V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2019

Γ. Μανιάτης: 10 Αλήθειες και Ψέματα για το τραίνο στην Αργολίδα

Γ. Μανιάτης: 10 Αλήθειες και Ψέματα για το τραίνο στην Αργολίδα
Επειδή τα τελευταία χρόνια υπήρξε πολλή άγνοια, λάσπη και αδιαφορία για τη λειτουργία του τραίνου στην Αργολίδα, πρέπει να πούμε όλες τις αλήθειες και να αποκαλύψουμε όλα τα ψέματα που έχουν διασπαρεί. Η πραγματικότητα είναι αμείλικτη κι έχει ως εξής:

  1. Η κυβέρνηση Ν.Δ. – Κώστα Καραμανλή ανέθεσε και παρέλαβε το έργο αναβάθμισης της στενής (μετρικής) γραμμής Κόρινθος – Άργος/Ναύπλιο – Ανδρίτσα. Το έργο, που ανατέθηκε τον Αύγουστο 2004 και παραδόθηκε τον Ιούλιο 2009 (Ν.Δ. – Κ. Καραμανλής), ήταν συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. με προϋπολογισμό 24.000.000€. Σύμφωνα με την τότε διοίκηση του ΟΣΕ (Ν.Δ.), η δημιουργία νέας γραμμής κανονικού εύρους με τη νέα χάραξη, τα τεχνικά έργα και την απαλλοτρίωση, θα απαιτούσε 300.000.000€ για το ίδιο τμήμα Κόρινθος – Άργος/Ναύπλιο – Ανδρίτσα.
  2. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ – Αλέξη Τσίπρα/Π. Καμμένου, σήμερα, με τη διορισμένη από την ίδια διοίκηση στον ΟΣΕ, εφαρμόζει στο υπόλοιπο δίκτυο της Πελοποννήσου, την ίδια πολιτική αναβάθμισης της στενής (μετρικής) γραμμής. Πιο συγκεκριμένα, στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, Πάτρα – Κ. Αχαΐα (μήκους 21χλμ), καθώς και στο σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα – Πύργος (μήκους 100χλμ), δεν κατασκευάζει νέα γραμμή κανονικού πλάτους. Αντίθετα, όπως και η κυβέρνηση Ν.Δ. για το τμήμα Κόρινθος – Άργος/Ναύπλιο, ανακαινίζει την παλιά μετρική (στενή) γραμμή. Η ολοκλήρωση του έργου αυτού αναμένεται μέσα στο 2019. Όλα τα σχετικά έγγραφα του ΟΣΕ – ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έχουν ήδη κατατεθεί επίσημα στη Βουλή από τον Υπουργό κ. Χρ. Σπίρτζη.
  3. Ίδια πολιτική ανάπτυξης μετρικών γραμμών (και όχι κανονικού εύρους), σε περιοχές με το ίδιο έντονο ανάγλυφο όπως της Πελοποννήσου, έχουν πολλές αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες, όπως π.χ. Ελβετία, Γερμανία. Αποτελεί λοιπόν πρόκληση για τους πολίτες της Αργολίδας, η υποκρισία Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ, που υλοποίησαν ή υλοποιούν τα παραπάνω έργα αναβάθμισης της στενής (μετρικής) γραμμής και όχι χάραξης νέας γραμμής κανονικού εύρους, να κρύβονται με δειλία για τις δικές τους πολιτικές στο σιδηρόδρομο.
  4. Η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ το 2010 (Υπουργός Μεταφορών Δημ. Ρέππας), υλοποίησε για πολλούς μήνες πρόγραμμα 10 Δρομολογίων την ημέρα στο τμήμα Κόρινθος – Άργος/Ναύπλιο, με μετεπιβίβαση στην ίδια αποβάθρα στην Κόρινθο. Το δρομολόγιο Άργος – Κόρινθος – Σταθμός Λαρίσης, διαρκούσε 1 ώρα και 50 λεπτά, ενώ το δρομολόγιο Ναύπλιο – Κόρινθος – Σταθμός Λαρίσης διαρκούσε 2 ώρες και 10 λεπτά. Και τα δύο δρομολόγια εκτελούνταν, με σύγχρονα προαστιακά βαγόνια Railbus, σε χρόνους απόλυτα ανταγωνιστικούς με Ι.Χ. και ΚΤΕΛ.
