Ο Βουλευτής Αργολίδας και αν. Υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός, στην ομιλία του κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις», τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Η συνεδρίαση αυτή έρχεται αμέσως μετά την ψήφο εμπιστοσύνης και πριν την εισαγωγή της Συμφωνίας των Πρεσπών. Και δεν θα έκανα καμία αναφορά ούτε στη χθεσινή συνεδρίαση, ούτε στην επερχόμενη εισαγωγή της Συμφωνίας των Πρεσπών εδώ στο Κοινοβούλιο, αν οι συνάδελφοι πριν από λίγο δεν μιλούσαν με αρκετή δόση αλαζονείας και για τη χθεσινή συνεδρίαση, αλλά και για τα λεγόμενα ντιμπέητ.
Η νέα λοιπόν οριακή κοινοβουλευτική πλειοψηφία που σχηματίστηκε με τη μέθοδο της κοπτοραπτικής είναι ακόμη πιο ετερόκλιτη και ανερμάτιστη από την προηγούμενη. Το καμπανάκι όμως έχει ήδη χτυπήσει. Το ηχηρό αίτημα των Ελλήνων για πολιτική αλλαγή σύντομα θα εισακουστεί.
Γι’ αυτό και καλούμε την Κυβέρνηση να αναλογιστεί τις ευθύνες της απέναντι τόσο Έλληνες πολίτες και τις γενιές των Ελλήνων του αύριο, και να προσφύγει στη λαϊκή ετυμηγορία για να αποφασίσει ο ελληνικός λαός για τόσο σοβαρά ζητήματα όπως η Συμφωνία των Πρεσπών. Μόνο με νωπή λαϊκή εντολή αντιμετωπίζονται τόσο σοβαρά εθνικά θέματα και όχι με οριακές ετερόκλιτες πλειοψηφίες από βουλευτές μάλιστα που είχαν ως σημαία για την εκλογή τους τα ακριβώς αντίθετα για τα οποία τους ψήφισε ο ελληνικός λαός.
Στην ουσία δηλαδή αυτό αποτελεί νόθευση της βούλησης των ψηφοφόρων. Γι’ αυτό λοιπόν αυτά τα σοβαρά ζητήματα δεν καλύπτονται με επικοινωνιακά τρικ και ντιμπέητ. Το πιο δημοκρατικό και πιο καθαρό είναι οι εκλογές. Δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα, ο ελληνικός λαός είναι ώριμος, μπορεί να αποφασίσει, το διακύβευμα είναι συγκεκριμένο. Νομίζω ότι όλοι εμπιστευόμαστε τον ελληνικό λαό και αλίμονο αν εσείς της αριστεράς δεν συμφωνείτε σ’ αυτό.
Συζητάμε λοιπόν σήμερα ακόμη ένα νομοσχέδιο για την Παιδεία που δημιουργεί περισσότερα προβλήματα απ’ αυτά που υποτίθεται ότι επιδιώκει να επιλύσει.
Ένα νομοσχέδιο που συντάχτηκε χωρίς να λαμβάνει υπόψη την έκθεση της ΑΔΙΠ, χωρίς να έχει προηγηθεί αξιολόγηση και σοβαρός προγραμματισμός, χωρίς να συνυπολογιστούν οι ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας, χωρίς καν να ληφθούν υπόψη οι αποφάσεις των οργάνων διοίκησης των ιδρυμάτων που επηρεάζονται.
Ενώ μάλιστα είχε συσταθεί από το υπουργείο σχετική επιτροπή για την συνένωση, το πόρισμά της είναι ακόμη άφαντο, όπως φυσικά και η μελέτη βιωσιμότητας. Ένα νομοσχέδιο που για μια ακόμη φορά αποκαλύπτει σε πολλά σημεία του την προχειρότητα με την οποία συντάχθηκε, όπως και προηγούμενα νομοσχέδια που είχαν για παράδειγμα διατάξεις για τα μουσικά σχολεία, που και μετά τις διαμαρτυρίες μαθητών, καθηγητών, γονέων, τις αποσύρατε.
