ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2018

Ανδριανός: Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία, δίνει λύσεις στα προβλήματα του σήμερα και απαντά στις προκλήσεις του αύριο

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 7:07:00 μ.μ. | |
Ανδριανός: Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία, δίνει λύσεις στα προβλήματα του σήμερα και απαντά στις προκλήσεις του αύριο
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο η παρουσίαση του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία με κεντρικό ομιλητή τον Πρόεδρο του κόμματος κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος υπογράμμισε τη σημασία της παιδείας ως πυλώνα του εξωστρεφούς και καινοτόμου παραγωγικού μοντέλου που έχει ανάγκη η χώρα για να ξεφύγει από το τέλμα.

Στο πλαίσιο αυτό, το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία δεν αποτελείται από αποσπασματικές παρεμβάσεις, αλλά συγκροτεί μια συνολική και σε βάθος μεταρρύθμιση, με θαρραλέες αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος, που τοποθετεί στο επίκεντρο των αλλαγών τους λειτουργούς της εκπαίδευσης, τους μαθητές και φοιτητές και τους γονείς τους, όπως τόνισαν τόσο ο Αντιπρόεδρος του κόμματος κ. Κωστής Χατζηδάκης όσο και η Τομεάρχης Παιδείας κα. Νίκη Κεραμέως. 
Οι πέντε βασικοί άξονες του προγράμματος είναι οι εξής:

- Σύγχρονη, δημιουργική και ανοιχτή παιδεία.

Το δημόσιο σχολείο μετατρέπεται σε μια σύγχρονη και δημιουργική κυψέλη γνώσης και καινοτομίας. Με έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων (δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, ομαδική δουλειά) και ψηφιακών δεξιοτήτων (χρήση υπολογιστών, ψηφιακή επικοινωνία, ασφαλής χρήση διαδικτύου), αντί για ενθάρρυνση της αποστήθισης και της παπαγαλίας.

Τα προγράμματα σπουδών εμπλουτίζονται με νέες, δημιουργικές και διαδραστικές μεθόδους διδασκαλίας και νέες εκπαιδευτικές θεματικές.

Καθιερώνεται η δυνατότητα «άσκησης» σε επιχειρήσεις, ώστε οι μαθητές να εξοικειώνονται με την πραγματική οικονομία, και να επιλέγουν το αντικείμενο σπουδών τους με μεγαλύτερη σιγουριά.

Καθιερώνεται Εθνικό Απολυτήριο, το οποίο θα αποκτάται με την επιτυχή ολοκλήρωση του Λυκείου.

Αλλάζει ριζικά η Επαγγελματική Εκπαίδευση, ώστε από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.

Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα θα εξελιχθούν σε αναπτυξιακούς πυλώνες σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, αναπτύσσοντας συνεργασίες και δικτυώσεις με τον κόσμο της παραγωγής και της επιχειρηματικότητας, με κοινωνικούς φορείς, και με ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού.

Στόχος είναι η Ελλάδα να αναδειχθεί σε ισχυρό περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης και έρευνας. Για αυτό και η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει την αναθεώρηση των παραγράφων του άρθρου 16 του Συντάγματος που αφορούν την ανώτατη εκπαίδευση, προκειμένου να επιτραπεί η ίδρυση μη κρατικών και ιδιωτικών Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, τα οποία θα ιδρύονται υπό αυστηρούς όρους, και θα λειτουργούν με διαφάνεια, αξιολόγηση και λογοδοσία.

- Μεγαλύτερη αυτονομία στις εκπαιδευτικές μονάδες και εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς.

Το δημόσιο σχολείο απελευθερώνεται από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου σε επίπεδο οργανωτικό και διοικητικό, αλλά και σε επίπεδο παιδαγωγικό. Ο εκπαιδευτικός αποκτά μεγαλύτερη ελευθερία να εμπλουτίζει τον τρόπο και τα μέσα διδασκαλίας, και να διαμορφώνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με βάση τις ανάγκες των μαθητών.

Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα γίνονται πραγματικά αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα. Η Νέα Δημοκρατία θα προχωρήσει σε άμεση κατάργηση των νομοθετικών πρωτοβουλιών των κ.κ. Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλουκαι ψήφιση ενός σύγχρονου νόμου πλαισίου για τα Ανώτατα Ιδρύματα που θα τους δίνει τη δυνατότητα να αποφασίζουν από μόνα τους τις εκπαιδευτικές και ερευνητικές δραστηριότητες τους. Αντίστοιχα, θα διαμορφωθεί πλαίσιο που θα επιτρέπει στα ιδρύματα να προσελκύουν πόρους από ιδιωτικές πηγές και να τους διαχειρίζονται με τον πιο αποδοτικό τρόπο, αλλά με τήρηση αυστηρών κανόνων διαφάνειας και λογοδοσίας.

Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα αποκτούν την αρμοδιότητα να καθορίζουν τα ίδια τον ετήσιο αριθμό εισακτέων και τη βάση εισαγωγής. Καθιερώνεται ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών στα ν+2 έτη, εκτός εξαιρέσεων που θα αποφασίζονται από τα αρμόδια όργανα του εκάστοτε ιδρύματος.

- Ίσες δυνατότητες και περισσότερες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά

Κανένα παιδί εκτός παιδικού σταθμού. Για κάθε παιδί που δεν βρίσκει θέση σε δημοτικό παιδικό σταθμό, η οικογένεια του, εφόσον πληροί τα εισοδηματικά κριτήρια, θα λαμβάνει κουπόνι ύψους 180 ευρώ το μήνα για 10 μήνες το χρόνο, το οποίο και θα μπορεί να εξαργυρώνει σε βρεφονηπιακό σταθμό της επιλογής της.

