Άλλο ένα «θα» Τσίπρα που στην πραγματικότητα είναι έργο άλλων.
Φιέστες και δημιουργία εντυπώσεων για να σκεπαστεί η αδικαιολόγητη καθυστέρηση των 2,5 ετών υλοποίησης της αναβάθμισης της Ρεβυθούσας. Καθυστέρηση που δεν έχει επιτρέψει ούτε τη μείωση των τιμών του φυσικού αερίου στους τελικούς καταναλωτές, ούτε τη γεωπολιτική αναβάθμιση της χώρας ως νέα πηγή τροφοδοσίας με φυσικό αέριο όλων των βορείων γειτόνων μας (και όχι μόνο).
«Τα γεγονότα είναι ξεροκέφαλα πράγματα», είχε πει ο Τζον Άνταμς.
Ιδού λοιπόν:
-Τέλος 2011: Προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, προϋπολογισμού 115 εκατ. €.
-Ιανουάριος 2013: Ανάθεση της κατασκευής της 3ης δεξαμενής στην ανάδοχο εταιρεία, με δέσμευση για ολοκλήρωση του έργου σε τρία (3) χρόνια, δηλ. αρχές 2016, με βάση το χρονοδιάγραμμα.
-Ιούνιος 2014: Υπογραφή σύμβασης ύψους 40 εκατ. € για χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
-Μάρτιος 2017: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Γενική Διεύθυνση Ενέργειας) εγκαλεί την ελληνική κυβέρνηση και το ΔΕΣΦΑ με αυστηρή επιστολή της, για καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου, που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το αργότερο αρχές 2016. Η ΡΑΕ καλεί τον ΔΕΣΦΑ για εξηγήσεις.
Η φιέστα εξαπάτησης Α. Τσίπρα όμως, ενέχει κι έναν σοβαρό ενεργειακό κίνδυνο για τη χώρα. Ενώ τα εγκαίνια θα γίνουν στις 22 Νοεμβρίου, η λειτουργία της δεξαμενής θα αρχίσει τουλάχιστον μετά από 1 μήνα, δηλ. στο τέλος του έτους, ως αποτέλεσμα αβεβαιοτήτων που εμφανίστηκαν κατά τη δοκιμαστική της λειτουργία. Οι λαθεμένοι χειρισμοί της κυβέρνησης έχουν οδηγήσει, φέτος για πρώτη φορά, να μην υπάρχει πλοίο-αποθήκη της ΔΕΠΑ, όπως γινόταν όλα τα προηγούμενα χρόνια, προκειμένου να αντιμετωπιστούν πιθανές έκτακτες ανάγκες της χώρας σε προμήθεια φυσικού αερίου.
Το έργο θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας και θα επιτρέψει τον ανταγωνισμό για μείωση των τιμών στους τελικούς καταναλωτές. Θα αυξήσει το χρόνο προσωρινής αποθήκευσης LNG πέραν των 18 ημερών που ισχύει σήμερα, αμβλύνοντας έτσι το πρόβλημα διατήρησης αποθεμάτων LNG σε περιόδους υψηλής ζήτησης για φυσικό αέριο.
Γεωπολιτικά, η αύξηση της συνολικής χωρητικότητας της Ρεβυθούσας, δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε να αποτελέσει νέα σημαντική πηγή τροφοδοσίας για ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αφού μετά την αναβάθμιση, η ετήσια δυναμικότητα του σταθμού θα αυξηθεί στα 7 δις m3/χρόνο. Από αυτά τα 7 δις m3/χρόνο, τα 2 δις m3/χρόνο προορίζονται για την ελληνική αγορά και τα 5 δις m3/χρόνο για εξαγωγές. Τα 5 δις m3/χρόνο εξαγωγών αντιστοιχούν στο 30% των αναγκών των χωρών της περιοχής. Η γεωπολιτική αναβάθμιση της χώρας με αυτό είναι προφανής.
-Μάρτιος 2017: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Γενική Διεύθυνση Ενέργειας) εγκαλεί την ελληνική κυβέρνηση και το ΔΕΣΦΑ με αυστηρή επιστολή της, για καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου, που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το αργότερο αρχές 2016. Η ΡΑΕ καλεί τον ΔΕΣΦΑ για εξηγήσεις.
-22 Νοεμβρίου 2018: Με καθυστέρηση πάνω από 2,5 χρόνια, αναμένεται το έργο να εγκαινιασθεί από τον ΠΘ κ. Α. Τσίπρα και συνολικό κόστος 154 εκατ.€.