Είναι ξεκάθαρο ότι οι διατάξεις του νομοσχεδίου που συζητάμε δεν έχουν ως στόχο την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η λέξη «συνέργειες» που υπάρχει στον τίτλο του νομοσχεδίου είναι απλώς και μόνο ένας ευφημισμός. Γιατί μέσα από την κοπτοραπτική που επιχειρείτε, χωρίς καμία ουσιαστική προετοιμασία, το αποτέλεσμα θα είναι η δημιουργία πολλών και έντονων προβλημάτων τόσο στο επίπεδο της διοίκησης και οργάνωσης, όσο και μεταξύ της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η τύποις μόνο ανωτατοποίηση με πρόχειρες συνενώσεις που δεν ακολουθούν κανένα πρότυπο διασφάλισης της ποιότητας, διασφάλισης της στοιχειώδους διοικητικής και οικονομικής βιωσιμότητας ή της αποτελεσματικής επίλυσης των ζητημάτων που θα προκύψουν αμέσως για διδάσκοντες και φοιτητές, δεν αναβαθμίζουν τα Πανεπιστήμια.
Η δική μας θέση είναι ξεκάθαρη και έχει διατυπωθεί με σαφήνεια από τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας: Από τις βασικές προτεραιότητες στην παιδεία είναι η αναβάθμιση, η αναμόρφωση του τεχνολογικού τομέα της εκπαίδευσης. Χρειαζόμαστε πανεπιστήμια εφαρμοσμένων τεχνολογιών με τη θεσμική συγκρότηση που θα επιτρέψει την πραγματική επίτευξη του εκπαιδευτικού τους σκοπού.
Πανεπιστήμια εφαρμοσμένων τεχνολογιών που θα δίνουν στους αποφοίτους τους ουσιαστικά εφόδια, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα και το αποτέλεσμα, αναγνωρίζοντας και απαντώντας στις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας, εφαρμόζοντας την αξιολόγηση σε κάθε βήμα, ενθαρρύνοντας την καινοτομία και τις εναλλακτικές προσεγγίσεις που αποδεδειγμένα αποδίδουν.
Τέλος, ως προς την τροπολογία για τις προσλήψεις με τα κριτήρια που θέτετε, βλέπετε κι εσείς τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν, στους εκπαιδευτικούς της γενικής εκπαίδευσης, στην ειδική αγωγή, στις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως οι πολύτεκνοι, οι τρίτεκνοι, άτομα με αναπηρία, που αισθάνονται ότι αδικούνται από τις προβλέψεις που εισάγετε.
Εμείς καταθέσαμε μέσω του εισηγητή μας συγκεκριμένη και ολοκληρωμένη πρόταση την οποία και σας καλούμε έστω κι αυτή την στιγμή να υιοθετήσετε”.
«Η συνεδρίαση αυτή έρχεται αμέσως μετά την ψήφο εμπιστοσύνης και πριν την εισαγωγή της Συμφωνίας των Πρεσπών. Και δεν θα έκανα καμία αναφορά ούτε στη χθεσινή συνεδρίαση, ούτε στην επερχόμενη εισαγωγή της Συμφωνίας των Πρεσπών εδώ στο Κοινοβούλιο, αν οι συνάδελφοι πριν από λίγο δεν μιλούσαν με αρκετή δόση αλαζονείας και για τη χθεσινή συνεδρίαση, αλλά και για τα λεγόμενα ντιμπέητ.
Η νέα λοιπόν οριακή κοινοβουλευτική πλειοψηφία που σχηματίστηκε με τη μέθοδο της κοπτοραπτικής είναι ακόμη πιο ετερόκλιτη και ανερμάτιστη από την προηγούμενη. Το καμπανάκι όμως έχει ήδη χτυπήσει. Το ηχηρό αίτημα των Ελλήνων για πολιτική αλλαγή σύντομα θα εισακουστεί.
Γι’ αυτό και καλούμε την Κυβέρνηση να αναλογιστεί τις ευθύνες της απέναντι τόσο Έλληνες πολίτες και τις γενιές των Ελλήνων του αύριο, και να προσφύγει στη λαϊκή ετυμηγορία για να αποφασίσει ο ελληνικός λαός για τόσο σοβαρά ζητήματα όπως η Συμφωνία των Πρεσπών. Μόνο με νωπή λαϊκή εντολή αντιμετωπίζονται τόσο σοβαρά εθνικά θέματα και όχι με οριακές ετερόκλιτες πλειοψηφίες από βουλευτές μάλιστα που είχαν ως σημαία για την εκλογή τους τα ακριβώς αντίθετα για τα οποία τους ψήφισε ο ελληνικός λαός.