Δημιουργείται ένα Πρότυπο και ένα Πειραματικό σχολείο σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας, ξεκινώντας από τις λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αντίστοιχα, ιδρύονται και Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια σε αντιπροσωπευτικές περιοχές, τα οποία θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.

Όλοι οι μαθητές αποκτούν πιστοποιητικό βασικών γνώσεων Πληροφορικής μέχρι την Α’ Λυκείου, ενώ μέσα στα σχολεία θα προσφέρεται εκμάθηση ξένων γλωσσών και θα διενεργούνται εξετάσεις για την απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας.

Σε όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα προβλέπεται συγκεκριμένος αριθμός υποτροφιών, που θα χορηγούνται με βάση τις ακαδημαϊκές επιδόσεις και την οικονομική κατάσταση των φοιτητών.

Ενισχύεται ο θεσμός της πρακτικής άσκησης στα Πανεπιστήμια, ώστε οι φοιτητές να αποκτούν πολύτιμη εργασιακή εμπειρία και να ενισχύουν τις προοπτικές απασχόλησής τους στη συνέχεια.

Καθιερώνεται εσωτερικό πρόγραμμα κινητικότητας για τους φοιτητές μεταξύ των Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus.

- Ασφαλές περιβάλλον για τη δημιουργία και τη μετάδοση της γνώσης

Προτεραιότητα για το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας αποτελεί η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας για τους μαθητές και τους γονείς, με ενίσχυση των μέτρων προστασίας στα σχολεία και τον περιβάλλοντα χώρο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης στην αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο, μέσα από την ευαισθητοποίηση και ενδυνάμωση των μαθητών.
Κατάργηση του ασύλου. Αυτεπάγγελτη επέμβαση των δημοσίων αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη που λαμβάνει χώρα στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα, και πειθαρχικές ευθύνες όταν οι Πρυτανικές Αρχές δεν ενημερώνουν έγκαιρα τα αρμόδια δημόσια όργανα για παραβατικές πράξεις.

- Αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα και διάδοση των καλύτερων πρακτικών.

Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς με τη χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων. 

Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι σήμερα κρατάνε τη δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο όρθιο. Ο στόχος της αξιολόγησης δεν είναι ο στιγματισμός και η τιμωρία, αλλά η διαρκής βελτίωση και η επιβράβευση της προσπάθειας, και για αυτό η αξιολόγηση θα συνδέεται με τη διαδικασία επιμόρφωσης και κατάρτισης, για συνολική βελτίωση του εκπαιδευτικού δυναμικού.
Στην Ανώτατη Εκπαίδευση, η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.) καθιερώνεται ως ο βασικός θεσμός αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των Ιδρυμάτων. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα δημοσιοποιούνται ώστε να ενισχύεται η διαφάνεια και η δημόσια πληροφόρηση, και να αναδεικνύονται οι καλύτερες πρακτικές (εκπαιδευτικές, ερευνητικές, διοικητικές).

Η κρατική χρηματοδότηση προς τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης γίνεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών, και συνδέεται με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Επιπλέον, ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας (π.χ. συγχωνεύσεις/ενοποιήσεις Πανεπιστημίων-ΤΕΙ) θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π. και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων.

Σε ότι αφορά την Επαγγελματική Εκπαίδευση και την κατάρτιση, το πρόγραμμα προβλέπει μεταξύ άλλων:

- Την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας της ώστε από λύση ανάγκης για λίγους να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.

- Την επένδυση στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας και της οικονομικής μεγέθυνσης και τη μείωση του ποσοστού ανεργίας κυρίως των νέων ανθρώπων.

- Την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης σε εφαλτήριο επανατοποθέτησης στην αγορά εργασίας σε σύγχρονες και ποιοτικές θέσεις απασχόλησης.

- Την ενθάρρυνση της αυτονομίας των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ με ενεργό ρόλο των εκπροσώπων της τοπικής οικονομίας

- Την άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας, με τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον σχεδιασμό.

- Την πιστοποίηση της Μη Τυπικής και Άτυπης Μάθησης με βάση τις ανάγκες της αγοράς.

Ο Αν. Υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων κ. Ανδριανός έκανε την ακόλουθη δήλωση: 

«Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία είναι ένα συμβόλαιο ανάπτυξης και ευκαιριών για όλους. Ενσαρκώνει με τον πλέον σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο τη βούληση ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας να επενδύσουμε αποφασιστικά στην παιδεία, στο αποτελεσματικότερο εργαλείο που διαθέτουμε για την ατομική και συλλογική προκοπή και την κοινωνική κινητικότητα.

Μακριά από ιδεοληψίες και στείρες πρακτικές, με εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, αντλώντας από τη διεθνή εμπειρία και τις βέλτιστες πρακτικές, με σεβασμό στην ιστορία και τον πολιτισμό της πατρίδας μας, το πρόγραμμα που παρουσιάσαμε δίνει λύσεις στα προβλήματα του σήμερα και απαντά στις προκλήσεις του αύριο.

Από την επόμενη κιόλας μέρα των εκλογών, η εφαρμογή του προγράμματος μας για την παιδεία θα αποτελέσει τη βάση ώστε τα παιδιά και οι νέοι άνθρωποι της πατρίδας μας να αποκτήσουν τα εφόδια, τις γνώσεις και τις δεξιότητες που δικαιούνται και αξίζουν για να διεκδικήσουν με αξιώσεις την ευτυχία και την ευημερία στη ζωή τους».
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