κατοίκους της περιοχής καθώς και διερχόμενους. Είχε γίνει επίσης και επιτόπια έρευνα από δημοσιογράφους με κάμερες, η οποία είχε λήξει με ευτράπελα. Μια άλλη παρουσία που μπορεί κανείς υποτίθεται να συναντήσει, είναι πάλι στο Παλαμήδι, εάν όμως πάει εκεί τα μεσάνυχτα και καθίσει κάτω από ένα συγκεκριμένο δέντρο.
Πολλές ιστορίες επίσης, που θα χρειάζονταν πολλά κείμενα όπως αυτό για να αναλυθούν, αναφέρονται για το χωριό Αχλαδόκαμπος, καθώς και για την παλιά εθνική οδό που συνδέει την Τρίπολη με την Αργολίδα, περνώντας δίπλα από το προαναφερθέν χωριό. Η ευρύτερη εκείνη περιοχή είναι θησαυρός παράξενων φαινομένων, καθώς οι διηγήσεις μιλούν για θεάσεις φαντασμάτων, στοιχειωμάτων, παράξενων ζώων και ιπτάμενων δίσκων. Σποραδικές αναφορές υπάρχουν σχετικά με το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου και για την Πυραμίδα του Ελληνικού, περιπτώσεις που αναφέρει ο ερευνητής κ. Μάκης Ποδότας σε σχετικό του βιβλίο. Επειδή επάνω από τον ουρανό της Αργολίδας περνούν πολλά αεροσκάφη, λόγω του ότι στο Δίδυμο Όρος υπάρχουν ραντάρ της αεροπορίας, ο κόσμος δεν ασχολείται ιδιαίτερα με τον ουρανό, αποδίδοντας ό,τι πιθανώς να έχει δει σε θεάσεις γήινων αεροσκαφών.
Η περιοχή φημίζεται για τις παμπάλαιες εκκλησίες και τα μοναστήρια που συνυπάρχουν μαζί με τους ναούς της αρχαίας θρησκείας. Ως φορείς πνευματικής ενέργειας ενός θεσμού που υπάρχει εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια υπάρχουν αρκετές παράξενες διηγήσεις.Στο χώρο που σήμερα υπάρχει ο ναός της Ζωοδόχου Πηγής, βρέθηκε κατά την παράδοση η εικόνα της Παναγίας, η οποία μεταφερόταν στον καθεδρικό Ναό του Αγίου Πέτρου στο Άργος αλλά την επόμενη ημέρα βρισκόταν στο χώρο που βρέθηκε, οπότε και χτίστηκε ο ναός της Παναγίας. Φήμες θέλουν τις μοναχές της Μονής Αγίας Μαρίνας αλλά και πιστούς να έχουν παρατηρήσει ότι μερικές φορές εξαφανίζεται η μορφή του Διαβόλου από την εικόνα της Αγίας Μαρίνας, η οποία ως γνωστόν απεικονίζεται με το να τον κρατάει από τα κέρατα, ενώ λίγα χιλιόμετρα μακριά, στο Μοναστήρι του Αγίου Θεοδοσίου, δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι έχουν δει τον Άγιο να περιδιαβαίνει τα στενά του χωριού τους.
πηγές:
https://el.wikipedia.org/wiki/
http://kemanakh.blogspot.gr/