  5. Τα δρομολόγια Άργος/Ναύπλιο – Κόρινθος καθώς και ολόκληρο το δίκτυο Πελοποννήσου (Τρίπολη – Καλαμάτα) διακόπηκαν το 2010-11, όπως και πολλά περιφερειακά δίκτυα στη Μακεδονία και Θεσσαλία, λόγω αδυναμίας να συνεχιστεί η επιδότησή τους, εξαιτίας του Μνημονίου.
  6. Τον Οκτώβριο 2014 (Υπουργός Μεταφορών Μιχ. Χρυσοχοΐδης), μετά την έγκριση νέου κανονισμού της Ε.Ε., που επέτρεπε πλέον τις επιδοτήσεις, ο τότε πρόεδρος του ΟΣΕ Παν. Θεοφανόπουλος, σε επίσημη επίσκεψή του στην Αργολίδα, είχε ενημερώσει τους δημάρχους Ναυπλίου και Άργους, ότι είχαν ήδη ξεκινήσει οι διαδικασίες του Οργανισμού για να επαναδρομολογηθεί το τραίνο στην Αργολίδα, μέσα στο 2015, με επιδότηση, στη βάση του νέου ευρωπαϊκού κανονισμού.
  7. Το 2015, με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ (Υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης), υπεγράφη σύμβαση ανάμεσα στους Υπουργούς Ευκλ. Τσακαλώτο και Χρ. Σπίρτζη, με τον ΟΣΕ και άρχισε να χορηγείται ετήσια επιδότηση ύψους 50.000.000€ για όλα τα άγονα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην υπόλοιπη χώρα. Είναι η σύμβαση από την οποία έπρεπε από το 2015 να επιδοτούνται και τα νέα δρομολόγια Κόρινθος – Άργος/Ναύπλιο που είχαν αρχίσει να προετοιμάζονται από τον Οκτώβριο 2014.
  8. Η σημερινή διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπό ιταλική ιδιοκτησία, μας δήλωσε στην πρόσφατη σύσκεψη με όλους τους εκπροσώπους της Αργολίδας, ότι η υφιστάμενη αναβαθμισμένη μετρική γραμμή είναι κατάλληλη και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι έτοιμη να επαναδρομολογήσει το τραίνο στην Αργολίδα. Αυτό δεν έχει ακόμη συμβεί διότι δεν υπάρχει η βασική προϋπόθεση να επαναφέρει ο ΟΣΕ τη γραμμή στην κανονική της κατάσταση, ιδιαίτερα στις ισόπεδες διαβάσεις. Ο ΟΣΕ στα 4 χρόνια ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, παρά τη δυνατότητα που ήδη είχε από το 2015, δεν έχει πράξει απολύτως ΤΙΠΟΤΑ για να επαναφέρει τη γραμμή της Αργολίδας σε κατάσταση πλήρους και ασφαλούς χρήσης της. Με άλλα λόγια στα 4 χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ όχι μόνο δεν επαναδρομολόγησαν το τραίνο, όπως είχαν υποχρέωση, αλλά δεν επένδυσαν ούτε 1€ για να συντηρήσουν τη γραμμή, την οποία έχουν εγκαταλείψει σε καταστροφές και κλοπές.
  9. Τα 4 χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, πάνω από 200.000.000€ έχουν χορηγηθεί από το ελληνικό δημόσιο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για επιδοτήσεις άγονων δρομολογίων σε όλη την Ελλάδα. Ούτε 1€ από αυτά δεν έχει διατεθεί στην Αργολίδα, ενώ θα έπρεπε αυτό να συμβαίνει από το 2015.
  10. Ως ΚΙΝΑΛ και ΠΑΣΟΚ, προκαλούμε και απαιτούμε από τον Υπουργό Χρ. Σπίρτζη, καθώς και όσους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ διεκδικούν την ψήφο των πολιτών της Αργολίδας ως υποψήφιοι βουλευτές, περιφερειάρχες, ή δήμαρχοι, να οργανώσουμε δημόσια ανοιχτή συζήτηση για το μέλλον του τραίνου στην Αργολίδα. Η δειλία και η αδιαφορία τους για την Αργολίδα δεν πρόκειται να τους σώσουν από την καταδίκη των πολιτών.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