Στην ουσία δηλαδή αυτό αποτελεί νόθευση της βούλησης των ψηφοφόρων. Γι’ αυτό λοιπόν αυτά τα σοβαρά ζητήματα δεν καλύπτονται με επικοινωνιακά τρικ και ντιμπέητ. Το πιο δημοκρατικό και πιο καθαρό είναι οι εκλογές. Δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα, ο ελληνικός λαός είναι ώριμος, μπορεί να αποφασίσει, το διακύβευμα είναι συγκεκριμένο. Νομίζω ότι όλοι εμπιστευόμαστε τον ελληνικό λαό και αλίμονο αν εσείς της αριστεράς δεν συμφωνείτε σ’ αυτό.
Συζητάμε λοιπόν σήμερα ακόμη ένα νομοσχέδιο για την Παιδεία που δημιουργεί περισσότερα προβλήματα απ’ αυτά που υποτίθεται ότι επιδιώκει να επιλύσει.
Ένα νομοσχέδιο που συντάχτηκε χωρίς να λαμβάνει υπόψη την έκθεση της ΑΔΙΠ, χωρίς να έχει προηγηθεί αξιολόγηση και σοβαρός προγραμματισμός, χωρίς να συνυπολογιστούν οι ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας, χωρίς καν να ληφθούν υπόψη οι αποφάσεις των οργάνων διοίκησης των ιδρυμάτων που επηρεάζονται.
Ενώ μάλιστα είχε συσταθεί από το υπουργείο σχετική επιτροπή για την συνένωση, το πόρισμά της είναι ακόμη άφαντο, όπως φυσικά και η μελέτη βιωσιμότητας. Ένα νομοσχέδιο που για μια ακόμη φορά αποκαλύπτει σε πολλά σημεία του την προχειρότητα με την οποία συντάχθηκε, όπως και προηγούμενα νομοσχέδια που είχαν για παράδειγμα διατάξεις για τα μουσικά σχολεία, που και μετά τις διαμαρτυρίες μαθητών, καθηγητών, γονέων, τις αποσύρατε.
Είναι ξεκάθαρο ότι οι διατάξεις του νομοσχεδίου που συζητάμε δεν έχουν ως στόχο την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η λέξη «συνέργειες» που υπάρχει στον τίτλο του νομοσχεδίου είναι απλώς και μόνο ένας ευφημισμός. Γιατί μέσα από την κοπτοραπτική που επιχειρείτε, χωρίς καμία ουσιαστική προετοιμασία, το αποτέλεσμα θα είναι η δημιουργία πολλών και έντονων προβλημάτων τόσο στο επίπεδο της διοίκησης και οργάνωσης, όσο και μεταξύ της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η τύποις μόνο ανωτατοποίηση με πρόχειρες συνενώσεις που δεν ακολουθούν κανένα πρότυπο διασφάλισης της ποιότητας, διασφάλισης της στοιχειώδους διοικητικής και οικονομικής βιωσιμότητας ή της αποτελεσματικής επίλυσης των ζητημάτων που θα προκύψουν αμέσως για διδάσκοντες και φοιτητές, δεν αναβαθμίζουν τα Πανεπιστήμια.
Η δική μας θέση είναι ξεκάθαρη και έχει διατυπωθεί με σαφήνεια από τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας: Από τις βασικές προτεραιότητες στην παιδεία είναι η αναβάθμιση, η αναμόρφωση του τεχνολογικού τομέα της εκπαίδευσης. Χρειαζόμαστε πανεπιστήμια εφαρμοσμένων τεχνολογιών με τη θεσμική συγκρότηση που θα επιτρέψει την πραγματική επίτευξη του εκπαιδευτικού τους σκοπού.
Πανεπιστήμια εφαρμοσμένων τεχνολογιών που θα δίνουν στους αποφοίτους τους ουσιαστικά εφόδια, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα και το αποτέλεσμα, αναγνωρίζοντας και απαντώντας στις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας, εφαρμόζοντας την αξιολόγηση σε κάθε βήμα, ενθαρρύνοντας την καινοτομία και τις εναλλακτικές προσεγγίσεις που αποδεδειγμένα αποδίδουν.
Τέλος, ως προς την τροπολογία για τις προσλήψεις με τα κριτήρια που θέτετε, βλέπετε κι εσείς τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν, στους εκπαιδευτικούς της γενικής εκπαίδευσης, στην ειδική αγωγή, στις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως οι πολύτεκνοι, οι τρίτεκνοι, άτομα με αναπηρία, που αισθάνονται ότι αδικούνται από τις προβλέψεις που εισάγετε.
Εμείς καταθέσαμε μέσω του εισηγητή μας συγκεκριμένη και ολοκληρωμένη πρόταση την οποία και σας καλούμε έστω κι αυτή την στιγμή να υιοθετήσετε”.