Η φιέστα εξαπάτησης Α. Τσίπρα όμως, ενέχει κι έναν σοβαρό ενεργειακό κίνδυνο για τη χώρα. Ενώ τα εγκαίνια θα γίνουν στις 22 Νοεμβρίου, η λειτουργία της δεξαμενής θα αρχίσει τουλάχιστον μετά από 1 μήνα, δηλ. στο τέλος του έτους, ως αποτέλεσμα αβεβαιοτήτων που εμφανίστηκαν κατά τη δοκιμαστική της λειτουργία. Οι λαθεμένοι χειρισμοί της κυβέρνησης έχουν οδηγήσει, φέτος για πρώτη φορά, να μην υπάρχει πλοίο-αποθήκη της ΔΕΠΑ, όπως γινόταν όλα τα προηγούμενα χρόνια, προκειμένου να αντιμετωπιστούν πιθανές έκτακτες ανάγκες της χώρας σε προμήθεια φυσικού αερίου.
Το έργο θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας και θα επιτρέψει τον ανταγωνισμό για μείωση των τιμών στους τελικούς καταναλωτές. Θα αυξήσει το χρόνο προσωρινής αποθήκευσης LNG πέραν των 18 ημερών που ισχύει σήμερα, αμβλύνοντας έτσι το πρόβλημα διατήρησης αποθεμάτων LNG σε περιόδους υψηλής ζήτησης για φυσικό αέριο.
Γεωπολιτικά, η αύξηση της συνολικής χωρητικότητας της Ρεβυθούσας, δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε να αποτελέσει νέα σημαντική πηγή τροφοδοσίας για ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αφού μετά την αναβάθμιση, η ετήσια δυναμικότητα του σταθμού θα αυξηθεί στα 7 δις m3/χρόνο. Από αυτά τα 7 δις m3/χρόνο, τα 2 δις m3/χρόνο προορίζονται για την ελληνική αγορά και τα 5 δις m3/χρόνο για εξαγωγές. Τα 5 δις m3/χρόνο εξαγωγών αντιστοιχούν στο 30% των αναγκών των χωρών της περιοχής. Η γεωπολιτική αναβάθμιση της χώρας με αυτό είναι προφανής.
Το έργο συνίσταται σε:
αύξηση του αποθηκευτικού χώρου κατά 73% (από 130.000 m3 στα 225.000 m3 LNG)
αύξηση κατά 40% του ρυθμού αεριοποίησης του σταθμού από 1000 m3/ώρα LNG, σε 1400 m3/ώρα
αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων, που θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγαλύτερων πλοίων χωρητικότητας έως και 260.000 m3 από 140.000 m3 που είναι σήμερα, που σημαίνει ότι πλέον η Ρεβυθούσα θα μπορεί να υποδέχεται όλους τους τύπους πλοίων
Ο ελληνικός λαός, οι φορολογούμενοι πολίτες, έχουν πλέον καταλάβει το παιχνίδι που παίζεται πάνω στην πλάτη τους και δεν προτίθενται να πληρώνουν άλλο πια τις καθυστερήσεις, τις αστοχίες, την ανικανότητα και αναποτελεσματικότητα του κ. Τσίπρα και των Υπουργών του. Ο λαός θα το αποδείξει στις κάλπες.
αύξηση του αποθηκευτικού χώρου κατά 73% (από 130.000 m3 στα 225.000 m3 LNG)
αύξηση κατά 40% του ρυθμού αεριοποίησης του σταθμού από 1000 m3/ώρα LNG, σε 1400 m3/ώρα
αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων, που θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγαλύτερων πλοίων χωρητικότητας έως και 260.000 m3 από 140.000 m3 που είναι σήμερα, που σημαίνει ότι πλέον η Ρεβυθούσα θα μπορεί να υποδέχεται όλους τους τύπους πλοίων
Ο ελληνικός λαός, οι φορολογούμενοι πολίτες, έχουν πλέον καταλάβει το παιχνίδι που παίζεται πάνω στην πλάτη τους και δεν προτίθενται να πληρώνουν άλλο πια τις καθυστερήσεις, τις αστοχίες, την ανικανότητα και αναποτελεσματικότητα του κ. Τσίπρα και των Υπουργών του. Ο λαός θα το αποδείξει στις κάλπες.