ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

Ευχές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς

ΕΥΧΕΣ

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2019

Σχέσεις παιδιών και νέων με τον πολιτισμό στα χρόνια της κρίσης

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 7:28:00 μ.μ. |
 Σχέσεις παιδιών και νέων με τον πολιτισμό στα χρόνια της κρίσης
Σημαντικά ερωτήματα, που ανοίγουν έναν χώρο διαλόγου και προβληματισμού, θέτει η ερευνητική έκθεση “Σύγχρονες τάσεις στην παραγωγή Πολιτιστικού Προϊόντος για Παιδιά και Νέους, στην Ελλάδα την περίοδο της κρίσης”.

Η έκθεση εκπονήθηκε για λογαριασμό του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού από το Εργαστήριο Κοινωνικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΕΚΠΑ, με επικεφαλής τον καθηγητή κ. Δημοσθένη Δασκαλάκη και την αναπληρώτρια καθηγήτρια κ. Ρέα Κακάμπουρα.

Σκέψεις, προβληματισμοί και προτάσεις, με αφορμή την ερευνητική μελέτη θα διατυπωθούν σε δύο στρογγυλά τραπέζια την Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου, στις 5 μ.μ. στο Αμφιθέατρο “Άλκης Αργυριάδης” του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Πρόκειται για μια πρώτη χαρτογράφηση ενός μεγάλου πεδίου (Βιβλίο, κινηματογράφος, μουσεία, μουσική, χορός, αθλητικές δραστηριότητες, ίντερνετ), από την οποία προκύπτουν κρίσιμα στοιχεία για τα ανησυχητικά σημάδια που αφήνουν τα χρόνια της κρίσης στη στάση παιδιών και νέων, ιδιαίτερα των κοινωνικά ευάλωτων ομάδων, απέναντι σε πολιτιστικά προϊόντα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι το 2015 στη Ελλάδα το 77,8% των νέων, από 16-24 ετών ,δήλωσε ότι δεν είχε κάνει καμία επίσκεψη σε πολιτιστικά αξιοθέατα μέσα στον χρόνο. Λίγο καλύτερα αλλά όχι αισιόδοξα είναι και τα στοιχεία για την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου ο μέσος όρος για τις ίδιες ηλικίες κατεβαίνει στο 52,5%.

Η μελέτη της σχέσης των ανηλίκων με τα πολιτιστικά αγαθά αποτελεί ένα από τα επτά θεμελιώδη σχέδια που εντάσσονται στους στρατηγικούς στόχους του υπουργείου, ώστε να εφαρμοσθεί μια πολιτισμική πολιτική που θα κάνει ελκυστικό και φιλικό για τους νέους τον πολιτισμό.

Όπως τόνισε η υπουργός κ. Μυρσίνη Ζορμπά “θα πρέπει να δούμε την παιδική ηλικία σαν ένα ζωντανό ανθρώπινο πεδίο με ανάγκες, δικαιώματα, αναζητήσεις”. Αναφερόμενη στην τεχνολογία και στον τρόπο που γίνεται σήμερα το άνοιγμα στον ενήλικο κόσμο, τόνισε ότι “θα πρέπει να υπερβούμε τον όρο ‘προστασία’ και να το πούμε ‘διάλογο’, ‘συμμετοχή’”.

Για τα στοιχεία της έρευνας που δείχνουν ότι, μετά τα οικονομικά, ο κυριότερος λόγος αποχής των νέων από τα πολιτιστικά δρώμενα είναι η “έλλειψη ενδιαφέροντος”, η κ. Ζορμπά υπογράμμισε ότι “θα πρέπει να συνεχίσουμε την διερεύνηση και να αναζητήσουμε με μια έρευνα πεδίου τους λόγους που δεν τους ενδιαφέρει”.

Η υπουργός Πολιτισμού τόνισε επίσης ότι η έρευνα δείχνει τάσεις που αναφέρονται με την ευρεία έννοια στο κράτος, αλλά και σε Ιδρύματα και ΜΚΟ, μας δείχνει την εξέλιξη και το ρόλο της αγοράς πολιτιστικών προϊόντων καθώς και της τηλεόρασης και των social media.

Τέλος, η υπουργός προανήγγειλε διάβημα, σε συνεννόηση με τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, προς τη δημόσια τηλεόραση και τα ιδιωτικά κανάλια όχι μόνο για την ποιότητα αλλά και για τον ελάχιστο χρόνο (παρά τον σχετικό νόμο) που διαθέτουν για παιδικά προγράμματα.



ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