Το 8% των ξενοδοχειακών μονάδων και το 27% των ξενοδοχειακών δωματίων στην Ελλάδα ανήκουν σε αλυσίδες, διεθνείς, εθνικές ή τοπικές.
Αυτό διαπιστώνει έρευνα της GBR Consulting από το Δεκέμβριο του 2018.
Το 59% των πεντάστερων μονάδων, το 41% των τετράστερων και το 4% των τριάστερων ανήκουν σε αλυσίδα. Τα αντίστοιχα ποσοστά δωματίων είναι 70%, 41% και 8%.
Οι δύο μεγαλύτερες αλυσίδες σε εθνικό επίπεδο, είναι οι Grecotel και Mitsis Hotels, με 11.244 δωμάτια στην Ελλάδα, οι μεγαλύτερες τοπικές αλυσίδες είναι οι are H Hotels Collection, Koullias Hotels και Esperia Hotel Group και οι κορυφαίες κοινοπραξίες σε επίπεδο δωματίων είναι οι Tablet Hotel, Mr. & Mrs Smith και Leading Hotels of the World.
Η λίστα με τις κορυφαίες διεθνείς αλυσίδες στην Ελλάδα κυριαρχείται από τους τουρ οπερέιτορ TUI (1η), Thomas Cook (2η) και Der Touristic (4η). Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Marriott International ενώ ο όμιλος Sani / Ikos είναι στην πέμπτη θέση και η μοναδική διεθνής αλυσίδα ελληνικής προέλευσης στις 5 κορυφαίες διεθνείς στη χώρα μας.
Σε κοινοπραξίες μάρκετινγκ τα περισσότερα πεντάστερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα
Στην κατηγορία των 5 αστέρων, οι κοινοπραξίες μάρκετινγκ συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με ποσοστό 37% στο σύνολο των ξενοδοχείων στην Ελλάδα, ενώ ακολουθούν οι διεθνείς αλυσίδες (23%) και οι τοπικές αλυσίδες (20%).
Από τις διεθνείς αλυσίδες, το 52% των πεντάστερων ξενοδοχείων λειτουργούν με ένα brand, το 33% με δύο και το 10% με 3. Στις εθνικές και τοπικές αλυσίδες το 64% και το 61% των ξενοδοχείων, αντίστοιχα, λειτουργεί με ένα brand, ενώ στις κοινοπραξίες μάρκετινγκ το 83% των ξενοδοχείων έχουν πολλά brand.
Όσον αφορά τη διείσδυση των brand επί του συνόλου των πεντάστερων ξενοδοχείων, η Αττική έχει ποσοστό 90% και ακολουθούν το Λασίθι (84%), η Χαλκιδική (78%) και τα Δωδεκάνησα (76%). Περιοχές με υψηλή συγκέντρωση brand σε μειωμένο αριθμό πεντάστερων ξενοδοχείων είναι η Λάρισα, η Φθιώτιδα, η Ηλεία, η Μεσσηνία και η Αργολίδα.
Ο μεγαλύτερος αριθμός πεντάστερων δωματίων σε αλυσίδα είναι συγκεντρωμένος στα Δωδεκάνησα. Σε 22 νομούς δεν υπάρχουν επώνυμες αλυσίδες πεντάστερων ξενοδοχείων.
Αυτό διαπιστώνει έρευνα της GBR Consulting από το Δεκέμβριο του 2018.
Το 59% των πεντάστερων μονάδων, το 41% των τετράστερων και το 4% των τριάστερων ανήκουν σε αλυσίδα. Τα αντίστοιχα ποσοστά δωματίων είναι 70%, 41% και 8%.
Οι δύο μεγαλύτερες αλυσίδες σε εθνικό επίπεδο, είναι οι Grecotel και Mitsis Hotels, με 11.244 δωμάτια στην Ελλάδα, οι μεγαλύτερες τοπικές αλυσίδες είναι οι are H Hotels Collection, Koullias Hotels και Esperia Hotel Group και οι κορυφαίες κοινοπραξίες σε επίπεδο δωματίων είναι οι Tablet Hotel, Mr. & Mrs Smith και Leading Hotels of the World.
Η λίστα με τις κορυφαίες διεθνείς αλυσίδες στην Ελλάδα κυριαρχείται από τους τουρ οπερέιτορ TUI (1η), Thomas Cook (2η) και Der Touristic (4η). Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Marriott International ενώ ο όμιλος Sani / Ikos είναι στην πέμπτη θέση και η μοναδική διεθνής αλυσίδα ελληνικής προέλευσης στις 5 κορυφαίες διεθνείς στη χώρα μας.
Σε κοινοπραξίες μάρκετινγκ τα περισσότερα πεντάστερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα
Στην κατηγορία των 5 αστέρων, οι κοινοπραξίες μάρκετινγκ συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με ποσοστό 37% στο σύνολο των ξενοδοχείων στην Ελλάδα, ενώ ακολουθούν οι διεθνείς αλυσίδες (23%) και οι τοπικές αλυσίδες (20%).
Από τις διεθνείς αλυσίδες, το 52% των πεντάστερων ξενοδοχείων λειτουργούν με ένα brand, το 33% με δύο και το 10% με 3. Στις εθνικές και τοπικές αλυσίδες το 64% και το 61% των ξενοδοχείων, αντίστοιχα, λειτουργεί με ένα brand, ενώ στις κοινοπραξίες μάρκετινγκ το 83% των ξενοδοχείων έχουν πολλά brand.
Όσον αφορά τη διείσδυση των brand επί του συνόλου των πεντάστερων ξενοδοχείων, η Αττική έχει ποσοστό 90% και ακολουθούν το Λασίθι (84%), η Χαλκιδική (78%) και τα Δωδεκάνησα (76%). Περιοχές με υψηλή συγκέντρωση brand σε μειωμένο αριθμό πεντάστερων ξενοδοχείων είναι η Λάρισα, η Φθιώτιδα, η Ηλεία, η Μεσσηνία και η Αργολίδα.
Ο μεγαλύτερος αριθμός πεντάστερων δωματίων σε αλυσίδα είναι συγκεντρωμένος στα Δωδεκάνησα. Σε 22 νομούς δεν υπάρχουν επώνυμες αλυσίδες πεντάστερων ξενοδοχείων.